Решение по дело №2183/2020 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 1814
Дата: 3 декември 2020 г. (в сила от 22 януари 2021 г.)
Съдия: Мария Любомирова Желязкова
Дело: 20207050702183
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 2 октомври 2020 г.

Съдържание на акта

Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е

 

№......................................2020 г., гр. Варна

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

ВАРНЕНСКИЯТ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, ХVІІІ състав,

в публично заседание на единадесети ноември 2020 г., в състав:

 

                                                  Административен съдия: МАРИЯ ЖЕЛЯЗКОВА

 

при секретаря Виржиния Миланова

като разгледа докладваното от съдията адм.дело № 2183/2020г.

по описа на съда, за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл.27 и сл. от ЗУСЕСИФ вр. чл.145 и сл. от АПК.

Образувано е по жалба на „Денбъл“ ООД, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление: ***, представлявано от управителя СД.Д.., против Решение от 18.08.2020г. на Ръководителя на управляващия орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 и Главен директор на ГД „Европейски фондове за конкурентоспособност“ в Министерство на икономиката, обективирано в одобрен „Списък на предложените за отхвърляне проектни предложения и основанието за отхвърлянето им“ в частта, в която е отказано предоставяне на безвъзмездна финансова помощ на „Денбъл“ ООД, с подадено проектно предложение с рег. № BG16RFOP002-2.073-9230. по процедура BG16RFOP002-2. 073 „Подкрепа на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19 по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020.

Жалбоподателят твърди, че оспореният акт е незаконосъобразен, като издаден в противоречие с материалния закон. Счита, че фактическите, икономическите и правните констатации и изводи на ответника са погрешни, необосновани и недоказани, доколкото са в противоречие със заявените с проектното предложение данни, както и на тези по ГДД от дружеството за 2019г., които са интерпретирани едностранно от съответните длъжностни лица, взели предвид само „нетни приходи“ отразени в част V от същата и несъобразили подадената коригираща ГДД. Счита, че изцяло отговаря на критериите за допустимост в т.9 и т.11.1 подт.5 от Условията за кандидатстване. На изложените основания моли съдът да отмени атакуваното решение по отношение на проектното му предложение, като процедурата по оценяване на проекта да бъде възобновена. В с.з. не се явява представител, представено е писмено становище, с което жалбата се поддържа, като допълнително се сочи, че решението на УО е лишено от мотиви и е в противоречие с целта на процедурата. В частност се оспорва като незаконосъобразен заложеният в т.9 от условията критерий. Претендира присъждане на съдебно –деловодни разноски по представен списък по чл.80 от ГПК.

Ответникът - Ръководителят на управляващия орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 и Главен директор на ГД „Европейски фондове за конкурентоспособност“ в Министерство на икономиката, в депозирани по делото чрез процесуален представител писмени бележки, оспорва жалбата. Излага подробни съображения, поради които счита решението в оспорената му част за законосъобразно и изцяло съобразено с условията за кандидатстване по процедурата. На изложените основания счита жалбата за неоснователна и моли нейното отхвърляне. Претендира присъждане на ю.к. възнаграждение. Възразява срещу размера на адвокатското възнаграждение, присъждането на което е поискано от жалбоподателя.

След като разгледа доказателствата по делото и становищата на страните, съдът приема за установено от фактическа страна следното:

Със Заповед № РД-16-375/12.05.2020г. на Главния директор на ГД „Европейски фондове за конкурентоспособност“ и ръководител на УО на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. е утвърден пакет от документи за провеждане на процедура за подбор на проекти BG16RFOP002-2.073 „Подкрепа на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19, по приоритетна ос „Предприемачество и капацитет за растеж на МСТ“, Инвестиционен приоритет 2.2 „Капацитет за растеж на МСП“ на ОПИК, като са утвърдени условия за кандидатстване и изпълнение по процедурата, обява за откриване на процедура на подбор на проекта. Разпоредено е документите да се публикуват на интернет страницата на Оперативната програма, както и в Информационната система за упправление и наблюдение „ИСУН 2020“. Определен е и краен срок за кандидатстване – 15.06.2020г.

Със заповед № РД-16-380/14.05.2020г. на същия орган е определен състав на оценителната комисия за извършване на комплексна оценка – председател, секретари и членове с право на глас, изменена със Заповед № РД-16-559/10.07.2020г., считано от осма оценителна сесия.

Със Заповед № РД-16-381/14.05.2020г. са утвърдени опростени процедурни правила за работа на Оценителната комисия във връзка с предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по процедура BG16RFOP002-2.073 „Подкрепа на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19, по програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, обективирани в Приложение 1 към заповедта. Съгласно одобрената процедура предоставянето на безвъзмездна финансова помощ се осъществява по опростени правила в съответствие с чл.21 ал.1 т.1 от ЗМДВИП, обявено с решение на НС от 13.03.2020г. ЗУСЕСИФ и ПМС № 162/2016г. По процедурата се извършва комплексна оценка, която включва проверка на съответствието на проектното предложение с минималните изисквания, предвидени в условията за кандидатстване и документална проверка дали кандидатът отговаря на изискванията за бенефициент. Периодично, служителите с права на администратор на сесии в ИСУН, присъединяват постъпилите проектни предложения в рамките на оценителна сесия. След присъединяването към оценителната сесия, определените със заповед за сформиране на оценителна комисия лица извършват съответните предвидени в процедурата служебни проверки. Проверката на всяко проектно предложение се осъществява от един член на оценителната комисия с право на глас, в съответствие с утвърдените критерии, като за целта се попълва оценителен лист в ИСУН. Съгласно т.2.18 от правилата кандидатите, на които е отказано предоставяне на безвъзмездна финансова помощ се уведомяват посредством ИНУС, като им се изпраща утвърденият от Ръководителя на УО списък с предложените за отхвърляне проектни предложения.

В одобрените условия за кандидатстване и изпълнение за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, по процедура за подбор на проекти - BG16RFOP002-2.073 „Подкрепа на микро и малки предприятия за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19, са разписани всички изисквания към кандидатите по процедурата във връзка с подаваните от тях проектни предложения.

На 15.05.2020г. жалбоподателят е подал проектно предложение, регистрирано под № BG16RFOP002-2.073-9230. с Формуляр за кандидатстване за безвъзмездна помощ в размер на 10 000 лв. – разходи, необходими за преодоляване на недостига на средства или липса на ликвидност, настъпили в резултат от епидемичния взрив от COVID-19. Във Формуляра са описани приложените към него документи, в т.ч. под т.6 и „Прикачени електронно подписани документи“ – 4 бр.декларации и административен договор. В т.ІІІ от Декларация за финансовите данни дружеството е декларирало „Нетни приходи от продажби посочени в ГДД по чл.92 от ЗКПО за 2019г.“ в размер на 164 417.98 лв. и „Стойност на оборота /нетни приходи от продажби/ за м.април 2020г. в размер на 5 555.57 лв.

Във връзка с подаденото проектно предложение на жалбоподателя е извършена комплексна оценка от оценителя О. А. К. - член на оценителната комисия под № 63, съгласно одобрените критерии за оценка /част от условията за кандидатстване по процедурата/. В хода на извършената служебна проверка, на 29.06.2020г. е получена информация от НАП, съгласно която към посочената дата кандидатът има задължения към НАП в размер на 1 984.73 лв.; в ГДД за 2019г. същият е декларирал общо приходи в размер на 164 417.98 лева и нетни приходи от продажба 0.00 лева.

Предвид установеното, в изготвената комплексна оценка е посочено, че кандидатът не отговаря на изискванията на два от критериите за допустимост, а именно:

-По т.11.1 подт.5 от Условията за кандидатстване по процедурата и Критерий № 16 от Критерии и методология за оценка на проектните предложения, съгласно което кандидатите следва да са регистрирали спад 20 % от оборота /нетните приходи от продажби/ за м.април 2020г., като в подаденото заявление дружеството е декларирало в Декларация за финансовите данни оборот за посочения период в размер на 5 555.57 лв., а съгласно справката от НАП, стойността на нетните приходи от продажби за 2019 г. е 0.00 лева, поради което липсва спад от поне 20 % в оборота /нетните приходи от продажби/ за месец април 2020 г., спрямо средния месечен оборот през 2019г.; и

-По т.9, Минимален и максимален размер на безвъзмездната финансова помощ за конкретен проект от Условията за кандидатстване и Критерий № 25 от Критерии и методология за оценка на проектните предложения /Приложение 4 към Условията за кандидатстване/, съгласно което безвъзмездната финансова помощ, предоставяна по процедурата, може да бъде в максимален размер до 10 % от нетните приходи от продажби, декларирани при лица, които се облагат с корпоративен данък, в ГДД по чл.92 от ЗКПО за 2019г., като допустими по процедурата са единствено кандидати с отчетени поне 30 000 лева нетни приходи от продажби в ГДД за 2019г., докато съгласно информацията от НАП дружеството е декларирало такива в размер на 0.00 лева.

От оценителната комисия e изготвен Доклад № 93-00-1468/18.08.2020г. до УО на ОПИК с приложен към него списък на предложените за отхвърляне проектни предложения от десета оценителна сесия и основанието за отхвърлянето им, измежду които под № 36 е и проектното предложение на жалбоподателя „Денбъл“ ООД с рег.№ BG16RFOP002-2.073-9230.

 На 18.08.2020г. РУО е одобрил Списък на предложение за отхвърлени проектни предложения и основанията за отхвърлянето им, сред които проектни предложения е и това на оспорващото дружество. Резултатите от тази десета оценителна сесия, в това число и обжалваният отказ на РУО на програмата е публикуван в сайта opic.bg на 18.08.2020г. в съответствие с т. 2.15 от Опростените правила, а на 20.08.2020г. на имейла на дружеството е изпратено съобщение, адресирано до кандидата в съответствие с т.2.18 от същите опростени правила.

Посочените от РУО основания за отхвърляне на проектното предложение на оспорващия са идентични с тези в оценителния лист, описани по-горе.

В хода на съдебното производство, в изпълнение на съдебно разпореждане от ответника е представено Решение № 574/13.07.2016г. на Министерски съвет на Република България за Управляващ орган по ОПИК 2014–2020 е определена Главна Дирекция „Европейски фондове и конкурентоспособност“ на Министерството на икономиката, а за сертифициращ орган по същата програма е определена Дирекция „Национален фонд“ на Министерство на финансите.

С писмо от 30.10.2020г. от НАП е предоставена изискана служебно информация, съгласно която към първата подадена на 05.04.2020г. от „Дембъл“ ООД ГДД по чл.92 от ЗКПО за 2019г. има подадена коригираща декларация вх.№ 0300И0823062/23.07.2020г. на осн.чл.75 ал.3 от ЗКПО. Единствената разлика между двете е в част V „определяне на данъчния финансов резултат и дължимия корпоративен данък“, показател 1.1 „Нетни приходи от продажба“, като в първата е вписан размер 0.00 лв., а в коригиращата – 164 417.98 лв.

Копие от коригиращата декларация е представен ос жалбата.

При така установената фактическа обстановка, съдът достигна до следните правни изводи:

Жалбата е подадена от лице с правен интерес, чиито права и законни интереси са засегнати пряко от решението в оспорената му част, в законоустановения 14-дневен срок и против подлежащ на оспорване акт, предвид разпоредбите на чл.27 ал.1 във вр. с чл.38 т.1 от ЗУСЕСИФ , поради което се явява допустима.

Разгледана по същество същата е неоснователна, по следните съображения:

След извършване на служебна проверка, съдът установи, че обжалвания акт е издаден от компетентен орган. Съгласно чл.38 т.1 от ЗУСЕСИФ в 10-дневен срок от одобряването на оценителния доклад, съответно от изтичането на срока по чл.36 ал.2 от ЗУСЕСИФ, ръководителят на управляващия орган издава мотивирано решение, с което отказва предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за всяко проектно предложение, включено в списъка по чл.35, т.3. Съгласно чл.9 ал.5 от ЗУСЕСИФ РУО е ръководителят на администрацията или организацията, в чиято структура се намира управляващия орган или оправомощено от него лице. С Решение № 574/13.07.2016 г. на Министерски съвет е определен за управляващ и сертифициращ орган Министерство на икономиката, съответно за ръководител на УО – Министъра на икономиката. Със своя Заповед № РД-16-638/30.07.2020г. същият е определил И. И. и.д.Главен Директор на Главна дирекция Европейски фондове за конкурентоспособност” в МИ да изпълнява функции на ръководител на УО по ОПИК.

Предвид горното и доколкото оспореният акт е издаден в изискуемата от закона писмена форма, следва да се направи извод, че не страда от пороци, водещи до неговата нищожност.

Актът съдържа фактически и правни основания за отхвърляне на проектното предложение. В тази връзка съдът не споделя възраженията на жалбоподателя за липса на мотиви. В процесния административен акт са посочени конкретни обстоятелства и правните изводи, въз основа на които издателят му е приел, че следва да откаже предоставянето на безвъзмездна финансова помощ. Същите са ясни и изложени по начин, че кандидатът да ги разбере, което се е и случило, както личи от останалите възражения в жалбата. Освен това, като неразделна част от административната преписка е приложен и оценителният лист на проектното предложение, с изложени констатации по всеки от критериите. Конкретно са посочени и основанията, поради които е прието, че заявителят не отговаря на изискванията да получи безвъзмездна помощ по процедурата.

Съдът счита, че оспореният акт е издаден при липса на съществено нарушение на административнопроизводствените правила и при съобразяване с целта на закона, като наведените в тази връзка възражения се явяват неоснователни. Производството по предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по конкретната процедура е осъществено изцяло в съответствие с утвърдените опростени процедурни правила за работа на оценителната комисия и съобразно опростените условия за кандидатстване, които правила и условия са в съответствие с чл.21, ал.1, т.2 от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на НС от 13.03.2020г. и за преодоляване на последиците. Според тази разпоредба управляващите органи на ЕСИФ имат право да отпускат безвъзмездна финансова помощ по опростени правила, вкл. без публикуване на покана за набиране на предложения. В случая и съгласно опростените правила за работа на комисията по процедурата се извършва комплексна оценка, която включва проверка на съответствието на всяко проектно предложение с минималните изисквания, предвидени в условията за кандидатстване и документална проверка по отношение това, дали кандидатът отговаря на изискванията за бенефициент. Тази проверка се извършва от един оценител, на когото е разпределено конкретно предложение, като резултатите от нея се обективират в оценителен лист. Не се твърдят, а при извършената служебна проверка, съдът не констатира допуснати нарушения в проведената десета оценителна сесия и в частност в производството по разглеждане и извършване на оценка, на предложение рег. № в ИСУН BG16RFOP002-2.073-9230.

В настоящия случай страните не спорят по фактите. Спорен е въпросът дали проектното предложение на „Денбъл“ ООД отговаря на предварително зададените критерии за допустимост и останалите изисквания за предоставяне на финансова помощ. Тук е моментът да се подчертае, че утвърдената документация по процедурата, в която са включени и условията за кандидатстване, утвърдени по съответния ред от УО са със задължителен характер спрямо кандидатите, чиито проектни предложения подлежат на допускане и оценка, т.е. актът, с който те се утвърждават обективира в себе си изрично волеизявление на административен орган, с което се създават конкретни права и задължения. Съобразно т.11.1, подт.5 от Условията за кандидатстване, кандидатите следва да са регистрирали поне 20 % спад в оборота /нетни приходи от продажби за месец април 2020г. спрямо средния месечен оборот за 2019г./. Ясно е разписано, както в условията за участие, така и в Приложение № 4 към тях - одобрените критерии и методология за оценяване /всички те като част от документацията по процедурата/, че посочените изходни данни ще се извличат от представената към проектното предложение Декларация за финансови данни /Приложение № 2/, както и чрез служебна проверка в НАП, относно нетните приходи от продажби за 2019г., като данните ще се извличат на база подадена декларация по чл. 92 от ЗКПО. В Приложение № 4 недвусмислено е посочено, че при несъответствие с изискванията по т.13-23 и т.27, проектното предложение ще бъде отхвърлено, като в контекста на това следва да се посочи, че коментираният критерии за допустимост в конкретния случай е подведен в т.16. В т.9 от условията за кандидатстване – Минимален и максимален размер на финансовата помощ е посочено, че същата може да бъде заявена в размер до 10 % от нетните приходи от продажби, декларирани от лица, които се облагат с корпоративен данък в ГДД по чл.92 от ЗКПО за 2019 г. Същото изискване е заложено в т.25 от Приложение № 4.

От описаните по-горе доказателства, в т.ч. и представеният оценителен лист се установява, че при извършената проверка са установени несъответствия на проектното предложение с описаните  изисквания на т.16 и т.25. Неизпълнението на тези изисквания е установено след изискана служебна справка от НАП, която представя данните, посочени от кандидата в подадената от него ГДД за 2019 г. при условие, че кандидатите са подали такава декларация към датата на подаване на проектното предложение – т.27 от Приложение № 4.

Противно на приетото от УО на ОПИК, посочено и в оценителния лист, в Приложение № 2 към проектното си предложение – Декларацията за финансови данни, кандидатът „Денбъл“ ООД, чрез законния си представител – Д. Д. е посочил в т.III, стойност на оборота /нетни приходи от продажби/ за месец април 2020 г. сумата в размер на 5 555.57 лв., като е декларирал също и размер на нетните приходи от продажби по ГДД за 2019 г. – 164 417.98 лв. В т.VI от същата тази декларация е посочено от кандидата, че подадената от него ГДД за 2019 г. е със вх. № 0300И07616625 от 05.03.2020г.

Независимо от декларираното, както бе посочено по-горе при извършване на оценка на проектните предложения, съобразно одобрените правила, имащи задължителен характер е необходимо извършването и на служебна проверка в НАП по отношение данните от подадената ГДД за 2019г. В случая тази проверка, извършена съответно в хода на сформираната десета оценителна сесия е установила, че декларирания размер на нетните приходи от продажби за участника през 2019г. е 0.00 лв. Това от своя страна опровергава данните от представената декларация /Приложение 2/, дори и същите да бяха такива, каквито органът твърди.

Съдът не споделя възражението на жалбоподателя, че извършващият проверката е следвало да изпращти до кандидата уведомление, с цел отстраняване причините за това противоречие. От една страна, за оценителя не е съществувало такова задължение, тъй като формално не е установена каквато и да било нередовност - липса на данни или документи. За проверяващия е била налична достатъчно информация, получена по служебен ред от НАП /какъвто е и разписаният ред/. От друга - отново следва да се подчертае, че комисията работи по приетите опростени правила, като се извършва документална проверка и проверка на декларираните данни, чрез служебен обмен на информация с НАП, като в т.21.2 от Условията за кандидатстване изрично е посочено, че в съответствие с чл.21 ал.1 т.2 от Законът за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на НС от 13.03.2020г., по процесната процедура не е предвидено извършването на техническа и финансова оценка. Т.е. за оценителят не е съществувало и задължение да проверява допълнително или да съпоставя данните, които сам кандидатът е посочил в декларацията с тези, които служебно са предоставени от приходната агенция, дори и да се наблюдава разлика между тях, тъй като в условията за кандидатстване и критериите и методологията за оценка ясно е посочено, че за декларираните от кандидата данни се извършва служебна проверка за потвърждение от компетентен държавен орган, в чиято основна сфера на действие и регулация попада администрирането, обработването и контрола върху декларираната от задължените субекти данъчно-осигурителна информация.  Несъотвествието на декларираното с данните от проверката, достатъчно основание да се приеме, че проектното предложение на Условията за кандидатстване, по аргумент и на т.27 от същите.

При подаване на формуляра за кандидатстване, жалбоподателят е декларирал, че е запознат с условията и заложените критерии и е съгласен с тях, в т.ч. и с изследване на посочените от него в заявлението обстоятелства. В този смисъл следва да се приеме, че служебната проверка в НАП е надлежно извършена и при същата е събрана актуална и достоверна информация за декларирани обстоятелства, към датата на справката – 29.06.2020г.

Представената от жалбоподателя коригираща декларация, с която са декларирани нетни приходи в размер на 164 417.98 лв., вместо първоначално декларираните такива от 0.00 лв., не води до различен извод и не следва да се взема предвид при условията на чл.142 ал.2 от АПК. Това е така поради следното:

Съгласно т.27 от Критериите за оценка /Приложение № 4/ кандидатите следва да са подали ГДД към датата на проектното предложение. Т.е. информацията, с която се кандидатства и която е предмет на проверката при оценяване, следва да е налична към тази дата. В случая това е 15.05.2020г. Коригиращата декларация е подадена на 23.07.2020г., т.е. много след тази дата, след дата на която е изтекъл срокът за кандидатстване – 15.06.2020г., както и след датата на извършване на проверката в НАП – 29.06.2020г. Същата по никакъв начин не е сведена до знанието на оценителната комисия или на РУО, поради това и оспореният акт е постановен с оглед информацията от извършената служебна проверка.

Няма спор, че към датата на кандидатстване „Денбъл“ ООД е декларирало в ГДД по чл.92 от ЗКПО за 2019г. общо приходи в размер на 164 417.98 лв. По смисъла на закона обаче „общо приходи от дейността не са равнозначни /равностойностни/ на нетни приходи. Според легалното определение за нетни приходи от продажби, съдържащо се в § 1, т.11 от ЗР на ЗСч, към която норма препраща § 1, т.49 от ЗР на ЗКПО, това са сумите от продажба на продукция, стоки и услуги, генерирани от обичайната дейност на предприятието, намалени с търговските отстъпки, отбивите, рабатите и данъка върху добавената стойност. В коригиращата ГДД обаче са декларирани „нетни приходи“ в размер идентичен с този на посочен като „общо приходи от дейността за 2019г. Т. е. установява се пълен паритет на двете стойности, което както беше посочено счетоводно не е възможно, т.к. няма как при декларирани “общо приходи в размер на 164 417.98 лв. и след приспадане на съотв. търговски отстъпки, отбиви, рабати и ДДС, в действителност да се получава размер на нетните приходи от продажби в същия размер от 164 417.98 лв. Напротив, този размер следва да е по-нисък, вкл. и може да е равен на 0, 00 лв.

Във връзка с възражението на жалбоподателя за незаконосъобразност на заложеният в т.9 от условията критерий, следва да се посочи, че същият не подлежи на инцидентен контрол от настоящата инстанция, поради което и не може да бъде предмет на настоящия спор. Още повече, както беше посочено и по-горе, жалбоподателят е декларирал запознаване и съгласие с условията, в частност и това по т.9.

С оглед по-гореизложеното, съдът намира, че в конкретния случай, административният орган правилно е приложил относимия регламент по процедурата, като към момента на извършваната от него проверка и въз основа на служебната справка от НАП, отразяваща данните от подадена ГДД за 2019г., е приел, че жалбоподателят не отговаря на условията за кандидатстване и поради това същият е недопустим кандидат. Решението му в оспорваната част е издадено от компетентен орган, в предвидената от закона форма, при спазване на административно-производствените правила и при правилно приложение на материалния закон и неговата цел, поради което жалбата следва да бъде отхвърлена като неоснователна.

С оглед изхода на спора и своевременно заявената претенция, на ответника  следва да бъдат присъдени направените по делото разноски. Следва да бъде присъдено юрисконсултско възнаграждение в размер на 100 лева, определено в съответствие с чл. 143 от АПК и чл. 78, ал. 8 от ГПК във вр. с чл. 144 от АПК, чл. 37 от Закона за правната помощ и чл.24 от Наредбата за заплащането на правната помощ.

Воден от горното и на основание чл.172 ал.2, предл.последно от АПК, съдът

 

 

                                     Р    Е    Ш    И    :

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на „Денбъл“ ООД, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление: ***, представлявано от управителя СД.Д.., против , срещу отказ на Ръководителя на управляващия орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. от 18.08.2020г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ на оспорващия за проектно му предложение в ИСУН 2020 с рег.№ BG16RFOP002-2.073-9230.

ОСЪЖДА „Денбъл“ ООД, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление: ***, представлявано от управителя СД.Д.., да заплати на Министерство на икономиката сумата юрисконсултско възнаграждение в размер на 100 /сто/ лева.

 

Решението може да се обжалва с касационна жалба в 14-дневен срок от съобщаването му на страните пред Върховния административен съд.

 

 

                                   АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: