Решение по дело №199/2019 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 889
Дата: 1 юни 2020 г. (в сила от 1 юни 2020 г.)
Съдия: Любомира Кирилова Несторова
Дело: 20197180700199
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 22 януари 2019 г.

Съдържание на акта Свали акта

РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ПЛОВДИВ

Р Е Ш Е Н И Е

 

№ 889

 

01.06.2020 г., гр. Пловдив

 

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

 

Административен съд - Пловдив, петнадесети състав, в публично заседание на двадесет и първи май през две хиляди и двадесета година в състав:

 

                                  Административен съдия: ЛЮБОМИРА НЕСТОРОВА

 

При секретаря   М.Г.

Като разгледа докладваното АД № 199 по описа за 2019 г. на Административен съд - Пловдив, за да се произнесе взе предвид следното:

Производството е по реда на чл. 215 ал.1 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/ във връзка с чл.149, ал.5 от АПК.

           Образувано е по жалба на Т.К.Т. с ЕГН **********, с адрес,***, против Решение № 351 по Протокол № 16/27.09.2018 г. на Общински съвет Пловдив, с което се Одобрява проект за изменение на ПУП - ПУР „Комуникационно-транспортен пробив под ж. п. ареал на Централна гара -Пловдив, свързващ бул. „Васил Априлов" и бул. „Македония" към „Проект „Рехабилитация на железопътен участък Пловдив - Бургас - фаза 2", Проект 1: Развитие на железопътен възел Пловдив", Участък № 11 Централна гара - Пловдив, като:1. В рамките на съществуващата улична регулация по регулационните планове на кв. „Триъгълника" и „Централна градска част", гр. Пловдив, от нова о. т. 2001 през о. т. 2005, 2006, 2007, 2009, 2011 до 2012 се променя габарита на пътното платно на 14 м и два тротоара от 5 м за подземна улица. Отпадат о. т. 27, 16, 13.

2.В рамките на съществуващата улична регулация по регулационния план на „Централна градска част", гр. Пловдив, от нова о. т. 2003 през о. т. 2004 до о. т. 2005 се променя габарита на пътното платно на 9,50 м и два тротоара минимум по 3 м за подземна улица.

3.В рамките на съществуващата улична регулация по регулационния план на кв. „Триъгълника", гр. Пловдив, от нова о. т. 2023 до о. т. 2010 улицата става задънена улица с обръщало и променя габарита на пътното платно на 6 м. Отпада о. т. 17.

4.В рамките на съществуващата улична регулация по регулационния план на кв. „Триъгълника" и „Централна градска част", гр. Пловдив, от нова о. т. 2025 през нови о. т. 2021, о. т. 2013, о. т. 2014, о. т. 2016, о. т.2020 до нова о. т. 2024, от о. т. 2021 до о. т. 2020 се разширява габарита на пътното платно с променлив габарит. Отпадат о. т. 12, о. т. 60, о. т. 315, о. т. 360, о. т. 361, о. т. 362.

5.В рамките на съществуващата улична регулация по регулационния план на „Централна градска част", гр.Пловдив, от нови о. т. 2013 и о. т. 2014 до нови о. т. 2002 и о. т. 2003 е променен габарита на 2 пътни платна по 7 м със средна разделителна ивица и два тротоара по 3 м.

6.В рамките на съществуващата улична регулация по регулационния план на кв. „Триъгълника", гр. Пловдив, от нова о. т. 2016 до о. т. 2008 е променен габарита на пътно платно от 12 м и два тротоара с променлива ширина най- малко 6 м.

7.Създава се нова улична регулация за подземна улица от о. т. 2012 през о. т. 2015, о. т. 2016, о. т. 2018, о. т. 2019, о. т. 2022, о. т. 2026, о. т. 2027, о. т. 2028, о. т. 2029, о. т. 2030, преминаваща под улична регулация, УПИ IV -1996, автогара, УПИ VI - 551.107, за движение и транспорт, ЖП гара, автогара, обществ. обсл. дейности и ПИ с идент. 56784.551.72 по КККР на гр. Пловдив, кв. 1А по плана на кв. „Въстанически - юг", гр. Пловдив.

8.Променя уличната регулация от нова о. т. 2030 през нови о. т. 2031, о. т. 2048, о. т. 2049, о. т. 2052, о. т. 2054 до нова о. т. 2055.

9.Променя уличната регулация от о. т. 573 през о. т. ЗА, нови о. т. 2033, о. т. 2034, о. т. 2035, о. т. 2036, о. т. 2037, о. т. 2038, о. т. 2039, о. т. 2040, о. т. 2041,о. т. 2042.

10.Променя уличната регулация от нова о. т. 2033 през нови о. т. 2043, о. т. 2050, до нова о. т. 2055.

11.Променя уличната регулация от нова о. т. 2055 през нови о. т. 2056, о. т. 2058, о. т. 2061, о. т. 2067, о. т.2069 до нова о. т. 2070.

12.Променя уличната регулация от о. т. 6 през нови о. т. 2066, о. т. 2065, о. т. 2064, о. т. 2063, о. т. 2060, о. т. 2059, о. т. 2058 до нова о. т. 2057 и от нови о. т. 2059 през о. т. 2060 до о. т. 2062.

13.Променя уличната регулация от о. т. 6 до нова о. т. 2068.

14.Създава се нов кв. 4а по плана на кв. „Х. ***.

15.Създава се нов кв. 2 по плана на кв. „Македония", гр. Пловдив.

16.Променят се границите на кв. 1, 3 и 4 по плана на кв. „Македония", кв. 1 и 1А по плана на кв. „Въстанически - север" и кв. 3, 4, 6, 7, 8, 9 по плана на кв. „Х. ***.

17.От УПИ II - Административна сграда и културен дом на БДЖ, кв. 357 по плана на кв. „Триъгълника", гр. Пловдив, се създава нов УПИ II -Административна сграда и културен дом на БДЖ, кв. 357 по плана на кв. „Триъгълника".

18.От ж. п. терен и УПИ I - Автогара се образуват три нови УПИ I -Автогара, кв. 4 по плана на кв. „Х. Ботев - север", УПИ I - 531.2202, за обществено обслужване и УПИ II - 531.1987, за обществено обсъждане, кв. 4А нов по плана кв. „Х. ***.

19.От УПИ I - търговски комплекс и зеленина, кв. 6 по плана на кв. „Х. ***, се образува нов УПИ I - търговски комплекс и зеленина, кв. 6 по плана на кв. „Х. ***.

20.От УПИ I - жилищно строителство, кв. 7, по плана на кв. „Х. Ботев - север" се образува нов УПИ I - жилищно строителство, кв. 7 по плана на кв. „Х. ***.

21.От УПИ I - жилищно строителство, кв. 8 по плана на кв. „Х. Ботев-

север" се образува нов УПИ I - жилищно строителство, кв. 8 по плана на кв. „Х. ***.

22.От УПИ I - жилищно строителство, кв. 9 по плана на кв. „Х. Ботев

-север" се образува нов УПИ I - жилищно строителство, кв. 9 по плана на кв. „Х. ***.

23.От УПИ IV - 1996, автогара, кв. 1 по плана на кв. „Въстанически -север", гр. Пловдив се образува нов УПИ IV - 1996, автогара, кв. 1А по плана на кв. „Въстанически - север", гр. Пловдив, от УПИ V - 2000, обществена дейност и търговия, кв. 1 по плана на кв. „Въстанически -север", гр. Пловдив, се образува нов УПИ V - 2000, обществена дейност и търговия, кв. 1А по плана на кв. „Въстанически - север", гр. Пловдив.

24.От УПИ I - 530.1998, спортна и търговска дейност, кв. 1 по плана на кв. „Въстанически - север", гр. Пловдив, се образува нов I - 530.1998, спортна и търговска дейност, кв. 1 по плана на гр. Пловдив.

25.От УПИ I - зеленина, кв. 52 по плана на кв. „Македония", гр. Пловдив, се образува нов УПИ I - зеленина, кв. 52 по плана на кв. „Македония", гр. Пловдив, по червените, сини, зелени и кафяви линии, надписи, зачертавания и щрихи за регулацията и корекции с виолетов цвят -зачертавания, надписи, в ЧАСТТА, засягаща ПИ 56784.531.1799 по КККР на гр. Пловдив, обл. Пловдив.

           В жалбата се инвокират оплаквания относно нищожност, респективно незаконосъобразност на оспорения административен акт.

            Претендира се прогласяване нищожността на оспорения административен акт, респективно отмяната му като незаконосъобразен и разноските по делото.

            Ответникът – Общински съвет Пловдив, чрез процесуалния си представител, намира жалбата за неоснователна. Излага подробни съображения в съдебно заседание и в писмени бележки.

            Претендира отхвърляне на жалбата и разноските по делото.

    Съдът намира жалбата за депозирана в срок и от страна, притежаваща правен интерес, ето защо същата е процесуално допустима.

    На основание чл. 218, ал.3 от ЗУТ предметът на правния спор е определен с Определение № 232 от 31.01.2019г. на Административен съд-Пловдив, влязло в сила.

    За да се произнесе по същество, Съдът прие за установено от фактическа страна следното:

    С Решение № 375, обективирано в Протокол № 16 от 05.09.2007г. на Общински съвет-Пловдив /ОбС-Пловдив/, с което е одобрен ОУП на община Пловдив, е предвидено изграждането на пробив под ж.п. ареал на Централна гара-Пловдив, свързващ бул. „В. Априлов“ и бул. „Македония“.

    Във връзка с изготвено задание за проектиране на обекта е сключен Договор № 4700/24.07.2014 г. за проектиране.

   С Решение по т. 1, обективирано в Протокол № 2 от 20.01.2016 г., на ЕСУТ при Община Пловдив, по искане вх. № 15 Ф8403/10.12.2015 г. от ДЗЗД „Тракия Консулт", е разгледано техническо задание и опорен план за изработване на ПУП за „Проект 1: Развитие на железопътен възел Пловдив", подготовка за проект „Рехабилитация на железопътен участък Пловдив - Бургас - фаза 2".

   С Решение по т. 3, обективирано с Протокол № 22 от 22.06.2016 г., на ЕСУТ при Община Пловдив, по искане вх. № 15 Ф8403/2/13.04.2016 г. от ДЗЗД „Тракия Консулт", е разгледано искане за допускане изработване на ПУП - ПУР за „Комуникационен пробив под ж. п. ареал на Централна гара Пловдив, свързващ бул. „Васил Априлов" и бул. „Македония", гр. Пловдив".

С Решение № 401, обективирано в Протокол № 16 от 15.09.2016 г., на ОбС - Пловдив относно проект за изменение на ПУП - План за улична регулация /ПУР/ за осигуряване на устройствени условия за реализиране на „Комуникационно-транспортен пробив под ж. п. ареал на Централна гара Пловдив, свързващ бул. „Васил Априлов" и бул. „Македония", гр. Пловдив".

Със Заповед № 16ОА3178/23.11.2016 г. на Кмета на община Пловдив /л. 24 по делото/ е допуснато изработване на проект за изменение на на ПУП - ПУР за осигуряване на устройствени условия за реализиране на „Комуникационно-транспортен пробив под ж. п. ареал на Централна гара Пловдив, свързващ бул. „Васил Априлов" и бул. „Македония", гр. Пловдив".

С Решение по т. 14, взето с Протокол № 6 от 15.02.2017 г., на ЕСУТ при Община Пловдив по искане вх. № 15 Ф8403/5/20.01.2017 г. от ДЗЗД „Тракия Консулт", внесеният проект за изменение на ПУП - ПУР за осигуряване на устройствени условия за реализиране на „Комуникационно-транспортен пробив под ж. п. ареал на Централна гара Пловдив, свързващ бул. „Васил Априлов" и бул. „Македония", гр. Пловдив", е разгледан и върнат със забележки.

Във връзка с искане вх. № 15 Ф8403/6/18.09.2017 г. на ДП НКЖИ, с Решение по т. 13, взето с Протокол № 34 от 04.10.2017 г., на ЕСУТ при Община Пловдив, е разгледан внесеният проект за изменение на ПУП - ПУР за „Комуникационно-транспортен пробив под ж. п. ареал на Централна гара Пловдив, свързващ бул. „Васил Априлов" и бул. „Македония", гр. Пловдив" в следния обем и съдържание:        част „Регулация: собственост - опорен план", „Регулация: собственост - проект" и „Регулация: собственост - комуникационен план" - представена без забележки по същество;  с отбелязване, че не е предаден екземпляр на недеформируема прозрачна основа; част „Вертикална планировка" - представен е 1бр. чертеж - ситуация; не са представени материали по чл. 48, ал. 2, т. 3, б. „ж", „з", „и" и „к" от Наредба № 8/14.06.2001 г. за обема и съдържанието на устройствените планове; няма обяснителни записки и застраховка; част „Пътна"/отбелязано е, че няма представени материали по чл. 48, ал. 2, т. 4, б. „к" от Наредба № 8/14.06.2001 г. за обема и съдържанието на устройствените планове/;част „Канализация" - 1 бр. ситуация; част „Водопровод" - 1 бр. ситуация; част „Топлоснабдяване и газоснабдяване" - 1 бр. ситуация на съществуващите съоръжения, изработена от инженер-геодезист, като съдържание опорен план;        част „Електроснабдяване" - 1 бр. ситуация - слаботокова мрежа, и 1бр. ситуация - силнотокова мрежа;        част „Благоустрояване и паркоустройство" - 1  бр. ситуация.

Указано е да се внесе коригиран проект, който да се съобщи по реда на чл. 128, ал.1 от ЗУТ.

В изпълнение на указанията, с писмо вх. № 15 Ф8403/9/28.12.2017 г. на ДП НКЖИ, е внесен коригиран проект за изменение на ПУП - ПУР за „Комуникационно-транспортен пробив под ж. п. ареал на Централна гара Пловдив, свързващ бул. „Васил Априлов" и бул. „Македония", гр. Пловдив", план-схеми на техническата инфраструктура съгласно чл. 108, ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ. Представените план-схеми: „Водоснабдяване"; „Канализация"; „Електрическа"“; „Газификация"; „Вертикално планиране" ; на част „Пътна"

Представени са и становища: с изх. № 8058/29.01.2018 г. на „Водоснабдяване и канализация" ЕООД; с изх. № 2169/21.02.2017 г. на „ЕВН България Електроразпределение" ЕАД; с         изх. № 02-12/29.01.2018 г. на „Ситигаз България" ЕАД; становище на ланд. арх. Соня Славчева - Главен експерт ИП при Община Пловдив; становище на инж. Сава Дриев - Гл. експерт „Електрификация" при Община Пловдив;

Проектът за изменение на изменение на ПУП - ПУР „Комуникационно-транспортен пробив под ж. п. ареал на Централна гара - Пловдив, свързващ бул. „Васил Априлов" и бул. „Македония" към „Проект „Рехабилитация на железопътен участък Пловдив - Бургас-      фаза 2", Проект 1: Развитие на железопътен възел Пловдив", Участък № 11 Централна гара - Пловдив, е съобщен по реда на чл. 128, ал. 1 и ал. 2 от ЗУТ чрез обнародване в ДВ бр. 14/13.02.2018 г., разлепени съобщения на сградите на Община Пловдив и Районна администрация район „Южен", община Пловдив, публикувано обявление във вестник „Марица" и на интернет сайта на Община Пловдив. В администрациите на район „Южен", община Пловдив, и Община Пловдив са депозирани възражения и жалби.

С Решение № 28, обективирано в Протокол № 2 от 31.01.2018 г., на Общински съвет -Пловдив, е одобрена Годишната програма на Община Пловдив за управление и разпореждане с имоти - общинска собственост за 2018 г., в раздел VI, т. 3 от Приложение № 1, проектът за изменение на изменение на ПУП - ПУР „Комуникационно-транспортен пробив под ж. п. ареал на Централна гара - Пловдив, свързващ бул. „Васил Априлов" и бул. „Македония" към „Проект „Рехабилитация на железопътен участък Пловдив – Бургас-фаза 2", Проект 1: Развитие на железопътен възел Пловдив", Участък № 11 Централна гара - Пловдив, е обявен за такъв от първостепенно значение съгласно чл. 8, ал. 9 от ЗОС.

С Решение по т. 8, обективирано в Протокол № 20 от 06.06.2018 г., на ЕСУТ при Община Пловдив, са разгледани възраженията и проектът за изменение на ПУП - ПУР „Комуникационно-транспортен пробив под ж. п. ареал на Централна гара - Пловдив, свързващ бул. „Васил Априлов" и бул. „Македония" към „Проект „Рехабилитация на железопътен участък Пловдив - Бургас - фаза 2", Проект 1: Развитие на железопътен възел Пловдив", Участък № 11 Централна гара - Пловдив, е приет.

Съдът установи, че с Решение № 28, обективирано в Протокол № 2 от 31.01.2018 г., на Общински съвет - Пловдив, е одобрена Годишната програма на Община Пловдив за управление и разпореждане с имоти - общинска собственост за 2018 г., в раздел VI, т. 3 от Приложение № 1, проектът за изменение на ПУП - ПУР „Комуникационно-транспортен пробив под ж. п. ареал на Централна гара - Пловдив, свързващ бул. „Васил Априлов" и бул. „Македония" към „Проект „Рехабилитация на железопътен участък Пловдив - Бургас - фаза 2", Проект 1: Развитие на железопътен възел Пловдив", Участък № 11 Централна гара - Пловдив, е обявен за обект от първостепенно значение съгласно чл. 8, ал. 9 от ЗОС.

С Решение № 351, обективирано в Протокол № 16/27.09.2018г. на Общински съвет Пловдив, на основание чл. 21, ал.1, т.11 и ал.2 от ЗМСМА, чл. 129, ал.1 от ЗУТ и чл. 21, ал.7 във вр. с ал.1 от ЗОС във вр. с чл. 8, т.1, чл. 70, ал.2, чл. 82 ал.1, чл. 103, ал.4, чл. 108, ал.2 и ал.3, чл. 109, ал.1, т.2, чл. 110, ал.1, т.2 и ал.2, чл. 133, чл. 134, ал.1, т.1 и т.2 във вр. с чл. 134, ал.2, чл. 188, ал.1 от ЗУТ е одобрен проект за изменение на ПУП - ПУР „Комуникационно-транспортен пробив под ж. п. ареал на Централна гара -Пловдив, свързващ бул. „Васил Априлов" и бул. „Македония" към „Проект „Рехабилитация на железопътен участък Пловдив - Бургас - фаза 2", Проект 1: Развитие на железопътен възел Пловдив", Участък № 11 Централна гара - Пловдив, като:1. В рамките на съществуващата улична регулация по регулационните планове на кв. „Триъгълника" и „Централна градска част", гр. Пловдив, от нова о. т. 2001 през о. т. 2005, 2006, 2007, 2009, 2011 до 2012 се променя габарита на пътното платно на 14 м и два тротоара от 5 м за подземна улица. Отпадат о. т. 27, 16, 13.

2.В рамките на съществуващата улична регулация по регулационния план на „Централна градска част", гр. Пловдив, от нова о. т. 2003 през о. т. 2004 до о. т. 2005 се променя габарита на пътното платно на 9,50 м и два тротоара минимум по 3 м за подземна улица.

3.В рамките на съществуващата улична регулация по регулационния план на кв. „Триъгълника", гр. Пловдив, от нова о. т. 2023 до о. т. 2010 улицата става задънена улица с обръщало и променя габарита на пътното платно на 6 м. Отпада о. т. 17.

4.В рамките на съществуващата улична регулация по регулационния план на кв. „Триъгълника" и „Централна градска част", гр. Пловдив, от нова о. т. 2025 през нови о. т. 2021, о. т. 2013, о. т. 2014, о. т. 2016, о. т.2020 до нова о. т. 2024, от о. т. 2021 до о. т. 2020 се разширява габарита на пътното платно с променлив габарит. Отпадат о. т. 12, о. т. 60, о. т. 315, о. т. 360, о. т. 361, о. т. 362.

5.В рамките на съществуващата улична регулация по регулационния план на „Централна градска част", гр.Пловдив, от нови о. т. 2013 и о. т. 2014 до нови о. т. 2002 и о. т. 2003 е променен габарита на 2 пътни платна по 7 м със средна разделителна ивица и два тротоара по 3 м.

6.В рамките на съществуващата улична регулация по регулационния план на кв. „Триъгълника", гр. Пловдив, от нова о. т. 2016 до о. т. 2008 е променен габарита на пътно платно от 12 м и два тротоара с променлива ширина най- малко 6 м.

7.Създава се нова улична регулация за подземна улица от о. т. 2012 през о. т. 2015, о. т. 2016, о. т. 2018, о. т. 2019, о. т. 2022, о. т. 2026, о. т. 2027, о. т. 2028, о. т. 2029, о. т. 2030, преминаваща под улична регулация, УПИ IV -1996, автогара, УПИ VI - 551.107, за движение и транспорт, ЖП гара, автогара, обществ. обсл. дейности и ПИ с идент. 56784.551.72 по КККР на гр. Пловдив, кв. 1А по плана на кв. „Въстанически - юг", гр. Пловдив.

8.Променя уличната регулация от нова о. т. 2030 през нови о. т. 2031, о. т. 2048, о. т. 2049, о. т. 2052, о. т. 2054 до нова о. т. 2055.

9.Променя уличната регулация от о. т. 573 през о. т. ЗА, нови о. т. 2033, о. т. 2034, о. т. 2035, о. т. 2036, о. т. 2037, о. т. 2038, о. т. 2039, о. т. 2040, о. т. 2041,о. т. 2042.

10.Променя уличната регулация от нова о. т. 2033 през нови о. т. 2043, о. т. 2050, до нова о. т. 2055.

11.Променя уличната регулация от нова о. т. 2055 през нови о. т. 2056, о. т. 2058, о. т. 2061, о. т. 2067, о. т.2069 до нова о. т. 2070.

12.Променя уличната регулация от о. т. 6 през нови о. т. 2066, о. т. 2065, о. т. 2064, о. т. 2063, о. т. 2060, о. т. 2059, о. т. 2058 до нова о. т. 2057 и от нови о. т. 2059 през о. т. 2060 до о. т. 2062.

13.Променя уличната регулация от о. т. 6 до нова о. т. 2068.

14.Създава се нов кв. 4а по плана на кв. „Х. ***.

15.Създава се нов кв. 2 по плана на кв. „Македония", гр. Пловдив.

16.Променят се границите на кв. 1, 3 и 4 по плана на кв. „Македония", кв. 1 и 1А по плана на кв. „Въстанически - север" и кв. 3, 4, 6, 7, 8, 9 по плана на кв. „Х. ***.

17.От УПИ II - Административна сграда и културен дом на БДЖ, кв. 357 по плана на кв. „Триъгълника", гр. Пловдив, се създава нов УПИ II -Административна сграда и културен дом на БДЖ, кв. 357 по плана на кв. „Триъгълника".

18.От ж. п. терен и УПИ I - Автогара се образуват три нови УПИ I -Автогара, кв. 4 по плана на кв. „Х. Ботев - север", УПИ I - 531.2202, за обществено обслужване и УПИ II - 531.1987, за обществено обсъждане, кв. 4А нов по плана кв. „Х. ***.

19.От УПИ I - търговски комплекс и зеленина, кв. 6 по плана на кв. „Х. ***, се образува нов УПИ I - търговски комплекс и зеленина, кв. 6 по плана на кв. „Х. ***.

20.От УПИ I - жилищно строителство, кв. 7, по плана на кв. „Х. Ботев - север" се образува нов УПИ I - жилищно строителство, кв. 7 по плана на кв. „Х. ***.

21.От УПИ I - жилищно строителство, кв. 8 по плана на кв. „Х. Ботев-

север" се образува нов УПИ I - жилищно строителство, кв. 8 по плана на кв. „Х. ***.

22.От УПИ I - жилищно строителство, кв. 9 по плана на кв. „Х. Ботев

-север" се образува нов УПИ I - жилищно строителство, кв. 9 по плана на кв. „Х. ***.

23.От УПИ IV - 1996, автогара, кв. 1 по плана на кв. „Въстанически -север", гр. Пловдив се образува нов УПИ IV - 1996, автогара, кв. 1А по плана на кв. „Въстанически - север", гр. Пловдив, от УПИ V - 2000, обществена дейност и търговия, кв. 1 по плана на кв. „Въстанически -север", гр. Пловдив, се образува нов УПИ V - 2000, обществена дейност и търговия, кв. 1А по плана на кв. „Въстанически - север", гр. Пловдив.

24.От УПИ I - 530.1998, спортна и търговска дейност, кв. 1 по плана на кв. „Въстанически - север", гр. Пловдив, се образува нов I - 530.1998, спортна и търговска дейност, кв. 1 по плана на гр. Пловдив.

25.От УПИ I - зеленина, кв. 52 по плана на кв. „Македония", гр. Пловдив, се образува нов УПИ I - зеленина, кв. 52 по плана на кв. „Македония", гр. Пловдив, по червените, сини, зелени и кафяви линии, надписи, зачертавания и щрихи за регулацията и корекции с виолетов цвят –зачертавания и надписи.

На основание чл. 136, ал.1 във вр. с чл. 129, ал.1, изр.2 и ал.5 от ЗУТ  процесното Решение е обнародвано в Държавен вестник и е публикувано на интернет сайта на Община Пловдив.

В хода на съдебното заседание са приети писмени доказателства, представени от ответника: Договор № 4700/24.07.2014г. сключен между ДП НК ЖИ в качеството на възложител и ДЗЗД „Тракия Консулт“ в качеството на изпълнител; Писмо с № 33-НН-51/12.10.2015г. на МК; Становище по екологична оценка №ПВ-01-V/2007г. на РИОСВ-Пловдив;писмо с изх.№ 2169/21.02.2017г. от ЕВН България Електроразпределение“ ЕАД; Искане с вх. № 15Ф8403/2/13.04.2016г. на ДЗЗД „Тракия Консулт“ с пълномощно от ДП „НКЖИ“, мотивирано предложение за изменение на ПУП-ПУР-текстова и графична част, ведно с Обяснителна записка; Искане с вх. № 15Ф8403/9/28.12.2017г. на ДП „НКЖИ“; Решение № 28, взето с протокол №2 от 31.01.2018г. на ОбС-Пловдив.

 В хода на съдебното производство е изслушана и приета съдебно-техническа експертиза, изпълнена от вещото лице арх. Б.К.-Х., оспорена от процесуалния представител на жалбоподателката, която Съдът кредитира като компетентно, безпристрастно, обективно изготвена и в съответствие с доказателствата по делото.

 Вещото лице посочва, че жалбоподателката е собственик на ПИ с ИД 56784.531.1799 по КККР на гр.Пловдив, одобрени със Заповед №РД-18-48/03.06.2009г. на ИД на АГКК, с административен адрес: бул. "Македония" №16, съгласно копие от КК с данни от КРНИ от СГКК, актуална към 13.12.2018г. /л.7 по делото/ и Удостоверение за наследници с изх.№16665/19.03.2018г. на Район „Южен" при Община Пловдив.

Изрично е изяснено, че бул. "Македония" е урегулиран с План за регулация, одобрен със Заповед №ОА-2671 от 22.12.1993г. /действащ в момента ПУП-ПР/ с габарит 33м  по графични данни от чертеж: Извадка от действащ регулационен план /л.ЗЗ по делото/: ЗЗм (при кв.5), 46м и 50м (при кв.4), 48м (при кв.З), 48м и 36м (при кв.1).

Сочи се, че ПИ с ИД 56784.531.1799, съгласно Плана за регулация, одобрен със Заповед №ОА-2671 от 22.12.1993г., е в кв.1 и попада изцяло в уличната регулация /улично платно и тротоар/, аналогично е и по предходните планове.

Експертът изяснява, че с проекта за изменение на ПУП-ПУР, предмет на обжалваното решение, ПИ с ИД 56784.531.1799 отново попада изцяло в уличната регулация, като е прецизирано трасето на улицата (бул."Македония"): намален е габаритът и е увеличен радиусът на хоризонталната крива. От ул."Калиакра" до включването в профила на бул."Македония" (в този участък е ПИ с ИД 56784.531.1799) габаритът е 33,50м (две пътни платна по 10,50м + разделителна ивица 2м + източен тротоар 4,50м + западен тротоар 3,00м + двупосочна велоалея по западния тротоар 2м + спасителен тротоар 1м), съгласно Обяснителната записка на част Пътна /л.47 по делото/. Оптимизира се габаритът в квартали от 1 до 5, намалява броят на засегнатите ПИ или площта от засегнатите ПИ, която попада в улична регулация.

  В СТЕ е пояснено, че предходният ОУП на гр.Пловдив е от 1968г. като още в него е заложена идеята за подземно преминаване под ж.п. гара Пловдив и е предвидено свързване на бул. "Васил Априлов" с бул."Македония" с транспортен тунел под ж.п. ареала.

  Проектът за изменение на ПУП-ПУР, предмет на обжалваното решение, се съобразява с предвиденото в действащия ОУП подземно преминаване от бул."Васил Априлов" към бул."Македония" (и обратно) под района на гаровия комплекс. Съгласно ОУП улицата е IIIА клас (районна артерия). Съгласно Комуникационно-транспортната схема към ОУП улица IIIA клас е с общ габарит 29,50м /две пътни платна по 10,50м + разделителна ивица 1,5м + два тротоара по 3,00м/.

   Експертът посочва, че проектът за изменение на ПУП - ПУР, предмет на обжалваното решение, съответства на изискванията на ЗУТ, Наредба №7 и Наредба №8. Констатира, че теренът между ул."Бяло море", „Петко войвода" и „Калиакра", при включването й в бул."Македония", е означен като кв.З вместо кв.2.

    Пояснява се, че имотът на жалбоподателката се засяга от ПУП-ПУР, предмет на обжалваното решение, като попада изцяло в отреждане за улица (пътно платно и тротоар). Същото се е предвиждало и по План за регулация, одобрен със Заповед №ОА-2671/22.12.1993г. (действащият), както и по предходните планове.

   ПУП-ПУР, предмет на обжалваното решение, е съобразен с предвижданията на ОУП относно подземното преминаване от бул."Васил Априлов" към бул."Македония" под района на гаровия комплекс.

   Според експерта няма възможност за имота на жалбоподателката да не попадне в обхвата на ПУП-ПУР, а да засегне само общински имоти, тъй като съгласно План за регулация, одобрен със Заповед №ОА-2671/22.12.1993г., имотът на жалбоподателката също попада изцяло в уличната регулация.

    С ПУП-ПУР, предмет на обжалваното решение, се оптимизира габаритът на улицата, намалява се броят на засегнатите ПИ или се намалява площта от засегнатите ПИ, която попада в улична регулация.

   Съгласно текста на Обяснителните записки към части Геодезия (л.26) и Вертикална планировка (л.107) ПУП-ПУР е съобразен с идеен проект за проектиране на пътен подлез на км 155+440, в района на Централна жп гара.

    Изрично се сочи, че за частта от ПУП-ПУР, в която е имотът на жалбоподателката (обхватът на проекта е около 100 дка), са спазени техническите изисквания на ЗУТ, на Наредба №8 и на Наредба №7.

    Също, че графичната част на проекта за изменение на ПУП-ПУР, засягаща имота на жалбоподателката (кв.1), съответства на словесната част на процесното решение. В текстовата и графичната част не е изпълнена забележката в Протокол №20/06.06.2018г. на ЕСУТ при Община Пловдив, т.17: „От кв.З са образувани два нови квартала с номер 3 - северният квартал да се преномерира на 2".

     ПУП-ПУР е изработен от специалисти с пълна проектантска правоспособност. 

      С оглед на горната фактическа обстановка Съдът стига до следните правни изводи:

      Недействителността на административните актове се проявява в двете си форми - нищожност и унищожаемост. Нищожният акт, както и унищожаемият, за да бъде обявен за такъв, следва да е постановен в нарушение на някое от петте изисквания за законосъобразност по чл. 146 АПК. Разликата между унищожаемия и нищожния административен акт е в тежестта на порока, от който е засегнат и последиците от засягането. При унищожаемия административен акт нарушението, което го опорочава е съществено а при нищожния - особено съществено. При унищожаемия административен акт той поражда предвидените в правната норма последици и до отмяната му като редовен акт. При него отмяната има действие за в бъдеще, докато при нищожния - от момента на издаването му. Решението по отмяната на унищожаемия административен акт има конститутивно действие, докато решението по прогласяване на нищожния акт има декларативно действие. На унищожаемия акт се дължи подчинение до момента на отмяната, докато на нищожния акт не се дължи подчинение и той не подлежи на изпълнение. Съдебната практика е установила ясен критерий единствено при нищожност на административния акт в хипотезата на липса на компетентност.

            По отношение на останалите изисквания за законосъобразност на административния акт твърдо установен критерий в съдебната практика липсва, което не означава, че административният акт не може да бъде обявен за нищожен и при липсата на останалите предпоставки по чл. 146 АПК. Нищожност на административния акт може да има както поради неспазване на изискванията за форма, така и при тези за допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила, при противоречие с материалния закон и при несъответствие с целта на закона. Критерият за нищожност на административния акт при порока материална незаконосъобразност е налице, когато нарушението на материалния закон е такова, че нарушават особено съществени изисквания на приложимата норма. Съществените изисквания могат да бъдат относими както до правното основание за издаване на акта, така и до съществените елементи или изисквания на същата норма.

              В случая се твърди, че оспореният административен акт е издаден при съществено нарушение на административнопроизводствените правила, в противоречие с материалните разпоредби и при несъответствие с  целта на закона.

  Съдът намира, че принципът при определяне на материалната компетентност за одобряване на процесния  ПУП-ПУР е посочен в чл.129 ал.1 от ЗУТ.

   Съгласно цитираната норма, в редакцията към момента на издаването на административния акт, подробният устройствен план се одобрява с решение на общинския съвет по доклад на кмета на общината в едномесечен срок след приемането на проекта за подробен устройствен план от експертен съвет. Решението се изпраща в 7-дневен срок за обнародване в "Държавен вестник". По този ред се одобряват и проектите за подробни устройствени планове на селищните образувания с национално значение и за линейните обекти на техническата инфраструктура извън границите на населените места и селищните образувания.

   От събраните по делото писмени доказателства: Решение № 28, обективирано в Протокол № 2 от 31.01.2018 г., на Общински съвет – Пловдив;  Решение по т. 8, обективирано в Протокол № 20 от 06.06.2018 г., на ЕСУТ при Община Пловдив; Решение № 28, обективирано в Протокол № 2 от 31.01.2018 г., на Общински съвет - Пловдив, с което е одобрена Годишната програма на Община Пловдив за управление и разпореждане с имоти - общинска собственост за 2018 г., в раздел VI, т. 3 от Приложение № 1, проектът за изменение на ПУП - ПУР „Комуникационно-транспортен пробив под ж. п. ареал на Централна гара - Пловдив, свързващ бул. „Васил Априлов" и бул. „Македония" към „Проект „Рехабилитация на железопътен участък Пловдив - Бургас - фаза 2", Проект 1: Развитие на железопътен възел Пловдив", Участък № 11 Централна гара - Пловдив, е обявен за обект от първостепенно значение съгласно чл. 8, ал. 9 от ЗОС; Решение № 351, обективирано в Протокол № 16/27.09.2018г. на Общински съвет Пловдив,  с което на основание чл. 21, ал.1, т.11 и ал.2 от ЗМСМА, чл. 129, ал.1 от ЗУТ и чл. 21, ал.7 във вр. с ал.1 от ЗОС във вр. с чл. 8, т.1, чл. 70, ал.2, чл. 82 ал.1, чл. 103, ал.4, чл. 108, ал.2 и ал.3, чл. 109, ал.1, т.2, чл. 110, ал.1, т.2 и ал.2, чл. 133, чл. 134, ал.1, т.1 и т.2 във вр. с чл. 134, ал.2, чл. 188, ал.1 от ЗУТ е одобрен проект за изменение на ПУП - ПУР „Комуникационно-транспортен пробив под ж. п. ареал на Централна гара -Пловдив, свързващ бул. „Васил Априлов" и бул. „Македония" към „Проект „Рехабилитация на железопътен участък Пловдив - Бургас - фаза 2; На основание чл. 136, ал.1 във вр. с чл. 129, ал.1, изр.2 и ал.5 от ЗУТ процесното Решение е обнародвано в Държавен вестник и е публикувано на интернет сайта на Община Пловдив.

   Следователно процедурата, регламентирана в чл. 129 ал.1 от ЗУТ, е изпълнена.

    Спазена е и процедурата по чл. 128, ал.1 и ал.2 от ЗУТ, тъй като проектът за изменение на ПУП-ПУР е съобщен на заинтересованите лица, което се установи от Обява /л. 135 по делото/ и обнародването му в ДВ /бр. 14/13.02.2018г, съобщаване на интернет сайта на община Пловдив, обявление във вестник „Марица“. Възраженията са разгледани от ЕСУТ при община Пловдив. Разгледан е и проектът за изменение на ПУП-ПУР, което се установи от протокол № 20 от 06.06.2018г.

Оспореното Решение на Общински съвет Пловдив е взето на основание чл. 21 от Закона за общинската собственост ЗОС/. Съгласно чл.21 ал.1 от ЗОС имоти - собственост на физически или на юридически лица, могат да бъдат отчуждавани принудително за задоволяване на общински нужди, които не могат да бъдат задоволени по друг начин, въз основа на влязъл в сила подробен устройствен план, предвиждащ изграждането на обекти - публична общинска собственост или на одобрен подробен устройствен план, предвиждащ изграждане на обекти от първостепенно значение - публична общинска собственост, за който има влязло в сила разпореждане за допускане на предварителното му изпълнение, както и в други случаи, определени със закон, след предварително и равностойно парично или имотно обезщетение.

 Съгласно чл.21 ал.7 от ЗОС подробните устройствени планове по ал.1 се одобряват от общинския съвет независимо от техния обхват.

 В случая, от приетите по делото доказателства се установи, че се касае за  изменение на  ПУП - ПУР „Комуникационно-транспортен пробив под ж. п. ареал на Централна гара - Пловдив, свързващ бул. „Васил Априлов" и бул. „Македония" към „Проект „Рехабилитация на железопътен участък Пловдив - Бургас - фаза 2", Проект 1: Развитие на железопътен възел Пловдив", Участък № 11 Централна гара - Пловдив, като в рамките на съществуващата улична регулация по регулационните планове на изрично изброени квартали се променя габаритът на пътното платно, на тротоари, разширява се габаритът на пътното платно, създава се нова улична регулация за подземна улица, променя се уличната регулация, създават се нови квартали /всички тези изменения са коментирани подробно по-горе в настоящото изложение./

  Целта на Община Пловдив е осигуряването на необходимата техническа инфраструктура, която не може да бъде задоволена по друг начин, още повече, че от приетите по делото писмени доказателства и от приетата СТЕ се установи, че  още в предходния ОУП на гр. Пловдив от 1968г. е заложена идеята за подземно преминаване под ж.п. гара Пловдив и е предвидено свързване на бул. "Васил Априлов" с бул. "Македония" с транспортен тунел под ж.п. ареала.

   Така  процесният проект за изменение на ПУП-ПУР се съобразява с предвиденото в действащия ОУП подземно преминаване от бул. "Васил Априлов" към  бул. "Македония" (и обратно) под района на гаровия комплекс. Съгласно ОУП улицата е IIIА клас (районна артерия). Съгласно Комуникационно-транспортната схема към ОУП улица IIIA клас е с общ габарит 29,50м /две пътни платна по 10,50м + разделителна ивица 1,5м + два тротоара по 3,00м/.

  Освен това се установи от приетата по делото СТЕ, че няма техническа възможност  имотът на жалбоподателката да не попадне в обхвата на ПУП-ПУР, а да засегне само общински имоти, тъй като съгласно План за регулация, одобрен със Заповед №ОА-2671/22.12.1993г., имотът на Т. Т. също попада изцяло в уличната регулация.

  Решение №351 по протокол №16 от 27.09.2018г. на Общински съвет Пловдив е взето на основание чл. 21 от ЗОС.

   Коментира се вече, че съгласно чл.21, ал.7 от ЗОС подробните устройствени планове по ал.1 се одобряват от общинския съвет независимо от техния обхват.

 Съдът установи, че с Решение № 28, взето с Протокол № 2 от 31.01.2018г. на Общински съвет-Пловдив е одобрена Годишната програма на Община Пловдив за управление и разпореждане с имоти - общинска собственост за 2018 г., като в раздел VI, т. 3 от Приложение № 1, проектът за изменение на ПУП - ПУР „Комуникационно-транспортен пробив под ж. п. ареал на Централна гара - Пловдив, свързващ бул. „Васил Априлов" и бул. „Македония" към „Проект „Рехабилитация на железопътен участък Пловдив - Бургас - фаза 2", Проект 1: Развитие на железопътен възел Пловдив", Участък № 11 Централна гара - Пловдив, е обявен за обект от първостепенно значение съгласно чл. 8, ал. 9 от ЗОС.

   При това положение безспорно е приложима разпоредбата на чл. 21, ал.7 от ЗОС.

  Мотивиран от гореизложените съображения Съдът намира, че процесният ПУП-ПУР е одобрен от компетентен административен орган при спазване на административнопроизводствените правила и в съответствие с целта на закона.

 Необходимо е да се посочи още, че устройственото планиране на територията на страната се извършва чрез териториални устройствени схеми. След тях се изработват общи устройствени планове за територията на отделните общини, следват подробните устройствени планове за общини или части от тях и на последно място подробни устройствени планове за отделни имоти. Съгласно чл.104, ал.1 от ЗУТ предвижданията на общите устройствени планове са задължителни при изработването на ПУП. Изискването за наличие на общ устройствен план в хипотезата на чл.59, ал.1 от ЗУТ следва и от разпоредбата на чл. 60 от същия закон. Посочените в нея улици, с които следва да бъдат съобразени строежите по чл.59 от ЗУТ, с оглед бъдещото регулиране, са част от техническата инфраструктура, която е елемент на общия устройствен план. Такова е изискването и съгласно чл. 59, ал.1 от Наредба №8/2001 г. за обема и съдържанието на устройствените схеми и планове.

    От приетата по делото СТЕ се установи, че предходният ОУП на гр.Пловдив е от 1968г., като още в него е заложена идеята за подземно преминаване под ж.п. гара Пловдив и е предвидено свързване на бул. "Васил Априлов" с бул."Македония" с транспортен тунел под ж.п. ареала.

  Проектът за изменение на ПУП-ПУР, предмет на обжалваното решение, се съобразява с предвиденото в действащия ОУП подземно преминаване от бул."Васил Априлов" към бул."Македония" (и обратно) под района на гаровия комплекс. Съгласно ОУП улицата е IIIА клас (районна артерия). Съгласно Комуникационно-транспортната схема към ОУП улица IIIA клас е с общ габарит 29,50м /две пътни платна по 10,50м + разделителна ивица 1,5м + два тротоара по 3,00м/.

   Установи се, че проектът за изменение на ПУП - ПУР, предмет на обжалваното решение, съответства на изискванията на ЗУТ, Наредба №7 и Наредба №8.

Къде точно и какво като вид е изменението на УР, се определя с процесния ПУП-ПУР. Не може да се изисква ПУП-ПУР да съответства в детайли с ОУП, поради причината, че ОУП не определя конкретни параметри, а дава общата структура и преобладаващото предназначение на територията. Съдът намира, че предвижданията на ОУП са изпълнени с процесния ПУП.

В хода на съдебното производство, с оглед приетите писмени доказателства и приетата СТЕ, се установи, че ПИ с ИД 56784.531.1799 /имотът на жалбоподателката/, съгласно ПР, одобрен със Заповед №ОА-2671 от 22.12.1993г., е  ситуиран в кв.1 и попада изцяло в уличната регулация /улично платно и тротоар/, аналогично е  отреждането и по предходните планове.

С процесното изменение на ПУП-ПУР имотът на жалбоподателката / ПИ с ИД 56784.531.1799/ отново попада изцяло в уличната регулация, като е прецизирано трасето на улицата (бул."Македония"): намален е габаритът и е увеличен радиусът на хоризонталната крива. От ул. "Калиакра" до включването в профила на бул."Македония" (в този участък е ПИ с ИД 56784.531.1799) габаритът е 33,50м (две пътни платна по 10,50м + разделителна ивица 2м + източен тротоар 4,50м + западен тротоар 3,00м + двупосочна велоалея по западния тротоар 2м + спасителен тротоар 1м), съгласно Обяснителната записка на част Пътна /л.47 по делото/. Оптимизира се габаритът в квартали от 1 до 5, намалява броят на засегнатите ПИ или площта от засегнатите ПИ, която попада в улична регулация.

  При това положение е ясно, че имотът на жалбоподателката и по предходен, влязъл в сила ПР, попада изцяло в уличната регулация, т.е. с процесния ПУП по никакъв начин не се създава ново отреждане за имота й.

При това се установи от приетата СТЕ, че процесният ПУП-ПУР е съобразен с предвижданията на ОУП, спазени са техническите изисквания на ЗУТ и съответните наредби, като изрично се установи, че частта от ПУП-ПУР, в която е имотът на жалбоподателката, са спазени техническите изисквания на ЗУТ, на Наредба №8/14.06.2001г. за обема и съдържанието на устройствените планове и на Наредба №7 за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони.  Също, че графичната част на проекта за изменение на ПУП-ПУР, засягаща имота на жалбоподателката (кв.1), съответства на словесната част на процесното решение.

    Във връзка с гореизложеното Съдът стига до следните правни  изводи: Административната фаза доказва защитен интерес на заинтересованите лица и защитен обществен интерес, спазена е установената форма.

    Процесният ПУП-ПУР е изготвен от правоспособни лица по чл.230 от ЗУТ. Текстовата част съответства на графичната част от процесното решение.

      При изработването на процесния ПУП-ПУР са спазени  техническите изисквания на ЗУТ и Наредба № 8  от 14 юни 2001г. за обема и съдържанието на устройствените планове (загл. изм. ДВ, бр. 22 от 2014г., в сила от 11.03.2014г.) и на Наредба №7/2004г. за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони.

     Съдът намира, че оспореният административен акт е постановен при спазване на административнопроизводствените правила и на  материалноправните разпоредби, следователно жалбата е неоснователна.

Процесуалният представител на ответника своевременно е претендирал разноските по делото, които се установиха в общ размер от 720лв. /седемстотин и двадесет лева./, изплатено адвокатско възнаграждение /л. 267 по делото/, която сума жалбоподателят дължи в полза на ответника.

Настоящият съдебен акт не подлежи на обжалване на основание  чл.215 ал.7 от ЗУТ (Нова - ДВ, бр. 87 от 2010 г.; изм., бр. 101 от 2015 г.), според която норма решенията на първоинстанционния съд по жалби или протести срещу индивидуалните административни актове за одобряване на подробни устройствени планове, на комплексни проекти за инвестиционна инициатива и за разрешаване на строителството за изграждане на обекти с национално значение и на общински обекти от първостепенно значение са окончателни.

 Мотивиран от горното и на основание чл. 215  ал.7 от ЗУТ  във вр. с чл. 143 ал.3 от АПК Съдът

 

Р  Е  Ш  И  :

 

          ОТХВЪРЛЯ жалбата на Т.К.Т., с ЕГН **********, с адрес,***, против Решение № 351 по Протокол № 16/27.09.2018г. на Общински съвет Пловдив.

        ОСЪЖДА Т.К.Т., с ЕГН **********, с адрес,***, да заплати в полза на Общински съвет Пловдив сумата в размер от 720 лв. /седемстотин и двадесет лева./

         Решението е окончателно.  

 

 

 

 

 

                              АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: /п/