Определение по дело №567/2023 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 777
Дата: 23 март 2023 г.
Съдия: Здравка Георгиева Диева
Дело: 20237180700567
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 28 февруари 2023 г.

Съдържание на акта

Gerb osnovno jpeg
 


РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

Административен  съд  Пловдив

 

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

гр.Пловдив, 23 . 03 . 2023г.

Административен съд – Пловдив, VI състав, в закрито заседание на двадесет и трети март през две хиляди двадесет и трета година в състав :

 

                                                                            Административен съдия : Здравка Диева

 

като разгледа докладваното от съдията адм.д.№ 567 / 2023г., за да се произнесе, взе предвид следното :

Сдружение за аграрни и екологични проекти – ГЕО и Сдружение с нестопанска цел Пчелари и фермери – Червен – Долнослав – Горнослав са подали искова молба /жалба/ против Решение № ПВ-37-ПР/2016г. на Директора на РИОСВ – Пловдив, с искане за обявяване нищожността на административния акт и загуба на правното му действие.

            - Посочено е правно основание – чл.149 ал.5 вр. с чл.146 т.3, т.4 и т.5 АПК, както и чл.93 ал.8 и §12а ал.2 ДР на Закона за опазване на околната среда /ЗООС/. Заявено е, че с Решение № ПВ-37-ПР/2016г. на Директора на РИОСВ – Пловдив за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда е прието да не се извършва оценка на въздействието върху околната среда за инвестиционно предложение : „Изграждане на кариери за добив на мрамори и баластра в южната част от концесионна площ „Делчевото-2“ /66,165 дка/, землище на с.Горнослав, община Асеновград, което няма вероятност да окаже значително отрицателно въздействие върху природни местообитания, популации и местообитания на видове, предмет на опазване в защитени зони. Счита се, че оспореното като нищожно решение не съответства на закона по съдържание – в него не са взети предвид определените в правните норми и предпоставки, които са материално-правни изисквания за одобряване на осъществяването на инвестиционното предложение. Поддържа се, че решението е лишено изцяло от законово основание и това го прави нищожно. Твърди се, че са нарушени изисквания за законосъобразност при преценяване на необходимостта от извършване на ОВОС за инвестиционното предложение на възложителя Запрянови-03 ООД. Посочено е, че видно от приложените писма с изходящи номера N ДС 30-21/2020г. от 28.02.2020г. и N ДС 30-21/2020г. от 27.03.2020г. на Областен управител на област Пловдив, е обърнато внимание на това, че поради близостта на инвестиционното предложение до източници на питейно-битово водоснабдяване е възможно въздействие върху подземните води и областният управител счита, че следва да се изготви доклад за ОВОС на инвестиционното предложение и да му се направи обществено обсъждане. Счита се, че становищата на областен управител са доказателства, че решението да не се прави ОВОС на инвестиционното предложение е категорично нищожно, тъй като качеството на питейните води е от изключително значение за здравето на хората в селищата от района на кариерата. Здравето на хората и правото им на чиста питейна вода са несъмнен приоритет пред интересите на инвеститора. Заявено е, че решението е нищожно и поради разпоредбата на чл.93 ал.8 ЗООС : „Решение, с което е преценено да не се извършва ОВОС, губи правно действие, ако в срок 5 години от датата на издаването му не е започнало осъществяването на инвестиционното предложение, което се установява с проверка на контролните органи по околната среда.“, както и поради разпоредбата на §12а ал.2 ЗООС, според която : „Срокът по чл. 93, ал. 8 започва да тече от датата на влизане в сила на решението по чл. 93, ал. 2 и 3 и се отнася и за тези решения, които са издадени преди 1 юли 2012 г.“. Поддържа се, че настоящия случай е точно такъв - Решение № ПВ-37-ПР/2016г. на Директора на РИОСВ – Пловдив е влязло в сила на 08.01.2018г. и оттогава се изминали 5 години и 1 месец. През това време и до момента инвеститорът не е започнал осъществяването на инвестиционното предложение. Той не е добил по законен начин нито един кубически метър мрамори от планираната кариера и поради това обстоятелство решението е загубило правно действие на 08.01.2023г. В подкрепа на твърдението е посочено, че видно от приложен парламентарен въпрос за писмен отговор, зададен до Министъра на земеделието на 13.12.2022г. от народни представители и приложения отговор от 19.12.2022г. на Министъра на земеделието – инвеститорът Запрянови – 03 ООД не е започнал административно производство за промяна предназначението на поземлени имоти в горските територии в землището на с.Горнослав, община Асеновград и поради това не е закупил от държавата земя, на която планира своята кариера, а като не я е закупил, не би могъл да добива подземните богатства мрамори под нея по законен начин. Видно от приложения писмен отговор на парламентарен въпрос от 30.01.2023г., даден от Министъра на околната среда и водите на въпрос на народен представител – Решение № ПВ-37-ПР/2016г. на Директора на РИОСВ – Пловдив е влязло в сила на 08.01.2018г. Решението по ОВОС за кариерата, която е възнамерявал да прави инвеститорът, е загубило правно действие. Заявено е, че следва да се има предвид още, че решението на МС за предоставяне на концесия на инвеститора на тази кариера не е влязло в сила, тъй като е било обжалвано и към момента не е сключен концесионен договор.

            По изложените съображения е поискано да бъде постановено решение, с което да се уважи жалбата против Решение № ПВ-37-ПР/2016г. на Директора на РИОСВ – Пловдив и да бъде прогласена неговата нищожност и загуба на правно действие.

            Правен интерес за оспорването се поддържа с арг. от чл.3 на Директива 2003/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 26 май 2003 за осигуряване участието на обществеността при изготвяне на определени планове и програми, отнасящи се до околната среда и за изменение по отношение участието на обществеността и достъпа до правосъдие на Директиви 85/337/ЕИО и 96/61/ЕО на Съвета – „заинтересованата общественост“ означава обществеността, която е засегната или може да бъде засегната, или се интересува от процедурите за вземане на решения в областта на околна среда, посочени в чл.2, пар.2; за целите на това определение неправителствените организации, които подкрепят опазването на околната среда и отговарят на всички изисквания съгласно националното право, се счита, че имат интерес. Обжалваното решение се отнася за ОВОС на инвестиционен проект на територията на пловдивска област в земеделски район и са цитирани решения на ВАС, в които правният интерес на Сдружение за аграрни и екологични проекти – ГЕО е многократно признат. Относно правен интерес на Сдружение с нестопанска цел Пчелари и фермери – Червен – Долнослав – Горнослав е заявено, че планираната кариера засяга преки правни жизнени интереси / опасност от влошаване качеството на водите на питейните водоизточници; опасност от повреди и срутвания на къщите на членовете на сдружението в с.Горнослав поради взривовете на кариерата, планирана на 1 км. от селото; опасност от унищожаване на пчеларството в радиус 4 км. от планираната кариера, където са разположени техните пчелини, на които разчитат за доходи и издръжка на живот; др./. Посочени са целите на сдружението – да защитава поминъка и околната среда на пчеларите, земеделците и животновъдите от с.Червен, с.Долнослав, с.Горнослав и другите селища в родопския рид Добростан, община Асеновград, област Пловдив; да работи за опазване на питейната вода, земите, горския фонд, подземните богатства, местните растителни и животински видове, поречията на реките и цялостния ландшафт на землищата на с.Червен, с.Долнослав, с.Горнослав и другите землища в родопския рид Добростан, община Асеновград, област Пловдив; да работи за решаването на съществуващите екологични проблеми на с.Червен, с.Долнослав, с.Горнослав и другите землища в родопския рид Добростан, община Асеновград, област Пловдив; да работи за запазване и повишаване на качеството на живот на жителите на с.Червен, с.Долнослав, с.Горнослав и другите землища в родопския рид Добростан, община Асеновград, област Пловдив; др.

            - Директорът на РИОСВ – Пловдив счита жалбата за процесуално недопустима по съображения, изложени в писмено становище при изпращане на жалбата. Посочено е, че Решение № ПВ-37-ПР/2016г. на Директора на РИОСВ – Пловдив е обжалвано пред Административен съд – Пловдив от Сдружение за аграрни и екологични проекти – ГЕО и Александър Илиев. Образувано е адм.д.№ 1026/2016г. по описа на АС – Пловдив и с Решение № 579/13.04.2017г. съдът отхвърля жалбите. Решението е обжалвано пред ВАС и е образувано адм.д.№ 6605 по описа на ВАС за 2017г. С Решение № 235/08.01.2018г. ВАС оставя в сила Решение № 579/13.04.2017г. по адм.д.№ 1026/2016г. на АС – Пловдив. Поддържа, че по арг. от чл.297 ГПК, приложим по препратка от чл.144 АПК – влязлото в сила решение е задължително за съда, който го е постановил и за всички съдилища, учреждения и общини в Република България и Решението на ВАС в случая е задължително в спора за законосъобразността на издадения административен акт. По отношение твърдяната с жалбата нищожност на Решение № ПВ-37-ПР/2016г. са посочени критериите за нищожност на административния акт, възприети в правната теория и се твърди, че случаят не попада в нито една от предвидените хипотези, тъй като е издаден на законово основание, от овластен за това орган, при спазване на нормативното изискване за форма, при спазване на процесуалните правила и материалния закон и в съответствие с целта на закона. Счита се, че в случая е налице хипотезата на чл.159 т.6 АПК – по оспорването има влязло в сила съдебно решение. Поискано е жалбата да бъде оставена без разглеждане и образуваното съдебно производство да бъде прекратено. На основание чл.78 ал.8 ГПК е претендирано юрисконсултско възнаграждение.

            1. С Решение № ПВ-37-ПР/2016г. на Директора на РИОСВ – Пловдив за преценяване на необходимостта от извършване на оценка на въздействието върху околната среда е прието да не се извършва оценка на въздействието върху околната среда за инвестиционно предложение : „Изграждане на кариери за добив на мрамори и баластра в южната част от концесионна площ „Делчевото-2“ /66,165 дка/, землище на с.Горнослав, община Асеновград, което няма вероятност да окаже значително отрицателно въздействие върху природни местообитания, популации и местообитания на видове, предмет на опазване в защитени зони. Възложител на инвестиционното предложение е Запрянови – 03 ООД /л.23 и сл./. Решението е обжалвано пред АС – Пловдив от Сдружение за аграрни и екологични проекти – ГЕО и Александър Стефанов Илиев и с Решение № 579/13.04.2017г. по адм.д.№ 1026/2016г., АС – Пловдив е отхвърлил жалбата /л.27 и сл./. Решението на АС – Пловдив е обжалвано пред ВАС /касационни жалби – л .50 и сл. – от Ал.Илиев; от Сдружение за аграрни и екологични проекти – ГЕО, приложена към писмен отговор от Директора на РИОСВ – Пловдив с вх. номер от 20.03.2023г./. С Решение № 235/08.01.2018г. постановено по адм.д.№ 6605/2017г. ВАС оставя в сила Решение № 579/13.04.2017г. по адм.д.№ 1026/2016г., л.46 и сл.

            Директорът на РИОСВ – Пловдив бе задължен да представи писмен отговор относно наличие на отправено до него искане от Запрянови – 03 ООД или от Сдружение за аграрни и екологични проекти – ГЕО и Сдружение с нестопанска цел Пчелари и фермери – Червен – Долнослав – Горнослав, за установяване дали Решение № ПВ-37-ПР/2016г. на Директора на РИОСВ – Пловдив е загубило правно действие и има ли извършена проверка по отправено искане, съответно - съставен ли е констативен протокол, документирал установени факти с направени изводи.

            На 20.03.2023г. Директорът на РИОСВ – Пловдив представи писмен отговор, в който е заявено, че в РИОСВ – Пловдив е депозирано писмо с вх.№ ОВОС – 1474 – 7/16.03.2022г. от Запрянови – 03 ООД с молба за потвърждаване на правно действие на Решение № ПВ-37-ПР/2016г. и с писмо изх.№ ОВОС – 1474 – 8/13.04.2022г. дружеството е уведомено, че към момента на издаване на писмото, решението е в законна сила. Постъпили са също две заявления за обявяване на загуба на правно действие на Решение № ПВ-37-ПР/2016г. на Директора на РИОСВ – Пловдив : с вх.№ ОВОС-1474-13/13.01.2023г. от Сдружение за аграрни и екологични проекти – ГЕО и с вх.№ ОВОС-1474-14/13.01.2023г. от Александър Стефанов Илиев. С писмо вх.№ ОВОС-1474-15/30.01.2023г. по електронна поща на РИОСВ – Пловдив е постъпило заявление от местен инициативен комитет при селата Горнослав, Долнослав, Червен, Орешец и Добростан, представляван от М.Христозова за потвърждаване на загубата на правно действие на Решение № ПВ-37-ПР/2016г. Директорът на РИОСВ – Пловдив е посочил, че на 10.01.2023г. е направен опит за извършване на проверка на място от представители на РИОСВ – Пловдив, община Асеновград и кмета на с.Горнослав във вр. с Решение ПВ-37-ПР/2016г. В този ден поради невъзможност за достигане на участъка – предмет на инвестиционното предложение /ИП/, не е извършена проверка на място. Данните са обективирани в КП № 0011681/10.01.2023г.

            2. По твърденията за нищожност на Решение № ПВ-37-ПР/2016г. на Директора на РИОСВ – Пловдив се съобрази, че жалбата е подадена без ограничение в срока за оспорване /чл.149 ал.5 АПК/, от заинтересовани лица, по отношение на административен акт, подлежащ на съдебно обжалване : Правният интерес от оспорване на административните актове с преки последици върху околната среда не се преценява по см. чл. 147 ал. 1 АПК, тъй като по силата на международната конвенция, която с оглед на разпоредбата на чл. 5 ал. 4 от Конституцията има приоритет пред национални разпоредби, които й противоречат, и с оглед на специалния ЗООС, наличието на правен интерес на сдруженията следва да бъде преценен в съответствие с чл. 9, § 2 Конвенцията за достъпа до информация, участието на обществеността в процеса на вземане на решения и достъпа до правосъдие по въпроси на околната среда, ратифицирана със закон, приет от ХХХIХ Народно събрание на 2 октомври 2003г. /ДВ, бр. 91 от 2003г., в сила от 16 март 2004г. - Орхуска конвенция/. За целите на конвенцията достатъчен интерес е заинтересоваността на всяка неправителствена организация, която отговаря на изискванията на националното право и работи за опазване на околната среда - чл. 9, § 2 във вр. с чл. 2, т. 5 Конвенцията. Правният интерес произтича от дефиницията за „засегната общественост”, в обхвата на която са оспорващите лица - §1 т.25 ДР ЗООС : „обществеността по т. 24, която е засегната или с вероятност да бъде засегната, или която има интерес при процедурите за одобряване на планове, програми, инвестиционни предложения и при вземането на решения за издаването или актуализацията на разрешителни по реда на този закон или на условията в разрешителното, включително екологичните неправителствени организации, създадени в съответствие с националното законодателство.”. В този смисъл е и разпоредбата на чл. 9, § 5, точка "а" от Конвенцията. Териториалните граници на целите на Сдружение с нестопанска цел Пчелари и фермери – Червен – Долнослав – Горнослав и целите на Сдружение за аграрни и екологични проекти – ГЕО /отразени в ТР и регистър на ЮЛНЦ/, както и осъществяваната дейност от сдруженията в областта на опазването на околната среда като защитава обществените интереси, свързани с въпроси от тази област, и във вр. с Конвенцията за достъпа до информация, участието на обществеността в процеса на вземането на решения и достъпа до правосъдие по въпросите на околната среда, обосновават правен интерес от оспорване на решението.

Извън тези предпоставки за допустимост на жалбата с искане за обявяване нищожност и загуба на правно действие на Решение № ПВ-37-ПР/2016г. на Директора на РИОСВ – Пловдив, се съобрази, че в конкретния случай е налице хипотезата на чл.177 ал.3 АПК : „Решението, с което е отхвърлено оспорване за отмяна на административен акт, е пречка за оспорването му като нищожен, както и за оспорването му на друго основание.“. Както бе посочено, Решение № ПВ-37-ПР/2016г. на Директора на РИОСВ – Пловдив е обжалвано пред АС – Пловдив от Сдружение за аграрни и екологични проекти – ГЕО и Александър Стефанов Илиев и с Решение № 579/13.04.2017г. по адм.д.№ 1026/2016г., АС – Пловдив е отхвърлил жалбата. Решението на АС – Пловдив е обжалвано пред ВАС и с Решение № 235/08.01.2018г. постановено по адм.д.№ 6605/2017г. ВАС оставя в сила Решение № 579/13.04.2017г. по адм.д.№ 1026/2016г. Нормата на чл.177 ал.3 АПК регламентира недопустимост на оспорването с искане за прогласяване нищожност на административен акт ако е налице влязло в сила решение, с което е отхвърлено предходно оспорване на законосъобразността на акта. След като Решение № ПВ-37-ПР/2016г. на Директора на РИОСВ – Пловдив е било вече предмет на проверка за неговата валидност и законосъобразност, то е преклудирана възможността за ново обжалване с претенция за нищожността му. Забраната на чл. 177 ал. 3 АПК е регламентирана в кодекс и следва да бъде съблюдавана от всички съдилища и административни органи. Доколкото със съдебно решение, оставено в сила от ВАС е отхвърлено оспорването за отмяна на административния акт, то е пречка за оспорването му като нищожен, както и за оспорването му на друго основание, според  чл. 177 ал. 3 АПК. Съдебният контрол за законосъобразност обхваща и проверка на нищожността на акта, която съдът е длъжен и служебно да провери, дори да липсват наведени основания и искане за обявяването й / чл. 168 ал. 1 и ал. 2 АПК /. Счита се, че като не е обявен изрично за нищожен и е отхвърлено оспорването за отмяна на административния акт, той е действителен и законосъобразен. Видно от мотивите на Решение № 579/13.04.2017г. по адм. д. № 1026/2016г. решаващият състав на АС -Пловдив е проверил законосъобразността на оспорения пред него административен акт на всички основания по чл. 146 АПК, включително в изпълнение на задълженията по чл.168 ал.1 АПК – и незаявени от оспорващите лица основания за отмяна. В решението е прието, че оспорения административен акт - Решение № ПВ-37-ПР/2016г. на Директора на РИОСВ – Пловдив, е издадено от компетентен административен орган в хипотеза на заместване поради отсъствие на титуляра по обективна причина – ползване на отпуск, считано от 15.04.2016г. /дата на публикуване на оспореното решение/. АС – Пловдив е приел, че административният акт е мотивиран съгласно изискванията на чл.93 ал.3 ЗООС в редакция към дата на издаване на решението. В съдебния акт е посочено, че процедурата по преценка на необходимостта от извършване на ОВОС на инвестиционни предложения е спазена. Прието е, че законът е спазен с прилагане на критериите по чл.93 ал.4 ЗООС в приложимата редакция – обоснован и законосъобразен е изводът на административния орган, че не следва да се извършва ОВОС, тъй като от реализирането на инвестиционното намерение няма да има значително отрицателно въздействие върху околната среда, в т.ч. че териториалният обхват на инвестиционното предложение не попада в границите на защитени територии по см. на ЗЗТ. В обобщение АС – Пловдив е приел, че оспореното решение е законосъобразно – „издадено е от компетентен орган; в предвидената от закона форма; постановено е в съответствие с материалноправните разпоредби на които се основава; при спазване на административно-производствените правила.

            Следва извод за недопустимост на жалбата в частта й за оспорване на Решение № ПВ-37-ПР/2016г. на Директора на РИОСВ – Пловдив като нищожно с искане за обявяване на нищожността му.

            По отношение искането за прогласяване загуба на правно действие на решението се съобрази нормата на чл.93 ал.8 ЗООС : „Решение, с което е преценено да не се извършва ОВОС, губи правно действие, ако в срок 5 години от датата на издаването му не е започнало осъществяването на инвестиционното предложение, което се установява с проверка на контролните органи по околната среда.“. Според отговор на Директора на РИОСВ – Пловдив във вр. с установяване има ли отправено до Директора на РИОСВ – Пловдив искане от Запрянови – 03 ООД или от Сдружение за аграрни и екологични проекти – ГЕО и Сдружение с нестопанска цел Пчелари и фермери – Червен – Долнослав – Горнослав за установяване дали Решение № ПВ-37-ПР/2016г. на Директора на РИОСВ – Пловдив е загубило правно действие, вкл. има ли извършена проверка по отправено искане и съставен ли е констативен протокол, документирал установени факти с направени изводи : в случая са подадени на 13.01.2023г. две заявления / от Сдружение за аграрни и екологични проекти – ГЕО и от Ал. Илиев / за обявяване на интернет страницата на РИОСВ – Пловдив – загуба на правно действие на Решение № ПВ-37-ПР/2016г. на Директора на РИОСВ – Пловдив на 08.01.2023г. „поради това, че е издадено преди повече от 5 години, а през това време инвеститорът не е започнал чрез реални действия на терен осъществяването на инвестиционното си предложение.“. В Констативен протокол /КП/ № 0011681/10.01.2023г. са документирани действия на представители на РИОСВ – Пловдив и на община Асеновград, ведно с кметски наместник на с.Горнослав и В.Т. – упълномощено лице от в.з. в качеството му на управител на Запрянови-03 ООД, гр.Асеновград с права да представлява управителя на търговското дружество пред органите на РИОСВ – Пловдив във вр. с извършване на проверка на кариера за добив на мрамори и баластра „Делчевото – 2“ /66, 165 дка/, землище на с.Горнослав, община Асеновград.

Установи се, че преди подаване на заявленията от 13.01.2023г. за обявяване загуба на правно действие на Решение № ПВ-37-ПР/2016г. на Директора на РИОСВ – Пловдив, е започнала проверка на място във вр. с решението. Административният орган е започнал производство за проверка с констатации по см. на чл.93 ал.8 ЗООС. В КП е вписано, че проверката е във вр. с чл.93 ал.8 ЗООС, но поради неблагоприятни атмосферни условия не е било възможно достигане на участъка – предмет на ИП, за извършване на проверка на място /поради обилен валеж и трудно проходим горски път, на около 500м. от главен път с.Червен – с.Горнослав, между две местности – автомобила на Запрянови – 03 ООД е заседнал на пътя/.

При описаните данни следва да бъде прието, че в хипотеза на служебно административно производство, административният орган самостоятелно преценява да извърши проверка за констатации по см. на чл.93 ал.8 ЗООС. В конкретиката на фактите проверка е започнала, но поради обективни препятстващи пречки не е осъществена на 10.01.2023г. Директорът на РИОСВ – Пловдив не е посочил, че към момента е обявил загуба на правно действие на Решение № ПВ-37-ПР/2016г., при което следва, че административното производство не е приключило. От значение във вр. с отправеното до съда искане е, че не съдът, а административният орган е оправомощен да осъществи проверка, въз основа на която да направи констатации за изгубило правното си действие решение по см. на чл.93 ал.8 ЗООС. В случая не е обжалван мълчалив отказ на Директора на РИОСВ – Пловдив за произнасяне по отправените искания за обявяване загуба на правно действие на Решение № ПВ-37-ПР/2016г., а е поискано от съда /л.6/ - да обяви нищожност на посоченото решение и загуба на правното му действие. Мълчалив отказ не е налице поради започнало административно производство и недовършването му към дата на подаване на жалбата, освен което производството е започнало служебно – преди подаване на исканията, а при служебно производство административният орган не дължи произнасяне по отправени искания, поради което не може да има мълчалив отказ. В хипотеза на административно производство, което започва по искане на лица от обхвата на заинтересованата общественост се отчита, че производство е започнало и към дата на подаване на жалбата не е приключило, поради което отсъства краен административен акт, подлежащ на съдебно оспорване, съответно – не е налице и мълчалив отказ, а и не се налага изпращане на исканията на лицата на административния орган по подведомственост, тъй като те са постъпили в РИОСВ – Пловдив.

Следователно жалбата и в частта по искането за обявяване на изгубено правно действие на Решение № ПВ-37-ПР/2016г. на Директора на РИОСВ – Пловдив, е недопустима.

В допълнение се отбелязва, че е възприета възможност за оспорване на протокол, документирал констатирани факти и обстоятелства от проверка на място – като краен акт в конкретното административно производство по искане, основано на чл.93 ал.8 ЗООС, респект. чл.99 ал.12 ЗООС /Решение № 11554/2022г. по адм.д.№ 6254/2022г. на ВАС/.

            Претенцията за присъждане на юрисконсултско възнаграждение за Директор на РИОСВ – Пловдив не е основателна, тъй като писменото становище за недопустимост на жалбата е подписано лично от административния орган. Представената преписка не съдържа писмено изявление на упълномощен юрисконсулт и не е налице предпоставка за прилагане на чл.78 ал.8 ГПК.

Мотивиран с изложеното и на основание чл.159 т.4 АПК , съдът

 

О  П  Р  Е  Д  Е  Л  И  :

 

Оставя без разглеждане жалбата на Сдружение за аграрни и екологични проекти – ГЕО и Сдружение с нестопанска цел Пчелари и фермери – Червен – Долнослав – Горнослав против Решение № ПВ-37-ПР/2016г. на Директора на РИОСВ – Пловдив, с искане за обявяване на нищожността на административния акт и загуба на правното му действие.

            Прекратява съдебното производство по адм.д.№ 567/2023г., АС-Пловдив.

            Определението подлежи на обжалване с частна жалба пред ВАС в 7 дневен срок от получаване на съобщение за постановяването му.

Определението да се съобщи на жалбоподателите и на Директора на РИОСВ – Пловдив.

 

Административен съдия :