Разпореждане по дело №197/2023 на Административен съд - Силистра

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 14 декември 2023 г.
Съдия: Елена Стойнова Чернева
Дело: 20237210700197
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 30 октомври 2023 г.

Съдържание на акта Свали акта

РАЗПОРЕЖДАНЕ

№ 607

гр. Силистра, 14 декември  2023 г.

 

Административен съд – Силистра, в закрито заседание на четиринадесети декември през две хиляди и двадесет и трета година, в състав:

СЪДИЯ: Елена Чернева

разгледа адм. дело № 197 по описа на съда за 2023 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството по делото е образувано по жалба на Община Тутракан с ЕИК ********* с адрес: гр. Тутракан, ул. „Трансмариска“ № 31, представлявана от кмета д–р Димитър Стефанов, против Решение № 03-РД / 3793 от 10.08.2023 г., издадено от зам. изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“, с което на основание чл. 73, ал. 1 във вр. с 70, ал. 1, т. 9 от ЗУСЕФСУ и на основание т. 3 от Приложение № 1 към чл. 2, ал. 1  от Наредба за посочване на нередности, представляващи основания за извършване на финансови корекции, и процентните показатели за определяне размера на финансовите корекции по реда на ЗУСЕСИФ е наложена финансова корекция в размер на 5 % от стойността на финансовата помощ, изплатена за заявени за възстановяване разходи по договор за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Упражняване на независим строителен надзор при изпълнение на строителни и монтажни работи за рехабилитация на общински пътища на територията на община Тутракан, включително съоръженията и принадлежностите към тях“, в размер на 2 397.50 лева без ДДС. Решаващият орган е обосновал решението си въз основа на констатации за извършено нарушение по по чл. 2, ал. 2 от ЗОП във вр. с чл. 46, ал. 1 от ЗОП, изразяващо се в неразделяне на предмета на обявената обществена поръчка на обособени позиции при наличие на условия за това и без изложени съществени мотиви, с което е нарушил реалната възможност на малки и средни предприятия да участват в процедурата по възлагането на поръчката, респ. ограничил е конкуренцията.

Жалбоподателят излага доводи за материална и процесуална незаконосъобразност на оспореното решение. На първо място изтъква излагането на формални мотиви в акта, от които не става ясно по какъв начин възложителят е ограничил конкуренцията чрез нарушаването на забраната на чл. 2, ал. 2 от ЗОП. Оспорва констатацията на проверяващия екип за извършено нарушение, като твърди, че стойността на обществената поръчка не е такава, че да представлява преграда за малките и средни предприятия. Изтъква, че разделянето на поръчката на обособени позиции не би било икономически обосновано от гледна точка на потенциалните участници с оглед малкия икономически интерес, а от гледна точка на възложителя – поради административната тежест по администриране на обособените позиции и управлението на изпълнение на договорите.  Според жалбоподателя обхватът на услугите по договора е нормативно определен и е идентичен за всеки от подобектите, а разделянето на отделни дейности или етапи е невъзможно. Изтъква също, че в документацията за обществената поръчка е определена само една прогнозна стойност и никъде не е поставено изискване към участниците да съобразят предложенията си с индикативна стойност по обекти или етапи, като в тази връзка оспорва твърдението на проверяващия екип за това, че за всеки един от четирите подобекта е определена отделна прогнозна стойност. По изложените съображения моли оспореното решение да бъде отменено.

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК), във връзка с чл. 73, ал. 4 от Закона за управление на средствата от Европейските фондове при споделено управление (ЗУСЕФСУ) и чл. 50, ал. 9 от Наредба № 12 от 25.07.2016 г. за прилагане на подмярка 7. 2. "Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура" от мярка 7 "Основни услуги и обновяване на селата в селските райони" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г.

Жалбата е подадена  в срока по чл.149, ал.1 АПК от лице, което е адресат на административния акт и има правен интерес от оспорването по смисъла на чл.147, ал.1 АПК; атакува се индивидуален административен акт, подлежащ на съдебен контрол, пред компетентния съд. Ето защо жалбата се явява процесуално  допустима и следва да се внесе за разглеждане в открито съдебно заседание.

Жалбата е подадена съгласно правилото от чл.152 ал. 1 АПК,  като при изпращането ѝ в съда ответният орган е приложил административната преписка.

Съгласно чл. 170, ал. 1 от АПК в тежест на административния орган е да установи съществуването на посочените в оспорения акт фактически основания, както и изпълнението на законовите изисквания за издаването му.

Жалбоподателят следва да установи в процеса своите твърдения, базирани на факти, от които произтичат за него благоприятни последици.

Във връзка с гореизложеното и на осн. чл. 154, ал. 1, 157, ал. 1, чл. 159 и чл. 163 АПК съдът

Р  А  З  П  О  Р  Е  Д  И  :

 

НАСРОЧВА съдебно заседание за 26.02.2024 г.  от 14. 00 часа, за която дата да се призоват следните страни:

Жалбоподател: Община Тутракан с ЕИК ********* с адрес: гр. Тутракан, ул. „Трансмариска“ № 31;

Ответник по жалбата: Заместник изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“.

 

ПРЕПИСИ от настоящото разпореждане да се връчат на страните по реда на чл.138, вр. с чл.137 АПК, като ответният административен орган има право на писмен отговор и посочване на доказателства в 14-дневен срок от съобщаването.

 

ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на страните най-късно в насроченото съдебно заседание да посочат и да представят нови доказателства, съобразно указанията по чл. 163, ал. 3 и чл. 170 АПК, съдържащи се в мотивите на настоящото определение.

 

РАЗПОРЕЖДАНЕТО не подлежи на оспорване.

 

 

                                                                    СЪДИЯ: