Р Е Ш Е Н И Е
гр. Ловеч, 14.06.2013 год.
В
ИМЕТО НА НАРОДА
ЛОВЕШКИЯТ РАЙОНЕН СЪД, трети
наказателен състав в открито заседание на петнадесети май две хиляди и тринадесета
година, в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ГАЛЯ МАРИНОВА
при секретаря: Т.Г.,
като разгледа докладваното от
съдията НАХД № 510 по описа за 2012 година и за да се произнесе, съобрази :
С Електронен фиш за налагане на
глоба за нарушение, установено с автоматизирано техническо средство - Серия К №0484184
на ОД на МВР Ловеч на Н.С.П. с ЕГН ********** *** е наложена на основание
чл.189 ал.4 във вр. с чл.182 ал.2 т.4 от ЗДвП, глоба в размер на 150 лева за
извършено нарушение на чл.21 ал.1 от ЗДвП, за това, че на 25.02.2013 год. в 13.41
часа на ПП І-
Недоволен от Електронния фиш
останал жалбоподателят Н.П., който го обжалва в срок и моли
да бъде отменен като незаконосъобразен, неправилен и постановен в нарушение на
закона. Твърди, че в обжалвания ЕФ липсва описание на мястото, на което се
твърди, че е извършено нарушението по ясен, разбираем и обичаен начин, което
нарушава правото му на защита, тъй като не е в състояние да определи пред кой
съд да подаде жалбата си. Заявява, че по
делото липсват данни за спазване на чл.165 ал.2 т.7 от ЗДвП, тъй като не е
установено на въпросното място дали е поставен пътен знак, указващ
осъществяването на видеоконтрол. Изтъква, че в ЕФ е посочено, че автомобилът се
е движел с превишение от
В съдебно заседание жалбоподателят,
редовно призован, не се явява и не взема допълнително становище по жалбата.
Ответникът – ОД на МВР Ловеч сектор
ПП, редовно призовани не изпращат представител.
При
така установената фактическа обстановка, съдът намира, че жалбата е процесуално
допустима, но неоснователна.
Видно
от събраните писмени доказателства, мобилната система за видеоконтрол на
нарушенията на правилата за движение тип
TFR1-M е
одобрен тип средство за измерване, като срокът на валидност на
одобряване на типа е до 24.02.2020 г., а на 01.06.2012 година й е
била извършена техническа проверка, което се доказва от приложения Протокол от
проверка №183/01.06.2012 година на БИМ.
При издаването на обжалвания електронен фиш за налагане на глоба за
нарушение, установено с автоматизирано техническо средство, съдът не констатира
допуснати съществени процесуални нарушения или неправилно приложение на
материалния закон.
Разрешената максимално допустима
скорост извън населено място за пътни превозни средства от категория В е
Настоящата инстанция не споделя
възражението на жалбоподателя, че електронен фиш се издава само, ако установяването
и заснемането на нарушението е извършено със стационарно монтирано техническо
средство, в отсъствие на контролен орган и на нарушител, тъй като разпоредбата
на чл.189 ал.4 изр.1 от ЗДвП предвижда, че при нарушение, установено и заснето
с техническо средство, в отсъствието на контролен орган и на нарушител се
издава електронен фиш за налагане на глоба в размер, определен за съответното
нарушение. Граматическото тълкуване на този текст и местоположението на
запетаята водят до извода, че обстоятелственото пояснение „в отсъствието на
контролен орган и на нарушител” се
отнася до момента на издаването на електронния фиш, а не при извършване и констатиране
на нарушението. Няма как нарушението да е установено и заснето в „отсъствие на
нарушител”, защото в противен случай няма да има нарушение. Освен това никъде
не е предвидено техническото средство да е стационарно монтирано на пътното
платно.
Въз основа на изложения анализ,
настоящият състав приема, че са налице изискванията на чл.189 ал.4 от ЗДвП и
правилно административно наказващият орган е пристъпил към издаване на
електронен фиш, а не към съставяне на АУАН.
Посоченото от жалбоподателя нарушение
на чл.165 ал.2 т.7 от ЗДвП, дори и да е допуснато, съдът намира, че по никакъв
начин не ограничава правото на защита на жалбоподателя и поради това не е от
категорията на съществените, които биха довели до незаконосъобразност на
електронния фиш.
Неоснователни се явяват и
възраженията за липса на дата на издаване на електронния фиш и негов издател,
тъй като те не са включени законодателно в данните, които следва да съдържа
електронния фиш съгласно чл.189 ал.4 от ЗДвП, а в настоящото производство съдът
само контролира законосъобразното прилагане на правните норми. Съгласно същият
текст, законът изисква само да е посочена териториалната структура на МВР, на
чиято територията е установено нарушението и това е сторено.
Съдът не споделя твърдението на
жалбоподателя, че липсва описание на мястото, на което се твърди, че е
извършено нарушението. Напротив, според утвърдения с Решение № 945 на Министерски съвет от
Твърдяното от жалбоподателя противоречие между
засеченото и посоченото в ЕФ превишение на скоростта
се дължи на отчетената допустима грешка при измерване на скоростта, която видно
от протокола за проверка е 3% при движение със скорост над
По тези съображения съдът приема,
че издадения електронен фиш е законосъобразен и следва да бъде потвърден.
Водим
от гореизложеното и на основание чл.63 ал.1 от ЗАНН, съдът
Р
Е Ш И :
ПОТВЪРЖДАВА Електронен фиш Серия К №0484184
на ОДМВР Ловеч за налагане на глоба за нарушение, установено с автоматизирано
техническо средство, с който на Н.С.П. с ЕГН ********** *** чл.189 ал.4 във вр. с чл.182 ал.2 т.4 от ЗДвП е наложена глоба в размер на 150 лева за
извършено нарушение на чл.21 ал.1 от ЗДвП като ЗАКОНОСЪОБРАЗЕН.
Решението
подлежи на касационно обжалване пред Ловешки административен съд по реда на
глава дванадесета от АПК в 14 дневен срок от съобщението на страните, че е
изготвено.
РАЙОНЕН СЪДИЯ :