Протокол по дело №309/2021 на Районен съд - Смолян

Номер на акта: 531
Дата: 15 септември 2021 г. (в сила от 15 септември 2021 г.)
Съдия: Петър Христов Маргаритов
Дело: 20215440100309
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 5 март 2021 г.

Съдържание на акта


ПРОТОКОЛ
№ 531
гр. С. , 15.09.2021 г.
РАЙОНЕН СЪД – С. в публично заседание на четиринадесети септември,
през две хиляди двадесет и първа година в следния състав:
Председател:Петър Маргаритов
при участието на секретаря Величка Маркова
Сложи за разглеждане докладваното от Петър Маргаритов Гражданско дело
№ 20215440100309 по описа за 2021 година.
На именното повикване в 14:00 часа се явиха:
Ищцата С.К., редовно призована, се явява лично и с процесуалния си
представител адв. К. Р.-В., редовно упълномощена.
За ответника Р.-С., редовно призован, се явява адв. Е. Р., редовно
упълномощена.
Адв. Р. – Да се даде ход на делото.
Юриск. Р. – Да се даде ход на делото.
Съдът намира, че не са налице процесуални пречки за даване ход на делото,
поради което
ОПРЕДЕЛИ:
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО.
Адв. Р. – Водим друг свидетел, а не допуснатия ни до разпит в предходно
съдебно заседание. Водим св. А. К., на длъжност *, за установявана на същите
обстоятелства, за които беше поискан предходния свидетел. Посочила съм грешно име.
Не желаем да се разпитва свидетелката П..
Адв. Р. – Предоставям на съда.
Съдът намира че следва да се допусне до разпит св. К. като разпит на св. П. не
следва да се извършва поради желанието на ищцата.
Поради изложеното съдът
ОПРЕДЕЛИ:
ДОПУСКА до разпит св. А. К..
1
Сне самоличността на свидетелката:
А. Е. К. – ***
Съдът предупреди свидетелите за наказателната отговорност по чл. 290 от
НК. Същите обещаха да говорят истината и бяха изведени от залата.
Съдът пристъпи към разпит на свидетелката както следва:
Свид. К. – В училището поддържам техниката и съм администратор на всички
платформи, които училището води, и всичко свързано с тях като организация и начин
на работа. Запозната съм в дълбочина с работата на училището, и с бланките които се
попълват. За избраните от учениците учебни предмети по принцип се попълва
заявление от родителите на хартиен носител, като училището дава бланки. След Ковид
пандемията и след като влезнаха мерките училището направи така, че почти всичко да
е онлайн или с „Гугъл“ формуляр или на имейла на училището. Родителите не искат от
нас бланки. Онлайн комуникираме. И се събират онлайн тази заявления. По време на
проверката от Р. имаше такива заявления, но бяха подадени онлайн. Предоставихме
заявленията на проверяващите. Не аз лично, но ако са били поискани, то те са били
предоставени. Същото важи и за заявленията за допълнителна подготовка по учебния
предмет „религия и ислям“. В Гугъл формулира родителите не могат да се ориентират
и класните ръководители дадоха допълнителни указания на имейл. Има заявления за
СИП, но ако те не са училищни предмети, в самата бланка на заявлението
допълнително трябва да се посочи какъв ще е предмета. Много от родителите не се
ориентират и не посочват какъв е предмета в електронните формуляри.
Конкретизацията за съответния предмет е станала с допълнителна комуникация по
телефона на класните ръководители с родителите. Писмена следа за заявлението и
избора, който са направили родителите има само в справките на класните
ръководители. Въпросните заявленията се подадоха по време на пандемията. Този вид
комуникация се наложи заради пандемията. От началото на пандемията се стараем да
ограничим комуникацията с родители – от 13 март 2020 г. до настоящия момент.
Имаше период, в който беше забранен достъпа до училището. Обслужването беше
изнесено както в много други институции. По отношение твърдението, че не са
разработени учебни програми по предметите от разширената професионална
подготовка, които да са утвърдени от директора – по точка 4.2 от заповедта ще кажа
следното: Защо няма утвърдена от директора учебна програма по учебните предмети
по разширената професионална подготовка? Към 15,09.2020 г. имаше назначен учител,
който да води разширената професионална подготовка – В. Х.. Същата изкара три
седмици и от днес за утре заяви, че се отказва и няма да преподава повече. Сложно се
заместваше една седмица и ние намерихме учител, който да има нужното
икономическо образование, но без педагогическо такова – А. Б.. Г-жа Х. не й бе
оставила никаква документи. Б. започна да събира необходимата документация за
програми, разпределения и т.н. отначало, но на един човек му трябва техническо
време за да изготви и събере документацията. От Р. дойдоха на проверка няколко дни
след като Б. бе назначена и за това не можа да представи документацията. Всичко това
се случи пред мен. Не може за три дни да подготвят толкова предмети. Няма как да се
случи. Двете учителки се смениха без да си предоставят документация. По отношение
на задължителната избираема подготовка заложена в НЕИСПУО вместо предметът
„философия“ е заложен предмета „свят и личност“, поради следните причини: аз
изготвям седмичното разписание като директорът ми дава утвърдени учебни планове и
2
аз по тях го изготвям в началото на всеки срок - първи и втори и след това всяка
седмица го слагам в електронния дневник. След като направя седмичното разписание
го разпечатвам и го давам в екземпляри за РЗИ, учители и ученици. Учителката К.
дойде при мен и ми каза, че е говорила с експерт от Р. и че трябва да се смени името на
предмета, аз смених седмичното разписание и подадох информацията в РЗИ. След това
пристига проверката от Р. и се оказва, че това е грешното име на предмета-не е „свят
и личност“. Наложи се втори път да го сменям отново на „философия“ - първия
предмет и да сигнализирам отново РЗИ, че се е наложила промяна. Когато извършвам
корекции по разписанието, и след като е казал експерт от Р., уведомявам госпожа К., не
мога да не я уведомя. Казах, че г-жа К. ми е казала, че предмета е сгрешен. Обясних на
К., че грешката е открила експертката от Р.. Два пъти правих промяна на този предмет.
Аз лично исках нещата от г-жа В. Х., и документите това които ми беше оставено съм
ги предала на директорката. Учебните програми се изготвят от учителя и той ги
предоставя на директора. Учителят си прави програма. Не съм наясно в колко
екземпляра се изготвят учебните програми, нито къде се съхраняват.
Адв. Р. – Нямам други доказателствени искания. Считам иска за основателен и
доказан. Претендираме разноски като представям списък за разноски. Една част от
адвокатския хонорар е преведен по банков път като представям доказателства и за
това.
Адв. Р. – Няма да представям доказателства. Считам делото за изяснено.
Представям списък за разноски.
Съдът ПРИЕМА И ПРИЛАГА 2 бр. списък за разноски представени от
страните.
Съдът намира делото за изяснено от фактическа страна, поради което
ОПРЕДЕЛИ:
ПРИКЛЮЧВА ФАЗАТА НА СЪДЕБНОТО СЛЕДСТВИЕ.
ДАВА ХОД НА СЪДЕБНИТЕ ПРЕНИЯ.
Адв. Р. –Поддържам иска считам същия за основателен и доказан предвид
събраните по делото доказателства и моля да го уважите като присъдите на
доверителката ми заплатения адвокатски хонорар. Моля да ми бъде дадена възможност
да изложа съображенията си за основателността на иска в писмена защита в срок
определен от съда.
Адв. Р. – Моля да се произнесете със съдебен акт като считам, че исканата
претенция е недопустима по същество и неоснователна, като моля да присъдите в
полза на доверителя ми разноските в производството. Моля за срок за писмени
бележки с тридневна разлика с ищцовата страна. Правя възражение за прекомерност на
адвокатския хонорар.
Адв. Р. – Неоснователно е възражението за прекомерност на адвокатския
хонорар. В наредбата за има определени минимални суми за изготвяне на искова
молба, отговор към искова молба и и други действия в процеса и посочено
възнаграждение за процесуално представителство.
3
Съдът даде срок за писмена защита на ищцовата страна до 01.10.2021 г., а на
ответната страна до 06.10.2021 г.
Съдът обяви, че ще се произнесе с решение на 14.10.2021г .


Протоколът изготвен в с.з.
Заседанието закрито в 14:50 ч.



Съдия при Районен съд – С.: _______________________
Секретар: _______________________
4