Решение по дело №5980/2020 на Районен съд - Пловдив

Номер на акта: 260552
Дата: 4 юни 2021 г. (в сила от 26 ноември 2021 г.)
Съдия: Николай Захариев Петров
Дело: 20205330205980
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 28 септември 2020 г.

Съдържание на акта

 

Р Е Ш Е Н И Е

 

Номер 260552                    04.06.2021 г.                 Град ПЛОВДИВ

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Пловдивски Районен съд                                   ХVІ наказателен състав

На четвърти юни                                             Година 2021

В публично заседание в следния състав:

 

                         ПРЕДСЕДАТЕЛ:  НИКОЛАЙ ПЕТРОВ

 

Секретар: И.ка Пиронкова

Прокурор: Светла Николова

 

като разгледа докладваното от СЪДИЯТА

наказателно АН дело номер № 5980 по описа за  2020 година

 

Р Е Ш И:

 

ПРИЗНАВА  обвиняемия П.Й.К. -  роден на ***г***, живущ ***, б., български гражданин, женен, неосъждан, със средно образование, работещ, ЕГН **********за ВИНОВЕН за това, че  на 10.02.2019г. на път II-64 км 49, област Пловдив , при управление на моторно превозно средство-лек автомобил марка „Ауди“, модел „А4“,с регистрационен № **,  е нарушил правилата за движение по ЗДвП  и по-конкретно:

- чл.20, ал.2 от ЗДВП- „Водачите на пътни превозни средства са длъжни при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия,с релефа на местността,със състоянието на пътя и на превозното средство,с превозвания товар,с  характера  и интензивността на движението,с конкретните условия на видимост, за да бъдат в състояние да спрат пред всяко предвидимо препятствие.Водачите са длъжни да намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат,когато възникне опасност за движението“, като по непредпазливост е причинил средна телесна  телесна повреда на И. А. К., ЕГН:**********, изразяваща се в контузия на лявата ръка със счупване на лъчевата кост на ръката в областта на гривнената става /китката/,причинило трайно затрудняване движенията на горен ляв крайник за около 1.5-2месеца -   престъпление по   чл.343, ал.1, буква «Б», предл. второ,  във вр. с чл.342, ал.1 от НК, като на основание чл. 378, ал. 4, т. 1 от НПК, вр. с чл. 78А, ал. 1  от НК го ОСВОБОЖДАВА ОТ НАКАЗАТЕЛНА ОТГОВОРНОСТ и му НАЛАГА административно наказание ГЛОБА в размер на   1000 /хиляда/ лева.

На основание чл. 378, ал. 4, т. 2 от НПК ПРИЗНАВА обвиняемия  П.Й.К. /със снета самоличност/ за НЕВИНОВЕН за това да е нарушил правилата за движение по пътищата както следва: чл.23 /1/ от ЗДвП: „Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи на такова разстояние от движещото се пред него друго превозно средство, че да може да избегне удряне в него,когато то намали скоростта или спре рязко.;  чл.75 /1/ от ППЗДвП „Водачът в зависимост от скоростта на движение,от състоянието на пътната повърхност и от спирачните възможности на управляваното пътно превозно средство е длъжен да спазва такава дистанция от движещото се пред него превозно средство, че да може да избегне удар в него, когато то намали скоростта или спре рязко“, поради което и го ОПРАВДАВА по повдигнатото му в този смисъл обвинение.

         На основание чл. 189 ал. 3 от НПК ОСЪЖДА обвиняемия П.Й.К. да заплати по сметка на ОДМВР - Пловдив, сумата от 1 256 лева /хиляда двеста петдесет и шест лева/, направени в хода на досъдебното производство разноски по делото.

         На основание чл. 189 ал. 3 от НПК ОСЪЖДА обвиняемия П.Й.К. да заплати по сметка на РС - Пловдив в полза на бюджета на съдебната власт, сумата от 20 /двадесет/ лева, направени в хода на съдебното следствие разноски по делото.

 

         Решението подлежи на обжалване и протест в 15-дневен срок от днес пред Окръжен съд - Пловдив.

 

 

 

 

                                                        РАЙОНЕН СЪДИЯ:

Вярно с оригинала: И.П.

Съдържание на мотивите

 

МОТИВИ КЪМ РЕШЕНИЕ

ПО АНД № 5980/2020г. ПО ОПИСА НА ПРС- ХVІ н.с.

 

С постановление от 24.09.2020г. Районна прокуратура - Пловдив е внесла предложение обв.П.К. да бъде освободен от наказателна отговорност за това, че на 10.02.2019г. на път II-64 км 49, област Пловдив , при управление на моторно превозно средство-лек автомобил марка „Ауди“, модел „А4“, с регистрационен № **,  е нарушил правилата за движение по ЗДвП  и по-конкретно:

- чл.20, ал.2 от ЗДВП- „Водачите на пътни превозни средства са длъжни при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия,с релефа на местността,със състоянието на пътя и на превозното средство,с превозвания товар,с  характера  и интензивността на движението,с конкретните условия на видимост, за да бъдат в състояние да спрат пред всяко предвидимо препятствие.Водачите са длъжни да намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат,когато възникне опасност за движението“

- чл.23 /1/ от ЗДвП: „Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи на такова разстояние от движещото се пред него друго превозно средство, че да може да избегне удряне в него,когато то намали скоростта или спре рязко.

- чл.75 /1/ от ППЗДвП „Водачът в зависимост от скоростта на движение,от състоянието на пътната повърхност и от спирачните възможности на управляваното пътно превозно средство е длъжен да спазва такава дистанция от движещото се пред него превозно средство, че да може да избегне удар в него, когато то намали скоростта или спре рязко“, като по непредпазливост е причинил средна телесна  телесна повреда на И. А. К., ЕГН:**********, изразяваща се в контузия на лявата ръка със счупване на лъчевата кост на ръката в областта на гривнената става /китката/, причинило трайно затрудняване движенията на горен ляв крайник за около 1.5-2месеца -   престъпление по   чл.343, ал.1, буква «Б», предл. второ,  във вр. с чл.342, ал.1 от НК.

          Представителят на РП-Пловдив в съдебно заседание, поддържа обвинението, счита че са налице предпоставките на чл.78а от НК. Пледира за налага на наказание “глоба” в размер на минимума от 1000лева и да му бъдат присъдени направените по делото разноски.

Адв. Д. – защитник на обвиняемия – пледира за невиновност на обвиняемия тъй като същия не е нарушавал правилата за движение по пътищата и че не е налице непредпазливост като форма на вина.Счита, че водача не е имал време да реагира и да предотврати настъпване на ПТП.  

Обвиняемия К. не признава вината си, като моли съда да бъде оправдан.

Съдът, като съобрази събраните по делото доказателствата поотделно и в тяхната съвкупност и обсъди доводите и съображенията на страните, намира за установено следното:

 

ОТ ФАКТИЧЕСКА СТРАНА:

Обвиняемият П.Й.К. е роден на ***г***, живущ ***, б., български гражданин, женен, неосъждан, със средно образование, работещ, ЕГН **********.

 Обв. К. е правоспособен водач на МПС, с валидно СУМПС до 13.10.2021.Същият стопанисвал лек автомобил марка „Ауди”, модел „А 4“ с  рег. № ***, който е негова собственост. Този автомобил към инкриминираната дата – 10.02.2019г.,  бил технически изправен, в движение, с валидно сключена за 2019г.  застраховка „Гражданска отговорност”. 

 Пострадалият И. А. К. е правоспособен водач на МПС, с валидно до 13.09.2020г  СУМПС.  Същият бил собственик на  лек автомобил марка „Киа“, модел „Спортидж“ с рег. № ***, като съобразно установените писмени доказателства към инкриминираната дата – 10.02.2019г., МПС е  било технически изправно, в движение, с валидно сключена за 2019г.  застраховка „Гражданска отговорност”.

На 10.02.2019г около 14.00ч  св.И. К. потеглил с личното си МПС- лек автомобил марка „Киа“, модел „Спортидж“ с рег. № ***от с.К. за гр.Пловдив.В автомобила на предна дясна седалка стояла съпругата му-св.В.К.. Както св.И. К.,така и св.В. К. били с поставени предпазни колани.Времето било ясно, слънчево, сухо и имало много добра видимост. След като преминали през населеното място на с.Труд, пътното платно се разширявало в две ленти, които били разграничени с прекъсната пътна маркировка. Водачът К. се движел със скорост от около 80км/ч. като спазвал дистанция от около 30м от лекия автомобил, който се намирал пред неговия. Докато управлявал МПС, забелязал че водачът на намиращия се пред него лек автомобил предприел маневра – движение на дясно.Вгледал се и констатирал, че на пътното платно имало някакво препятствие.Погледнал в огледалото за задно виждане и установил, че зад неговия автомобил не се движело друго МПС, затова намалил скоростта и в следващия момент преустановил движението на управляваното от него возило непосредствено преди препятствието. Последното се оказало пластмасов палет . Водачът К. преустановил движението до степен че спрял,тъй като не могъл да заобиколи този палет, поради обстоятелството че  в този момент в дясната лента за движение имало други движещи се автомобили. За да се обозначи на пътя, той пуснал аварийните светлини на автомобила си. Забелязъл че малко по-напред от неговия автомобил, от другата страна на пътя вдясно, на самия банкет бил спрян малък камион с каросерия.Предположил че въпросният палет е изпаднал от този камион. В следващият момент погледнал в огледалото за задно виждане и забелязъл как лек автомобил - марка „Ауди”, модел „А 4“ с  рег. № ****, се приближавал с много висока скорост към автомобила му.Констатирал и това че водачът на въпросното возило, наближавайки го не намалил скоростта на движение.При това и предупредил съпругата си, че ще настъпи опасност от удар между двата автомобил, като и след няколко секунди последвал такъв.Това бил управлявания от обв.К. автомобил.Обв.К. не могъл да реагира своевременно на опасността от удар с лек автомобил марка „Киа“, модел „Спортидж“ с рег. № ***и поради тази причина настъпил удар в предната част на управляваното от него МПС и в задната част на този управляван от св.К.. След удара сам слязъл от автомобила си, като преди това позвънил на тел112 и съобщил за настъпилото ПТП.

Произшествието е настъпило в хоризонтален, равен и прав участък от пътя при движение през деня,при добра  видимост на дневна светлина.Платното за движение в мястото на произшествието имало настилка от асфалт, която по време на произшествието е била суха.

Водачът на лек автомобил марка „Киа“, модел „Спортидж“ с рег. № ***-св.К. и водачът на лек автомобил марка „Ауди”, модел „А 4“ с  рег. № ***-обв.К. били тествани от пристигналите на МП органите на реда за употреба на алкохол, като пробата била отрицателна и за двамата водачи. Били извикани и два екипа на Бърза помощ,които транспортирали св.К. и съпругата му, както и обв.К. в спешен кабинет на УМБАЛ „Св.Георги“ Пловдив.На място били извършени прегледи, като се констатирало че вследствие на удара и настъпилото ПТП св. К. имал счупена кост на лявата китка и което наложило да бъде гипсирана.

   С оглед установяване на техническата причина за настъпилото ПТП, в  хода на ДП-во е била назначена автотехническа експертиза. Заключението на вещото лице е  установила, че скоростта на движение на л.а.“Ауди А4“, управляван от обв.К. в момента на удара е била около 68км/ч, като водачът на това МПС е имал техническа възможност да избегне удара чрез безопасно екстрено спиране, ако бе реагирал на разстояние по-голямо от 52м от спрелия л.а.“Киа Спортидж“, управляван от св. К.. Като основна причина за настъпилото произшествие от техническа гледна точка,  експертът счита това, че водачът на л.а.“Ауди А4“- П.Й.К. не е реагирал своевременно на опасността от удар със спрелия на платното пред него л.а. „Киа Спортидж“.

В хода на разследването при предявяване материалите на обв. К. и неговия защитник са били направени искания за провеждане на допълнителни разпити и назначаване на  допълнителна авто-техническа експертиза по изрично формулирани от тях въпроси.Това искане е било уважено и са проведени съответните процесуално следствени действия. Заключението по допълнителната авто-техническа експертиза е установило, че оставянето на следи при екстрено спиране не е задължително, а това в по-голяма степен важи за автомобилите с антиблокираща спирачна система- ABS, която теоретично държи колелото на границата на въртенето т.е. обороти близки но по-големи от нула, а при липса на плъзгане няма да останат следи. Направено е на следващо място само констатацията, че технически правилно е, водачите на пътни превозни средства при избиране скоростта на движението да бъдат в състояние да спрат пред всяко предвидимо препятствие, а също така и че технически правилно е водачите да намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат,когато възникне опасност за движението. В случая водачът на л.а. „Киа Спортидж“ е спрял на платното за движение, тъй като е възникнала опасност за движението му, препятствие на платното пред него.Продължаване на движението на л.а. “Киа Спортидж“ би довело до удар в това препятствие.След като водачът на л.а.“Киа Спортидж“ е спрял и то не екстрено, а плавно, той е пуснал аварийните светлини,като по този начин се е обзначин на платното по единствения възможен начин,за който имал време. От друга страна пак като уточнение експертът е изтъкнал и това, че технически правилно е водачът на пътно превозно средство, да се движи на такова разстояние от движещото се пред него друго превозно средство, че да може да избегне удряне в него,когато то намали скоростта или спре рязко. В анализираната пътна ситуация, при спразване на минималната дистанция съобразена с безопасността на движението, така че задно движещия се л.а.“Ауди да спре безопасно при предприемане на рязко спиране на предно движещия се неизвестен автомобил, водачът му е имал техническа възможност да установи автомобила преди мястото на удара с л.а „Киа Спортидж“ и да избегне произшествието  чрез безопасно екстрено спиране. За да настъпи удар, водачът на л.а. „Ауди или се е движел на дистанция, която не е била съобразена с безопасността на движението така че задно движения се л.а. „Ауди“ да спре безопасно при предприемане на рязко спиране на предно движещия се неизвестен автомобил или е закъснял с  реакцията си.

 В хода на ДП-во  е била назначена СМЕ, като видно от това заключение на вещото лице,  на пострадалото лице  И. А. К. вследствие на настъпилото ПТП предизвикано от К. е била причинена средна телесна повреда по смисъла на чл.129 от НК,  изразваща се в контузия на лявата ръка със счупване на лъчевата кост на ръката в областта на гривнената става /китката/,причинило трайно затрудняване движенията на горен ляв крайник за около 1.5-2месеца.

 

ПО ДОКАЗАТЕЛСТВАТА:

Съдът прие гореизложената фактическа обстановка от гласните доказателства - показанията на разпитаните в хода на досъдебното производство свидетели, а именно И. К., В. К., Л.Д., С.А., частично от обясненията на обвиняемия К., от изготвените по делото 2 автотехнически експертизи и съдебно-медицинска експертиза, както и от писмените доказателства по делото.Съдът кредитира изцяло изготвените 2 автотехнически и съдебно-медицинска експертиза, които не са оспорени от страните, отговорили са пълно, ясно и точно на зададените въпроси.От автотехническите експертиза се установява, че на водача К. са били необходими 2,8 секунди за реакция и плавно спиране.Изводът на двете експертизи е че ако е бил избрал адекватна скорост на движение К. е могъл да реагира свовременно.От съдебно-медицинската експертиза става ясно, че пострадалия К. е получил телесно увреждане от настъпилото ПТП, което отговоря на средна телесна повреда по смисъла на НК и се изразява в в контузия на лявата ръка със счупване на лъчевата кост на ръката в областта на гривнената става /китката/,причинило трайно затрудняване движенията на горен ляв крайник за около 1.5-2месеца.Изцяло с фактите от експертизите кореспондират и гласните доказателства на свидетелите И. К. и В. К., които съдът изцяло кредитира.От показанията на св.К. е видно, че действително К. е имал повече от 2,8 секунди да реагира тъй като след възприемане на управлявания от него автомобил К. е имал време да предупреди съпругата си, че ще настъпи удар, двамата дори са имали време да си сложат и предпазните колани.Именно тук съдът ще отбележи, че не кредитира обясненията на обвиняемия, само в частта че същия не е възприел автомобила на К., защото неустановен по делото автомобил рязко завил, който пречел на видимостта му и възприел автомобила на К. в момент когато удара бил неизбежен.Няма нито едно доказателство за съществуване на такъв автомобил, той не е възприет от нито един от свидетелите и според съда позоваването на тази теза е чисто защитна реакция от страна на обвиняемия.Съдът кредитира обясненията му, че след настъпилото ПТП е останал на място и е съобщил за настъпилото ПТП.Показанията на св.Д. и А. не са от съществено значение за изясняване на обектИ.ата истина и няма да бъдат обстойно анализирани, като съдът само ще отбележи, че ги кредитира и от същите се черпят факти, за безспорно настъпилото ПТП.Съдът следва да отбележи и че изцяло кредитира писмените доказателства по делото, а именно протокол за оглед на ПТП, медицинска документация, справка за водач/нарушител, характеристика, свидетелство за съдимост, справка от тел.112 и др., които са събрани по надлежния процесуален ред и не са оспорени от страните.   

  

          ОТ ПРАВНА СТРАНА:

С действията си по описания по-горе начин според съда П.Й.К., ЕГН: ********** е осъществил от обективна и субективна страна състава на престъплението по   чл.343, ал.1, буква «Б», предл. второ,  във вр. с чл.342, ал.1 от НК, тъй като  на 10.02.2019г. на път II-64 км 49, област Пловдив, при управление на моторно превозно средство-лек автомобил марка „Ауди“, модел „А4“,с регистрационен № **,  е нарушил правилата за движение по ЗДвП  и по-конкретно:

чл.20, ал.2 от ЗДВП- „Водачите на пътни превозни средства са длъжни при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия,с релефа на местността, със състоянието на пътя и на превозното средство,с превозвания товар, с  характера  и интензивостта на движението,с конкретните условия на видимост, за да бъдат в състояние да спрат пред всяко предвидимо препятствие.Водачите са длъжни да намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат, когато възникне опасност за движението“ като по непредпазливост е причинил средна телесна  телесна повреда на И. А. К., ЕГН:**********, изразваща се в контузия на лявата ръка със счупване на лъчевата кост на ръката в областта на гривнената става /китката/, причинило трайно затрудняване движенията на горен ляв крайник за около 1.5-2месеца.

От обективна страна, обв.К. на 10.02.2019г. на път II-64 км 49, област Пловдив, при управление на моторно превозно средство-лек автомобил марка „Ауди“, модел „А4“, с регистрационен № **,  е нарушил правилата за движение по ЗДвП  е нарушил правилата за движение-чл.20, ал.2 от ЗДВП и по непредпазливост е причинил е причинил телесна повреда на И. А. К., ЕГН:**********, изразваща се в контузия на лявата ръка със счупване на лъчевата кост на ръката в областта на гривнената става /китката/,причинило трайно затрудняване движенията на горен ляв крайник за около 1.5-2месеца. Разпоредбата на чл. 343, ал.1 от НК е бланкетна и същата препраща към съответните разпоредби на ЗДвП, които не са били спазени.

Налице е според съда категорично установено нарушение на императивни разпоредби на ЗДвП, а именно на 20, ал.2. Така, установява се категорично, че К. не е изпълнил задължението си и е нарушил нормата на чл.20, ал.2 от ЗДВП като не се е съобразил с  характера  и интензивостта на движението, с конкретните условия на видимост, за да бъде в състояние да спре пред всяко предвидимо препятствие, а е бил длъжен като водач да намали скоростта и в случай на необходимост да спре.

Като пряка и непосредствена последица от невнимателното управление на МПС и нарушаването на цитираната разпоредба на ЗДвП, свързана с движението по пътищата, се явяват настъпилите телесни увреди за пострадалият К., които съгласно изготвената и кредитирана от съда съдебно-медицинска експертиза следва да се определят като средна телесна повреда по смисъла на разпоредбата на чл.129, ал.2 вр .с ал.1 от НК.

От СУБЕКТИВНА СТРАНА, деянието е извършено непредпазливо, като обвиняемият е имал възможността да предвиди и предотврати престъпния резултат - при форма на вината несъзнавана непредпазливост, като не е предвиждал настъпването на общественоопасните последици от деянието, но е бил длъжен и е могъл да ги предвиди. Тази възможност се преценява не общо, а конкретно за случая, което пък зависи, както от обективните условия на извършване на деянието, така и от индивидуалните особености на личността на дееца. В случая, деянието е извършено през деня, при липса на валежи, мъгла и пр., т.е. ясна видимост, като не се установяват каквито и да било пречка обвиняемият да възприеме движението на пострадалата. В крайна сметка, като се има предвид, че възприемането на опасността на пътя от страна на обвиняемият не е била препятствана от някакви обективни фактори, следва да се счете, че настъпилото пътно - транспортно произшествие се дължи на неправилната преценка на К.. Следователно, освен, че е имал възможността да предвиди и предотврати престъпния резултат, обвиняемият е и бил длъжен да го стори.

Разпоредбата на чл.23 /1/ от ЗДвП гласи „Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи на такова разстояние от движещото се пред него друго превозно средство, че да може да избегне удряне в него,когато то намали скоростта или спре рязко, на чл.75 /1/ от ППЗДвП „Водачът в зависимост от скоростта на движение,от състоянието на пътната провърхност и от спирачните възможности на управляваното пътно превозно средство е длъжен да спазва такава дистанция от движещото се пред него превозно средство, че да може да избегне удар в него, когато то намали скоростта или спре рязко“.Както се изясни от описаната фактическа обстановка по която не се спори автомобилът управляван от К. към момента на удара е бил спрял и не е бил в движение.Ето защо според съда и тези две разпоредби на ЗДВП няма как обективно да бъдат нарушени от обвиняемия, поради което и съдът го оправда по така повдигнатото обвинение.Ако съществуваше твърдения от обвиняемия автомобил, който бил  завил рязко и именно той докато е в движение беше ударен от К. то тогава цитираните разпоредби щяха да бъдат налице.

 

ПО НАКАЗАНИЕТО:

За да наложи на обвиняемият справедливо наказание, съдът съобрази разпоредбата на чл. 343, ал.1, б.”б” пр.2  вр. с чл. 342, ал.1 от НК, където предвиденото наказание от законодателя е лишаване от свобода до три години или пробация. К. е пълнолетно лице, не е осъждан, от деянието няма причинени съставомерни имуществени вреди, не е налице законова пречка по чл. 78а, ал.7 от НК, поради което съдът намира, че в случая е задължен да приложи разпоредбата на чл. 78а, ал.1 от НК, в каквато насока е и постановлението на РП Пловдив.

Поради изложените по-горе мотиви, съдът намира, че няма законова пречка да освободи обвиняемия от наказателна отговорност и му наложи административно наказание по реда на чл. 78а от НК. При преценка на размера на административното наказание глоба, която следва да наложи, съдът отчита следното: обвиняемият има добри характеристични данни, понастоящем същият работи.Липсват каквито и да било регистрирани противообществени прояви, оказал е съдействие в хода на разследването.От фактите по делото се установи, че на пътното платно е имало паднал палет, което е наложило спирането на св.К. и в крайна сметка тогава е настъпило ПТП-то причинено от К..Този факт обаче не може да бъде оставен без внимание от съда и се цени като изключително смекчаващо обстоятелство, тъй като заради неправилно укрепен товар на пътя се е появило препятствие, което е наложило спирането на К.. Като прецени тежестта на извършеното деяние, както и поведението на К. след настъпване на ПТП – останал е на място до пристигането на полицейските органи, на които е съдействал също, позвънил е на тел.112, стигнал е до пострадалия, макар и той самия да е бил със тежко увреждане то следва да му бъде определено административно наказание глоба на минималния  размер, а именно – 1 000 лв. Така определеното по размер административно наказание съответства напълно на обществената опасност на деянието и на дееца и не е необходимо да се налага кумулативно предвиденото наказание лишаване от права тъй като и видно от справката за водач/нарушител на обв.К. същия не е бил наказван за нарушения по ЗДВП над 10 години, с изключение на два ел. фиша за превишена скорост.  

На основание чл. 189, ал.3 от НПК съдът постанови направените по делото разноски на съдебното производство в размер на 20 лева и на досъдебното в размер на 1 256 лева /хиляда двеста петдесет и шест лева/, направени в хода на досъдебното производство разноски по делото, следва да бъдат заплатени от обвиняемия.

По изложените мотиви, съдът постанови решението си.

 

 

РАЙОНЕН СЪДИЯ:


Вярно с оригинала: И.П.