Решение по дело №1216/2021 на Районен съд - Хасково

Номер на акта: 4
Дата: 15 януари 2022 г.
Съдия: Гроздан Бончев Грозев
Дело: 20215640201216
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 11 ноември 2021 г.

Съдържание на акта


РЕШЕНИЕ
№ 4
гр. гр. Хасково, 15.01.2022 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – ХАСКОВО, VІІІ НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ, в
публично заседание на петнадесети декември през две хиляди двадесет и
първа година в следния състав:
Председател:Гроздан Б. Грозев
при участието на секретаря Павлина Ст. Николова
като разгледа докладваното от Гроздан Б. Грозев Административно
наказателно дело № 20215640201216 по описа за 2021 година
за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на чл. 59 и сл. от Закона за административните нарушения и
наказания.
Образувано е по жалба от АДН. К. Й., с ЕГН **********, жител на с. Пчелари, община
Стамболово срещу Наказателно постановление № 11 – 01 – 427/2021 г. от 13.10.2021г. на
Директора на Агенция за държавна финансова инспекция, град София, с което на основание
чл. 256а, вр.чл.261, ал. 2 от Закона за обществените поръчки на жалбоподателя е наложено
административно наказание – глоба в размер на 200 лева за нарушение по чл. 36, ал. 1, т. 11
от ЗОП, вр.чл.19а,ал.2т.4 от ППЗОП. В подадената жалба се релевират оплаквания за
незаконосъобразност на атакуваното с нея наказателно постановление. Твърди се от
жалбоподателя, че при издаването му били допуснати съществени процесуални нарушения,
а освен това бил нарушени и материалният закон, като се излагат конкретни и подробни
съображения във връзка с тази група основани на анализ на приложимите разпоредби на
Закона за обществените поръчки. Твърди се още, че жалбоподателят не е извършил
описаното нарушение, тъй като според действащите към момента законови разпоредби е
имал задължението да обявяви протоколите в платформата по чл.39а, ал.1, което не било
регистъра на РОП, а новата платформа ЦАИС ЕОП. В тази платформа процесната поръчка с
гореописания УИН в НП изобщо не фигурира, тъй като била създадена преди влизането в
сила на ЦАИС за възложителя - Община Стамболово. Моли съда да постанови решение, с
което да отмени изцяло атакуваното наказателно постановление на Директора на Агенция за
държавна финансова инспекция, град София.
В съдебно заседание пред Районен съд – Хасково, жалбоподателят АДН. К. Й.,
редовно призован, не се явява. Чрез упълномощения по делото представител – адв. Е.В. от
1
АК- Хасково заявява, че поддържа подадената жалба и в хода по същество развива подробни
аргументи в подкрепа на искането си за отмяна на наказателното постановление. Представят
се и писмени бележки.
Административно – наказващият орган - Директора на Агенция за държавна
финансова инспекция, редовно призован, не се явява. Чрез процесуалния си представител –
ст. юриск. Н.С., оспорва жалбата и в хода по същество и в представени писмени бележки
навежда доводи за нейната неоснователност и законосъобразност на атакуваното
наказателно постановление.
Жалбата е подадена в законоустановения срок, срещу подлежащ на обжалване акт, от
лице, легитимирано да атакува наказателното постановление, поради което е процесуално
допустима.
ХАСКОВСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД, за да се произнесе по основателността й и след
като се запозна и прецени събраните доказателства при извършената проверка на
обжалваното наказателно постановление, намира за установено следното:
В хода на извършена от свид. Ат. Д. К. на длъжност старши финансов инспектор в
Агенцията за държавна финансова инспекция проверка на Община Стамболово е установено
следното: Към момента на проверката Община Стамболово се представлява от А.К. Иълдъз - кмет
от 05.11.2019 г., съгласно удостоверение № 66/28.10.2019 г. на ОИК. Кметът на Община
Стамболово е първостепенен разпоредител с бюджет по бюджета на общината, по смисъла на
чл.11, ал.3 от Закона за публичните финанси (ЗПФ). Освен това кметът на община Стамболово е
публичен възложител на обществени поръчки, по смисъла чл.5, ал.2, т.9 от Закона за обществените
поръчки (обн. ДВ, бр.13 от 16.02.2016 г., в сила от 15.04.2016 г.). Същият е вписан като
възложител в Регистъра на обществените поръчки на Агенцията за обществени поръчки под
партиден № 00782.
Установено е още, че на 27.04.2020 г., до АОП е изпратена информация за вписване в
Регистъра на обществените поръчки /РОП/ процедура „Публично състезание" за обществена
поръчка на стойност по чл.20, ал.2, т.1 от ЗОП, с предмет: „Ремонт на общински път и улици
на територията на Община Стамболово по обособени позиции": ОП 1: „Ремонт на
отводнителната система на път HKV 1248 в участък от с. Жълти бряг до с. Царева поляна и
в участък от с. Царева поляна до с. Балкан"; ОП 2: „Ремонт на улици в с. Жълти бряг"; ОПЗ:
„Ремонт на улици в с. Балкан"; ОП4: „Ремонт на улици в с. Царева поляна". Решението за
откриване на процедурата е публикувано под уникален № ID 974068 в РОП. Обектът на
поръчката е строителство по чл.З, ал.1, т.1 от ЗОП, а реда за възлагане на поръчката е
„Публично състезание". Обществената поръчка е вписана в Регистъра на обществените
поръчки по партида на Възложителя с УИН: 000782-2020-0002. Във връзка с провеждане на
процедурата е назначена комисия, която да разгледа и оцени офертите на участниците. На
09.09.2020 г., комисията е приключила работата си и е предала протоколите, които
Възложителя е утвърдил. На 14.09.2020г. е издадено решение №43, с което Възложителя е
обявил класирането на участниците в процедурата и е определил за изпълнител по
обособени позиции №№ 1, 2, 3 и 4 участника „АТА-СТРОЙ" ЕООД. Решение №
43/14.09.2020 г. е изпратено до всички участници в процедурата на 15.09.2020 г.,
съответно с писма: изх. №№ С-2487, С-2488, С-2490, С-2491. На основание чл.112, ал.6 от
ЗОП, на 07.10.2020 г. между Община Стамболово от една страна и „АТА-СТРОЙ" ЕООД,
гр. Хасково от друга са сключени четири договора за изпълнение. Съгласно изискванията на
чл.26, ал.1, т.1 от ЗОП, в законоустановения срок възложителя е изпратил за публикуване
обявление за възложена поръчка. Обявлението е публикувано в РОП на 09.10.2020 г. с
уникален № 996662.
По време на финансовата инспекция и при извършена проверка в РОП по партидата на
2
Възложителя се установило, че Протоколите от работата на комисията, не са публикувани в
Регистъра на обществените поръчки съгласно разпоредбите на ЗОП. Във връзка с горното при
проверката се заверило копие от електронната страница на РОП по партида на Възложителя №
00782 и в частност обществена поръчка с УИН: 000782-2020-0002, от която било видно, че
Протоколите на комисията не са публикувани в електронната база данни.
Имайки предвид горното контролният орган приел, че АДН. К. Й., в качеството си на кмет на
община Стамболово и възложител на обществени поръчки по смисъла чл.5, ал.2, т.9 от Закона за
обществените поръчки, на 15.09.2020 г., не е публикувал в Регистъра на обществените поръчки
протоколите на комисията във връзка с проведена процедура, с предмет: „Ремонт на общински път
и улици на територията на Община Стамболово по обособени позиции":ОП1:„Ремонт на
отводнителната система на път HKV 1248 в участък от с. Жълти бряг до с. Царева поляна и в
участък от с. Царева поляна до с. Балкан";ОП2: „Ремонт на улици в с. Жълти бряг":ОПЗ: „Ремонт
на улици в с. Балкан":ОП4: „Ремонт на улици в с. Царева поляна" в деня на изпращане на
решението по чл.22, ал.1, т.6 от ЗОП. С гореустановеното деяние, била нарушена разпоредбата
чл.36, ал.1, т.11 от ЗОП (обн. ДВ, бр. 13 от 16.02.2016 г., в сила от 15.04.2016 г., дои. ДВ, бр. 23 от
14 Март 2020 г.) във връзка с чл. 19а, ал. 2, т. 4 от ППЗОП (изм. и доп. ДВ, бр. 29 от 27 Март 2020
г.). В тази връзка на жалбоподателя бил съставен АУАН от св.К., в присъствието на самия
жалбоподател и на св.М. К. Д.. АУАН бил предявен и връчен срещу подпис на жалбоподателя.
последният не направил възражения по АУАН.
При издаване на наказателното постановление, административнонаказващият орган,
възприел изцяло фактическата обстановка, описана в акта за установяване на
административно нарушение, като на основание чл. 256а, вр.чл.260,ал. 2 от ЗОП, наложил
процесното административно наказание.
Изложената дотук фактическа обстановка е категорично установена от представените
по делото писмени доказателства, посочени на съответното място по – горе, както и от
показанията на разпитаните в хода на делото свидетели. Съдът кредитира показанията на
свидетелката Ат. Д. К. относно обстоятелствата, изложени в АУАН и тази около неговото
съставяне, като еднопосочни с останалия събран доказателствен материал. Поради това
съдът ги възприема като достоверни при обосноваване на фактическите си изводи. За
последната група факти, съдът счита, че следва да се даде вяра на показанията и на свид. М.
К. Д. за изнесените от нея обстоятелства около предявяване на съставения АУАН и връчване
на екземпляр от него.
При така установените факти съдът намира от правна страна следното:
Съгласно разпоредбата на чл. 36, ал. 1, т. 11 от Закона за обществените поръчки - Чл.
36. (1) (Изм. – ДВ, бр. 102 от 2019 г., в сила от 1.01.2020 г.) Регистърът на обществените
поръчки (РОП) представлява електронна база данни – част от платформата по чл. 39а, ал. 1,
с информация за възлаганите обществени поръчки от възложителите по този закон. В
регистъра се публикуват: т. 11. (нова – ДВ, бр. 102 от 2019 г., в сила от 1.01.2020 г.)
протоколите и докладите на комисиите при възлагане на поръчките, съответно на журито в
конкурс за проект;
Съгласно чл.19а от ППЗОП - Чл. 19а. (Нов – ДВ, бр. 29 от 2020 г., в сила от
1.04.2020 г.) ал. (1) Документите по чл. 36, ал. 1 от ЗОП се публикуват едновременно в
3
регистъра и на профила на купувача.
Ал. (2) С изключение на документите, чиито срокове са определени в закона,
останалите документи по чл. 36, ал. 1 от ЗОП се публикуват в следните срокове:
т. 4. протоколите и докладите на комисиите за провеждане на процедурите,
съответно на журито в конкурс за проект – в деня на изпращане на съответното решение по
чл. 22, ал. 1, т. 4 – 8, 10 и 11 от ЗОП, в зависимост от вида и етапа на процедурата;
Съгласно чл.39а от ЗОП към датата на нарушението - Чл. 39а. (Изм. - ДВ, бр. 102 от
2019 г., в сила от 1.01.2020 г.) (1)Възлагането на обществени поръчки, включително чрез
динамична система за покупки, рамково споразумение и квалификационна система, се
осъществява с електронни средства чрез използване на централизирана електронна
платформа.
Съгласно § 131. от ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ към Закона
за изменение и допълнение на Закона за обществените поръчки (ДВ, бр. 86 от 2018 г., в
сила от 1.03.2019 г., изм. и доп., бр. 83 от 2019 г., в сила от 1.11.2019 г., бр. 102 от 2019 г., в
сила от 1.01.2020 г., изм., бр. 107 от 2020 г., в сила от 1.01.2021 г.) -
§ 131. (Изм. – ДВ, бр. 83 от 2019 г., в сила от 1.11.2019 г.) (1) Възложителите
започват да изпълняват задължението за използване на централизираната електронна
платформа по чл. 39а, ал. 1 съгласно график, приет с постановление на Министерския съвет,
в срок до 15 януари 2020 г.
(2) (Изм. – ДВ, бр. 102 от 2019 г., в сила от 1.01.2020 г.) За обществените поръчки,
чието възлагане е започнало до 31 декември 2019 г. включително, се прилага редът за
възлагане, действащ до 1 ноември 2019 г. Този ред се прилага и за сключване и изпълнение
на рамковите споразумения и договорите, включително изпращане на изискуемата
информация.
(3) (Нова – ДВ, бр. 102 от 2019 г., в сила от 1.01.2020 г.) За обществените поръчки,
чието възлагане е започнало след 31 декември 2019 г., но до датата, определена в графика по
ал. 1, се прилага редът за възлагане, действащ до 1 ноември 2019 г., като разпоредбите на чл.
6, ал. 1, чл. 14, ал. 1, т. 5 и 7, чл. 20, ал. 1, чл. 21, ал. 2, чл. 54, ал. 1, т. 5, буква "а", чл. 100, ал.
3 и 12, чл. 107, т. 5 и 6, чл. 112, ал. 9 и 10, чл. 112а и чл. 149, ал. 1, т. 13 се прилагат в
редакцията от 1 януари 2020 г. Този ред се прилага и за сключване и изпълнение на
рамковите споразумения и договорите, включително изпращане на изискуемата
информация.
Съгласно графика, приет с ПМС № 332/13.12.2019 г.(обн.ДВ, бр.99 от 17.12.2019 г.)
практическото използване на платформата се осъществява поетапно за различни групи
възложители, като община Стамболово попада в чл.1, т.2 от същото, за задължително
използване на централизираната електронна платформа по чл.39а, ал.1 от ЗОП от
01.04.2020 г.
Съгласно § 12.от Преходните и Заключителните разпоредби на ЗАКОН за мерките и
4
действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното
събрание от 13 март 2020 г., и за преодоляване на последиците /ЗМДВИП/ - § 12. (В сила от
24.03.2020 г. - ДВ, бр. 28 от 2020 г.) Възложителите, за които не е възникнало задължението
за прилагане на платформата по чл. 39а, ал. 1 от Закона за обществените поръчки до
влизането в сила на този закон, прилагат за обществени поръчки, открити до един месец
след отмяната на извънредното положение, реда за възлагане, действащ до 1 ноември 2019
г., с изключение на разпоредбите на чл. 6, ал. 1, чл. 14, ал. 1, т. 5 и 7, чл. 20, ал. 1, чл. 21, ал.
2, чл. 54, ал. 1, т. 5, буква "а", чл. 100, ал. 3 и 12, чл. 107, т. 5 и 6, чл. 112, ал. 9 и 10, чл. 112а
и чл. 149, ал. 1, т. 13 от Закона за обществените поръчки, които се прилагат в редакцията от
1 януари 2020 г.
По силата на чл. 256а от ЗОП - Чл. 256а. (Нов – ДВ, бр. 86 от 2018 г., в сила от
1.03.2019 г.) Възложител, който не изпрати в срок информацията, подлежаща на
публикуване в Регистъра на обществените поръчки или в "Официален вестник" на
Европейския съюз, се наказва с глоба в размер от 200 до 1000 лв.
Следователно, деянието, за което е наложено административно наказание на
жалбоподателя, е обявено от закона за наказуемо с административно наказание.
В конкретния случай, при преценка законосъобразността на обжалваното НП, съдът
намира, че не са допуснати нарушения на чл. 40 от ЗАНН, във връзка със съставянето в
присъствие и връчването му лично на жалбоподателя. На същия е осигурена възможност да
се запознае с неговото съдържание, както и да направи възражения по него. Следва да се
отбележи, че процесният акт за установяване на административно нарушение формално
отговаря на изискванията на чл. 42 от ЗАНН за необходимите реквизити и твърдяното
нарушението е описано откъм необходимите признаци, характеризиращи го от обективна
страна. На следващо място, обжалваното наказателно постановление е издадено в
преклузивния срок по чл. 34, ал. 3 от ЗАНН, приложим по арг. от разпоредбата на чл. 261,
ал. 3 от действащия ЗОП, от компетентен орган, по който въпрос не е налице спор между
страните, по съдържанието си отговаря на изискванията на чл. 57 от ЗАНН, установяващ
изискуемите реквизити. Ето защо съдът намира че не са на лице процесуални нарушения
които да водят до отмяната на атакуваното НП.
От материалноправна страна обстоятелствата, изложени в акта и наказателното
постановление, проверени от съда с допустими по закон доказателствени средства, се
установяват по недвусмислен и категоричен начин от гледна точка. Действително
жалбоподателят се доказа по делото от свидетелските показания и писмените доказателства
прието в хода на съдебното следствие, че на 15.09.2020 г., не е публикувал в Регистъра на
обществените поръчки протоколите на комисията във връзка с проведена процедура, с предмет:
„Ремонт на общински път и улици на територията на Община Стамболово по обособени
позиции":ОП1:„Ремонт на отводнителната система на път HKV 1248 в участък от с. Жълти бряг до
с. Царева поляна и в участък от с. Царева поляна до с. Балкан";ОП2: „Ремонт на улици в с. Жълти
бряг":ОПЗ: „Ремонт на улици в с. Балкан":ОП4: „Ремонт на улици в с. Царева поляна" в деня на
изпращане на решението по чл.22, ал.1, т.6 от ЗОП. Последното не се и отрича от жалбоподателя и
5
процесуалният му представител.
В случая според съда така описаното в НП нарушение не се доказа да е извършено от
жалбоподателя. Това е така защото на първо место видно от изнесеното по-горе процесната
обществена поръчка е открита с решение за откриване на обществена поръчка на 27.04.2020 г.
като е изпратена информация за вписване в Регистъра на обществените поръчки /РОП/. Към
последната дата съгласно Чл. 36, ал.1,т.11 от ЗОП жалбоподателят е следвало да публикува
протоколите и докладите на комисиите при възлагане на поръчките, съответно на журито в
конкурс за проект. Както вече стана ясно по-горе той не е сторил това. Съгласно графика,
приет с ПМС № 332/13.12.2019 г.(обн.ДВ, бр.99 от 17.12.2019 г.) практическото използване
на платформата се осъществява поетапно за различни групи възложители, като община
Стамболово попада в чл.1, т.2 от същото, за задължително използване на централизираната
електронна платформа по чл.39а, ал.1 от ЗОП от 01.04.2020 г. Съгласно чл.19а,ал.2,т.4 от
ППЗОП - Чл. 19а. (Нов – ДВ, бр. 29 от 2020 г., в сила от 1.04.2020 г.) Ал. (2) С изключение
на документите, чиито срокове са определени в закона, останалите документи по чл. 36, ал.
1 от ЗОП се публикуват в следните срокове: т. 4. протоколите и докладите на комисиите за
провеждане на процедурите, съответно на журито в конкурс за проект – в деня на
изпращане на съответното решение по чл. 22, ал. 1, т. 4 – 8, 10 и 11 от ЗОП, в зависимост от
вида и етапа на процедурата.
Тоест от описаните по-горе законови и подзаконови нормативни текстове при
нормални условия към датата на обявяване на решението за откриване на обществена поръчка
на 27.04.2020 г. е било налице задължение по отношение на жалбоподателя да обяви
протоколите и докладите на комисиите за провеждане на процедурите, съответно на журито
в конкурс за проект – в деня на изпращане на съответното решение по чл. 22, ал. 1, т. 4 – 8,
10 и 11 от ЗОП, в зависимост от вида и етапа на процедурата.
Междувременно обаче е приет ЗАКОН за мерките и действията по време на
извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г., и за
преодоляване на последиците /ЗМДВИП/. Именно в § 12. от Преходните и Заключителните
разпоредби на ЗАКОН за мерките и действията по време на извънредното положение,
обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г., и за преодоляване на
последиците /ЗМДВИП/ - е изрично записано, че възложителите, за които не е възникнало
задължението за прилагане на платформата по чл. 39а, ал. 1 от Закона за обществените
поръчки до влизането в сила на този закон, прилагат за обществени поръчки, открити до
един месец след отмяната на извънредното положение, реда за възлагане, действащ до 1
ноември 2019 г., с изключение на разпоредбите на чл. 6, ал. 1, чл. 14, ал. 1, т. 5 и 7, чл. 20,
ал. 1, чл. 21, ал. 2, чл. 54, ал. 1, т. 5, буква "а", чл. 100, ал. 3 и 12, чл. 107, т. 5 и 6, чл. 112, ал.
9 и 10, чл. 112а и чл. 149, ал. 1, т. 13 от Закона за обществените поръчки, които се прилагат в
редакцията от 1 януари 2020 г.
В настоящият случай с последният параграф от Преходните и Заключителните
разпоредби на ЗАКОН за мерките и действията по време на извънредното положение,
обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г., и за преодоляване на
6
последиците /ЗМДВИП/, на практика се отлага задължението за прилагането на
платформата по чл. 39а, ал. 1 от Закона за обществените поръчки. Тоест възложителите, за
които не е възникнало задължението за прилагане на платформата по чл. 39а, ал. 1 от Закона
за обществените поръчки до влизането в сила на този закон, прилагат за обществени
поръчки, открити до един месец след отмяната на извънредното положение, реда за
възлагане, действащ до 1 ноември 2019 г., с изключение на разпоредбите на чл. 6, ал. 1, чл.
14, ал. 1, т. 5 и 7, чл. 20, ал. 1, чл. 21, ал. 2, чл. 54, ал. 1, т. 5, буква "а", чл. 100, ал. 3 и 12, чл.
107, т. 5 и 6, чл. 112, ал. 9 и 10, чл. 112а и чл. 149, ал. 1, т. 13 от Закона за обществените
поръчки, които се прилагат в редакцията от 1 януари 2020 г.
Както вече бе отбелязано по-горе съгласно графика за задължително използване на
централизираната електронна платформа по чл.39а, ал.1 от ЗОП, приет с ПМС №
332/13.12.2019 г. (обн.ДВ, бр.99 от 17.12.2019 г.) практическото използване на платформата
по отношение на община Стамболово попада в чл.1, т.2 от същото и е с начало от
01.04.2020 г. Тоест до 01.04.2020г. кметът на община Стамболово, не е имал задължение да
използва платформата чл.39а, ал.1 от ЗОП съответно да публикува в Регистъра на
обществените поръчки протоколите на комисията във връзка с проведена процедура. Именно в
тази връзка и преди 01.04.2020г. е приет и ЗАКОН за мерките и действията по време на
извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г., в
това число с § 12. От преходните и заключителните разпоредби на ЗМДВИП (В сила от
24.03.2020 г. - ДВ, бр. 28 от 2020 г.) на практика е отложено задължението по отношение на
жалбоподателя да публикува описаните по-горе протоколи. Това е така защото към датата
на приемане на ЗАКОН за мерките и действията по време на извънредното положение,
обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. и в частност от датата на
действие на § 12. От преходните и заключителните разпоредби на ЗМДВИП (В сила от
24.03.2020 г. - ДВ, бр. 28 от 2020 г.) за жалбоподателя все още не е било на лице влязло в
сила задължение да публикува процесните протоколи, като това на практика е следвало да
стане от 01.04.2020г. съгласно ПМС № 332/13.12.2019 г. (обн.ДВ, бр.99 от 17.12.2019 г.).
Последният § 12. От преходните и заключителните разпоредби на ЗМДВИП (В сила от
24.03.2020 г. - ДВ, бр. 28 от 2020 г.) отлага изпълнението на чл. 36, ал.1,т.11 от ЗОП, като
последният законов текст започва да действа за обществени поръчки, открити един месец
след отмяната на извънредното положение, до този момент , а именно за обществени
поръчки, открити до един месец след отмяната на извънредното положение, реда за
възлагане, действащ до 1 ноември 2019 г., с изключение на разпоредбите на чл. 6, ал. 1,
чл. 14, ал. 1, т. 5 и 7, чл. 20, ал. 1, чл. 21, ал. 2, чл. 54, ал. 1, т. 5, буква "а", чл. 100, ал. 3 и 12,
чл. 107, т. 5 и 6, чл. 112, ал. 9 и 10, чл. 112а и чл. 149, ал. 1, т. 13 от Закона за обществените
поръчки, които се прилагат в редакцията от 1 януари 2020 г. Последният срок като се има
предвид, че извънредното положение е до 13.05.2020г. се явява до 13.06.2020г. Тоест
процесната поръчка се явява открита именно в срока на действие на § 12. От преходните и
заключителните разпоредби на ЗМДВИП и поради тази причина според настоящият състав
на съда жалбоподателят не е бил длъжен да обявява процесните протоколи съгласно чл. 36,
ал.1,т.11 от ЗОП. Тоест описаното в НП не съставлява нарушение и не се доказа
7
жалбоподателят да е извършил такова. Поради това следва НП да се отмени.
За пълното следва да се отбележи, че правилно с оглед описаното нарушение и
неговата правна квалификация същото е било санкционирано по чл.256а, от ЗОП. Правилно
е определен и размерът на глобата, разбира се ако жалбоподателят беше извършил
нарушението.
Мотивиран така, съдът
РЕШИ:
ОТМЕНЯ Наказателно постановление № 11 – 01 – 427 от 13.10.2021г. на Директора
на Агенция за държавна финансова инспекция, град София.
Решението подлежи на обжалване пред Административен съд - Хасково в 14 – дневен
срок от съобщаването му на страните.
/П/ НЕ СЕ ЧЕТЕ.
Съдия при Районен съд – Хасково: ВЯРНО С ОРИГИНАЛА!!!
СЕКРЕТАР: /П.Н. /
8