Р Е Ш
Е Н И
Е
№260003/30.3.2022г. 30.03.2022г. гр.Ямбол
В И М Е Т О
Н А Н А Р О Д А
Ямболският окръжен съд,
гражданско отделение, втори въззивен състав
на 22.03.2022 година,
В открито съдебно заседание,
в следния състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: КРАСИМИРА ТАГАРЕВА
ЧЛЕНОВЕ:
НИКОЛАЙ И.
ГАЛИНА ВЪЛЧАНОВА
Секретар П.Узунова
Прокурор
като разгледа докладваното от
съдия ТАГАРЕВА
Възз.гр.д. №259 по описа за 2020 година
За да се произнесе, взе
предвид следното:
Производството е по реда на
чл.258 и сл. ГПК.
Образувано е по въззивна жалба на
ГД "Гранична полиция" при МВР - гр.София, подадена от гл.юр.к.Т.К.,
против Решение №322/14.02.2020г. на Елховски районен съд, постановено по
гр.д.№729/2019г. в частта, с която ГД "Гранична полиция"МВР -
гр.София е осъдена да заплати на Д.И.Д. ***, на основание чл.178,ал.1,т.3, вр.
с чл.187,ал.5,т.2 ЗМВР сумата 1581,36лв., представляваща дължимо допълнително
възнаграждение за положен извънреден труд за периода 02.10.2016г.-30.09.2019г.,
получен в резултат на преизчисляване на положен нощен труд в дневен, ведно със
законната лихва върху частта от главницата - сумата 1448,14лв. от подаване на
исковата молба, а върху сумата 133,22лв. - от 01.11.2019г., на основание чл.86,
ал.1 ЗЗД - да заплати сумата 168,99 лева - лихва за забава върху главницата от
1448,14лв. от забавата до подаване на исковата молба, както и разноски в размер
на 378,28лв. Решението е обжалвано и в частта, с която въззивникът е осъден да
заплати ДТ в размер на 70,01лв. и разноски в размер на 100лв. в полза на ЕРС,
както и 5лв. ДТ за издаване на изпълнителен лист.
Оплакването на въззивника е за
неправилност на решението на първата инстанция в обжалваната част, поради
нарушение на материалния закон, съществено нарушение на съдопроизводствените
правила и необоснованост. Счита, че районният съд неправилно е приложил
материалния закон, като не е съобразил служебния статут на служителя в МВР и
приложимите спрямо него норми. Излага се, че ЗМВР е специален закон,
регламентиращ статута на служителите, работещи в МВР и същият обосновава
различен метод на правно регулиране на работното време, трудовото
възнаграждение др., че ЗМВР и издадените
въз основа на него наредби на министъра на МВР съдържат специални правила
относно допълнителните трудови възнаграждения и в ЗМВР няма препращаща норма,
която да даде основание да се прилагат субсидиарно разпоредбите на КТ и
издадените подзаконови нормативни актове, вкл. НСОРЗ. Въззивникът сочи, че при
съпоставянето на ЗМВР и КТ е видно, че за разлика от КТ, който ограничава
нощния труд до 7 часа дневно, според ЗМВР нормалната продължителност на
работното време през нощта е 8 часа, при което е неприложимо правилото на чл.9,
ал.2 НСОРЗ за превръщането на нощния труд в дневен с коефициент 1,143, получен
като частно между дневния и нощния труд - 8:7. Именно защото за държавните
служители в МВР нормалната продължителност на дневния и нощния труд съвпада и
коефициентът би бил 1 (едно), в специалния ЗМВР и издадените подзаконови актове
не е предвидено превръщането на нощните часове в дневни, а само заплащането на
0,25лв. на отработен нощен час. Отделно от това въззивникът сочи, че съгласно
становища на МТСП правилото на чл.9, ал.2 НСОРЗ също не е абсолютно, тъй като е
неприложимо за работници и служители по трудово правоотношение, работещи на
намалено работно време, като според приложено становище на проф.М. статутът на
служителите в МВР е специален и за
същите е приложим специалния ЗМВР. Наред с това в жалбата се твърди, че съдът
не е обсъдил и всички правнорелевантни факти, относими към главния иск, което е
в нарушение на съдопроизводствените правила, като неправилността на решението
по главния иск обуславя неговата неправилност и по отношение на уважения
акцесорен иск по чл.86 ЗЗД.
По тези съображения се моли за отмяна решението
на първата инстанция в обжалваната част и за постановяване на ново решение от
окръжния съд, с което предявените искове да бъдат отхвърлени изцяло, с
присъждане на разноските пред двете съдебни инстанции. Направено е и възражение
за прекомерност на адвокатското възнаграждение на въззиваемата страна, с оглед
фактическата и правна сложност на делото.
Въззиваемият Д.Д., чрез
пълномощника си адв.М.Д., е депозирал писмен отговор, с който е оспорил
въззивната жалба и по подробно изложени съображения, споделящи мотивите на
районния съд, е настоял за потвърждаване на първоинстанционното решение в
обжалваната част, като правилно и законосъобразно. Заявил е и претенция за
присъждане на разноските във въззивното производство.
В о.с.з. страните
не се явяват
и не се представляват. От
пълномощника на въззиваемия е постъпила молба, с която моли за потвърждаване на обжалваното
решение и за присъждане на разноските пред
въззивната инстанция.
Въззивната жалба е процесуално
допустима, като подадена от легитимирана страна и в срока по чл.259, ал.1 ГПК, поради което може да
се разгледа по същество.
За да се произнесе, ЯОС извърши
преценка на събраните по делото доказателства, взе предвид доводите на страните
и приема за установено следното:
Производството пред първата инстанция е образувано по исковата молба на Д.И.Д.
***, с която против ГД"Гранична
полиция" МВР гр.София са предявени обективно кумулативно съединени искове -
главен по чл. чл.178, ал.1, т.3, вр. чл.187, ал.5, т. 2 ЗМВР и акцесорен с правно основание чл.86 ЗЗД, които след
изменение на размерите са за осъждане на ответника да заплати на ищеца сумата 1587,66лв., представляваща дължимото и неизплатено
допълнително трудово възнаграждение за 221,65 часа извънреден труд, положен в периода 02.10.2016г.-02.10.2019г., получен след преизчисляване с коефициент 1,143 на
положения от ищеца нощен труд в дневен, както и на обезщетение за забава
върху главницата в размер на сумата 168,99лв., ведно със законната лихва върху сумата по главницата от депозиране на исковата молба до
окочнчателното й изплащане.
С депозирания отговор на исковата молба ответникът е оспорил исковете по
съображения, че положеният от ищеца извънреден труд е надлежно начислен и заплатен, съобразно
разпоредбата на чл.178, ал.1, т.3 ЗМВР и при приложение на уредбата по
специалния закон - ЗМВР, а именно: Наредба №8121з-776/29.07.2016г. и Наредба №8121з-908/02.08.2018г., която нормативна база
изчерпателно урежда основанието и реда за изплащане възнагражденията за нощен
труд на държавните служители в МВР и изключва приложението на Наредбата на
структурата и организацията на работната заплата, издадена на основание КТ и
приложима само за работници и служители по трудово правоотношение.
Фактическата
обстановка по делото не е спорна между страните и правилно е разкрита от
районния съд.
Не е налице спор, че през процесния период - 02.10.2016г.-02.10.2019г., страните са били обвързани от служебно правоотношение, като Д.И.Д. е заемал длъжността „мл.инспектор/ст.полицай“ в група 01 ГОДГ на ГПУ-Елхово при РД „ГП”-Елхово – на структурно подчинение на
ГД„Гранична полиция“ – София, т.е. е бил със статут на държавен служител по
смисъла на чл. 142, ал.1, т.1, предл.1 от ЗМВР. С оглед характера на заеманата
длъжност, през
процесния период ищецът е полагал труд на 12-часови смени, т.е и през нощта (22.00 – 06.00
часа), а отработеното работно време се е изчислявало сумирано, за което обстоятелство също липсва
спор между страните.
Пред ЕРС е била
назначена и изслушана ССЕ, основана на отчетните протоколи за положен труд, нарядни дневници, счетоводни
документи, извлечения, справки и ведомости, предоставени на вещото лице от
ответника, видно от която
за периода от 02.10.2016г.-02.10.2019г., ищецът е полагал труд на 12 – часови смени по график, включително
и за времето от 22.00 ч. до 06.00 ч., т.е. и през нощта – общо 1590 часа /подробно
описани в колона 6 на Таблица 1, съставляваща Приложение №1 към заключението/.
От заключението ва ВЛ-це се
установява, че положеният от ищеца нощен труд от общо 1590 часа, преизчислен в дневен с коефициент 1.143 , възлиза на 1817,37
часа /колона 7 на Таблица 1, съставляваща Приложение №1 към заключението/, като разликата между положеният нощен труд в часове и
приравнения е общо за процесния период в размер на 227,37 часа, която разлика не е начислена и не е изплатена
на ищеца. ВЛ-це е
посочило, че допълнителното
възнаграждение за положен от ищеца извънреден труд за процесния период възлиза
на сумата от 1587,66лв.,
изчислено съобразно разпоредбата на чл. 187, ал.6 от ЗМВР, а обезщетението за забава върху тази сума, за периода от 02.10.2016г. до 02.10.2019г., с натрупване за
периода на забавата, считано от съответния падеж на всяко отделно задължение по
тримесечия, възлиза на общата сума от 168,99лв.
При тази фактическа обстановка, с обжалваното
решение районният съд е уважил предявения главен иск частично - в размер на
сумата 1581,36лв. - допълнително възнаграждение за положен извънреден труд в
периода 02.10.2016г.- 30.09.2019г., тъй като е приел, че при липса на специално
правило относно превръщането на отработените нощни часове в дневни при сумирано
изчисляване на работното време на държавните служители в МВР, е налице
нормативна празнота, която следва да се преодолее чрез субсидиарно приложение
на чл.9, ал.2 от НСОРЗ. Върху част от тази главница - сумата 1448,14лв. съдът е
присъдил законната лихва за забава от датата на подаване на исковата молба - 02.10.2019г.,
а върху сумата 133,22лв.- възнаграждението за извънреден труд за периода
м.юли.2019г.-м.09.2019г. - е присъдил законната лихва считано от 01.11.2019г.,
когато е настъпила забавата на ответника за тази сума. Съдът е отхвърлил
главният иск за сумата 6,30лв.- възнаграждение за периода 01.10.2019г.-02.10.2019г.,
тъй като за същото ответникът е изпаднал
в забава на 31.01.2020г., т.е. след приключване на съдебното дирене. Обезщетението за забава по чл.86 ЗЗД съдът е
присъдил в размер на 168.99.лв.- лихва за забава върху сумата 1448,14лв. - частта
от главницата за периода 02.10.2016г. до 30.06.2019г., като е приел, че само за
тази част от главницата ответникът е изпаднал в забава преди предявяване на
иска.
Решението в
обжалваната му част е валидно, допустимо и правилно.
Правилно исковете са квалифицирани от първоинстанционния съд - главния по чл.178, ал. 1, т. 3 вр. чл.187, ал. 5, т.
2 ЗМВР-
ред.ДВ бр.81/2016 и акцесорния - с правно основание чл.86 ЗЗД.
По иска
за главница: Съгласно
чл. 176 от Закона за Министерство на вътрешните работи (ЗМВР) брутното месечно
възнаграждение на държавните служители на МВР се състои от основно месечно
възнаграждение и допълнителни възнаграждения. Към основното месечно
възнаграждение на държавните служители се изплащат допълнителни възнаграждения
за извънреден труд (178, ал.1, т.3 ЗМВР). Съгласно чл. 143, ал. 1 от
Кодекса на труда (КТ) извънреден е трудът, който се полага по разпореждане или
със знанието и без противопоставянето на работодателя или на съответния
ръководител от работника или служителя извън установеното за него работно
време. Нормалната продължителност на работното време на държавните служители в
МВР е 8 часа дневно и 40 часа седмично при 5-дневна работна седмица (чл. 187,
ал. 1 ЗМВР). Работното време на държавните служители се изчислява в работни дни
– подневно, а за работещите на 8-, 12- или 24-часови смени – сумирано за
тримесечен период (чл.187, ал. 3, изр. 1 ЗМВР). При работа на смени е възможно
полагането на труд и през нощта между 22,00 и 6,00 ч., като работните часове не
следва да надвишават средно 8 часа за всеки 24-часов период (чл. 187, ал. 3,
изр. 3 ЗМВР-ред ДВ бр.81/2016г.). Работата извън редовното работно време до 280 часа годишно се
компенсира с възнаграждение за извънреден труд за отработени до 70 часа на
тримесечен период – за служителите, работещи на смени, чрез заплащане с 50 на
сто увеличение върху основното месечно възнаграждение (чл. 187, ал. 5, т. 2, вр. ал. 6 ЗМВР-ред.ДВ 81/2016г.).
Редът за
организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за
компенсирането на работата на държавните служители извън редовното работно
време, режимът на дежурство, времето за отдих и почивките на държавните служители се
определят с наредба на министъра на вътрешните работи (чл.187, ал. 9 ЗМВР-ред.Дв бр.81/2016г.). Издадената от министъра на вътрешните
работи и действала наредба, в рамките на процесния период
от 02.10.2016г. до 02.10.2019г., която е относима към спора, както правилно е посочил в
решението си първоинстанционния съд, е Наредба №8121з-776
от 29.07.2016г. , но следва да се
анализират и Наредба №8121з-407 от 11.08.2014г. и Наредба №8121з-592 от 25.05.2015г. Наредба №8121з-592/25.05.2015г. е била отменена с Решение
№8585/11.07.2016 г. на ВАС по адм. д.
№ 5450/2016 г. (влязло в сила и обнародвано на 29.07.2016 г. с ДВ, бр. 59). С § 4 от заключителните
разпоредби на Наредба №8121з-592/25.05.2015г. е била отменена Наредба №8121з-407/11.08.2014
г. за реда за организацията и разпределянето на работното време, за неговото
отчитане, за компенсирането на работата извън редовното работно
време, режима на дежурство, времето за отдих и почивките на държавните
служители в Министерството на вътрешните работи (обн., ДВ, бр. 69 от 2014 г.),
която е възстановила действието си след отмяната на подзаконовия нормативен
акт, с който е била отменена. Съгласно чл. 195, ал.1 АПК подзаконовият
нормативен акт се смята за отменен от деня на влизането в сила на съдебното
решение. Наредба № 8121з-407/11.08.2014г. е била отменена с § 4 от
заключителните разпоредби на Наредба № 8121з-776/29.07.2016г. за реда за
организацията и разпределянето на работното време, за неговото отчитане, за
компенсирането на работата извън редовното работно време, режима на дежурство,
времето за отдих и почивките на държавните служители в Министерството на
вътрешните работи (обн., ДВ, бр. 60 от 2.08.2016 г., в сила от 2.08.2016 г.).
Разпоредбите на чл.3, ал.3 от Наредба
№8121з-407/11.08.2014г., Наредба №8121з-592/25.05.2015г. и Наредба №8121з-776/29.07.2016г. са аналогични и
гласят, че за държавните служители в МВР е възможно полагането на труд и през
нощта между 22,00 и 6,00 ч., като работните часове не следва да надвишават
средно 8 часа за всеки 24-часов период. В Наредба № 8121з-592/25.05.2015г. и действалата в процесния период Наредба №8121з-776/29.07.2016г. обаче липсва изрично правило, аналогично на чл. 31, ал. 2 от
Наредба №8121з-407/11.08.2014 г., съгласно който при сумирано отчитане на
отработеното време общият брой часове положен труд между 22,00 и 6,00ч. за
отчетния период се умножава по 0,143, като полученото число се сумира с общия
брой отработени часове за отчетния период. В разпоредбите на чл. 31 от Наредба №8121з-592/25.05.2015г.
и Наредба №8121з-776/29.07.2016г. е предвидено, че отработеното време между
22,00 и 06,00 ч. се отчита с протокол, като са посочени лицата, които го
изготвят, сроковете за това и начинът на отчитане на броя отработени часове.
При липсата на специално правило в Наредба №8121з-776/29.07.2016г., което да определи
методология за превръщането на отработените нощни часове в дневни при сумирано
изчисляване на работното време по отношение на държавните служители в МВР, правилни са изводите на районния съд, че субсидиарно приложение
следва да намери НСОРЗ.
Съгласно чл.46, ал.2
ЗНА, когато нормативният акт е
непълен, за неуредените от него случаи се прилагат разпоредбите, които се
отнасят до подобни случаи, ако това отговаря на целта на акта. Неоснователно е разбирането на
въззивниика, че по отношение на държавните служители в МВР е приложима само
уредбата по специалния закон, тъй като законодателят не е целял да постави една група обществени отношения и
работниците и служителите, полагащи труд по служебно правоотношение в системата
на МВР, в по-лошо положение от това на останалите работници и служители.
Изрично разпоредбата на чл.188, ал.2 ЗМВР
предвижда, че държавните служители, които полагат труд за времето между 22, 00
и 6, 00 ч., се ползват със специалната закрила по Кодекса на труда. Възприемането на обратното становище би поставило
държавния служител в МВР в по-неблагоприятно положение спрямо работниците и
служителите, чиито правоотношения се регулират от КТ и НСОРЗ и които биха
получили по-високо възнаграждение за положения от тях нощен труд при сумирано
изчисляване на работното време. Съдебният състав не възприема като необвързваща го посочената във въззивната жалба практика
на други равни и по-ниски по степен съдилища в страната. На следващо място, Конституцията
на РБ утвърждава като основно достижение на социалната държава правото на труд
и изрично прогласява гаранции за пълноценната му реализация, в т.ч. утвърждава
като основен принцип равенството в третирането. Обстоятелството, че едно лице
полага труд по служебно правоотношение само по себе си не е основание за
пренебрегване на принципно признатите права на предоставящите работната си сила
по трудово правоотношение. Именно защото основният закон гарантира равенство на
лицата, предоставящи наемен труд, без оглед на спецификите на правоотношението,
в рамките на което реализират правото си на труд, следва да бъдат поставени при
еднакви условия работещите по трудови правоотношения и тези, работещи по
служебно правоотношение. Ето защо и при принципно утвърдения режим на работа
през деня, логично се
явява съотнасянето на положения нощен труд при специфичната организация на 8-,
12- и 24-часови дежурства към дневния посредством нормативно установеното
съотношение в нормата продължителност при различните условия.
Както се посочи, размерите на допълнителните възнаграждения
не могат да бъдат по-ниски от определените в трудовото законодателство и при
липса на изрична уредба в наредбите, издадени от Министъра на вътрешните
работи, то този състав намира за правилен извода на районния съд, че нормативната
празнота следва да се преодолее чрез субсидиарното приложение на чл.9, ал. 2 от
Наредбата за структурата и организацията на работната заплата (НСОРЗ). Съгласно
това общо правило, при сумирано изчисляване на работното време
нощните часове се превръщат в дневни с коефициент, равен на отношението между
нормалната продължителност на дневното и нощното работно време, установени за
подневно отчитане на работното време за съответното работно място, т. е.
приложимият коефициент за преизчисляване на нощния труд в дневен е 1,143,
получен като частно при деление на нормалната продължителност на дневното /8
часа/ и нощното /7 часа/ работно време. Възприемането на обратното становище, както се посочи, би поставило държавния служител в МВР в
неравностойно положение спрямо работниците и служителите, чиито правоотношения
се регулират от Кодекса на труда и Наредбата за структурата и организацията на
работната заплата. Неоснователно
се поддържа в жалбата, че продължителността на дневното и нощното работно време
на служителите в МВР е една и съща, което изключва получаването на коефициента
от 1,143. По-скоро ЗМВР
разрешава полагане на нощен труд, средно в размер на 8 часа за всеки 24-часов
период, което не изключва приложението на общите правила, както и
приравняването на нощния труд към дневния и съответно не изключва приложение на
правилата за заплащане на извънреден труд, тъй като при сумирано изчисляване на работно време работодателят отчита работното
време на конкретния работник или служител в края на отчетния период. Ето защо съдът намира за
неоснователни изложените във въззивната жалба възражения относно приложимостта
на установения в чл.9, ал. 2 от НСОРЗ коефициент към процесното служебно
правоотношение. В същия смисъл
е и даденият от Съда на европейския съюз отговор на поставения въпрос по дело
С-262/20г. - че не се налага приемане на национална правна уредба, която да
предвижда, че нормалната продължителност на нощния труд за работниците от
публичния сектор като полицаите и пожарникарите е по-кратка от предвидената за
тях нормална продължителност на труда през деня, но при всички случаи в полза
на такива работници трябва да се вземат други мерки за защита, които да
компенсират особената тежест на полагания от тях нощен труд - под формата на продължителност на работното
време, заплащане, обезщетения или сходни
придобивки. В случая при липса на други приложени мерки, именно уважаването на
претенцията за заплащане на положения извънреден труд през нощта дава тази
компенсация за тежестта на положения от ищеца нощен труд.
Предвид
изложеното,
настоящият състав намира, че исковата претенция за заплащане на извънреден труд
за процесния период, получен след преобразуване на положените часове нощен труд
в дневен, се явява доказана по основание. Същата е доказана с приетата по делото и неоспорена от
страните съдебно-икономическа
експертиза, която се кредитира и от въззивният съд, до размера на сумата 1581,36лв.
От експертизата е установено, че за процесния период от
време ищецът е положил нощен труд в размер на 1590 часа, които преизчислени с коефициент 1,143
и приравнени на дневно работно време възлизат на 1817,37 часа, като разликата от 227,37 часа се отчита като извънреден
труд, който не е отчетен по протоколи за положен труд и чиято стойност не е
начислена, съответно – не е изплатена. Изрично в заключението си
вещото лице е посочило, че изчислена по този начин,
дължимата сума за положен нощен труд, преизчислен като дневен и отчетен като
извънреден труд, възлиза на
сума в размер на 1587,66лева. Частта от тази сума -
в размер на 1581,36лв., която е за периода от 02.10.2016г. до 30.09.2019г. и за
която ответникът е изпаднал в забава към датата на предявяване на иска, е дължима от ответната страна,
като представляваща възнаграждение за отчетен извънреден труд вследствие на
разликата между заплатен нощен труд и преизчислен с коефициент 1,143, равен на
отношението между нормалната продължителност на дневното и нощното работно
време, която сума следва да бъде присъдена на ищеца.
При
уважаване на иска за главница, правилно и с оглед заключението на ССЕ е уважена
и претенцията по чл.86 ЗЗД за сумата 168.99.лв.- лихва за забава само върху сумата 1448,14лв.
- частта от главницата за периода за периода 02.10.2016г. до 30.06.2019г., тъй като само за тази част от главницата
ответникът е изпаднал в забава преди предявяване на иска.
По
горните съображения ЯОС
счита, че атакуваното решение, като правилно и законосъобразно, следва на основание чл.271, ал.1 ГПК да се потвърди в обжалваната му
част, включително в частта на присъдените на ищеца разноски, както и в частта,
с която въззивникът е осъден да заплати в полза на ЕРС ДТ и разноски. Въззивният съд
напълно споделя мотивите към решението на първоинстанционния съд и на основание
чл.272 ГПК препраща към тях.
При този изход на делото
въззивникът следва да бъде осъден да заплати на насрещната въззиваема страна
направените пред въззивната инстанция разноски. Основателно е възражението за
прекомерност на адвокатското възнаграждение на въззиваемата страна, тъй като
делото не е с фактическа и правна сложност и същото следва да се намали до
минималния размер, установен с чл.7, ал.2, т.2 от Наредба № 1/9.07.2004г. на ВАдвС за минималните размери на адвокатските възнаграждения. Съобразно
представените доказателства за сторените по делото разноски за адвокатско
възнаграждение, следва да се присъди възнаграждение в минимален размер - 352,52лв.
Водим от изложеното, ЯОС
Р
Е Ш И :
ПОТВЪРЖДАВА Решение №322/14.02.2020г. на Елховски районен съд,
постановено по гр.д.№729/2019г. в
частта, с която ГД "Гранична полиция"МВР - гр.София е осъдена да
заплати на Д.И.Д. ***, на основание чл.178,ал.1,т.3, вр. с чл.187,ал.5,т.2 ЗМВР
сумата 1581,36лв., представляваща дължимо допълнително възнаграждение за
положен извънреден труд за периода 02.10.2016г.-30.09.2019г., получен в
резултат на преизчисляване на положен нощен труд в дневен, ведно със законната
лихва върху частта от главницата - сумата 1448,14лв. от подаване на исковата
молба, а върху сумата 133,22лв. - от 01.11.2019г., на основание чл.86, ал.1 ЗЗД
- да му заплати сумата 168,99 лева - лихва за забава върху главницата от
1448,14лв. от забавата до подаване на исковата молба, както и разноски в размер
на 378,28лв., както и в частта, с
която в ГД "Гранична полиция"МВР - гр.София е осъдена да заплати ДТ в
размер на 70,01лв. и разноски в размер на 100лв. в полза на ЕРС, както и 5лв.
ДТ за издаване на изпълнителен лист.
В останалата му част решението на ЕРС е влязло в сила.
ОСЪЖДА ГД "Гранична
полиция" при МВР - гр.София, с посочени по делото
данни, да
заплати на Д.И.Д. ***, ЕГН
**********, направените разноски пред въззивната инстанция в размер на 352,52лв.
Решението е окончателно и не подлежи на обжалване,
съгласно разпоредбата на чл.280, ал.3, т.1, пр.1 ГПК.
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
ЧЛЕНОВЕ:1.
2.