ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 2224/14.11.2022г.
Административен съд – Пазарджик, в закрито
заседание
като разгледа докладваното от съдията – докладчик Георги Видев административно дело № 779, по описа на съда за 2022 г., и за да се
произнесе, взе предвид следното:
Делото е образувано по жалба на С.А.Я.,***
против Решение № 857, прието с Протокол № 44 от 22.07.2022 г., на Общински съвет – Септември, с което е одобрено
предложено изменение и допълнение в структурата на кметство Ветрен дол.
Жалбата е недопустима, тъй като
оспореното писмо не представлява административен акт.
С него (по предложение на кмета на
община Септември) е взето решение функциите АПОН и младши специалист „МПСК“ да
се съвместяват от един служител, а длъжността младши специалист „МПСК“ – да
се трансформира в „Експерт за изготвяне на анализи“, като за новата длъжност
служителят следва да притежава необходимото образование (придобита ОКС
„Бакалавър“), умения и опит за изготвяне на анализ на природните дадености и
културно-историческото наследство на с. Ветрен дол. Жалбоподателката, която
понастоящем заема досегашната длъжност специалист „МПСК“ /местни приходи,
събиране и контрол/, обосновава правния си интерес с твърдението, че
обжалваното решение е утвърдено единствено, за да бъде прекратено трудовото
ѝ правоотношение с кметството, като за целта е лишена и от възможността
да заеме трансформираната длъжност, поради липсата на съответната професионална
квалификация.
Решението е взето на основание чл. 21,
ал. 1, т. 2 от ЗМСМА, който предвижда следното:
Чл. 21. (1) Общинският съвет:
2. одобрява общата численост и
структурата на общинската администрация в общината, района и кметството по предложение
на кмета на общината.
По своя характер оспореното решение не
представлява нито общ административен акт според определението на чл. 65 от АПК, нито нормативен по дефиницията на чл. 75 АПК. Същото не може да се
квалифицира и като индивидуален административен акт по смисъла на чл. 21 от АПК, защото не е налице властническо волеизявление на административен орган.
Решението, взето по реда на чл. 21, ал. 1, т. 2 от ЗМСМА представлява
вътрешно-служебен акт, с който се определят длъжностите и структурата на
общинската администрация. Евентуалното засягане на правата на жалбоподателката
може да бъде осъществено с издаването на последващи актове, които тя би могла
да оспори по съдебен ред.
В този смисъл е и установената съдебна
практика: Определение № 4087/07.04.2016 г по адм. д. № 4057/2016 г на ВАС,
решение № 16045/20 г по адм. д. № 7093/2020 г на ВАС.
Затова и на основание чл. 159, т. 1 от АПК, тъй като обжалваното решение не подлежи на оспорване, жалбата следва да
бъде оставена без разглеждане, а делото – да бъде прекратено.
Предвид гореизложеното съдът
ОПРЕДЕЛИ
Отменя
определението, с което делото е насрочено за разглеждане в открито съдебно
заседание на 05.12.2022 г.
Оставя без разглеждане жалбата на С.А.Я.,*** против Решение №
857, прието с Протокол № 44 от 22.07.2022
г., на Общински съвет – Септември, с което е одобрено предложено
изменение и допълнение в структурата на кметство Ветрен дол.
Прекратява административно
дело № 779, по описа на Административен съд – Пазарджик за
2022 г.
Определението
подлежи на обжалване пред Върховния административен съд с частна жалба,
подавана чрез настоящия съд, в 7-дневен срок от съобщаването му на страните.
Настоящото
определение, както и всички по-нататъшни призовки, съобщения и съдебни книжа,
ведно с приложенията към тях, да бъдат изпращани на страните преимуществено
чрез Единния портал за електронно правосъдие или чрез Системата за сигурно
електронно връчване, в случай че същите са регистрирани в нея.
Съдия: /п/