Определение по дело №127/2023 на Административен съд - Габрово

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 19 юли 2023 г.
Съдия: Емилия Кирилова Кирова Тодорова
Дело: 20237090700127
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 13 юли 2023 г.

Съдържание на акта Свали акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

№ 650

В ИМЕТО НА НАРОДА

гр. Габрово, 19.07.2023 г.

 

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ГАБРОВО, в закрито заседание на деветнадесети юли, две хиляди двадесет и трета година в състав:

 

                     ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЕМИЛИЯ КИРОВА-ТОДОРОВА

 

като разгледа докладваното от председателя адм. дело № 127 по описа на съда за 2023 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

 

Делото е образувано по жалба вх. № СДА-01-1245 от 13.07.2023 г., подадена от «Чинков Пропърти» ЕАД, София, ЕИК: *********, против принудителна административна мярка /ПАМ/, приложена с писмо рег. № АУ0203-356 от 22.12.2022г. на зам. кмета на Община Габрово.

С въпросното писмо до 12 адресата, сред които и жалбоподателят, във връзка с постъпило искане за издаване на виза за проектиране на преместваем обект на същото дружество, зам. кмета на Община Габрово е посочил, че поставянето на такъв обект – павилион за охрана, се разрешава по реда на чл. 56 от ЗУТ и Наредбата за реда и условията за поставяне на преместваеми обекти на територията на Община Габрово. Съгласно действащ ПУП въпросният ПИ 14218.508.386 е отреден за УПИ I – фабрика «Димитър Благоев», прилежащи улици и УПИ I – за озеленяване и трафопост. Посочено е какви са изискванията за поставяне на такъв обект. Счетено е, че искането не е подадено съгласно изискванията на чл. 10 от тази Наредба по отношение собствеността на имота и необходимата изходна информация /местоположение, параметри, вид, захранване за планирания обект/, поради което искането не може да бъде разгледано по съответния ред. Посочено е, че на основание чл. 5в от ЗУТ е необходимо в 14-дневен срок заявителят да представи исканите документи, след което ще се разгледа от ОЕСУТ и след положително становище ще се одобри.  Във връзка с подаденото искане бил извършен и оглед на място, като се установило, че в имота се извършват строителни работи по сгради с идентификатори 14218.508.386.4 – 8 по КККР, за които в общината не е налице документация и информация. С цел осигуряване законосъобразност на извършваните дейности авторът на писмото е изискал в 14-дневен срок  да се представи информация относно собствеността и конкретните инвестиционни намерения и до изясняване на обхвата и видовете СМР същите следва да бъдат преустановени.

С жалбата си „Чинков Пропърти“ ЕАД възразява срещу частта от това писмо, която счита за ИАА, а именно – ПАМ, с който се налага забрана за продължаване на СМР - „до изясняване обхвата и видовете СМР, следва същите да бъдат преустановени“. Тъй като в акта не е посочено дали, пред кой орган и в какъв срок може да се атакува този АА, то жалбоподателят намира, че е приложима нормата на чл. 140, ал. 1 от АПК по отношение на 2-месечния срок за обжалване. На първо място жалбоподателят намира процесният акт за нищожен, като издаден от некомпетентен орган при липсата както на материална, така и на персонална компетентност, алтернативно се оспорва неговата законосъобразност, т.к. се твърди че същият е издаден при съществено нарушение на процесуалните правила и на материалния закон. Спиране изпълнението на СМР може да се извърши в рамките на процедурата по чл. 224а и сл. от ЗУТ по отношение на строителство, за което се изисква разрешение за строеж /РС/. Такова производство в случаите по чл. 151 от същия нормативен акт не е допустимо. Липсва Констативен акт на оправомощени общински служители по чл. 224а, ал. 2 от закона. ПАМ за спиране на строителство е издаден без посочване на фактически и правни основания и то не от кмета на общината, а от зам. кмета, без ЗУТ да предвижда изрична законова делегация. В част от процесните сгради е извършван текущ ремонт, като СМР и други дейности, изискващи издаване на РС не са извършвани. По тази причини се моли за отмяна на процесния ИАА, обективиран в горепосоченото писмо.

Жалбата е с отстранена нередовност от 18.07.2023 г., когато е изпратена подписана от упълномощен адвокат – Любомир Владикин и като отговаряща на останалите изисквания за редовност същата следва да се разгледа с оглед нейната основателност след конституиране и призоваване на страните в о.с.з.

На зам.-кмета на Община Габрово е указано да представи доказателства за наличието на материална и персонална компетентност за издаване на актове от типа на процесния; доказателства за начин и дата на уведомяване на адресатите на акта за неговото издаване; Доказателства за съставяне на Констативен акт за незаконно строителство преди датата на издаване на процесния ИАА – 22.12.2022 г., като към момента срокът за това още не е изтекъл.

 

Воден от изложеното и на основание чл. 154, ал. 1, чл. 153, чл. 170, във вр. с чл. 9, ал. 4  от АПК, Административен съд- Габрово

ОПРЕДЕЛИ:

КОНСТИУИРА СТРАНИ В ПРОИЗВОДСТВОТО:

1. Жалбоподател: „Чинков Пропърти“ ЕАД, София, ЕИК: *********, с адрес за призоваване: гр. София, р-н „Красно село“, ул. „20-ти април“ № 13, ет. 3.

Призовка да се изпрати и на адрес: гр. София, ул. „Пелистер“ 6А, ет. 4, адвокатско бюро, адв. Любомир Николаев Владикин.

2. Ответник: заместник-кмет на Община Габрово – орган, издал процесната заповед, с адрес за призоваване: гр. Габрово, пл. Възраждане“ № 3.

НАСРОЧВА делото за разглеждане в открито съдебно заседание за 14.09.2023 г. от 11.00 часа, за когато на страните да се изпратят призовки.

УКАЗВА на зам.-кмета на Община Габрово, че в 3-дневен срок от съобщаването същият следва да представи преписката по издаване на  оспорения административен акт, вкл. уточни в какво качество е подписал атакувания ИАА и при какви условия – на заместване или на делегация, както и да представи доказателства за наличието на материална и персонална компетентност за издаване на актове от типа на процесния; доказателства за начин и дата на уведомяване на адресатите на акта за неговото издаване; Доказателства за съставяне на Констативен акт за незаконно строителство преди датата на издаване на процесния административен акт – 22.12.2022 г. Същията, като административен орган, следва да установи съществуването на фактическите основания, посочени в процесния акт, както и изпълнението на законовите изисквания при издаването му.

 

Препис от съдебния акт да се изпрати на жалбоподателя и на зам.-кмета на Община Габрово, в едно със съобщенията.

 

Определението не подлежи на обжалване.

 

 

 

 

         СЪДИЯ:

     /ЕМИЛИЯ КИРОВА-ТОДОРОВА/