Р Е Ш Е Н И Е
№
гр. Кърджали, 12.04.2021 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
Административен съд - Кърджали в публично заседание
на седемнадесети март през две хиляди двадесет и първа година
в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: АНГЕЛ МОМЧИЛОВ
ЧЛЕНОВЕ: ВИКТОР АТАНАСОВ
АЙГЮЛ ШЕФКИ
при секретаря Мариана Кадиева като разгледа докладваното от съдия Шефки адм. дело №19/2021 г. по описа на КАС
и за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството е по реда на чл. 179-184 от
АПК, във вр. с чл.45, ал.4 от
Закона
за местното самоуправление и местната администрация /ЗМСМА/. Делото е образувано във връзка със Заповед №РД-09-9/19.01.2021
г. на Областния управител на област Кърджали, с която е оспорено Решение №281/30.12.2020
г. на Общински съвет-Кърджали за приемане на план-сметка за дейностите по управление
на отпадъците и определяне на размера на таксата за битови отпадъци /ТБО/ за
2021 г. В мотивите към заповедта са изложени съображения за незаконосъобразност
на оспореното решение, изразяващи се в неспазване на изискването на чл.27, ал.5
от ЗМСМА, за поименно гласуване на общинските съветници, както и за липса на ясни
и конкретни мотиви от вносителя на предложението, обосноваващи завишаването на размера
на ТБО за 2021 г. При приемането на процесното решение не били взети предвид и промените
в законодателството, влезли в сила 19 дни преди заседанието на ОбС-Кърджали. Така,
с §58 от ЗИД на ДОПК /обн.ДВ бр.105 от 11.12.2020 г., в сила от 11.12.2020 г./,
било предвидено освобождаване на общините от заплащане на отчисленията по Закона
за управление на отпадъците /ЗУО/, за периода 01.03.2020 г. – 31.12.2020 г., а с
§60, ал.2 от от ЗИД на ДОПК, било предвидено месечните отчисления за 2021г. по чл.60
и чл.64 ЗУО, да бъдат внесени до 31.12.2021 г., като за периода 01.01.2021 г. до
31.12.2021 г., върху дължимите суми не се начисляват лихви. Предвид системното неизпълнение от страна на
Община Кърджали, на задължението по внасяне на обезпеченията и отчисленията по чл.60
и чл.64 от ЗУО, въпреки високата събираемост на ТБО за 2019 г., оспорващият счита,
че предлаганото увеличение на размера на таксата, не би довело до повишаване качеството
на предлаганите услуги, а е своеобразна санкция, налагана на жителите на общината,
поради неизпълнение на законови задължения от страна на самата община. Иска се отмяна на оспореното решение
на ОбС-Кърджали. В съдебно
заседание, чрез процесуалния си представител, поддържа оспорването. В писмено становище
се излагат и допълнителни доводи за неспазване на принципите на съразмерност, законност
и истинност. Претендират се направените по делото разноски за внесена такса в размер
на 20 лв.
Ответникът – Общински съвет Кърджали, чрез процесуалния си представител, изразява становище
за неоснователност на оспорването. В писмени бележки се излага довод за недопустимост на оспорването в частта
му, касаеща приемането на план-сметка
за дейностите по управление на отпадъците, тъй като последната
не подлежи на самостоятелен съдебен контрол. Счита, че вносителят на предложението е обосновал
надлежно необходимостта от увеличаване на размера на ТБО, като е изложил подробни мотиви за това. Посочени били причините за увеличаване цената на услугата
по обезвреждане на отпадъците в депо, при запазване на досегашния
размер за останалите услуги по събиране и транспортиране на отпадъците, както и по почистване на обществените места. Отразени били по години, събраните и дължимите
средства за отчисления по чл.64 от ЗУО, както и разпределението по отделните видове разходи за 2021 г. Посочени били целите, очакваните резултати и съответствието с европейското законодателство.
Спазена била и процедурата, предвидена в чл.66 и сл. от АПК, за приемане на оспореното решение. Съобщението
за откритата процедура, ведно с мотивите, било публикувано на 15.11.2020 г., на интернет страницата на Община Кърджали. На
последната дата било поставено и обявление на информационното табло в сградата на
общинската администрация, както и в местен вестник.
На 17.11.2020 г. били изпратени и уведомления на кметовете на населените места на територията
на общината, на членовете на КРИБ – Кърджали, на областния председател на ОП-Кърджали-Камара на строителите, на председателя на КТ
„Подкрепа“, на председателя на КНСБ-Кърджали, на председателя на Стопанска камара-Кърджали, както и на УС на ТПП –Кърджали.
На заинтересованите лица била предоставена възможност, в 30-дневен срок да депозират своите предложения,
становища, мнения и препоръки, като в тази връзка е постъпило само едно възражение, което било обсъдено. Внесеното
предложение било обсъдено от съответните Постоянни комисии към ОбС-Кърджали, които дали положително становище за
приемането му. С оглед усложнената епидемиологична
обстановка в страната, процесното решение било взето онлайн
на 30.12.2020г., като са гласували
41 поименно посочени общински съветници, от които 28 поименно посочени общински съветници
са гласували „за“, а 13 – „против“
предложението. Последното било видно от протокола от заседанието
на общинския съвет, проведено на 30.12.2020 г., съставения поименен списък, подписан от председателя на ОбС-Кърджали,
както и от приложения Присъствен лист на общинските съветници,
присъствали в началото и в края на онлайн заседанието на ОбС-Кърджали. По горните съображения, иска оспорването да бъде отхвърлено. Претендира и направените по делото разноски.
Административният съд, като взе предвид събраните
по делото доказателства, намира за установено следното:
Предмет
на настоящия спор е законосъобразността на Решение №281/30.12.2020
г. на Общински съвет-Кърджали.
С
т.1
от оспореното решение, на основание чл.
66 и глава III, раздел I от
ЗМДТ и чл.
23 от Наредбата за определянето на местните такси и цени на услуги на територията на община
Кърджали, е приета план-сметка за
дейностите по управление на отпадъците за 2021 г.
по обобщени показатели:
|
ПРИХОДНО-РАЗХОДНА ПЛАН-СМЕТКА ЗА ДЕЙНОСТИТЕ ПО |
|
|
УПРАВЛЕНИЕ НА ОТПАДЪЦИТЕ В ОБЩИНА КЪРДЖАЛИ ЗА
2021 г. |
|
|
ПРИХОДИ ЗА УСЛУГИТЕ ПО УПРАВЛЕНИE НА ОТПАДЪЦИТЕ
за 2021г. ОБЩО: |
6 961 621 |
1 |
От такса
за битови отпадъци |
6 961 621 |
|
РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИТЕ ПО УПРАВЛЕНИE НА ОТПАДЪЦИТЕ
за 2021г. ОБЩО: |
6 961 621 |
2 |
Събиране
и транспортиране на ТБО, в т.ч.: |
3 036 000 |
2.1 |
Разходи
за сметосъбиране в града |
2
520 000 |
2.2 |
Разходи за сметосъбиране
от селата |
516 000 |
3 |
Обезвреждане на битови отпадъци |
2 761 621 |
3.1 |
Експлоатационни
разходи за Регионален център за управление на отпадъците |
380 000 |
3.2 |
Отчисления
по чл. 60 и по чл. 64 от ЗУО |
2 381 621 |
4 |
Поддържане
чистотата на териториите за обществено ползване в гр. Кърджали |
1 164 000 |
4.1 |
Почистване
на обществени места в гр. Кърджали |
1 164
000 |
С т.2 от горното решение,
на основание чл. 62, чл. 63 и чл. 67 от ЗМДТ, както и чл. 25 от Наредбата за определянето
на местните такси и цени на услуги на територията
на община Кърджали, е определен размерът на таксата за битови отпадъци за 2021 г.
за жилищните и нежилищни имоти на територията на община Кърджали, както следва:
„ 2.1. За недвижими
жилищни имоти в
гр.Кърджали, в границите посочени в заповед №1107 от 29.10.2020 г
на Кмета на Община Кърджали,
по видове услуги:
Вид
услуга |
При
подадено заявление по чл. 25 от Наредбата за определяне
на местните такси и цени на услуги
за жилищни имоти на територията на град Кърджали
|
|||
1
брой Кофа “Мева” 110л. |
1
брой пластмасова кофа 120л. |
1
брой пластмасова кофа 240л. |
1
брой контейнер “Бобър” 1100л. |
|
І-ва услуга Събиране
и извозване на ТБО |
106 лв. |
116 лв. |
232 лв. |
1065 лв. |
ІІ-ра услуга Обезвреждане
на ТБО в депо |
152 лв. |
165 лв. |
330 лв. |
1508 лв. |
ІІІ-та услуга Поддържане
чистотата на териториите за общ. ползване |
За жилищни имоти - 0,04 лв. на кв. метър площ на имота. |
|||
ОБЩО |
258 лв.
и 0,04лв.
на кв.
метър площ на имота |
281 лв.
и 0,04 лв.
на кв.
метър площ на имота |
562 лв.
и 0,04 лв.
на кв.
метър площ на имота |
2573 лв.
и 0,04 лв.
на кв.
метър площ на имота |
2.2. За недвижими
нежилищни имоти в
гр.Кърджали, в границите посочени в заповед №1107 от 29.10.2020г на Кмета на Община Кърджали, по видове услуги:
Вид
услуга |
При
подадено заявление по чл. 25 от Наредбата за определяне
на местните такси и цени на услуги
за нежилищни имоти на територията на град Кърджали
|
|||
1
брой Кофа “Мева” 110л. |
1
брой пластмасова кофа 120л. |
1
брой пластмасова кофа 240л. |
1
брой контейнер “Бобър” 1100л. |
|
І-ва услуга Събиране
и извозване на ТБО |
106 лв. |
116 лв. |
232 лв. |
1065 лв. |
ІІ-ра услуга Обезвреждане
на ТБО в депо |
152 лв. |
165 лв. |
330 лв. |
1508 лв. |
ІІІ-та услуга Поддържане
чистотата на териториите за общ. ползване |
За нежилищни имоти - 0,16 лв. на кв. метър площ на имота. |
|||
ОБЩО |
258 лв.
и 0,16лв.
на кв.
метър площ на имота |
281 лв.
и 0,16 лв.
на кв.
метър площ на имота |
562 лв.
и 0,16 лв.
на кв.
метър площ на имота |
2573 лв.
и 0,16 лв.
на кв.
метър площ на имота |
2.3. Когато
не може да се определи количеството на битовите отпадъци за всеки жилищен и нежилищен имот
в гр. Кърджали за услугите по сметосъбиране, сметоизвозване, обезвреждане на битови отпадъци
и почистване на територии на обществени места, таксата се
определя на база квадратен метър площ на имота, както следва:
Вид
услуга |
Жилищни
имоти цена
лв. |
Нежилищни
имоти цена
лв. |
І услуга сметосъбиране
и сметоизвозване |
0,59 лв. |
6,27 лв. |
ІІ услуга Обезвреждане на
депо |
0,62 лв. |
6,47 лв. |
ІІІ услуга Почистване на територии
на обществени места |
0,04 лв. |
0,16лв. |
ОБЩО |
1,25 лв. |
13 лв. |
2.4. За недвижими имоти в селата, включени в системата
за организирано сметосъбиране и сметоизвозване таксата се определя, както следва:
·
При
подадено заявление по чл.
25 от Наредбата за определяне на
местните такси и цени на услуги на територията
на град Кърджали на вид и брой съдове при два пъти месечно обслужване
–
на 1 бр.
Мева 110 л. –
258 лв.;
–
на 1 бр.
пластмасова кофа
120 л. - 281 лв.;
–
на 1 бр.
пластмасова кофа 240 л. – 562 лв.;
–
на 1 брой контейнер
„Бобър“ 1100 л.- 2573 лв.
· Когато не може да
се определи количеството на битовите отпадъци за всеки жилищен и нежилищен имот в селата с организирано
сметоизвозване, таксата се определя на база квадратен метър
площ на имота, както
следва:
Вид
услуга |
Жилищни
имоти цена
лв. |
Нежилищни
имоти цена
лв. |
І услуга сметосъбиране
и сметоизвозване |
0,29 лв. |
2,14 лв. |
ІІ услуга Обезвреждане на
депо |
0,29 лв. |
2,18 лв. |
ОБЩО |
0,58лв. |
4,32 лв. |
2.5. За недвижими имоти без
организирано сметоизвозване се дължи такса за обезвреждане на отпадъците, както следва:
- за жилищни
имоти –
0,20лв.
- за нежилищни
имоти – 0,33 лв.
2.6. За имотите на учебните заведения на територията на община
Кърджали, използвани за
учебния процес, такса битови отпадъци
се определя на база 7 лв. на брой учащ се в съответното заведение за първа
и втора услуга по управление на отпадъци в съотношение, както следва:
· За първа услуга- Събиране и транспортиране на битовите отпадъци – 4 лв.
· За втора услуга - Обезвреждане на битовите отпадъци – 3 лв.
Броят на учащите се определя към 01.01. на текущата година, съгласно информационната
система на Министерството на образованието и науката - „Админ М”- за училищата и Регистър на действащи и прекъснали
студенти и докторанти - за висшите учебни заведения. „
От приложения по делото
протокол №15 от заседанието на ОбС – Кърджали, проведено онлайн на 30.12.2020 г.
се установява, че решението е прието с поименно гласуване, с гласовете на 28 общински
съветници, от присъствалите 41 общински съветници /какъвто е и общият брой на общинските
съветници в ОбС-Кърджали/.
Проектът на решението
е предложен от кмета на общината. В предложението е посочено, че размерът на ТБО
не е променян в продължение на четири години. Същевременно, размерът на отчисленията
по чл.64 от ЗУО, за депониране на 1 тон отпадък, от 36 лв. през 2016 г., се е увеличил
на 82 лв. през 2021 г. В предложението се съдържа и информация за размера на събраните
отчисления по години, за периода 2017-2021 г.; размера на дължимите такива, съобразно
предвиденото в закона увеличение, както и сумите, необходими за дофинансиране с
други източници от местния бюджет. По отношение на отчисленията за 2021 г. е отбелязано,
че при запазване на досегашния размер на ТБО се предвижда да постъпят отчисления
в размер на 763 200 лв. /21 200 т. отпадък х 36 лв./т./, а дължимите такива
ще бъдат в размер на 1 738 400 лв. /21 200 т. отпадък х 82 лв./т./. Т.е.,
дофинансирането с други източници от местния бюджет, на получената разлика между
приходи и разходи, ще бъде в размер на 975 200 лв. Въз основа на горните данни
е изчислено, че за периода 2017-2021 г. вкл., дофинансирането с други местни приходи
се предвижда да е общо в размер 2 381 621 лв., като последното ограничава
възможностите за изпълнение на инвестиционната програма на общината, както и посрещането
на основните й разходи. В предложението са
посочени и планираните разходи по план–сметката за 2021 г., както и че актуализацията
на действащата от 2016 г. такава, засяга единствено разходите по обезвреждане на
битовите отпадъци. Идентично е съдържанието и на приложените по делото мотиви, като
в последните са посочени и поставените цели - привеждане на план-сметката в съответствие
с нормативната уредба; очакваните резултати, като е отбелязано съответствие на предложената
план-сметка с правото на ЕС, както и че за прилагането й не се изисква допълнителен
финансов ресурс, освен дофинансиране на дейността по плащане на разходите по чл.163
от ЗДДС.
Предложението е било
разгледано и прието от Постоянната комисия /ПК/ по Екология, европейски проекти
и туризъм, ПК по Законност и обществен ред и ПК по бюджет и финанси, към Общински
съвет - Кърджали.
Горното предложение,
ведно с мотивите, както и съобщение за откритото производство, в което е посочена
възможността за предложения и становища в 30-дневен срок на посочени адреси, били
публикувани на интернет страницата на Община Кърджали /***/, на
25.11.2020 г.
На горната интернет
страница е публикувана и справка за постъпилите предложения, видно от която, по
така предложения проект е постъпило едно възражение.
Видно от приложените
доказателства, за откритото производство по приемане на план-сметка и определяне
размера на ТБО за 2021 г., на 27.11.2020 г., са изпратени писма до: кметовете на
населените места на територията на общината; членовете на КРИБ - Кърджали, председателя
на Стопанска камара-Кърджали, председателя на ОП-Кърджали-Камара на строителите;
председателя на КНСБ-Кърджали, председателя на КТ „Подкрепа“; както и до УС на ТПП
–Кърджали.
При тази фактическа
обстановка и след проверка на оспорения административен акт, съобразно чл. 168,
ал.1 АПК, съдът прави следните правни изводи:
Съдът намира за недопустимо
оспорването в частта му, касаеща приетата с решението на ОбС, план-сметка за дейностите
по управление на отпадъците за 2021 г. Одобряването на план-сметката и определянето
на годишния размер на ТБО, са две самостоятелни волеизявления на общинския съвет.
Одобряването на план - сметка за разходите за битови отпадъци е необходима предпоставка
за определяне на размера на таксата за битови отпадъци и е елемент от процедурата
по определяне размера на таксата по чл. 66, ал. 1 от ЗМДТ. Тъй като е част от производство
по издаване на общ административен акт, съгласно чл. 21, ал.5 АПК, съдът не може
да се произнася по законосъобразността на решението в тази му част, а контролът
за законосъобразност на одобрената план - сметка се осъществява заедно с контрола
върху решението на Общинския съвет по чл. 66, ал.1 от ЗМДТ, за определяне на годишния
размер на ТБО. С акта по одобряване на план-сметката, не се създават и самостоятелни
права или задължения, нито непосредствено се засягат права, свободи или законни
интереси на граждани или юридически лица, поради което същият не е административен
акт, подлежащ на самостоятелен съдебен контрол и в тази й част, оспорването следва
да се остави без разглеждане.
Оспорването на решението, в частта
му по т.2, с която е определен размерът на таксата за битови
отпадъци за 2021 г. е допустимо,
като насочено срещу общ административен акт, подлежащ на оспорване, изходящо от оправомощен
за това орган, в предвидения срок. По силата на чл. 45, ал.4 от ЗМСМА, респ.
чл. 31, ал.1,
т.5 и чл. 32, ал.2
от Закона за администрацията, областният
управител е активно легитимиран да оспорва актовете на общинските съвети на територията
на областта. Оспореното решение е постъпило в деловодството
на областната администрация на 06.01.2021 г., и е оспорено на 19.01.2021 г., поради което е спазен
и 14-дневния срок, предвиден в чл.179 от АПК.
Във
връзка с изложеното,
преценката за законосъобразност касае т.2 от оспореното решение.
Процесното решение на
ОбС - Кърджали е прието от компетентен орган и в предвидената от закона писмена
форма. Общинският съвет е орган на местното самоуправление,
определящ политиката за изграждане и развитие на общината, във връзка с осъществяването
на дейностите от местно значение, както и на други дейности, определени със закон. В изпълнение на правомощията си по чл. 21 от ЗМСМА, общинският съвет приема правилници, наредби, инструкции, решения,
декларации и обръщения. С чл. 21, ал. 1, т. 7 от ЗМСМА, на общинския съвет
е вменено правомощието по определяне на местните такси. Решение №281/30.12.2020 г. на Общински съвет - Кърджали, видно
от доказателствата е взето при наличие на необходимия кворум и мнозинство и при поименно гласуване, видно и от
представения протокол от проведеното заседание и присъствен лист на общинските съветници,
поради което неоснователни са доводите за неспазване на изискването
на чл.27, ал.5 от ЗМСМА.
Оспореното
решение, в частта му по т.2, е такова по чл. 66, ал.1
от ЗМДТ, за определяне на годишния размер
на таксата за битови отпадъци и притежава белезите на общ административен акт,
по смисъла на чл. 65 от АПК. Видно от съдържанието на оспорения акт, последният
визира конкретно правило за поведение, има еднократно действие
- с изплащането на размера на таксата за 2021 година, се погасява действието му по отношение
на адресатите, като засяга неограничен брой адресати,
ползващи услугата на територията на общината. От своя страна, правилата,
свързани с издаването на общи административни актове са уредени
в глава V, раздел II от АПК.
Според чл. 66, ал.1
и ал.2 от АПК, откриването на производството по издаване на общ административен
акт се оповестява публично чрез средствата за масово осведомяване, чрез изпращането
на проекта до организации на заинтересованите лица или по друг подходящ начин, като
включва и основните съображения за издаването на акта, както и формите на участие
на заинтересованите лица в производството. В разпоредбата на чл. 69, ал.2 от АПК
е предвидено административният орган да осигури на заинтересованите лица възможност
да осъществят правото си на участие в разумен срок, който не може да бъде по-кратък
от един месец от деня на уведомяването по чл. 66.
В случая, по делото
са налице доказателства, че производството по издаване на оспорения акт е оповестено
публично, чрез публикуване на предложения проект и мотивите към него, на интернет
страницата на Община Кърджали. Заинтересованите лица са били уведомени за откритото
производство по приемане на решението, както и за правото си да подадат предложения
и становища в 30-дневен срок от съобщението на
посочени адреси.
Налице са и конкретни
мотиви, обосноваващи завишаването на размера на ТБО за 2021 г. Фактическите основания
за издаването на акта, следва да са изложени в самия акт или да се съдържат в преписката
по издаването му. В случая, размерът на ТБО е определен въз основа на одобрена план-сметка,
в която са посочени очакваните приходи, при този размер на таксата, както и необходимите
разходи за всяка услуга поотделно - сметосъбиране и сметоизвозване; обезвреждане
на битовите отпадъци в депа или други съоръжения; чистота на териториите за обществено
ползване. За обезпеченията по чл.60 и отчисленията чл.64 от ЗУО, според посоченото
в план-сметката са предвидени разходи в размер на 2 381 621 лв. Установи се
от съдържанието на оспореното решение, че завишаването на размера на ТБО, се дължи
на увеличение на цената на услугата по обезвреждане на битовите отпадъци в депо,
при запазване на досегашния размер за останалите услуги по сметосъбиране и сметоизвозване,
както и по почистване на териториите за обществено ползване. В тази връзка, в предложението
на кмета на община Кърджали и в приложените мотиви за приемане на решението са анализирани:
увеличението на размера на отчисленията по чл.64 от ЗУО; размера на събраните отчисления
по години, за периода 2017-2021 г. и размера на дължимите такива, съобразно предвиденото
в закона увеличение, както и сумите, необходими за дофинансиране с други източници
от местния бюджет. Посочено е, че при запазване на досегашния размер на ТБО, събраните
отчисленията за 2021 г. ще са в размер на 763 200 лв., а дължимите такива - 1 738 400 лв., като последното ще
наложи дофинансирането с други източници от местния бюджет, на получената разлика
между приходи и разходи, в размер на 975 200 лв. Посочено е също, че за периода
2017-2021 г. вкл., дофинансирането с други местни приходи се предвижда да е общо
в размер 2 381 621 лв. Т.е., ясни са конкретните причини, наложили това
изменение на размера на ТБО. В мотивите на вносителя са посочени и целите, които
се поставят с предложените промени и очакваните резултати – създаване на условия
за разширяване на предлаганите услуги и повишаване на тяхното качество, както и
постигане на по-голяма справедливост при определяне и заплащане на таксата. Така
изложените фактически основания обосновават изменението на размера на ТБО за
2021г. и са в съответствие с разпоредбите на чл. 7 и чл. 8 ЗМДТ.
Не водят до друг извод и посочените от оспорващия изменения в закона, въведени с § 58 и § 60 от ЗИД на ДОПК / ДВ бр.105/2020г./. Действително, с последните е предвидено облекчение в реда за внасяне на обезпеченията
и отчисленията по чл. 60, ал. 2, т. 1 и 2 и чл.
64, ал. 1 от Закона за управление на отпадъците.
На първо място следва да се отбележи обаче, че нормата на § 58 касае месечни обезпечения
и отчисления по ЗУО, за 2020 г.,
поради което не е пряко относима към отчисленията за 2021 г., за която се отнася оспореното решение. От своя
страна, макар и в § 60, ал.1
от ЗИД на ДОПК, да е предвидена възможност
дължимите месечни отчисления за 2021 г. да могат да се
разходват по решение на общинския съвет чрез вътрешни компенсирани промени, без
да се изменя приетият от общинския съвет начин на определяне и размер на таксата
за битови отпадъци, последната промяна не предвижда отпадане на задължението на
общината по ЗУО за 2021 г., като съгласно § 60, ал.2, дължимите месечни отчисления за 2021 г. по чл.
60, ал. 2, т. 1 и 2 и чл. 64, ал. 1 от ЗУО се внасят в срок до 31 декември 2021
г.
По
изложените съображения настоящият съдебен състав приема, че оспореното
решение, в частта му по т.2 е законосъобразно,
като постановено при спазване на административнопроизводствените
правила, в съответствие с материалния закон, както и с неговата цел, а оспорването следва
да бъде отхвърлено като неоснователно.
При този изход на
делото, с оглед направеното искане и на основание чл.143, ал.3 от АПК, в полза
на Община Кърджали следва да бъдат присъдени и деловодни разноски, в размер на 720 лв., за договореното и изплатено адвокатско възнаграждение, съгласно приложения ДПЗС № **/***
г.
Водим от горното, Административен
съд - Кърджали
Р Е Ш И:
ОСТАВЯ
БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ
оспорването на Областния управител на област Кърджали срещу Решение №281/30.12.2020
г. на Общински съвет-Кърджали, в частта му по т.1, с която е приета план-сметка
за управление на дейностите по управление на отпадъците за 2021 г. и ПРЕКРАТЯВА
производството по делото в тази му част.
ОТХВЪРЛЯ
оспорването
на Областния управител на област Кърджали, срещу Решение №281/30.12.2020 г. на Общински
съвет-Кърджали, в частта му по т.2, с
която е определен размерът на таксата за битови отпадъци за 2021 г. за жилищните
и нежилищни имоти на територията на община Кърджали.
ОСЪЖДА
Областна
администрация
- Кърджали, с адрес – ***, с ЕИК ***, да заплати на Община Кърджали,
с адрес: ***, разноски по делото в размер
на 720 лв.
Решението,
в частта му, с която оспорването е оставено без разглеждане, а производството по
делото - прекратено, подлежи на обжалване с частна жалба в седемдневен срок от съобщаването
му, а в останалата му част - в четиринадесетдневен срок от съобщението, пред Върховен
административен съд.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЧЛЕНОВЕ:
1.
2.