О П Р Е Д Е Л Е Н И Е
№
2021 година, гр. Варна
ВАРНЕНСКИЯТ
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД,
ХVІ-ти състав , в закрито заседание на 7.10.2021
г.,
като разгледа докладваното от съдия Красимир Кипров
адм.д. № 1593 / 2021 г. по описа на съда,за да се
произнесе
взе предвид следното :
Делото е образувано по жалба на „С. “
ЕООД, против заповед № 1788/29.06.2021 г.
на кмета на община Варна.
С
определение от 28.09.2021 г. жалбата е
била оставена без движение за отстраняване в срок на конкретно посочените нередности.
Същите са отстранени с представената молба с.д. 14460/5.10.2021 г., но въпреки
това съдът намира жалбата за недопустима съгласно чл.159,т.1 от АПК –
оспорената заповед не представлява индивидуален адм.акт по смисъла на чл. 21 от АПК.
С оспорената заповед е отменена на основание чл. 112,ал.2 от Закона за
управление на отпадъците /ЗУО/ във вр. с чл. 6, ал.1 и ал.2 от Наредба № 26 от
2.10.1996 г. за рекултивация на нарушени терени, подобряване на слабопродуктивни
земи, отнемане и оползотворяване на хумусния пласт издадената от кмета на
община Варна заповед № 0781/17.03.2014 г. с мотиви за неизпълнение от страна на
жалбоподателя на условията по т.2.4 и т.3 от същата заповед.
С отменената заповед № 0781/17.03.2014
г. , на основание чл.19, ал.1 от ЗУО,
Наредба № 26 от 2.10.1996 г. и чл.18, ал.2,т.1 от Правилника за прилагане на
Закона за опазване на земеделските земи е наредено фирма „С. “ ЕООД-Варна да
извърши рекултивация на нарушен терен ПР № 10135.5216.2 в местност „Малка Чайка“
, район „Аспарухово“ при изрично посочените в заповедта условия. Конкретните мотиви
за отмяната на заповед № 0781/17.03.2014 г. се съдържат в протокол №1/15.06.2021 г. и протокол №2/25.06.2021 г. към цитираната
заповед № 1535/8.06.2021 г. на кмета на община Варна, с която е назначена
комисия за проверка на дейността на „С. “ ЕООД.
Съдът намира, че правоотношенията по
повод на които е издадена оспорената заповед са такива между възложител какъвто
се явява Община Варна и изпълнител какъвто се явява дружеството-жалбоподател ,
касаещи извършване на регламентирана в ЗУО дейност. По същество, с оспорената
заповед тази дейност е прекратена едностранно от страна на възложителя, поради
неизпълнение от страна на изпълнителя. В този смисъл, акта на прекратяване независимо
, че е издаден от адм. орган представлява акт на управление , а не адм. акт
създаващ права, пораждащ задължения или засягащ права или законни интереси на
жалбоподателя. Оспорването на прекратяването на въпросните правоотношения, които
дори да притежават характера на адм. договор е по ред различен от този реализиран с жалбата за оспорване на адм. акт,
какъвто в случая не е налице. С оглед последното, налице са основанията на
чл.159,т.1 от АПК за оставяне на жалбата без разглеждане и прекратяване на
съдебното производство, поради което , съдът
О
П Р Е Д Е Л И :
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на „С. “ ЕООД, представлявано от управителя Ж.К.Ж., против
издадената от кмета на община Варна заповед №1788/29.06.2021 г. и прекратява образуваното въз основа на нея
съдебно производство.
Определението
подлежи на обжалване пред Върховния административен съд в 7-дневен срок от
съобщаването му на страните по делото.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ :