О П Р Е Д Е Л Е
Н И Е
№ 1429/26.9.2022г.
гр. Пловдив, 26 септември 2022год.
В ИМЕТО НА
НАРОДА
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ПЛОВДИВ, І отделение, ХХV състав в закрито заседание на 26.09.2022г. в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
МАРИЯ ЗЛАТАНОВА
като разгледа докладваното от Председателя, адм. дело № 2315 по описа за 2022год. , за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е образувано по жалба на С.С.В., ЕГН **********, чрез
адвокат Д., със съдебен адрес ***, против решение на началника на СГКК-Пловдив
за прекратяване и архивиране на преписка вх.№
01-523221-18.09.2021г. и вх.№ 01-199465 от 08.04.2022г.
С писмо от 23.09.2022г. на началника на СГКК-Пловдив се посочва,че цялата преписка по заявления с вх.№ 01-523221-18.09.2021г. и вх.№ 01-199465 от 08.04.2022г. е изпратена.
Видно от същата е, че се касае за производство, започнало по заявление
на жалбоподателката с вх.№ 01-523221-18.09.2021г.,
с което е поискано изменение на кадастрална карта. С уведомление изх.№
24-26904-05.10.2021 органът е поискал отстраняване на недостатъци по проекта за
изменение, като е посочено в същото,че при неизпълнение на условията преписката
ще бъде прекратена и проектът ще бъде архивиран. С молба вх.№ 01-199465 от 08.04.2022г. е представено
допълнение към проекта. Последвало е издаването на удостоверение за
неприемане на проект за изменение на КК и КР с вх.№ 01-523221-18.09.2021г. и вх.№ 01-199465 от 08.04.2022г.
Очевидно е,че не е налице решение за прекратяване и архивиране на преписка,а уведомление за неприемане на проект и при анализ на изложеното от жалбоподателя се налага извод,че се оспорва именно това удостоверение, защото решение по въпросните вх.№ няма друго,а отказ не се твърди нито е видно да е постановен.
Съгласно разпоредбата на чл. 55, ал. 1, ал. 2
и ал. 3 от ЗКИР Агенцията по геодезия, картография и кадастър извършва при
поискване услуги с данни от кадастралната карта и кадастралните регистри, като
предоставя официални документи, които са скици, схеми, скици-проекти,
извлечения от кадастралната карта и/или кадастралните регистри, удостоверения и
копия от данни и материали, като те се издават от началника на СГКК, от
изпълнителния директор на АГКК или оправомощени от него служители за
територията на цялата страна. В Наредба № РД-20-02-4/2016 г. са предвидени
условия и ред за заявяване и изпълнение на услугите, като компетентният орган
следва да изпълни услугата или да постанови отказ от изпълнение с мотивите към
него /чл. 23, ал. 1, т. 3 от цитираната наредба/. В съответствие с чл. 7, ал.
1, т. 5 и ал. 3 и Приложение № 2 от Наредба № РД-20-02-4/2016 г. един от
официалните документи, които издава АГКК, съответно СГКК, или оправомощени
служители, е удостоверението за приемане
на проект за изменение на кадастралната карта и кадастралния регистър на
недвижимите имоти. Удостоверението, което очевидно се оспорва, е именно
такова и то не е индивидуален
административен акт по смисъла на чл. 21, ал. 3 от АПК, тъй като
удостоверението за неприемане на проекта за изменение на кадастралната карта и
кадастралните регистри по същество е отказ от значение при подаване на искане
за изменение на кадастралната карта и кадастралните регистри и с него се слага
край на конкретното административно производство. Действително, издаденото
удостоверение е документ от значение за упражняване на права, но същевременно
това удостоверение е и волеизявление, което е част от производство по издаване
на индивидуален административен акт – заповед по чл. 54, ал. 4 от ЗКИР. Изрично
в разпоредбата на чл. 51, ал. 6 от ЗКИР е регламентирано, че за извършване на
измененията в кадастралната карта следва да се изработи проект в цифров вид. В
съответствие с чл. 58, ал. 3 от Наредба № РД-02-20-5/2016 г./ към всяко
заявление за изменение на кадастралната карта се прилага проект за изменение
със съдържание по чл. 75 от цитираната наредба, който проект се проверява и
приема от СГКК по ред, определен в наредбата по чл. 50 от ЗКИР /чл. 77, ал. 1 от
Наредба № РД-02-20-5/2016 г., в редакцията ДВ, бр. 4/2017 г./. Приемането,
съответно неприемането, на този проект се удостоверява именно с удостоверение
като оспореното. С оглед на това, при съобразяване на цитираните разпоредби, доколкото
издаването на това удостоверение е част от производството по изменение на
кадастралната карта и кадастралните регистри и следва да бъде издадено за
целите на това производство, то същото е акт по смисъла на чл. 21, ал. 5 от АПК, който не подлежи на самостоятелен съдебен контрол. Този извод следва и от
изрично предвидената в чл. 56, ал. 10 от Наредба № РД-02-20-5/2016 г. /в
приложимата редакция към датата на издаване на удостоверението – ДВ, бр. 4/2017
г./ хипотеза на постановяване на отказ от СГКК за извършване на изменение на
кадастралната карта в случаите, в които след извършен контрол по реда на
наредбата по чл. 50 от ЗКИР се установи, че проектът за изменение не отговаря
на изискванията на тази наредба. Именно и този отказ, мотивиран с издаването на
удостоверение за неприемане на проекта за изменение, следва да бъде акта,
подлежащ на съдебен контрол. Допълнителен аргумент в тази насока следва и от
нормата на чл. 56, ал. 10 от Наредба № РД-02-20-5/15.12.2016 г. В нова й редакция
/сега чл. 56, ал. 11, т. 1 от Наредба № РД-02-20-5/15.12.2016 г. / изрично е
регламентирано, че СГКК издава отказ за
извършване на изменението, когато при регистрирано заявление за изменение на
кадастралната карта и кадастралните регистри се установи, че има издадено
удостоверение за неприет проект.
Поради това съдът намира,че липсва подлежащ
на оспорване административен акт, жалбата е недопустима и следва да се остави
без разглеждане.
Водим от горното, Съдът
О
П Р Е
Д Е Л
И :
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалба вх.№ 15996/05.09.2022г. на С.С.В., ЕГН **********, чрез адвокат Д., със съдебен адрес ***, против решение на началника на СГКК-Пловдив за прекратяване и архивиране на преписка вх.№ 01-523221-18.09.2021г. и вх.№ 01-199465 от 08.04.2022г./ удостоверение за неприемане на проект за изменение на КК и КР с вх.№ 01-523221-18.09.2021г. и вх.№ 01-199465 от 08.04.2022г./ и ПРЕКРАТЯВА ПРОИЗВОДСТВОТО по адм.д.№ 2315/2022г. на Пловдивски Административен съд.
Определението може да се обжалва с частна жалба пред Върховен Административен съд в седмодневен срок от съобщаването на страните за неговото изготвяне.
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪДИЯ:
Top of Form