Присъда по дело №131/2020 на Районен съд - Лом

Номер на акта: 260037
Дата: 2 декември 2021 г. (в сила от 17 декември 2021 г.)
Съдия: Иван Пламенов Йорданов
Дело: 20201620200131
Тип на делото: Наказателно дело от общ характер
Дата на образуване: 28 февруари 2020 г.

Съдържание на акта

 

П  Р  И  С  Ъ  Д  А

 

      гр. Лом, 02.12.2021 г.

В    И М Е Т О    Н А    Н А Р О Д А

 

РАЙОНЕН СЪД гр. Лом, IV - ти съдебен състав в публично съдебно заседание на втори декември две хиляди двадесет и първа година в състав:

                      ПРЕДСЕДАТЕЛ: ИВАН ЙОРДАНОВ

                                                       Съдебни заседатели: 1. З.З.

                                                      2. В.Ц.

 

       при участието на секретаря Мартина Здравкова и прокурор Г. Цветанов при Районна прокуратура гр. Монтана ТО гр. Лом, като разгледа докладваното от съдията Йорданов НОХД № 131 по описа за 2020 г. на Районен съд гр. Лом, след тайно съвещание

 

 

П Р И С Ъ Д И :

 

 

           ПРИЗНАВА подсъдимата Д.Л.Р. - родена на *** ***, българка, българска гражданка, с полувисше образование, неомъжена, неосъждана, ЕГН ********** ЗА ВИНОВНА  в това, че:

         в гр. Лом, обл. Монтана, в МБАЛ „Св. Николай Чудотворец“ ЕООД, за периода от 03.01.2007 г. до 26.09.2013 г., при условията на продължавано престъпление, в качеството си на длъжностно лице по смисъла на чл. 93, т. 1,     б. „б“ от НК - медицински регистратор в Приемо-консултативен блок /ПКБ/ при МБАЛ «Св. Николай Чудотворец» гр. Лом присвоила чужди пари в големи размери - в общ размер 72 971.50 лв. от каса ПКБ, поверени й да ги пази и управлява, като анулирала /заличавала/ от наличната информация в базата данни на счетоводния софтуер: фактури и приходни - касови ордери към тях, издадени на пациенти; заличавала само фактури, предоставени на пациенти при плащане на услугите и заличавала само приходни - касови ордери, срещу които са получавани пари и са извършени пациентски услуги, вследствие на което в централната каса на дружеството са отчетени постъпления по-малко от следващите се, както следва:

         - За период м. януари 2007 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 9 бр. в общ размер 158.70 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой - 9 бр. в общ размер 262.80 лв.

         или общ размер за м. януари 2007 г. - 421.50 лв.;

         - За период м. февруари 2007 год.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 6 бр. в общ размер 508.00 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 14 бр. в общ размер 450.00 лв.

         или общ размер за м. февруари 2007 г. - 958.00 лв.;

         - За период м. март 2007 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 19 бр. в общ размер 478.40 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 13 бр. в общ размер 403.20 лв.

         или общ размер за м. март 2007 г. - 881.60 лв.;

         - За период м. април 2007 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 11 бр. в общ размер 301.70 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 10 бр. в общ размер 270.00 лв.

         или общ размер за м. април 2007 г. - 571.70 лв.;

         - За период м. май 2007 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 2 бр. в общ размер  54.00 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 13 бр. в общ размер   348.80 лв.

         или общ размер за м. май 2007 г. - 402.80 лв.;

         - За период м. юни 2007 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 12 бр. в общ размер 229.30 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 20 бр. в общ размер 678.80 лв.

         или общ размер за м. юни 2007 г. - 908.10 лв.;

         - За период м. юли 2007 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 11 бр. в общ размер 513.80 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 8 бр. в общ размер 230.40 лв.

         или общ размер за м. юли 2007 г. - 744.20 лв.;

         - За период м. август 2007 г.: 

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 9 бр. в общ размер 261.60 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 6 бр. в общ размер 277.00 лв.

         или общ размер за м. август 2007 г. - 538.60 лв.;

         - За период м. септември 2007 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 6 бр. в общ размер 86.30 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 7 бр. в общ размер 205.20 лв.

         или общ размер за м. септември 2007 г. - 291.50 лв.;

         - За период м. октомври 2007 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 11 бр. в общ размер 294.20 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 17 бр. в общ размер   584.80 лв.  

         или общ размер за м. октомври 2007 г. - 879.00 лв.;

         - За период м. ноември 2007 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер на 3.00 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 22 бр. в общ размер на 702.20 лв.

         или общ размер за м. ноември 2007 г. - 705.20 лв.;

         - За период м. декември 2007 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 13 бр. в общ размер на 612.00 лв.

         Общ размер на присвоените суми за 2007 г. - 7914.20 лв.

        

         - За период м. януари 2008 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 59.40 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 10 бр. в общ размер 502.00 лв.

         3. Анулирани /заличавани/ приходни касови ордери /ПКО/, срещу които са получавани пари са извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой –   1 бр. в размер 59.40 лв.

         или общ размер за м. януари 2008 г. - 620.80 лв.;

         - За период м. февруари 2008 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 2 бр. в общ размер 70.40 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 13 бр. в общ размер 701.40 лв.

         или общ размер за м. февруари 2008 г. - 771.80 лв.;

         - За период м. март 2008 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 3 бр. в общ размер 61.60 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 10 бр. в общ размер 656.30 лв.      

         или общ размер за м. март 2008 г. - 717.90 лв.;

         - За период м. април 2008 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 30.80 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 12 бр. в общ размер 593.40 лв.

         3. Анулирани /заличавани/ приходни касови ордери /платени по фактура/, срещу които са получавани пари са извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой – 2 бр. в общ размер 13.20 лв.

         или общ размер за м. април 2008 г. - 637.40 лв.;

         - За период м. май 2008 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 2 бр. в общ размер 37.60 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 19 бр. в общ размер 838.80 лв.

         3. Анулирани /заличавани/ приходни касови ордери /платени по фактура/, срещу които са получавани пари са извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер на 50.00 лв.

         или общ размер за м. май 2008 г. - 926.40 лв.;

         - За период м. юни 2008 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 5 бр. в общ размер 165.60 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 14 бр. в общ размер 612.60 лв.

         3. Анулирани /заличавани/ приходни касови ордери /платени по фактура/, срещу които са получавани пари за извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой – 3 бр. в общ размер 95.00 лв.

         или общ размер за м. юни 2008 г. - 873.20 лв.;

         - За период м. юли 2008 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 4 бр. в общ размер 109.60 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 12 бр. в общ размер 545.40 лв.   

         или общ размер за м. юли 2008 г. - 655.00 лв.;

         - За период м. август 2008 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 2 бр. в общ размер 53.00 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 6 бр. в общ размер 512.70 лв.

         или общ размер за м. август 2008 г. - 565.70 лв.;

         - За период м. септември 2008 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 5 бр. в общ размер 371,50 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 7 бр. в общ размер 586.40 лв.

         3. Анулирани /заличавани/ приходни касови ордери, срещу които са получавани пари за извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой –    1 бр. в размер 40.00 лв.

         или общ размер за м. септември 2008 г. - 997.90 лв.;

         - За период м. октомври 2008 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 8 бр. в общ размер 718.40 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 8 бр. в общ размер 307.20 лв.

         или общ размер за м. октомври 2008 г. - 1025.60 лв.;

         - За период м. ноември 2008 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 7 бр. в общ размер 475.20 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 12 бр. в общ размер 524.40 лв.

         3. Анулирани /заличавани/ приходни касови ордери /платени по фактура/, срещу които са получавани пари за извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 20.00 лв.

         или общ размер за м. ноември 2008 г. - 1019.60 лв.

         - За период м. декември 2008 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 4 бр. в общ размер 381,40 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 7 бр. в общ размер 274.40 лв.

         3. Анулирани /заличавани/ приходни - касови ордери /платени по фактура/, срещу които са получавани пари за извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 120.00 лв.

         или общ размер за м. декември 2008 г. - 775.80 лв.;

         Общ размер на присвоените суми за 2008 г. - 9587.10 лв.   

        

         - За период м. януари 2009 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой - 3 бр. в общ размер 142.50 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 2 бр. в общ размер 60.00 лв.

         или общ размер за м. януари 2009 г. - 202.50 лв.;

         - За период м. февруари 2009 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 7 бр. в общ размер 561.00 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 5 бр. в общ размер 236.40 лв.

         3. Анулирани /заличавани/ приходни касови ордери /платени по фактура/, срещу които са получавани пари за извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 39.60 лв.

         или общ размер за м. февруари 2009 г. - 837.00 лв.;

         - За период м. март 2009 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 8 бр. в общ размер 569.40 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 10 бр. в общ размер 384.00 лв.

         или общ размер за м. март 2009 г. - 953.40 лв.;

         - За период м. април 2009 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 9 бр. в общ размер 698.40 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 6 бр. в общ размер 235.20 лв.

         или общ размер за м. април 2009 г. - 933.60 лв.;

         - За период м. май 2009 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 3 бр. в общ размер 226.00 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 7 бр. в общ размер 351.60 лв.

         или общ размер за м. май 2009 г. - 577.60 лв.;

         - За период м. юни 2009 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой - 7 бр. в общ размер 556.50 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 4 бр. в общ размер 160.40 лв.

         или общ размер за м. юни 2009 г. - 716.90 лв.;

         - За период м. юли 2009 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 3 бр. в общ размер 238.40 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 2 бр. в общ размер 91.20 лв.

         или общ размер за м. юли 2009 г. - 329.60 лв.;

         - За период м. август 2009 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 6 бр. в общ размер 623.40 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 8 бр. в общ размер 415.40 лв.

         или общ размер за м. август 2009 г. - 1038.80 лв.;

         - За период м. септември 2009 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 9 бр. в общ размер 547.00 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 5 бр. в общ размер 169.10 лв.

         или общ размер за м. септември 2009 г. - 716.10 лв.;

         - За период м. октомври 2009 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 7 бр. в общ размер 603.50 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 11 бр. в общ размер 424.40 лв.     

         или общ размер за м. октомври 2009 г. - 1027.90 лв.;

         - За период м. ноември 2009 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 5 бр. в общ размер 382.50 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 3 бр. в общ размер 120.00 лв.

         или общ размер за м. ноември 2009 г. - 502.50 лв.;

         - За период м. декември 2009 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 4 бр. в общ размер 524.10 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 6 бр. в общ размер 220.80 лв.

         3. Анулирани /заличавани/ приходни касови ордери /платени по фактура/, срещу които са получавани пари за извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 24.50 лв.

         или общ размер за м. декември 2009 г. - 769.40 лв.;

         Общ размер на присвоените суми за 2009 г. - 8605.30 лв.

 

         - За период м. януари 2010 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 13 бр. в общ размер 838.10 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 9 бр. в общ размер 316.80 лв.

         3. Анулирани /заличавани/ приходни касови ордери /платени по фактура/, срещу които са получавани пари за извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в  размер 20.00 лв.

         или общ размер за м. януари 2010 г. - 1174.90 лв.;

         - За период м. февруари 2010 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 11 бр. в общ размер 602.10 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 2 бр. в общ размер 72.00 лв.

         3. Анулирани /заличавани/ приходни касови ордери /платени по фактура/, срещу които са получавани пари за извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой – 2 бр. в размер 111.00 лв.

         или общ размер за м. февруари 2010 г. - 785.10 лв.;

         - За период м. март 2010 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 15 бр. в общ размер на 1132.60 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 8 бр. в общ размер 254.80 лв.

         или общ размер за м. март 2010 г. - 1387.40 лв.;

         - За период м. април 2010 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 14 бр. в общ размер 769.20 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 14 бр. в общ размер 523.20 лв.

         3. Анулирани /заличавани/ приходни касови ордери /платени по фактура/, срещу които са получавани пари за извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 20.00 лв.

         или общ размер за м. април 2010 г. - 1312.40 лв.;

         - За период м. май 2010 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 16 бр. в общ размер на 1188.00 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 7 бр. в общ размер 297.60 лв.

         или общ размер за м. май 2010 г. - 1485.60 лв.;

         - За период м. юни 2010 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 20 бр. в общ размер на 1604.30 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 18 бр. в общ размер 708.40 лв.

         или общ размер за м. юни 2010 г. - 2312.70 лв.;

         - За период м. юли 2010 г.:  

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 9 бр. в общ размер 775.70 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 11 бр. в общ размер 422.40 лв. 

         или общ размер за м. юли 2010 г. - 1198.10 лв.;

         - За период м. август 2010 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 11 бр. в общ размер 485.20 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 16 бр. в общ размер 667.20 лв.   

         или общ размер за м. август 2010 г. - 1152.40 лв.;

         - За период м. септември 2010 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 6 бр. в общ размер 431.10 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 8 бр. в общ размер 307.20 лв.

         или общ размер за м. септември 2010 г. - 738.30 лв.;

         - За период м. октомври 2010 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 17 бр. в общ размер 845.00 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 7 бр. в общ размер 268.80 лв.

         или общ размер за м. октомври 2010 г. - 1113.80 лв.;

         - За период м. ноември 2010 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 16 бр. в общ размер на 1041.90 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ приходни касови ордери /платени по фактура/, срещу които са получавани пари за извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 20.00 лв.

         или общ размер за м. ноември 2010 г. - 1061.90 лв.;

         - За период м. декември 2010 г.: Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 24 бр. в общ размер на 1348.60 лв.;

         Общ размер на присвоените суми за 2010 г. – 15 071.20 лв.

 

         - За период м. януари 2011 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 19 бр., общ размер 1201.60 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 48.00 лв.

         или общ размер за м. януари 2011 г. - 1249.60 лв.;

         - За период м. февруари 2011 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 19 бр. в общ размер 812.00 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 33.60 лв.

         или общ размер за м. февруари 2011 г. - 845.60 лв.;

         - За период м. март 2011 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 26 бр., общ размер 1307.00 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 43.20лв.

         или общ размер за м. март 2011 г. - 1350.20 лв.;

         - За период м. април 2011 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 27 бр. в размер на 1157.70 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 33.60 лв.

         или общ размер за м. април 2011 г. - 1191.30 лв.;

         - За период м. май 2011 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 25 бр., общ размер 1228.70 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 2 бр. в общ размер 109.40 лв.

         или общ размер за м. май 2011 г. - 1338.10 лв.;

         - За период м. юни 2011 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 26 бр., общ размер 1179.60 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 20.00 лв.

         3. Анулирани /заличавани/ приходни - касови ордери /платени по фактура/, срещу които са получавани пари за извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой – 2 бр. в общ размер 95.00 лв.

         или общ размер за м. юни 2011 г. - 1294.60 лв.;

         - За период м. юли 2011 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 26 бр. в общ размер 999.60 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 19.20 лв.

         или общ размер за м. юли 2011 г. - 1018.80 лв.;

         - За период м. август 2011 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 24 бр. в общ размер 801,40 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 43.20 лв.

         или общ размер за м. август 2011 г. - 844,60 лв.;

         - За период м. септември 2011 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 29 бр., общ размер 1125.20 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 32.40 лв.

         или общ размер за м. септември 2011 г. - 1157.60 лв.;

         - За период м. октомври 2011 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 30 бр., общ размер 1208.80 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 48.60 лв.

         или общ размер за м. октомври 2011 г. - 1257.40 лв.;

         - За период м. ноември 2011 г.: Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 22 бр. в общ размер 884.80 лв.;

         - За период м. декември 2011 г.: Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 14 бр. в общ размер 1105.40 лв.;

         Общ размер на присвоените суми за 2011 г. – 13 538.00 лв.

        

         - За период м. януари 2012 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 27 бр., общ размер 1148.80 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 37.80 лв.

         3. Анулирани /заличавани/ приходни касови ордери /платени по фактура/, срещу които са получавани пари за извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 3.00 лв.

         или общ размер за м. януари 2012 г. - 1189.60 лв.;

         - За период м. февруари 2012 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 29 бр., общ размер 1285.80 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ приходни касови ордери /платени по фактура/, срещу които са получавани пари за извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой – 2 бр. в общ размер 110.00 лв.

         или общ размер за м. февруари 2012 г. - 1395.80 лв.;

         - За период м. март 2012 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 33 бр., общ размер 1131.30 лв. 

         3. Анулирани /заличавани/ приходни касови ордери /платени по фактура/, срещу които са получавани пари за извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой – 3 бр. в общ размер на 10.50 лв.

         или общ размер за м. март 2012 г. - 1141.80 лв.;

         - За период м. април 2012 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 19 бр. в общ размер 704.20 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 3 бр. в  общ размер 53.50 лв.

         или общ размер за м. април 2012 г. - 757.70 лв.;

         - За период м. май 2012 г.: Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 6 бр. в общ размер 266.80 лв.;

         - За период м. юни 2012 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 23 бр. в общ размер 922.60 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 58.00 лв.

         3. Анулирани /заличавани/ приходни касови ордери /платени по фактура/, срещу които са получавани пари за извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 10.00 лв.

         или общ размер за м. юни 2012 г. - 990.60 лв.;

         - За период м. юли 2012 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 20 бр. в общ размер 735.20 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 3 бр. в общ размер 86.60 лв.

         3. Анулирани /заличавани/ приходни касови ордери /платени по фактура/, срещу които са получавани пари са извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 7.00 лв.

         или общ размер за м. юли 2012 г. - 828.80 лв.

         - За период м. август 2012 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 24 бр. в общ размер 830.00 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 2 бр. в общ размер 22.80 лв.

         3. Анулирани /заличавани/ приходни касови ордери /платени по фактура/, срещу които са получавани пари за извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 50.00 лв.

         или общ размер за м. август 2012 г. - 902.80 лв.;

         - За период м. септември 2012 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 12 бр. в общ размер 453.40 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 5 бр. в общ размер 158.00 лв.

         3. Анулирани /заличавани/ приходни касови ордери /платени по фактура/, срещу които са получавани пари за извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой – 2 бр. в общ размер 27.50 лв.

         или общ размер за м. септември 2012 г. - 638.90 лв.;

         - За период м. октомври 2012 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 14 бр. в общ размер 606.80 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 5 бр. в общ размер 136.00 лв.

         3. Анулирани /заличавани/ приходни касови ордери /платени по фактура/, срещу които са получавани пари за извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 2.50 лв.

         или общ размер за м. октомври 2012 г. - 745.30 лв.;

         - За период м. ноември 2012 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 25 бр. в общ размер 942.60 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 6 бр. в общ размер 174.20 лв.

         или общ размер за м. ноември 2012г. - 1116.80 лв.;

         - За период м. декември 2012 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 10 бр. в общ размер 433.40 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 3 бр. в общ размер 112.00 лв. 

         или общ размер за м. декември 2012 г. - 545.40 лв.

         Общ размер на присвоените суми за 2012 г. – 10 520.30 лв.

 

         - За период м. януари 2013 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 22 бр. в общ размер 858.40 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 9 бр. в общ размер 279.80 лв.

         или общ размер за м. януари 2013 г. - 1138.20 лв.;

         - За период м. февруари 2013 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 21 бр. в общ размер 779.80 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 2 бр. в общ размер 46.40 лв.

         или общ размер за м. февруари 2013 г. - 826.20 лв.;

         - За период м. март 2013 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 23 бр. в общ размер 855.80 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 2 бр. в общ размер 69.60 лв.

         общ размер за м. март 2013 г. – 925.40 лв.;

         - За период м. април 2013 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 22 бр. в общ размер 863.20 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 11 бр. в общ размер 403.20 лв.

         или общ размер за м. април 2013 г. - 1266.40 лв.;

         - За период м. май 2013 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 20 бр. в общ размер 887.80 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 5 бр. в общ размер 139.20 лв.

         3. Анулирани /заличавани/ приходни касови ордери /платени по фактура/, срещу които са получавани пари за извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой – 1 бр. в размер 40.60 лв.

         или общ размер за м. май 2013 г. - 1067.60 лв.;

         - За период м. юни 2013 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 17 бр. в общ размер 754.80 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин па плащане в брой – 2 бр. в общ размер 110.20 лв.

         или общ размер за м. юни 2013 г. - 865.00 лв.;

         - За период м. юли 2013 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 16 бр. в общ размер 677.00 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 4 бр. в общ размер 121.80 лв.

         или общ размер за м. юли 2013 г. - 798.80 лв.;

         - За период м. август 2013 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 7 бр. в общ размер 291.40 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 6 бр. в общ размер 185.60 лв.

         или общ размер за м. август 2013 г. - 477.00 лв.;

         - За период м. септември 2013 г.:

         1. Анулирани /заличавани/ фактури и приходни касови ордери към тях, издадени на пациенти - начин на плащане в брой – 2 бр. в общ размер 75.40 лв.

         2. Анулирани /заличавани/ фактури, предоставени на пациенти при плащане на услуги - начин на плащане в брой – 6 бр. в общ размер 220.40 лв.

         3. Анулирани /заличавани/ приходни касови ордери /платени по фактура/, срещу които са получавани пари за извършени пациентски услуги - начин на плащане в брой – 2 бр. в общ размер 75.00 лв.

         или общ размер за м. септември 2013 г. - 370.80 лв.

         Общ размер на присвоените суми за 2013 г. – 7735.40 лв.

 

         престъпление по чл. 202, ал. 2, т. 1, във вр. с чл. 201, във вр. с чл. 26, ал. 1 от НК.

 

         поради което и на основание чл. 303, ал. 2 от НПК във вр. с чл. 202, ал. 2 от НК, я ОСЪЖДА на наказание „ЛИШАВАНЕ ОТ СВОБОДА”, в размер на четири години и шест месеца

         на основание чл. 58а., ал. 1 от НК намалява така определеното наказание с една трета, или наказанието е три години лишаване от свобода, изпълнението на което се отлага с 5-годишен изпитателен срок, на осн. чл. 66, ал. 1 от НК

 

         ЛИШАВА на основание чл. 202, ал. 3 от НК във връзка с чл. 37, ал. 1, т. 7 от НК подсъдимата Д.Л.Р. от правото да упражнява счетоводна и материално-отчетническа дейност, свързана с управление, пазене и отчитане на чуждо имущество за срок от три години, считано от влизане в сила на присъдата.

 

         ОСЪЖДА подсъдимата Д.Л.Р. със снета по делото самоличност да заплати на гражданския ищец МБАЛ „Св. Николай Чудотворец“ ЕООД - гр. Лом, сумата 72 971.50 лв. /седемдесет и две хиляди деветстотин седемдесет и един лева и 50 ст./ обезщетение за претърпени имуществени вреди, ведно със законната лихва върху посочената сума, считано от 26.09.2013 г. до окончателното ѝ изплащане.

 

           ОСЪЖДА, на основание чл. 189, ал. 1 и ал. 3 от НПК подсъдимата Д.Л.Р. със снета по делото самоличност, да заплати по сметка на РУ – гр. Монтана направените в хода на досъдебното производство разноски за изготвяне на съдебно – счетоводна експертиза и съдебно – оценителна експертиза, в размер на 590,00 лева /петстотин и деветдесет лева/, както и 5.00 лева държавна такса при служебно издаване на изпълнителен лист в полза на бюджета на съдебната власт по сметка на Районен съд - гр. Лом.

 

           ОСЪЖДА на осн. чл. 2 от Тарифа за държавните такси, които се събират от съдилищата по ГПК подсъдимата Д.Л.Р. да заплати по сметка на РС - Лом сумите – 2918,86 /две хиляди деветстотин и осемнадесет лева и 86 ст./ държавна такса върху уважения размер на гражданския иск и 5 /пет/ лева държавна такса при служебно издаване на изпълнителен лист.

 

Присъдата подлежи на обжалване и протест в 15-дневен срок от днес пред Окръжен съд Монтана, по реда на Глава ХХІ от НПК.

 

 

 

 

                                      РАЙОНЕН СЪДИЯ:

 

 

                                           Съдебни заседатели: 1.

 

 

                                                                             2.

Съдържание на мотивите

 

 

         Районна прокуратура гр. Монтана ТО гр. Лом е внесла Обвинителен акт по сл. дело № 30/2014 год. по описа на ОСлО към ОП гр. Монтана, респ. пр. преписка № 2178/2013 год. по описа на ЛРП срещу Д.Л.Р. – род. на *** ***, българка, българска гражданка, с полувисше образование, неомъжена, неосъждана,         ЕГН **********, за извършено престъпление по чл. 202, ал. 2, т. 1, във вр. с чл. 201, във вр. с чл. 26, ал. 1 от НК.

Подсъдимата Д.Р. е обвинена в това, че: в гр. Лом,   обл. Монтана, в МБАЛ „Св. Николай Чудотворец“ ЕООД, за периода от 03.01.2007 г. до 26.09.2013 г., при условията на продължавано престъпление, в качеството си на длъжностно лице по смисъла на чл. 93, т. 1, б. „б“ от НК - медицински регистратор в Приемо-консултативен блок /ПКБ/ при МБАЛ «Св. Николай Чудотворец» гр. Лом присвоила чужди пари в големи размери - в общ размер 72 971.50 лв. от каса ПКБ, поверени й да ги пази и управлява, като анулирала /заличавала/ от наличната информация в базата данни на счетоводния софтуер: фактури и приходни - касови ордери към тях, издадени на пациенти; заличавала само фактури, предоставени на пациенти при плащане на услугите и заличавала само приходни - касови ордери, срещу които са получавани пари и са извършени пациентски услуги, вследствие на което в централната каса на дружеството са отчетени постъпления по-малко от следващите се.

В съдебно заседание прокурорът при РП – гр. Монтана ТО гр. Лом Г. Цветанов поддържа обвинението, което намира за доказано по безспорен и категоричен начин по отношение на подсъдимaта. Предлага на съда да ѝ наложи наказание „лишаване от свобода”, за срок 3 години, което да бъде отложено на осн. чл. 66, ал. 1 от НК с 4-годишен изпитателен срок, както и да бъде лишена от право да упражнява определена професия, а именно счетоводна дейност и материално - отчетническа дейност за срок от 3 години.

Гражданският ищец – МБАЛ „Св. Николай Чудотворец“ ЕООД -           гр. Лом, чрез процесуалния си представител – юрк. И.С. в подадена писмена молба моли да бъде уважен предявеният граждански иск в размер на 72 971.50 лв.

          Подсъдимата се явява лично в проведеното съдебно заседание, защитникът ѝ - адвокат В.И. от МАК моли съда да определи наказание при условията на чл. 58а., ал. 4 от НК – наказание „лишаване от свобода“ в размер на една година, изпълнението на което да бъде отложено с 3-годишен изпитателен срок.

          Подсъдимата Д.Р. в правото си на лична защита и последната си дума по чл. 297, ал. 1 от НПК поддържа казаното от защитника си.

          Доказателствата по делото са писмени и гласни. След провеждане на разпоредителното заседание, производството продължава по реда на Глава 27 от НПК – „Съкратено съдебно следствие“, по-конкретно реда, визиран в чл. 371, т. 2 НПК – подсъдимият признава изцяло фактите, изложени в обстоятелствената част на обвинителния акт.

 

 

Съдът, след като обсъди събраните по делото доказателства по делото, прие за установено следното от фактическа страна:

Подсъдимата Д.Л.Р. е родена на *** ***, българка, българска гражданка, с полувисше образование, неомъжена, неосъждана с ЕГН **********.

С трудов договор № 1432 от 26.07.2001 г. Р. е назначена в приемо- консултативен блок /ПКБ/ при МБАЛ „Св. Николай Чудотворец“ ЕООД гр. Лом на длъжност „Медицински регистратор ПКБ“. Със Заповед       № 1676/29.11.2001 г. ѝ е възложено от 01.12.2001 г. да събира приходите от платени медицински услуги в ПКБ, да издава фактури, оформени съгласно Закона за счетоводството, а приходите за деня да се отчитат в касата на болницата, като ежедневно се води касова книга за касовия апарат. В качеството си на МОЛ Д.Р. била задължена да съхранява и опазва поверените ѝ документи, а като медицински регистратор съгласно длъжностната ѝ характеристика, била длъжна да регистрира хоспитализираните пациенти, да извежда болнични листове, медицински свидетелства и медицински направления. Р. имала задължението да издава талони за платени медицински услуги, да издава фактури, да събира и съхранява парични средства, като ежедневно отчита постъпленията в касата на МБАЛ „Св. Николай Чудотворец“. В края на всеки работен ден до 16.00 ч. имала задължението да отчита и представя в касовата служба издадените фактури за платени медицински услуги и такси, както и да води ежедневно отчетността по събиране и отчитане на приходите от платени медицински услуги и съхранява същите в законоустановените срокове.

През м. май 2013 г. * сключила граждански договор с МБАЛ „Св. Николай Чудотворец“ ЕООД за счетоводно обслужване. Задължението ѝ било да изготвя отчетите на дружеството за съответните периоди и да прави необходимите справки. Във връзка с изпълнение на задълженията си през м. август 2013 г. Антова установила, че дружеството има достигнат оборот от 50 000 лв. и подлежи на регистрация по ЗДДС. В хода на работата по въвеждане на новата номерация по фактурите и изготвяне на необходимите справки за НАП, съгласно изискванията на ЗДДС за регистрация, Антова установила несъответствия между прихода по счетоводните сметки, отчитащи приходи, оборота по фактури в счетоводната система на дружеството и оборотите по касовия апарат на регистратурата. Уведомила управителя на болницата д-р Г.С., който на 11.11.2013 г. подал сигнал до РП – гр. Лом за това, че при извършена проверка в счетоводството на болничното заведение за внесените парични суми от платени медицински дейности от изпълняващия длъжността „касиер на регистратура ПКБ“ Д.Р. е констатирана липса на пари, които не са отчетени.

Образувано е сл. дело № 30/2014 год. по описа на ОСлО към ОП -         гр. Монтана. В хода на разследването по същото са проведени разпити на свидетели, които са постъпили на лечение и имат плащания за медицински услуги за периода от 01.01.2007 г. до 26.09.2013 г.: * от         с. Медковец; * от гр. Лом; * от гр. Лом; * от гр. Лом; Д. ***; * от       гр. Лом; * от гр. Лом; * от с. Крива бара; * от гр. Лом; * Г. ***; Лилия Кирилова от гр. Лом; * от гр. Лом; * Л. ***; * от гр. Лом; * от гр. Лом; * от гр. Лом; * от гр. Лом; * от гр. Вълчедръм. Същите заявяват, че не са им връщани обратно фактури и пари, както и че не знаят, че впоследствие тяхната фактура е анулирана от Д.Р.. Фирма „Гама Консулт“ гр. София от информационната база данни, модул Гама Кодмастер предоставя файл-списък с анулираните финансови документи - фактури и касови ордери за периода 01.01.2007 г. - 30.09.2013 г., в който списък влизат и посочените свидетели.

Разкрита е банкова тайна за наличието на всички банкови сметки в лева и валута на името на Д.Л.Р., като се установява, че същата не притежава парични средства и депозити. Р. няма и регистрирани на нейно име недвижими имоти и МПС. Въпреки това демонстрирала по-висок стандарт на живот пред останалите служители, като показвала закупени от нея скъпи мобилни телефони, различни битови вещи, позволявала си пътувания в чужбина.

По следственото дело е изготвена съдебно-икономическа експертиза, според която за периода от 01.01.2007 г. до 05.11.2013 г. общия размер на „заличените фактури“ и други платежни документи от медицински регистратор Д.Р. е 72 971,50 лв. В базата данни на счетоводния софтуер са установени „анулирани“ /заличени като такива/ издадени на пациентите фактури и ПКО към тях. Вследствие на това „анулиране“ в централната каса на дружеството са отчетени постъпления по-малко от следващите се, т. е. не всички платени от пациентите суми са постъпили в касата на дружеството. Причинената вреда на МБАЛ „Св. Николай Чудотворец“ гр. Лом се равнява на 302,11 бр. минимални работни заплати за страната към момента на извършване на деянието по месеци и години.

С Постановление от 09.12.2019 г. Д.Л.Р. е привлечена като обвиняема за извършено престъпление по      чл. 202, ал. 2, т. 1, във вр. с чл. 201, във вр. с чл. 26, ал. 1 от НК.

         

 

          По доказателствата:

          При условията на чл. 371, т. 2 от НПК подсъдимата признава изцяло фактите, изложени в обстоятелствената част на обвинителния акт и се е съгласила да не се събират доказателства за тях. Самопризнанието се подкрепя изцяло от събраните в хода на досъдебното производство доказателства.

Съдът кредитира и писмените доказателствени материали, които са приобщени чрез прочитането им по реда на чл. 283 от НПК /по реда на чл. 373, ал. 2 и ал. 3 от НПК/. Те са изготвени съгласно изисквания на НПК и са годни доказателствени средства, относими към предмета на доказване -  писмените доказателства по сл. дело № 30/2014 год. по описа на ОСлО - ОП гр. Монтана – общо 5 тома, както и актуалната справка за съдимост с рег. № 1517 от 02.12.2021 г. на л. 118 от делото.

 

 

           От правна страна:

Обект на престъплението по чл. 201 от НК са два вида обществени отношения – тези, свързани с нормалното осъществяване правото на собственост както върху движими, така и върху недвижими вещи и специфичните отношения по служба, в които участва субектът на престъплението. Субект на длъжностно присвояване може да бъде само длъжностно лице по смисъла на чл. 93, т. 1 НК. От обективна страна предмет на това престъпление са чужди пари, вещи или други ценности. Изпълнителното деяние се изразява в присвояване на въпросните вещи. В резултат се засяга възможността на собственика на предмета да разпорежда с него. От субективна страна следва да е налице пряк умисъл като форма на вината.

Квалифицирани състави на длъжностно присвояване са уредени в        чл. 202 и чл. 203 от НК. Чл. 202, ал. 2, т. 1 от НК урежда хипотезата на длъжностно присвояване в големи размери.

Съдът намира, че подсъдимата Д.Р. е осъществила и от обективна, и от субективна страна състав на престъпление по чл. 202, ал. 2,    т. 1 във вр. с чл. 201, ал. 1 във вр. с чл. 26, ал. 1 от НК. Същата е длъжностно лице по см. на чл. 93, т. 1, б. „б“ - изпълнявала е работа, свързана с пазене или управление на чуждо имущество при юридическо лице.

От обективна страна, при условията на продължавано престъпление /с множество деяния за периода от 03.07.2007 г. до 26.09.2013 г./ е присвоила чужди пари в големи размери - в общ размер 72 971.50 лв. от каса ПКБ, поверени й да ги пази и управлява, като заличавала от наличната информация в базата данни на счетоводния софтуер фактури и приходни – касови ордери.

От субективна страна деянието е извършено виновно при форма на вината: пряк умисъл - подсъдимата Р. е съзнавала общественоопасния характер на деянието си, предвиждала е неговите общественоопасни последици и е искала настъпването им – чл. 11, ал. 2, пр. 1 от НК.

 

 

 

По наказанието:

При определяне наказанието на подсъдимата съдът взе предвид предвиденото от законодателят наказание в нормата на чл. 202, ал. 2 от НК – „лишаване от свобода от три до петнадесет години”, разпоредбите на общата част на НК и чл. 373, ал. 2 от НПК, сочещ на задължителното приложение на        чл. 58а. от НК. Според ал. 1 на чл. 58а. НК: „При постановяване на осъдителна присъда в случаите по чл. 373, ал. 2 от Наказателно-процесуалния кодекс съдът определя наказанието лишаване от свобода, като се ръководи от разпоредбите на Общата част на този кодекс и намалява така определеното наказание с една трета“.

Смекчаващи вината обстоятелства са чистото съдебно минало на подсъдимата, критичността ѝ към извършеното деяние (същата се признава за виновна и съжалява за стореното, съдействала е напълно на разследването). Отегчаващи вината обстоятелства са високата стойност на причинените щети, които не са възстановени, както и факта, че става дума за продължавано престъпление. Ето защо по разбиране на настоящия състав целите на наказанието биха били най-добре постигнати при налагане на наказание „лишаване от свобода“ в размер на четири години и шест месеца, което при условията на чл. 58а., ал. 1 от НК да бъде намалено с 1/3 или наказанието е три години лишаване от свобода, изпълнението на което следва да се отложи с      5-годишен изпитателен срок, при съблюдаване разпоредбата на чл. 66, ал. 1 от НК. По този начин подсъдимата ще бъде мотивирана да спазва установения в държавата правов ред. Именно с налагането на това наказание и в този размер, могат да се постигнат целите на наказанието, уредени в чл. 36 от НК: да се поправи и превъзпита осъдената към спазване на закона и добрите нрави, да се въздейства предупредително и възпитателно както върху нея, така и върху останалите членове на обществото (т.нар. „генерална превенция“).

Наред с наказанието лишаване от свобода за така извършеното престъпление, чл. 202, ал. 3 НК предвижда и кумулативно наказание „лишаване от права“ по чл. 37, ал. 1, т. 6 и т. 7 НК. Съдът намира за основателни изложените от представителя на обвинението аргументи, че следва да бъде наложено и това наказание. Затова и наложи на подсъдимата Р. наказание „лишаване от правото да упражнява счетоводна и материално-отчетническа дейност, свързана с управление, пазене и отчитане на чуждо имущество“.

Съдът намира, че са налице законовите предпоставки за ангажиране на гражданската отговорност на подсъдимата, съобразно института на „непозволеното увреждане“ за възстановяване на причинените имуществени вреди от нейното неправомерно поведение. Предявеният от ощетеното юридическо лице МБАЛ „Св. Николай Чудотворец“ ЕООД - гр. Лом граждански иск е основателен и доказан и като такъв следва да бъде уважен изцяло за сумата от 72 971.50 лв. /седемдесет и две хиляди деветстотин седемдесет и един лева и 50 ст./.

 

 

 

По разноските и веществените доказателства:

 На осн. чл. 189, ал. 1 и ал. 3 НПК съдът осъди подсъдимата Д.Р. да заплати по сметка на РУ – гр. Монтана направените в хода на досъдебното производство разноски за изготвяне на съдебно – счетоводна и съдебно – оценителна експертизи, в размер на 590,00 лева /петстотин и деветдесет лева/, както и 5.00 лева държавна такса при служебно издаване на изпълнителен лист в полза на бюджета на съдебната власт по сметка на Районен съд гр. Лом.

 На осн. чл. 2 от Тарифа за държавните такси, които се събират от съдилищата по ГПК съдът осъди подсъдимата Д.Р. да заплати по сметка на РС - Лом сумите 2918,86 /две хиляди деветстотин и осемнадесет лева и 86 ст./ държавна такса върху уважения размер на гражданския иск и       5 /пет/ лева държавна такса при служебно издаване на изпълнителен лист.

По делото няма приобщени веществени доказателства, поради което и съдът няма произнасяне в такава насока.

 

Мотивиран от гореизложеното, съдът постанови присъдата си и изготви мотивите си на 16.12.2021 год.

 

 

 

 

             

 

                                                                              РАЙОНЕН СЪДИЯ: