РЕПУБЛИКА
БЪЛГАРИЯ
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ПЛОВДИВ
О П Р
Е Д Е Л Е Н И Е
№
1325
гр.Пловдив, 01.09.2022г.
В
ИМЕТО НА НАРОДА
ПЛОВДИВСКИ
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД,
трети състав в закрито заседание на първи
септември през две хиляди двадесет и втора година в състав:
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: ЛЮБОМИРА
НЕСТОРОВА
разгледа
докладваното от председателя АД № 1735 по описа за 2022г. и взе предвид
следното:
Производството по делото е образувано по
жалба предявена от А.В.Б. с адрес: *** против Заповед № ЗРИ-425 от 22.06.2022г на
Кмета на район „Източен“ при община Пловдив.
В
изпълнение на Разпореждане на ПАС от 07.07.2022г. е представен допълнителна
жалба като в същата се сочи, че е подадена от адвокат А.В.Б. в качеството му на
пълномощник на Сдружение с нестопанска цел „Аз обичам Пловдив“ с ЕИК *********, с председател Л.А.Ч..
Приложени са към допълнителната жалба писмени доказателства и адвокатско
пълномощно.
Съдът при извършена служебна проверка
установи, че в приложеното пълномощно не е посочено срещу кой точно административен акт следва да
се изготви жалба от упълномощения адвокат. Не е посочен и конкретен административен
орган. При това положение е налице противоречие, тъй като първоначалната жалба
е подписана от А. Б. в лично качество, а от представеното пълномощно не става
ясно за какво точно е упълномощен същият.
Освен това от представената административна
преписка става ясно, че Заповед №
ЗРИ-425 от 22.06.2022г на Кмета на район „Източен“ при община Пловдив има
вътрешноведомствен характер и е адресирана за изпълнение към ОП „Градини и
паркове“ и за сведение до Община Пловдив- Дирекция „ЕУО“. При това положение е
налице административен акт, който не е годен да бъде предмет на съдебен контрол.
Процесуалната допустимост на една
жалба е последица от проявлението на следния фактически състав, изведен по
аргумент на чл. 159 от АПК: наличие на административен акт, годен да бъде
предмет на съдебен контрол и то при положение, че последният не е изключен с
изрична законова разпоредба; подаване на жалбата в срока предвиден в съответния
закон; наличие на правен интерес от отмяна на обжалвания административен акт;
правосубектност на оспорващия, няма образувано дело пред същия съд, между
същите страни, на същото основание, по оспорването да няма влязло в сила
съдебно решение /съдебен акт/. Единствено кумулативното проявление на всички
елементи от очертания състав е равнозначно на процесуално допустима и съответно
подлежаща на разглеждане по същество жалба. Наличието на годен за обжалване
административен акт и правният интерес на жалбоподателя са абсолютни
процесуални предпоставки за допустимостта на образуваното
съдебно-административно производство.
В конкретния случай не е налице
годен за оспорван по съдебен ред
административен акт. Липсва и надлежно упълномощаване от страна на Сдружение с
нестопанска цел „Аз обичам Пловдив“, тъй като не става ясно от приложеното
пълномощно за какво точно е упълномощен адвокат Б. да представлява сдружението
и кога / на коя дата/ е упълномощен, тъй като допълнителната жалба е с дата
23.08.2022г. и вече е с друг жалбоподател, различен от първоначалния, а това
означава, че в случая жалбата е и просрочена съгласно чл. 140 ал.1 от АПК, тъй
като е изпратена на 23.08.2022г., видно от приложен транспортен етикет.
Ако се приеме, че жалбоподател е А.В.Б., то
същият не е обосновал правен интерес за оспорване на визираната заповед.
С оглед на гореизложените мотиви и
на основание чл. 159 т.1, т.4 и т.5 от АПК Съдът
О П Р Е Д Е Л И :
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Сдружение с нестопанска цел „Аз обичам Пловдив“ с ЕИК *********, с
председател Л.А.Ч., против Заповед № ЗРИ-425 от 22.06.2022г на Кмета на район
„Източен“ при община Пловдив.
ПРЕКРАТЯВА производството по АД № 1735 по
описа за 2022г. на Административен съд – Пловдив.
Определението
подлежи на обжалване с частна жалба пред Върховния административен съд в
седемдневен срок от получаване на
съобщението.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: