Решение по дело №567/2024 на Административен съд - Стара Загора

Номер на акта: 1559
Дата: 16 април 2025 г. (в сила от 13 май 2025 г.)
Съдия: Галина Динкова
Дело: 20247240700567
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 9 юли 2024 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ

№ 1559

Стара Загора, 16.04.2025 г.

В ИМЕТО НА НАРОДА

Административният съд - Стара Загора - II състав, в съдебно заседание на дванадесети март две хиляди двадесет и пета година в състав:

Съдия: ГАЛИНА ДИНКОВА

При секретар ИВА АТАНАСОВА като разгледа докладваното от съдия ГАЛИНА ДИНКОВА административно дело № 20247240700567 / 2024 г., за да се произнесе взе предвид следното:

Производството е по реда на чл. 145 и сл. Административнопроцесуалния кодекс /АПК/ във вр. с във връзка с чл. 219, ал. 1 във вр. с чл. 215 от Закона за устройство на територията ЗУТ/.

Образувано е по жалба от К. К. И., Б. С. З. и Д. С. Г., подадена чрез пълномощника им адв.Е. Д., против мълчалив отказ на Кмета на Община Казанлък да издаде заповед за одобряване на изменение на подробен устройствен план /ПУП/ - план за застрояване /ПЗ/ и работен устройствен план /РУП/ относно УПИ I-73, кв.35 по плана на гр.Казанлък, съгласно проект, приложен към подадено от жалбоподателите заявление до кмета на община Казанлък с рег. № 194-С-985-1#10 от 15.05.2024г.

В жалбата са изложени доводи за незаконосъобразност на оспорения мълчалив отказ. Твърди се, че подаденото заявление е съобразено изцяло с процесуалните изисквания и материалноправните основания и предпоставки за изменение на ПУП – ПЗ и приемането на РУП - искането изхожда от всички заинтерисовани лица по чл.131, ал.1 от ЗУТ – собствениците на УПИ, който е предмет на заявеното изменение и при наличие на съгласие от всички собственици на УПИ I-73 за изменение на ПУП – ПЗ и за одобряване на РУП. Изработеният проект съответствал изцяло на обхвата, съдържанието и показателите на застрояване, определени със Заповед № 273/16.02.2024 г. на Кмета на Община Казанлък, издадена на основание чл. 135, ал. 3 ЗУТ. Проектът е бил приет без възражения и забележки от ЕСУТ при Община Казанлък по реда на чл.128, ал.8 ЗУТ. Твърдят се за спазени правилата и нормативите за устройство на територията и строителните норми в ЗУТ и Наредба № 7, като проектът изцяло отговарял и на изискванията по Наредба № 8 за обема и съдържанието на устройствените планове. С оглед на това се иска отмяна на оспорения мълчалив отказ, като бъде задължен административният орган да издаде по заявлението на жалбоподателите заповед по чл. 129, ал. 2 във вр. с чл.136, ал.1 от ЗУТ за одобряване на изработения проект за изменение на ПУП – ПЗ и РУп относно УПИ I-73, кв.35 по плана на гр.Казанлък.

Ответникът по жалбата - Кмет на Община Казанлък, не се явява и не се представлява в съдебно заседание. По делото е депозирано писмено становище от процесуалния му представител – юриск.Славенска, с което моли подадената жалба да бъде отхвърлена. Изложени са съображения, че линиите на застрояване по действащия ПУП – ПЗ, одобрен със Заповед № 88/ 08.07.1998г. са установени като задължителни и са разположени на разстояние от северната/улична/ регулационна линия като тангират с най-изпъкналите части от съществуващото застрояване в УПИ II-74 и III-75, кв.35 в гр.Казанлък. С изменението на ПУП – ПЗ задължителните линии на застрояване се изместват от посоченото положение върху уличната регулационна линия, за което липсва съгласие на собствениците на УПИ II-74 и УПИ III-75. Тази липса била определяща за реализирането на инвестиционната намерение, тъй като калканната стена по източната регулационна линия на УПИ I-73, ако не бъде изцяло покрита от собствениците на съседния УПИ II-74, имотът им ще бъде засенчен от нея. Поради тази причина и с протоколите от ОЕСУТ са били уважени постъпилите възражения относно предвиденото удължаване на калкана по границата между УПИ I-73 и УПИ II-74, тъй като това неизбежно ще доведе до засенчване на съществуващата сграда в УПИ II-74.

Въз основа на съвкупната преценка на събраните по делото доказателства, съдът приема за установено следното от фактическа страна по административно-правния спор:

По подадено заявление вх. № 194-С-985-1/25.07.2023г. от жалбоподателите, в качеството им на съсобственици на УПИ І-73 в квартал 35 по ПУП на гр. Казанлък (ПИ с идентификатор 35167.501.73 по КК и КР на гр. Казанлък), въз основа на мотивирано становище на Главния архитект на Община Казанлък, е била издадена Заповед № 273/16.02.2024 г. на Кмета на Община Казанлък, с която на основание по чл.135, ал. 3 ЗУТ е разрешено изработването на проект за изменение на ПУП – ПЗ и изработването на РУП относно УПИ 1-73 в квартал 35 по ПУП на гр. Казанлък (ПИ с идентификатор 35167.501.73), със следния обхват и съдържание: Изменение на ПУП-ПЗ при запазване на свързаното застрояване със съседния УПИ ІІ-74, промяна в характера на застрояване от нискоетажно в средноетажно застрояване съобразно Зона Жс/87 по ОУП, като показателите на застрояване ще станат Плътност 70 %, Кинт 2, Озеленяване 20 %, Височина до 12,5 м (макс. 4 етажа), Височина на застрояване на границата с УПИ ІІ-74 до 10 м.; Изработване на ПУП-РУП за конкретизиране устройството и застрояването на УПИ І-73 съгласно чл. 113 и чл. 114 ЗУТ, като отреждането на имота се запазва за „жилищно строителство“.

На 15.05.2024г. жалбоподателите са подали до Кмета на Община Казанлък Заявление с вх. № 194-С-985-1#10/ 15.05.2024 г., в което са завили желание да бъде одобрен приложеният проект за изменение на ПУП – ПЗ и РУП относно УПИ І-73 в квартал 35 по плана на гр. Казанлък.

Видно от обяснителната записка в представения за одобряване ПУП – изменение на ПЗ и РУП, проектът е с териториален обхват само УПИ I-73 и е изготвен на основание чл.чл.134, ал.2, т.6 във вр. с ал.1, т.1 ЗУТ. С проекта за изменение на ПЗ се променя характера на застрояването в УПИ I-73 от ниско в средно, съобразено с отреждането в действащия ОУП за кв.35, като предназначението на новопредвидената за изграждане сграда на основното застрояване в процедурния УПИ съответства на предназначението на самия имот – за жилищни функции, за разполагане на жилищна сграда с гаражи. Относно начина на застрояване се сочи, че се запазва режимът на свързано застрояване за процедурния и съседните му от изток-югоизток два имота /УПИ II-74 и УПИ III-75/, съгласно действащия ПЗ, одобрен със Заповед № 88/ 08.07.1998г. на Кмета на Община Казанлък. Страничната задължителна вътрешна линия на застрояване към съседния УПИ II-74 е със запазен размер на заварената дълбочина на застрояване на калканната стена към този съседен имот – 14 метра. Външните линии на застрояване на новопроектираната сграда на основното застрояване са на разстояния спрямо уличната регулационна линия към разположената от север-североизток заварена второстепенна улица „Пирин“ и спрямо уличната регулационна линия към разположената от запад-северозапад заварена второстепенна улица. Външните линии на застрояване на съседните му от югоизток УПИ II-74 и УПИ III-75 се запазват на определеното с действащия ПУП разстояние спрямо уличната регулационна линия към разположената от север-североизток заварена второстепенна улица „Пирин“. Устройствените показатели на режима на застрояване, определен в проекта, са посочени в табличен вид, а именно: плътност на застрояване – до 70%; интензивност на застрояване – до 2; озеленяване – не по-малко от 30% и височина – до 12.50м., като същите съответстват на показателите на ОУП за устройствената зона Жс/87 на гр.Казанлък, в която попада процесният имот. Относно проекта за РУП се сочи, че същият се определя точното разположение и очертанието в план на новопроектираната сграда на основното застрояване в процедурния урегулиран поземлен имот, както и минималните разстояния между нея и имотните граници; необходимите силуети и вертикални разрези.

За постъпилото заявление за одобряване на проекта за изменение на ПУП – ПЗ и РУП за УПИ I-73 е изготвено обявление № 20 от 28.02.2024г. до заинтересованите лица, оповестено на 28.03.2024г. чрез поставяне на таблото в сградата на Община Казанлък и чрез залепяне на видно място на жилищата на собствениците на УПИ II-74, с указан 14-дневен срок за подаване на писмени възражения.

На заседание на Експертния съвет по устройство на територията /ЕСУТ/ при Община Казанлък, проведено на 18.04.2024г. са били разгледани постъпили 3 бр. възражения от собствениците на УПИ II-74 против внесения проект за изменение на ПУП – ПЗ и РУП за част от кв.35 по плана на гр.Казанлък за УПИ I-73 – промяна от нискоетажно в средноетажно застрояване със запазване на свързаното нискоетажно застрояване на общата граница с УПИ II-7. С решение по т.38 от Протокол № 07/ 18.04.2024г ЕСУТ частично е уважил възраженията досежно предвиденото удължаване на калкана по границата на двата имота, с мотив, че това неизбежно ще доведе до засенчване на съществуващата сграда в УПИ II-74.

С последващо решение по т.16 от Протокол № 10/ 06.06.2024г. на ЕСУТ при Община Казанлък, е приет, на основание чл.128, ал.8 от ЗУТ, проекта за изменение на ПУП – План за застрояване и Работен устройствен план на част от квартал 35 по плана на гр.Казанлък за УПИ I-73 /ПИ с идентификатор 35167.501.73/. План за застрояване - промяна от нискоетажно в средноетажно застрояване със запазване на свързаното нискоетажно застрояване на общата граница с УПИ II-74; показатели на застрояване: до 12.5м височина; до 70% плътност на застрояване; до 2.0 коефициент на интензивност и 30% минимална площ на озеленяване. План за регулация и застрояване на част от кв.268 относно ПИ с идентификатори 35167.502.6357 и 35167.502.6356 по плана на гр.Казанлък. РУП за УПИ I-73, свързано с УПИ II- 74.

В законоустановения 14-дневен срок не е последвало произнасяне от компетентния, по см. на чл.129, ал.2 във вр. с чл.136, ал.1 от ЗУТ, административен орган – Кмета на Община Казанлък, с издаване на заповед за одобряване на приетия от общинския експертен съвет проект.

По делото са представени и приети като доказателства документите, съдържащи се в образуваната административна преписка по подаденото от К. И., Б. З. и Д. Г. З. с вх. 194-С-985-1/25.07.2023г.

За изясняване на обстоятелства от значение по делото е допусната, назначена и изслушана съдебно-техническа експертиза, заключенията по която – основно и допълнително, съдът възприема. Вещото лице дава заключение, че изработените проекти за изменение на ПУП – ПЗ и РУП на УПИ I-73 съответстват на обхвата, съдържанието и показателите на застрояване, определени със Заповед № 273/ 16.02.2024г., издадена от Кмета на Община Казанлък на основание чл.135, ал.3 от ЗУТ, като новопредвиденото застрояване изцяло съответства на показателите /плътност, Кинт, озеленяване и височина/ по действащия ОУП, одобрен с Решение № 579/ 26.10.2017г. на Общински съвет – Казанлък. Сочи, че съгласно действащия ПУП от 1998 г. трите урегулирани поземлени имота - УПИ І-73, УПИ ІІ-74 и УПИ ІІІ-75, в кв. 35 са предвидени за ниско свързано застрояване. С процесния проект свързаното застрояване се запазва изцяло и в същата конфигурация по отношение на УПИ ІІ-74 и УПИ ІІІ-75, както е по действащия ПУП-ПРЗ от 1988 г. Запазва се и свързаното застрояване в контактната зона на УПИ І-73 със съседния УПИ ІІ-74 от северната улична регулационна линия към ул. Пирин, като отстоянието от тази улична регулационна линия не се променя с изготвения проект. Предвидените в проекта дължини на калканните стени в УПИ I-73, УПИ II-74 и УПИ III-75 е 14 метра. Предвидената с проекта частична промяна на външната линия на застрояване в ъгловия УПИ I-73 е извън контактната зона със съседния УПИ II-74 и според вещото лице е на законово регламентираното разстояние съгласно чл.31, ал.2, т.1 ЗУТ – предвидена е височина на сградата 12.5м. и разстоянието при тази височина до УПИ II-74 трябва да е минимум 4.17м., а в случая е 4.25м. Съществуващите дисперсно разположени четири сгради в трите имота, включени в свързаното застрояване, не се запазват и нямат предвиден с действащия план траен градоустройствен статут, поради което при прилагане на ПЗ същите подлежат на събаряне. В отговор на допълнително поставените задачи вещото лице пояснява, че предвиденото с проекта за изменение на ПЗ и проекта на РУП застрояване е за една сграда, а отразяването на две петна в графичните части се дължи на обстоятелството, че има разлика във височините. Експерта сочи, че разстоянията от северната улична регулационна линия до срещуположната южна вътрешна регулационна граница на УПИ I-73 са две, тъй като имотът е с неправилна форма и същите са съответно 35.47м /измерено по източната вътрешна регулационна граница към УПИ II-74/ и 35.71м /измерено по западната улична регулационна линия/. Относно разстоянието от западната улична регулационна линия до срещуположната вътрешна регулационна граница е дадено заключение, че тези разстояния също са две, а именно: 11.52м. /измерено по северната улична регулационна линия/ и 6.85м /измерено по южната регулационна граница/. На зададения въпрос за дълбочината на новопредвиденото застрояване в УПИ I-73 вещото лице отговаря, че дълбочината на проектираната сграда с височина от 12.50м спрямо северната улична регулационна линия е 17.55м., а спрямо западната улична регулационна линия дълбочината на сградата с височина от 12.50м. е 6.95м. Според уточнението на експерта, дадено при изслушване на допълнителното заключение в съдебно заседание, за превишението на дълбочината над 16м., което в случая е 1.55м., е налице отклонение от нормативно изискуемото разстояние спрямо вътрешна източната регулационна граница с около 0.36м, но същото се явява несъществено и е възможно да се направят отстъпи двупосочно по надлъжната фасада на сградата, съответно – 0.17м и 0.19м., което следва се прецизира с инвестиционния проект.

При така установената по делото фактическа обстановка, съдът прави следните правни изводи:

Съгласно чл.135, ал.1 от ЗУТ лицата по чл. 131 от същия закон могат да правят искания за изменение на устройствените планове с писмено заявление до кмета на общината. Разпоредбата на чл. 136, ал. 1 от ЗУТ указва, че проектите за изменения на устройствените планове на основанията по чл. 134, ал. 1 и 2 се изработват, съгласуват, обявяват, одобряват и влизат в сила при условията и по реда на раздел III от глава седма. Съгласно чл. 129, ал. 2 от ЗУТ подробният устройствен план в обхват до един квартал, а в Столичната община и в градовете с районно деление - в обхват до три квартала, както и за поземлени имоти извън границите на населени места и селищни образувания, включително за необходимите за тях елементи на техническата инфраструктура, се одобрява със заповед на кмета на общината в 14-дневен срок след приемането на проекта за подробен устройствен план от общинския експертен съвет.

Със Заявление вх.№ 194-С-985-1#10/ 15.05.2024г. жалбоподателите по делото, в качеството им на собственици на УПИ I-73, са отправили искане до кмета на Община Казанлък да одобри проект за изменение на ПУП – ПЗ и РУП за УПИ I-73 в кв.35 по плана на гр.Казанлък, чието изработване е било надлежно разрешено с предходно издадена от кмета на общината заповед по чл.135, ал.3 от ЗУТ. Сезираният с искането административен орган – Кмет на Община Казанлък е бил компетентен да се произнесе съгласно чл. 129, ал.2 във вр. с чл.136, ал.1 ЗУТ, с издаване на заповед за одобряване на внесения проект за изменение на ПУП или отказ да бъде одобрен същият, и е следвало да стори това в 14-дневен срок след приемането на проекта от общинския експертен съвет. В случая с решение от 06.06.2024г., взето по Протокол № 10 от същата дата Експертен съвет при Община Казанлък е приел внесения от К. И., Б. З. и Д. Г. проект за изменение на ПУП – ПЗ и РУП, поради което кметът на Община Казанлък е следвало да се произнесе по заявлението в срок до 20.06.2024г. Липсата на изрично произнасяне в срока по чл.129, ал.2 от ЗУТ на компетентния административен орган, по аргумент от разпоредбата на чл. 58, ал. 1 от АПК, формира и релевира наличието на мълчалив отказ за издаване на заповед по чл. 129, ал.2 вр. чл.136, ал.1 от ЗУТ за одобряване на проека за изменение на ПУП – ПЗ и РУП по заявеното от К. И., Б. З. и Д. Г. искане. Срокът, в който заинтересованите лица могат да упражнят правото си да обжалват по съдебен ред формирания мълчалив отказ на Кмета на Община Казанлък е 14 – дневен, считано от изтичането на срока, в който административният орган е бил длъжен да се произнесе. В случая този срок е спазен, тъй като жалбата, във връзка с която е образувано съдебното производство по делото, е подадена до Административен съд – Стара Загора чрез Община Казанлък на 04.07.2024 г. с вх. № 1194-С-985-1#3/ 04.07.2024г.

С оглед на гореизложеното съдът приема че оспорването, като направено от легитимирани лица с правен интерес, в нормативно установения срок по чл. 215, ал. 4 от ЗУТ и против административен акт, подлежащ на съдебно обжалване и контрол за законосъобразност, е процесуално допустимо.

Разгледана по същество, жалбата е неоснователна.

Доколкото предмет на оспорване е мълчалив отказ на Кмета на Община Казанлък да одобри проект за изменение на ПУП – ПЗ и РУП, то обхвата на осъществявания от съда контрол за законосъобразност е проверка за съответствието на внесения за одобрение проект с правилата и нормите по устройство на територията, регламентирани в ЗУТ и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане, както и с Общия устройствен план на населеното място.

Предмет на процесното изменение на ПУП-ПЗ е промяна в характера на застрояването в УПИ I-75 – от ниско застрояване в средно застрояване с посочени показатели на застрояването /височина, плътност, Кинт. и минимална площ за озеленяване/, съответстващи на ОУП на гр.Казанлък, и при запазване на предвиденото с действащия ПЗ свързаното ниско застрояване на общата граница с УПИ II-74. От заключението на вещото лице, изпълнило назначената по делото съдебно-техническа експертиза, както и от графичната част на изработения РУП /л.62 по делото/, се установява, че проектът предвижда изграждане сграда на основното застрояване - жилищна сграда с гаражи, на две нива – с височина от 10м. в контактната зона с УПИ II-74 /4.25м/ и дълбочина в тази й част 14м /с изцяло покриване на калканната стена на сградата, предвидена за изграждане в съседния УПИ II-74 съгласно действащия ПЗ/, а в останалата й част сградата е с височина 12.50м. и дълбочина 17.55м.

В тази връзка следва да бъде изследвано съответствието на предвиденото застрояване с предвидените в ЗУТ правилата и нормативите за разполагане на сградите на основното застрояване.

Съгласно чл.29 от ЗУТ при свободно и при свързано застрояване – само в два урегулирани поземлени имота, дълбочината на застрояване се ограничава само от изискванията на чл.31-35 от ЗУТ за разстояния и от показателите за плътност, интензивност и озеленена площ. В настоящия случай свързаното застрояване е предвидено за три урегулирани поземлени имота, поради което приложение намира нормата на чл. 30 от ЗУТ, въвеждаща ограничение за дълбочина на сградите при свързано застрояване не по-вече от 16м за първия жилищен надземен етаж. Разпоредбата на чл.30, ал.2 допуска изключение от това правило, в случаите, когато урегулираният поземлен имот има дълбочина повече от 30 м и лице не по-малко от 20 м. Според отговори на втори въпрос от допълнителното заключение на изпълнената по делото съдебно-техническа експертиза, разстоянието от северната улична регулационна линия до срещуположната южна вътрешна регулационна граница е равно на 35.47м спрямо източната вътрешна регулационна граница и съответно 35.71м спрямо западната улична регулационна линия. Следователно първото условие на чл.30, ал.2 от ЗУТ за дълбочина на УПИ над 30м., се явява изпълнено. Отсъства обаче второто изискване - за лице на урегулирания поземлен имот не по-малко 20м. Това е така, защото видно от отговор на трети въпрос от допълнителното заключение, дължината на северната улична регулационна линия е равна на 11.52м. Правно невъзможно е дълбочината на урегулирания поземлен имот – дължината от северната улична регулационна линия до срещуположната южна вътрешна регулационна граница, да бъде определена и като лице на имота към улицата от запад, защото това би означавало едно и също разстояние да бъде едновременно лице и дълбочина на имота. Правилата на чл.29 и чл.30 ЗУТ се прилагат при свързано жилищно застрояване, независимо от това дали имотите имат лице на две улици, което се потвърждава и от разпоредбата на чл.82, ал.8 от Наредба № 7 от 22.12.2003 г. за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони. Изложеното налага извод, че предвиденото с проекта изграждане на сграда на основното застрояване с дълбочина от 17.55м. в УПИ I-73, който няма лице минимум 20 метра, е недопустимо, като противоречащо на императивните разпоредби на чл.30, ал.1 и ал.2 от ЗУТ.

Отделно от това в случая се констатира и нарушение на установените в чл.31 от ЗУТ изисквания за разполагане на сградите на основното застрояване, поради следното:

Съгласно чл. 31, ал. 2, т.1 от ЗУТ, при средно жилищно застрояване /каквото е налице в разглеждания случай/, нормативите за разстоянията на сградите на основното застрояване до страничната граница на урегулирания поземлен имот е най-малко една трета от височината на сградата. Съгласно ал. 5 на същата законова разпоредба нормативите за разстояния до страничните граници на урегулираните поземлени имоти по ал. 1 и 2 се прилагат за сгради с дълбочина до 16 м. За частта от сградата с по-голяма дълбочина към разстоянията до страничните граници на урегулираните поземлени имоти по ал. 1 и 2 се добавя 30 на сто от увеличената дълбочина над 16 м. В урегулиран имот с лице към две улици разстоянията за дълбочината над 16 м се увеличават, докато достигнат стойност с 2 м по-голяма от норматива за разстояние до странична граница по ал. 1 и 2.

В настоящия случай правно значение има спазването на правилото на чл.31, ал.5 от ЗУТ, доколкото се установя дълбочина на проектното застрояване над 16 метра, а именно 17.55м. В проекта на РУП е котирано, че разстоянието от сградата с дълбочина над 14м до източната вътрешна регулационна граница е равно на 4.25м. Изискуемото съгласно чл.31, ал.5 ЗУТ разстояние на частта от сградата с дълбочина над 16м до страничната регулационна граница /в случая до източната/ е 4.62м., защото разстоянието по чл.31 ал.2 т.1 от ЗУТ е равно на 4.16м, към което се добавят 30 на сто от 1.55м /17.55м -16м/. Следователно налице е намаление с 0.37м на нормативно изискуемото разстояние за предвиденото застрояване с дълбочина над 16 м. спрямо вътрешната регулационна граница със съседния УПИ II-74. Определената в проекта вътрешна линия на застрояване към страничната източна регулационна граница, е задължителна, а не ограничителна, тъй като е нанесена в графичната част на проекта за РУП /арг.чл.113, ал.4 ЗУТ/, поради което застрояването не може да отстъпи навътре от ограничителните линии, така че да бъде спазено нормативното изискване по чл.31, ал.5 от ЗУТ. В този аспект съдът не споделя изразеното от вещото лице становище за несъщественост на несъответствието и възможност при изготвяне на инвестиционния проект да се прецизира.

Налице е и неспазване изискването по чл.27, ал.2 ЗУТ, съгласно което линията на застрояване трябва да бъде на разстояние 2 метра от пресечната точка на уличните регулационни линии в зоната на кръстовището. Според графичната част на проекта за РУП пресечната точка на уличните регулационни линии в зоната на кръстовището е северозападния ъгъл на имота. От тази пресечна точка до външната линия на застрояване разстоянието е 1.63м, а според вещото лице е 1.80 /премерено по диагонал/, което несъмнено е по-малко от изискуемите 2 метра.

Установените несъответствия в изработения проект за изменение на ПУП – ПЗ, съответно на свързания с него РУП, във връзка с приложението на чл.30, ал.1 и ал.2, чл.31, ал.5 и чл.27, ал.2 от ЗУТ, се явяват достатъчно основание да се откаже неговото одобряване. Обстоятелството, че проектът е бил приет от ЕСУТ при Община Казанлък не може да доведе до различен правен извод. Решенията на този помощен орган не са обвързващи за компетентния административен орган, поради което последният при извършваната от него преценка за законосъобразност на представеният му проект за ПУП, в никаква степен не е ограничен от изложеното от ЕСУТ становище.

По изложените съображения настоящият съдебен състав приема, че мълчаливият отказ на Кмета на община Казанлък да одобри проекта за изменение на ПУП – ПЗ и РУП по подаденото от жалбоподателите заявление с вх.№ 194-С-985-1#0/ 15.05.2024г., се явява законосъобразен. Жалбата е неоснователна и следва да бъде отхвърлена.

Водим от горните мотиви и на основание чл.172, ал.2, предложение последно от АПК, Старозагорският административен съд

Р Е Ш И :

ОТХВЪРЛЯ жалбата на К. К. И., Б. С. З. и Д. С. Г. против мълчалив отказ на Кмета на Община Казанлък да издаде заповед за одобряване на изменение на Подробен устройствен план ПЗ и РУП относно УПИ I-73, кв.35 по плана на гр.Казанлък, по подадено заявление с рег. № 194-С-985-1#10 от 15.05.2024г.

Решението подлежи на обжалване с касационна жалба пред Върховния административен съд в 14 дневен срок от съобщаването му на страните.

Съдия: