Определение по дело №678/2022 на Административен съд - Плевен

Номер на акта: 1634
Дата: 18 август 2022 г.
Съдия: Николай Янков Господинов
Дело: 20227170700678
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 10 август 2022 г.

Съдържание на акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

1634

 

гр.Плевен, 18.08.2022 год.

 

Административен съд - гр.Плевен, ІІ-ри състав, в закрито съдебно заседание на осемнадесети август две хиляди двадесет и втора година, в състав:

 

                                  ПРЕДСЕДАТЕЛ : НИКОЛАЙ ГОСПОДИНОВ

                                                       

като разгледа докладваното от съдията Господинов административно дело № 678/2022 г. по описа на Административен съд – Плевен, за да се произнесе, взе предвид следното:

 

         Съдебното производство първоначално е образувано от Административен съд – Враца, въз основа на жалба от С.Н.С. от с.Г.Митрополия, подадена срещу съставен акт за осъществено ПТП на 09.08.2021 год. от служител на РУ – МВР Бяла Слатина.

         С Определение № 414/02.08.2022 год., постановено по адм.д. № 504/2022 год. Административен съд – Враца е прекратил производството и е изпратил делото по подсъдност на настоящия съд, тъй като жалбоподателят е посочил, че е с постоянен адрес ***.

         При извършената проверка от съда по чл.158, ал.1 АПК се установява, че подадената жалба е нередовна.

В същата се прави оплакване във връзка със съставен акт за установяване на административно нарушение /АУАН/, който обаче не представлява индивидуален административен акт по смисъла на чл.145, ал.1 и ал.2, т.1-3, във вр. чл.21, ал.1-4 от АПК и не подлежи на самостоятелно обжалване, още по малко пред административните съдилища. Административнонаказателното производство се развива по реда на ЗАНН, а не по реда на АПК и съставеният АУАН не подлежи на самостоятелно оспорване. На обжалване подлежи съставеното въз основа на АУАН наказателно постановление, но жалбата се подава чрез адм. орган до районния съд по мястото на извършване на нарушението. Решението на местно компетентния районен съд подлежи на обжалване пред съответния административен съд.

Разпоредбата на чл.250, ал.1 от АПК дава възможност за защита срещу неоснователни действия на администрацията, но се касае за действия, които не се основават на административен акт или на закон, а дейността по административно наказване представлява форма на административна /изпълнителна/ дейност, извършва се по административен ред чрез властнически метод, въз основа на законово предоставена от ЗАНН административнонаказателна компетентност.

Наличието на подлежащ на обжалване административен акт е абсолютна процесуална предпоставка за допустимостта на жалбата, поради което на жалбоподателя следва да се укаже при съобразяване на гореизложеното да посочи административния акт, който оспорва. Липсата на такова уточнение е пречка да се изиска относимата към правния спор административна преписка.

Освен това подадената жалба не е в съответствие с разпоредбите на чл.150, ал.1, т.6 и т.7 от АПК, както с чл.151, т.3 и т.4 АПК.

         В същата не са налице указания в какво се състои незаконосъобразността на акта, както и в какво се състои искането на жалбоподателя до съда.

Не е заплатена и изискуемата държавна такса за образуване на производството. Съгласно т.2б от Тарифа №1 за таксите, събирани от съдилищата, прокуратурата, следствените служби и Министерство на правосъдието, по жалби срещу административни актове се събира проста такса от физическите лица в размер на 10 лева. Според чл.151 т.3 от АПК, към жалбата се прилага документ за платена държавна такса, ако такава се дължи. Съгласно разпоредбата на чл.151 т.4 от АПК следва да бъдат приложени преписи от жалбата според броя на останалите страни.

Предвид горното и на основание чл.158, ал.1 АПК депозираната жалба следва да бъде оставена без движение, а на оспорващия следва да се укаже да отстрани посочените нередовности в 7- дневен срок от съобщението. Жалбоподателят следва да бъде уведомен, че ако нередовностите не бъдат отстранени в указания от съда срок, жалбата ще бъде оставена без разглеждане, а производството по делото прекратено.

Воден от горното, съдът

ОПРЕДЕЛИ:

 

ОСТАВЯ БЕЗ ДВИЖЕНИЕ жалба на С.Н.С. от с.Г.Митрополия, подадена срещу съставен акт за осъществено ПТП на 09.08.2021 год. от служител на РУ – МВР Бяла Слатина.

УКАЗВА на жалбоподателя, че в 7- дневен срок от съобщението  следва да допълни жалбата си като посочи кой конкретен административен акт оспорва, както и да приведе жалбата си в съответствие с разпоредбите на чл.150, ал.1, т.6 и т.7 от АПК, и с чл.151, т.3 и т.4 АПК, като посочи в какво се състои незаконосъобразността на оспорения АА; да конкретизира в какво се състои искането му до Административен съд- Плевен; да заплати държавна такса в размер на 10 лв. по сметка на Административен съд- Плевен и да представи платежния документ по делото, както и да представи препис от допълнената съобразно горните указания жалбата за ответната страна.

 УКАЗВА на жалбоподателя, че ако не поправи в срок посочените нередовности, жалбата му ще бъде оставена без разглеждане на основание чл.158, ал.3 АПК.

Определението не подлежи на оспорване.

                                                                                                                                                                                            СЪДИЯ:/П/