Определение по дело №208/2019 на Административен съд - Монтана

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 20 юни 2019 г. (в сила от 20 септември 2019 г.)
Съдия: Соня Димитрова Камарашка
Дело: 20197140700208
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 13 май 2019 г.

Съдържание на акта

O П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 № 302

гр.Монтана, 20.06.2019 год.,

 

Административен съд - Монтана ІІ – ри съдебен състав в закрито заседание на двадесети юни две хиляди и деветнадесета година в състав,

 

Административен съдия: Соня Камарашка

 

като разгледа докладваното от съдията Административно дело №208/2019г. по описа на Административен съд - Монтана, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на Глава Десета, Раздел IV oт АПК във вр. с чл. 27, ал.4 от Законът за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ)

 

Производството е образувано по жалба от „Дайрект Принт” ООД с ЕИК ********* със седалище и адрес на управление ***, представлявано от управителя Б.Г.Б., чрез пълномощника му адвокат В.П.К. от АК – Благоевград против мълчалив отказ на ръководителя на УО – Главен директор на ГД ”Европейски фондове за конкурентоспособност” в Министерство на икономиката и Ръководител на УО на ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020, да се произнесе по основателността на възражение срещу недопускане до етап „Техническа и финансова оценка” на проектно предложение BG16RFOP002-2.024-1769.

След окомплектоване на жалбата с административната преписка и наличието на постановено Решение РД-16-586/09.04.2019год. от Главен директор на ГД „Европейски фондове за конкурентноспособност” в Министерството на икономиката и Ръководител на УО на ОП ”Иновации и конкурентноспособност”, с което е прекратено производството по отношение на кандидата „Дайрект Принт” ООД с проектно предложение № BG16RFOP002-2.024-1769 по процедура № BG16RFOP002-2.024 „Насърчаване на предприемачеството", жалбоподателя е уточнил, че обжалва именно постановеното Решение, което не му е било съобщено на посочения от търговското дружество във формуляра за кандидатстване Е mail – ******@***.**, нито по седалището и адреса на управление на търговското дружество.

С писмено разпореждане заявеното за оспорено Решение РД-16-586/09.04.2019год. от Главен директор на ГД „Европейски фондове за конкурентноспособност” в Министерството на икономиката и Ръководител на УО на ОП ”Иновации и конкурентноспособност” е съобщено на жалбоподателя по реда на чл.162, ал.1 от АПК.

В дадения от съда срок по заявеното за оспорено Решение РД-16-586/09.04.2019год. от Главен директор на ГД „Европейски фондове за конкурентноспособност” в Министерството на икономиката и Ръководител на УО на ОП ”Иновации и конкурентноспособност”, не е постъпило становище.

С жалбата и уточнението по нея се иска съдът да отмени обжалваното решение като незаконосъобразно поради допуснати съществени процесуални нарушения на административно производствените правила и материалния закона. Счита, че решението на оценителната комисия за недопускането до етап "техническа и финансова оценка" е взето вследствие на неправилно тълкуване на предоставената информация, което е довело до формирането на невярно заключение, изразяващо се в непокриване на изискването от Критериите за допустимост на кандидатите по т. 11.1, подт. 6) от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий №7 от Критериите за оценка на допустимостта на кандидата (Приложение Ж към Условията за кандидатстване) и т. 11.2, подт. 4/, хипотеза пета от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий № 19 от Критериите за оценка на допустимостта на кандидата (Приложение Ж към Условията за кандидатстване). В жалбата си дружеството посочва, че независимо от непосочването на конкретен код на икономическата дейност във формуляра по т.2, в проектното предложение са представени предостатъчно доказателства за икономическата дейност на предприятието, което не попада в т.19 от критериите от Приложение Ж, като на стр.12 от указанията за кандидатстване се допуска служебна поправка на кода на икономическата дейност, както и е предвидено възможност за отстраняване на неточности по подаденото проектно предложение, което не е сторено от административния орган. Излага доводи, че от регистрацията на търговското дружество в търговския регистър е видно, че дейността на дружеството, не включва нито една от посочените в Критерий №19, както и, че не е извършена справка в НСИ. Моли съда да отмени процесното решение, като изпрати преписка на административния орган за решаване по същество, като върне проектното предложение за техническа и финансова оценка, респ. допусне възможност за поправка на т.2 от Формуляра за кандидатстване, поле „Код на организацията по КИД 2008 – 18.12 „Печатане на други издания и печатни продукти”, служебно или чрез отстраняване на неточност. Претендира сторените по делото разноски.

Ответникът по делото, чрез надлежно упълномощения Благовест П. в съпроводително писмо, с което е представената административната преписка, излага становище за неоснователност на жалбата и предлага да се потвърди издаденият административен акт. Претендира присъждане на разноски по делото за юрисконсултско възнаграждение.

Съдът, като взе предвид представените по делото писмени доказателства и становищата на страните, приема за установено следното от фактическа страна:

Жалбоподателят” Дайрект Принт” ООД с ЕИК ********* е кандидат за безвъзмездна помощ по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 към Министерство на икономиката, с когото е прекратено производството по отношение на проектно предложение № BG16RFOP002-2.024-1769 по процедура № BG16RFOP002-2.024 „Насърчаване на предприемачеството".

Със Заповед № РД-16-1002/29.08.2018 г. на министъра на икономиката е оправомощен Християн Султанов главен директор на Главна дирекция "Европейски фондове за конкурентоспособност" да изпълнява функциите на ръководител на УО по ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 г. От УО на ОП е открита процедура на подбор на проекти BG16RFОP002-2.024  за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за „Насърчаване на предприемачеството". Подаването на проектното предложение по процедурата се извършва изцяло по електронен път, чрез попълване на уеб базиран формуляр за кандидатстване и подаване на формуляра и придружителните документи чрез Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020) единствено с използването на Квалифициран електронен подпис (К.), чрез модула "Е- кандидатстване".

Със Заповед № РД-16-769/2018 г. на главен директор на Главна дирекция "Европейски фондове за конкурентоспособност" и на ръководител на УО на л.283 от делото са утвърдени пакет документи за провеждане на процедура за подбор на проекти BG16RFОP002-2.024 „Насърчаване на предприемачеството" по Приоритетна ос 2, в това число приложените условия за кандидатстване по процедура за подбор, ведно с приложенията, указания за изпълнение ведно с приложенията и обява за откриване на процедура на подбор на проекти BG16RFОP002-2.024 „Насърчаване на предприемачеството". Документите са публикувани на интернет страницата на ОПИК и в ИСУН 2020.

По делото не се спори, а се установява и от представената административна преписка, че оспорващото дружество е изпълнило в срок всички формални административни изисквания като подава проектно предложение с наименование „Създаване на предприятие за печатна дейност в Монтана” с референтен номер № BG16RFОP002-2.024-1769 по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFОP002-2.024 „Насърчаване на предприемачеството" и в срок е представило всички изискуеми документи.

Със Заповед № РД-16-1254 от 22.10.2018 г. на главния директор на Главна дирекция "Европейски фондове за конкурентоспособност" в Министерството на икономиката и ръководител на Управляващия орган (УО) на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" (ОПИК) 2014-2020 г., допълвана относно членовете на комисията на л.120-131 от делото, е определен състав на Оценителна комисия за разглеждане, оценка и класиране на проектните предложения по процедура за подбор на проекти BG16RFОP002-2.024 „Насърчаване на предприемачеството", приоритетна ос 2 „Предприемачество и капацитет за растеж на МСП”, Инвестиционен приоритет 2.1 „Достъп до финансиране в подкрепа на предприемачеството”.

Въз основа на даденото заключение на л.154 от делото за съответствие с критериите за допустимост, първоначално посочени в условията на процедурата, е изготвен Оценителен лист за допустимостта на жалбоподателя на л.132 от делото, съгласно който е прието, че проектното предложение на жалбоподателя не отговаря на критериите за допустимост, тъй като след преглед на допълнителните документи в т.2 Данни за кандидата от Формуляра за кандидатстване липсва код на организацията по КИД 2008, като кандидатът /в случая жалбоподателя/ не е изпълнил основен критерий за допустимост по критерий №7 и критерий №9 от група 2. Тъй като кандидатът е регистриран през 2018год. и съгласно условията за кандидатстване по процедурата, проверката за допустимост по критерии №7 и №19 се извършва на база посоченият от кандидата код на организацията във ФК. Предвид на това, че кандидатът не е посочил код на организацията по КИД 2008, проектът не съответства на изискванията за кандидатстване по процедурата, поради което проектът не преминава на следващ етап от процедурата и е предложен за отхвърляне.

На жалбоподателя е съобщено за недопускането на проектното предложение до техническа и финансова оценка видно от л.158 от делото, тъй като не е изпълнил критериите за допустимост и включването му с списъка публикуван на интернет страницата на Управляващия орган, на основание чл. 34, ал. 1 от ЗУСЕСИФ.

На основание чл. 34, ал. 3 от ЗУСЕСИФ, дружеството - участник подава Възражение вх. № 26-Д-67/02.04.2019 г., като излага съображения за неоснователност на решението на оценителната комисия за отстраняване на проектното предложение от процедурата.

По делото е приложена докладна записка с № 26-Д-67/09.04.2019 г. от лицата, определени със Заповед № РД-16-441/01.04.2019г. да извършват проверка за основателността на постъпилите възражения по чл. 34, ал.3 от ЗУСЕСИФ и чл. 18, ал.4 от ПМС № 162/05.07.2016 г. След като се запознали с възражението и информацията в ИСУН 2020 експертите за изразили становище за неоснователност на възражението. Считат, че кандидатът не е изпълнил условията за кандидатстване с посочените източници на информация, като не е попълнил в т.2 Данни за кандидата от Формуляра за кандидатстване код на организацията по КИД 2008, и по този начин не е покрил изискването от Критериите за допустимост на кандидатите по т. 11.1, подт. 6) от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий №7 от Критериите за оценка на допустимостта на кандидата (Приложение Ж към Условията за кандидатстване) и т. 11.2, подт. 4/, хипотеза пета от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий № 19 от Критериите за оценка на допустимостта на кандидата (Приложение Ж към Условията за кандидатстване).

С Решение №РД-16-586 от 09.04.2019год. издадено от Главен директор на ГД „Европейски фондове за конкурентоспособност” в Министерството на икономиката и Ръководител на УО на ОП ”Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 е прекратено производството по отношение подаденото от дружеството проектно предложение № BG16RFOP002-2.024-1769 по процедура № BG16RFOP002-2.024 „Насърчаване на предприемачеството".

С оглед установеното от фактическа страна съдът достигна до следните правни изводи:

Съгласно чл. 27, ал.4 от ЗУСЕСИФ в случай на прекратяване по чл. 34, ал. 4, т. 2 решението може да се оспорва в едноседмичен срок от съобщаването по реда на глава десета, раздел IV от Административно процесуалния кодекс. Настоящия съдебен състав намира жалбата за допустима за разглеждана, тъй като оспореното с уточнението по жалбата решение, не е било съобщено по надлежния ред посочен в чл.34, ал.1 от ЗУСЕСИФ във вр. чл.61 от АПК т.е. на електронната поща посочена в заявлението за кандидатстване ******@***.**, която е била асоциирана в профила на кандидата в ИСУН.

Разгледана по същество жалбата е НЕОСНОВАТЕЛНА по следните съображения:

Приложимата нормативна уредба е ЗУСЕСИФ, както и ПМС № 162/05.07.2016 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове за периода 2014 – 2020 г.

Съгласно чл. 3, ал.1 от ПМС № 162/05.07.2016 г. безвъзмездната финансова помощ се предоставя от ръководителя на управляващия орган с административен договор или със заповед, когато управляващият орган и бенефициентът са в една административна структура или организация. Видно от приложената по делото Заповед № РД-16-1002/29.08.2018 г. на министъра на икономиката, на основание чл. 5, ал.1, т.13 и чл. 30, ал.1, т.2 от УП на МИ, чл. 9, ал.5, изр.2 от ЗУСЕСИФ, т.1 от Решение № 574 на МС от 13.07.2016 г. / л.164 от делото/, лицето Християн Султанов, на длъжност и.д. главен директор на Главна дирекция "Европейски фондове за конкурентоспособност" е оправомощено да изпълнява функциите на ръководител на УО по ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 г. по приоритетни оси 1, 2, 3 и 4 на ОП, в пълния обхват от функции по чл. 125 от Регламент 1303/2013 на ЕП и Съвета от 17.12.2013 г. С оглед на горното съдът намира, че оспорвания акт е издаден от компетентен орган, в предвидената от закона форма и при спазване на административно процесуалните правила за издаването му, поради което не страда от пороци, водещи до неговата нищожност.

В хода на административното производство не са допуснати процесуални нарушения от категорията на съществените, обуславящи отмяната на оспорения акт, като същият е постановен при правилно приложение на материалния закон.

Безспорно от доказателствата по делото се установява, че е открита процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и са утвърдени пакет документи за провеждане на процедура за подбор на проекти BG16RFОP002-2.024 „Насърчаване на предприемачеството" по Приоритетна ос 2 „Предприемачество и капацитет за растеж на МСП”. Подаването на проектното предложение по процедурата се извършва изцяло по електронен път, чрез попълване на уеб базиран формуляр за кандидатстване и подаване на формуляра и придружителните документи чрез ИСУН 2020 единствено с използването на Квалифициран електронен подпис, чрез модула "Е-кандидатстване".

По делото не се спори, че оспорващото дружество е изпълнило в срок всички формални административни изисквания като подава проектно предложение с наименование „Създаване на предприятие за печатна дейност в Монтана” с референтен номер № BG16RFОP002-2.024-1769 по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFОP002-2.024 „Насърчаване на предприемачеството" и в срок е представило всички изискуеми документи.

Първият етап от процедурата по предоставяне на безвъзмездна финансова помощ чрез подбор е визиран в чл. 34, ал.1 от ЗУСЕСИФ, което представлява т.нар. проверка за административно съответствие и допустимост. Тази проверка се извършва от комисия, назначена от ръководителя на управляващия орган съгл. чл. 33 ЗУСЕСИФ. Съгласно цитираната разпоредба на чл. 34, ал.1 от ЗУСЕСИФ, въз основа на извършената проверка за административно съответствие и допустимост, комисията по чл. 33 от ЗУСЕСИФ изготвя списък на проектните предложения, които не се допускат до техническа и финансова оценка. В списъка се посочват и основанията за недопускане. Списъкът се публикува на интернет страницата на съответната програма и в ИСУН, а за недопускането се съобщава на всеки от кандидатите, включени в него, по реда на чл. 61 от Административно процесуалния кодекс. Ал. 2 на цитирания текст, задължава комисията, когато при проверката по ал. 1 се установи липса на документи и/или друга нередовност, да изпрати на кандидата уведомление за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица, като уведомлението съдържа и информация, че неотстраняването на нередовностите в срок може да доведе до прекратяване на производството по отношение на кандидата.

В представените по делото Условия за кандидатстване с проектни предложения за предоставяне на БФП по ОП" Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 г., Процедура на подбор на проекти BG16RFОP002-2.024 „Насърчаване на предприемачеството" в т.21 е посочено, че оценката и класирането на проектните предложения по тази процедура се извършва от Оценителна комисия, определена с акт на ръководителя на УО, което е сторено, видно от приложената заповед №РД-16-1254/22.10.2018год. изменяна по отношение на членовете на комисията. Всички проектни предложения, подадени в срок, се оценяват в съответствие с критериите и методологията за оценка на проектните предложения по процедурата, посочени в т.22 и Приложение "Ж" към условията за кандидатстване. Не се допуска въвеждането на допълнителни критерии за оценка или изменение на критериите по време на провеждането на процедурата по оценка на постъпилите проектни предложения с изключение на случаите по чл. 26, ал.7 от ЗУСЕСИФ.

Спазени са изцяло изискванията на чл.12 и чл.16 от ПМС № 162/05.07.2016г за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове за периода 2014г. – 2020 г.

Видно от приложената методология, първият етап от процедурата "Оценка на административно съответствие и допустимост", се състои от оценка по изрично посочени критерии, които формално преценяват допустимостта на три различни основания, както следва: "дали проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проекти"; "налице ли са всички документи, представени и попълнени съгласно изискванията, посочени в т.24 от настоящите Условия за кандидатстване" и "дали въз основа на Формуляра за кандидатстване и представените документи е налице съответствие на кандидатите и проектните дейности с критериите за допустимост, посочени в Критериите за кандидатстване". Спорно в настоящото производство е третото основание – съответствието на дейността на дружеството с критериите за допустимост. Именно на основание ясно посочените критерии за оценка на допустимостта на проекта по третата точка от методологията, е извършена оценка за допустимост на проекта. В забележката към Оценителния лист е констатирано от оценителите, че кандидатът, настоящ жалбоподател не съответства на изискванията на Критерий №7 от Критериите за оценка на допустимостта на кандидата (Приложение Ж към Условията за кандидатстване) и Критерий № 19 от Критериите за оценка на допустимостта на кандидата (Приложение Ж към Условията за кандидатстване), тъй като не е попълнил в т.2 Данни за кандидата от Формуляра за кандидатстване код на организацията по КИД 2008, като предлага проектното предложение за отхвърляне.

Публикуван е Списък на проектните предложения, които не се допускат до техническа и финансова оценка по процедурата, като жалбоподателят е сред недопуснатите кандидати, на следното основание: „не е покрил изискването от Критериите за допустимост на кандидатите по т. 11.1, подт. 6) от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий №7 от Критериите за оценка на допустимостта на кандидата (Приложение Ж към Условията за кандидатстване) и т. 11.2, подт. 4/, хипотеза пета от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий № 19 от Критериите за оценка на допустимостта на кандидата (Приложение Ж към Условията за кандидатстване).

С оглед на горното съдът намира, че процедурата по приемането и оценката на проектното предложение на жалбоподателя е спазена и не са налице процесуални нарушения от страна на административния орган. Същият е подал възражение което е разгледано и е издадено съответното решение. От жалбоподателя не се оспорва обстоятелството, че търговското дружество е регистрирано в търговския регистър през 2018год. Видно от т.1 от формуляра за кандидатстване, в поле "кратко описание на проектното предложение" е посочено, че дружеството предлага създаване на предприятие за печатна дейност в Монтана, насочено към подкрепа и реализиране на идеята за печатна и широкоформатна печатна дейност в гр.Монтана, обл.Монтана, като с проекта се акцентира върху устойчивост на предприятието за печатна дейност и стабилност на разкритите работни места. В т.2 от формуляра за "код на организацията по КИД 2008” е посочено „0” неприложимо.

Съгласно чл. 26, ал. 1, изречение първо от ЗУСЕСИФ ръководителят на управляващия орган на програмата, съответно на водещата програма, утвърждава за всяка процедура насоки и/или друг документ, определящи условията за кандидатстване и условията за изпълнение на одобрените проекти, а според ал. 6 на сочената норма утвърдените условия за кандидатстване и условия за изпълнение се публикуват на интернет страницата на съответната програма и в ИСУН заедно с обявата за откриване на процедурата чрез подбор. Няма спор, че процедурите по проекта са били обявени със съответните заповеди и са влезли в сила, в това число и утвърдените Условия за кандидатстване и за изпълнение по тях. Тези заповеди по своя характер представляват общи административни актове, за които няма данни да са били оспорени от заинтересованите страни или да са били отменени. Поради това утвърдените с тях правила за подбор и оценка са задължителни за участниците в предвидените в тях процедури.

Видно от представените по делото доказателства, Условията за кандидатстване с проектни предложения за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020, по процедура на подбор на проекти BG16RFОP002-2.024 „Насърчаване на предприемачеството", за които жалбоподателят е предоставил нарочна декларация, че е запознат, в т. 11.1 подт. 6) от Условията за кандидатстване е посочено, че допустими по процедурата за подбор на проекти са само кандидати, които развиват своята основна икономическа дейност в някой от допустимите сектори от НСНМСП, изведени като приоритетни за създаване и развитие на нови предприятия и секторите, свързани с преодоляване на европейски и регионални предизвикателства, изрично посочени в нея. Като „важно” под тях е разписано, че когато кандидатът е регистриран през 2018 г., съответствието за допустимост по подт. 6) ще бъде проверявано съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т. 2 от Формуляра за кандидатстване. Както и с отразеното на л.18 от условията за кандидатстване в т.11, където е посочено, че кандидатите следва да имат предвид, че посочените в т.11.2 критерии за недопустимост се прилагат комулативно с критериите за допустимост, изрично посочени в т.11.1 от условията за кандидатстване. Наред с това на стр.41 от Условията за кандидатстване по процедурата е дадено изрично указание: „Моля, обърнете внимание, че само Формулярът за кандидатстване и изискуемите на етап кандидатстване документи ще бъдат оценявани.

Предвид липсата на посочен във Формуляра за кандидатстване код на организацията по КИД, както правилно е посочено и в оспореното решение, не може да бъде потвърдено спазването на изискването кандидатът да развива основната си икономическа дейност в някой от допустимите по процедурата сектори от НСНМСП, изведени като приоритетни за създаване и развитие на нови предприятия и секторите, свързани с преодоляване на европейски и регионални предизвикателства, изрично посочени в т. 11.1, подт. 6) от Условията за кандидатстване или попада в Сектор С - код на икономическа дейност 10 „Производство на хранителни продукти" и код 11 „Производство на напитки", с което правилно административния орган е приел, че жалбоподателя не е покрил изискването от Критериите за допустимост на кандидатите по т. 11.1, подт. 6) от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий №7 от Критериите за оценка на допустимостта на кандидата (Приложение Ж към Условията за кандидатстване) и т. 11.2, подт. 4/, хипотеза пета от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий № 19 от Критериите за оценка на допустимостта на кандидата (Приложение Ж към Условията за кандидатстване).

Не могат да бъдат споделени възраженията на жалбоподателя, че са допуснати съществени нарушения на административно производствените правила и нарушения на материалния закон при издаването на акта, като се твърди, че е следвало при така констатираната нередовност във формуляра за кандидатстване, административния орган да изиска от жалбоподателя да поправи неточността или да изиска документи, а не да се прекратява процедурата.

Действително в чл. 34, ал. 2 от ЗУСЕСИФ и чл. 18, ал. 2 от Постановление № 162 на МС от 5.07.2016 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите, финансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове за периода 2014 – 2020 г., регламентират изрично правомощие (право и задължение) на оценителната комисия, при установена липса на документи и/или друга нередовност относно представени документи, да изпраща на кандидата уведомление за установените нередовности, като определи разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. Това правомощие, обаче се отнася до обстоятелства, които следва да бъдат изяснени чрез изискване на допълнителна пояснителна информация или документ, да не се отнасят до съдържанието на проектното предложение, какъвто е настоящия случай, тъй като това би довело до подобряване на неговото качество и е в противоречие с принципите на чл. 29, ал. 1, т. 1 и 2 от ЗУСЕСИФ.

За пълното следва да се отбележи, че административния орган в рубриката „Въпроси и отговори" по искания за разяснения във връзка с кода на основна икономическа дейност, по които Управляващият орган (УО) е давал разяснения, в това число и отговор на въпрос № 118 УО е посочил, че в случай, че след проверка в НСИ се установи, че НСИ не може да определи код на основна  икономическа дейност въз основа на наличната информация за 2017 г., съответствието с изискванията на Условията за кандидатстване ще бъде проверявано съобразно кода на организацията по КИД, вписан в т. 2 от Формуляра за кандидатстване, като тези разяснения се съдържат и в отговорите на въпроси № 87, № 101, № 189 и др.

С оглед на горното съдът намира, че подадената жалба срещу Решение №РД-16-586 от 09.04.2019год. издадено от Християн Султанов - Главен директор на ГД „Европейски фондове за конкурентоспособност” в Министерството на икономиката и Ръководител на Управляващия орган (УО) на Оперативна програма ”Иновации и конкурентоспособност” (ОПИК) 2014-2020, с което е прекратено производството по отношение подаденото от дружеството проектно предложение BG16RFОP002-2.024-1769 по процедура № BG16RFОP002-2.024 „Насърчаване на предприемачеството" е неоснователна и следва да се остави без уважение.

С оглед изхода на правния спор и своевременно направеното искане от процесуалния представител на ответника за заплащане на разноските по делото, в полза на Министерството на икономиката следва да бъдат присъдени разноски за защита от юрисконсулт в размер на 100 лв., на основание чл. 143, ал. 4 АПК, вр. с чл. 78, ал. 8 ГПК, вр. с чл. 144 АПК, чл. 37, ал. 1 ЗПП и чл. 24 от Наредбата за заплащането на правната помощ.

Воден от горното и на основание чл.200, ал.1 от АПК, Административен съд – Монтана, втори състав

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

 

ОТХЪРЛЯ жалбата на „Дайрект Принт” ООД с ЕИК ********* със седалище и адрес на управление ***, представлявано от управителя Б.Г.Б., чрез пълномощника им адвокат В.П.К. от АК – Благоевград против Решение №РД-16-586 от 09.04.2019год. издадено от Християн Султанов - Главен директор на ГД „Европейски фондове за конкурентоспособност” в Министерството на икономиката и Ръководител на УО на ОП ”Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020, с което е прекратено производството по отношение подаденото от дружеството проектно предложение BG16RFОP002-2.024-1769, което не е допуснато до етап „Техническа и финансова оценка” по процедура № BG16RFОP002-2.024 „Насърчаване на предприемачеството".

 

ОСЪЖДА „Дайрект Принт” ООД с ЕИК ********* със седалище и адрес на управление *** да заплати на Министерство на икономиката гр. София, ул. "Славянска" № 8 направените по делото разноски за юрисконсултско възнаграждение в размер на 100.00 (сто) лева.

 

ОПРЕДЕЛЕНИЕТО подлежи на обжалване в седем дневен срок от съобщаването с частна жалба пред Върховния административен съд по реда на Глава ХІІІ от АПК.

 

Препис от Определението да се изпрати на страните.

 

 

Административен съдия: