Разпореждане по дело №103/2022 на Административен съд - Силистра

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 5 август 2022 г.
Съдия: Елена Стойнова Чернева
Дело: 20227210700103
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 13 юни 2022 г.

Съдържание на акта

РАЗПОРЕЖДАНЕ

№ 426

гр. Силистра, 05 август  2022 г.

 

Административен съд – Силистра, в закрито заседание на 05 август през две хиляди и двадесет и втора година, в състав:

СЪДИЯ: Елена Чернева

разгледа адм. дело № 103 по описа на съда за 2022 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

 

Производството по делото е образувано по жалба на „Фестивалите в България“ ЕООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: гр. Силистра, ул. „Симеон Велики“ № 44, представлявано от И.В.Щ. – И.,  против  Решение № РД-15-11 / 21. 04. 2022 г. на ръководителя на Управляващия орган (УО) на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 г.,  с което на дружеството е наложена финансова корекция в размер на 6720 лв., представляващи 100 % от финансовата подкрепа със средства от ЕСИФ по разходите за възнаграждение по трудов договор № 3 / 04. 06. 2019 г., сключен с В.И.К. в изпълнение на проекта по АДПБФП № BG 16RFOP002-2.024-0528-С02.

Решаващият орган е обосновал решението си въз основа на констатации, че при избор на служител публикации при изпълнението на проект ВG16RFOP002-2.024-0528  бенефициерът по АДПБФП ВG16RFOP002-2.024-0528-С02/31. 05. 2019 г.   „Мерудия.инфо“ ООД (Фестивалите в България“ ЕООД) е допуснал конфликт на интереси, представляващ нарушение по чл. 70, ал. 1, т. 1 от ЗУСЕСИФ.

Жалбоподателят навежда доводи за материална и процесуална незаконосъобразност на оспореното решение и за несъответствието му с целта на закона. Твърди, че И.Щ.-И. не е и не е била работодател на В. К., а наличието на далечна във времето и опосредена възка между лицата не е основание на наличие на конфликт на интереси. Изтъква, че И.Щ. – И. не е имала правомощията и влиянието да вземе еднолично решение за назначаване на служителя, а само е участвала в комисията, извършвала селектиране на кандидатите, където е имала консултиращи функции, а решението е било на самата комисия. Счита, че В. К. е упражнил своето конституционно право на труд, респ. на избор относно бъдещо полагане на труд, което не може да бъде ограничавано поради далечна връзка между настоящия и потенциалния бъдещ работодател. Акцентира, че УО е изразил изрично одобрение за сключване на трудовия договор, след като се е запознал с цялата налична информация за кандидата и е прегледал постъпилите документи. Счита, ме липсват каквито и да е аргументи за резултатност, че отношенията между страните са оказали влияние върху поведението им, респ. не е доказан фактът на опорочаване на обективното и безпристрастно изпълнение на проекта, а също и наличие на пряк и личен интерес от сключването на договора с лицето В. К. както за самия бенефициер, така и за И.Щ. - И. По тези съображения моли за отмяна на решението и за присъждане на направените по делото разноски.

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК), във връзка с чл. 73, ал. 4 от Закона за управление на средствата от Европейските фондове при споделено управление (ЗУСЕФСУ, предишна абревиатура ЗУСЕСИФ – Закон за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове, актуална към датата на постановяване на оспореното решение).

Жалбата е подадена  в срока по чл.149, ал.1 АПК от лице, което е адресат на административния акт и има правен интерес от оспорването по смисъла на чл.147, ал.1 АПК; атакува се индивидуален административен акт, подлежащ на съдебен контрол, пред компетентния съд. Ето защо жалбата се явява процесуално  допустима и следва да се внесе за разглеждане в открито съдебно заседание.

Жалбата е подадена съгласно правилото от чл.152 ал. 1 АПК и при изпращането ѝ в съда ответният орган е приложил административната преписка, като по допускането на събраните по нея доказателства съдът ще се произнесе в първото заседание – чл. 171, ал. 5 от АПК. 

Съгласно чл. 170, ал. 1 от АПК в тежест на административния орган е да установи съществуването на посочените в оспорения акт фактически основания, както и изпълнението на законовите изисквания за издаването му.

Жалбоподателят следва да установи в процеса своите твърдения, базирани на факти, от които произтичат за него благоприятни последици, по аргумент от чл.154 ал.1 ГПК, във връзка с чл.144 АПК.

Във връзка с гореизложеното и на осн. чл. 154, ал. 1, чл.157, ал. 1, чл. 159 и чл. 163 АПК съдът

Р  А  З  П  О  Р  Е  Д  И  :

 

НАСРОЧВА съдебно заседание за 17. 10. 2022 г.  от 14. 00 часа, за която дата да се призоват следните страни:

Жалбоподател: „Фестивалите в България“ ЕООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: гр. Силистра, ул. „Симеон Велики“ № 44, представлявано от И.В.Щ. – И.;

Ответник по жалбата: заместник-министъра на иновациите и растежа и ръководител на Управляващия орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 г.

 

ПРЕПИСИ от настоящото разпореждане да се връчат на страните по реда на чл.138, вр. с чл.137 АПК, като ответният административен орган има право на писмен отговор и посочване на доказателства в 14-дневен срок от съобщаването.

 

ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на страните най-късно в насроченото съдебно заседание да посочат и да представят нови доказателства, съобразно указанията по чл. 163, ал. 3 и чл. 170 АПК, съдържащи се в мотивите на настоящото определение.

 

РАЗПОРЕЖДАНЕТО не подлежи на оспорване.

                                                                                    СЪДИЯ: