АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ВИДИН |
||||||||||
ОПРЕДЕЛЕНИЕ № |
||||||||||
Гр. Видин,
06.11.2019 г. |
||||||||||
В ИМЕТО НА НАРОДА |
||||||||||
Административен
съд – Видин, |
Трети административен състав |
|||||||||
в закрито заседание на |
шести ноември |
|||||||||
през две хиляди и деветнадесета година в състав: |
||||||||||
Председател: |
Николай Витков |
|||||||||
при секретаря |
|
и в присъствието |
||||||||
на прокурора |
|
като разгледа докладваното |
||||||||
от съдия |
Николай Витков |
|
||||||||
Административно дело № |
323 |
по описа за |
2019 |
година |
||||||
и за да се произнесе,
съобрази следното: |
||||||||||
Делото е образувано по жалба на К.С.П. ***,
тел. 089-625-25-25, против решение № 189-МИ/31.10.2019 г. на ОИК-Видин за обявяване
за избран на общински съветник Красимир Асенов Иванов от листата на Движение за
права и свободи.
Съдът намира жалбата за
редовна и допустима.
Същата е подадена в
предвидения в чл.459, ал.1 от ИК седем дневен срок и от надлежна страна: видно
от решение № 30-МИ/23.09.2019 г. на ОИК-Видин, оспорващият е регистриран като
кандидат за общински съветник в изборите за общински съвет на община Видин,
като същият не е избран за общински съветник, поради което за него е налице
правен интерес да оспорва процесното решение на ОИК.
С оглед редовността и
допустимостта на жалбата съдът следва да се произнесе и по направеното искане за
спиране изпълнението на атакуваното решение.
Съгласно чл.459, ал.1 от ИК
всеки кандидат за общински съветник или кмет, партиите, коалициите и лицето,
което представлява инициативния комитет, регистрирали кандидати за съответния
вид избор, може да обжалва решението на общинската избирателна комисия за
определяне на резултатите от изборите пред съответния административен съд в
7-дневен срок от обявяването на решението. Съобразно ал.4 на същата разпоредба
жалбата не спира изпълнението на решението, освен ако съдът постанови друго.
В Изборния кодекс не са
уредени материално-правните предпоставки за спиране изпълнението на решението
на ОИК за определяне на изборния резултат, с оглед на което приложение следва
да намерят разпоредбите на чл.166, ал.4, във връзка с чл.166, ал.2 от АПК.
Съгласно разпоредбата на чл.166, ал.2 от АПК, при всяко положение на делото до
влизане на решението в сила, Съдът може да спре предварителното изпълнение на
оспорения акт, ако то би могло да причини на оспорващия значителна или трудно
поправима вреда.
В жалбата не се съдържат
конкретни твърдения за значителни или трудно поправими вреди, които ще бъдат
претърпени от жалбоподателя и не са приложени доказателства за такива вреди, а
доказателствената тежест за възможността предварителното изпълнение да причини
значителни и трудно поправими вреди и тяхното индивидуализиране е на
жалбоподателя.
Превесът на обществения
интерес пред частния са обусловили допускането на предварителното изпълнение на
решението от законодателя. Единствено причиняването на значителни или трудно
поправими вреди на жалбоподателя, които обаче следва да бъдат конкретни и индивидуализирани,
биха били основание за спиране на изпълнението на решението на ОИК.
В настоящия случай нито се
твърдят такива, нито са представени доказателства за вероятно причиняване на
такива вреди на жалбоподателя. Искането е основано на изложените доводи за
допуснати съществени нарушения при постановяването на оспореното решение, но
тези обстоятелства не са предвидени от законодателя като предпоставки за спиране
на допуснатото от закона предварително изпълнение на решението и не следва да
бъдат преценявани при преценката налице ли са основанията за спиране,
предвидени в чл.166, ал.2 от АПК. Наведените доводи касаят съществото на спора
между страните, а не производството по чл.166 от АПК.
Предвид горните мотиви
искането за спиране изпълнението на оспореното решение следва да се отхвърли,
като неоснователно.
След като съобрази изискванията на ИК,
Съдът намира, че следва да бъдат изискани от ОИК-Видин следните доказателства,
във връзка с установяване спазване на нормативно установените изисквания по
повод издаване на процесния административен акт. Съгласно разпоредбата на чл.85
от ИК, следва да бъдат представени доказателства относно следните
обстоятелства:
1. Спазени ли са изискванията на чл.85,
ал.1 от ИК, за свикване на заседанието на ОИК-Видин, на което е постановено
атакуваното решение, респективно по какъв начин е свикано това заседание;
2. Спазени ли са изискванията на чл.85,
ал.3 от ИК, за наличие на кворум на заседанието на ОИК-Видин, на което е
постановено атакуваното решение;
3. Спазени ли са изискванията на чл.85,
ал.4 от ИК, за наличие на мнозинство от 2/3 от присъстващите членове за вземане
на процесното решение;
4. Да бъде представен протокол от
заседанието на ОИК-Видин, съгласно изискванията на чл.85, ал.6, ал.7 и ал.8 от ИК.
Следва да бъдат конституирани страните в
производството: жалбоподателя, ответника и заинтересованата страна - избраният
общински съветник в общински съвет Видин от квотата на ДПС Красимир Асенов
Иванов.
Воден от горните мотиви, съдът
О П Р Е Д Е Л И:
КОНСТИТУИРА като страни в настоящото
производство:
1. Жалбоподател: К.С.П. ***, тел.
089-625-25-25.
2. Ответник: ОИК-Видин, представлявана
от председателя на ОИК Павел Петков.
3. Заинтересована страна: Красимир
Асенов Иванов.
Препис от жалбата да се изпрати на
заинтересованата страна, за връчване чрез ОИК-Видин.
УКАЗВА на жалбоподателя, на основание
чл.154, ал.1 от ГПК, във връзка с чл.144 от АПК, че носи доказателствената
тежест за установяване съществуването на посочените в жалбата факти и
обстоятелства, от които черпи благоприятни за себе си правни последици.
УКАЗВА на ответника, че носи
доказателствената тежест да установи фактическите основания, посочени в
оспорения административен акт, както и изпълнението на всички законови
изисквания при издаването му.
ПРИЕМА представената от ответника
административна преписка, по опис, приложена към съпроводително писмо изх.№ 16/06.11.2019
г. на председателя на ОИК-Видин, в заверени ксерокопия, общо 7 документа.
ЗАДЪЛЖАВА ОИК-Видин да представи доказателства
относно следните обстоятелства:
1. Спазени ли са изискванията на чл.85,
ал.1 от ИК, за свикване на заседанието на ОИК-Видин, на което е постановено
атакуваното решение, респективно по какъв начин е свикано това заседание;
2. Спазени ли са изискванията на чл.85,
ал.3 от ИК, за наличие на кворум на заседанието на ОИК-Видин, на което е
постановено атакуваното решение;
3. Спазени ли са изискванията на чл.85,
ал.4 от ИК, за наличие на мнозинство от 2/3 от присъстващите членове за вземане
на процесното решение;
4. Да бъде представен протокол от
заседанието на ОИК-Видин, съгласно изискванията на чл.85, ал.6, ал.7 и ал.8 от ИК, в 24-часов срок от съобщаване на настоящето определение.
УКАЗВА, че при неизпълнение в срок на
горните указания, на виновните длъжностни лица ще бъде наложена глоба в размер
на 300.00 лева, на основание чл.91, ал.1 от ГПК, във връзка с чл.89, т.2 от ГПК, във връзка с чл.144 от АПК.
ВНАСЯ делото в открито съдебно
заседание, като го насрочва за 12.11.2019 г. от 10.00 ч., за която дата да се
призоват страните и се изискат посочените по-горе писмени доказателства.
Дава възможност на страните в първото по
делото заседание да представят и други
доказателства.
ОТХВЪРЛЯ искането на К.С.П. ***, тел. 089-625-25-25, за СПИРАНЕ изпълнението на
решение № 189-МИ/31.10.2019 г. на ОИК-Видин за обявяване за избран на общински съветник Красимир Асенов Иванов от
листата на Движение за права и свободи.
Определението
в частта, в която е отхвърлено искането за спиране изпълнението на процесното решение
може да се обжалва пред Върховен административен съд в седемдневен срок от
съобщаването му на страните.
Препис от определението незабавно да се
изпрати на страните.
Определението не подлежи на обжалване.
Административен съдия: