Решение по дело №7/2021 на Административен съд - Кърджали

Номер на акта: 62
Дата: 2 април 2021 г. (в сила от 28 февруари 2022 г.)
Съдия: Виктор Динев Атанасов
Дело: 20217120700007
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 13 януари 2021 г.

Съдържание на акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

 

                                                                       № … … ...

                                                                    

                                               град Кърджали, 02.04.2021 год.

 

                                          В      И  М  Е  Т  О      Н  А      Н  А  Р  О  Д  А

 

Кърджалийският административен съд, ...……....... в публично заседание ………… 

на четвърти март …………..……………..….…....…..………….…………………..………………................

през 2021/две хиляди двадесет и първа/ година, в състав:

                                                                               ПРЕДСЕДАТЕЛ:  ВИКТОР  АТАНАСОВ

                                                                                               ЧЛЕНОВЕ:   АЙГЮЛ  ШЕФКИ                                                                                                             

                                                                                                            МАРИЯ  БОЖКОВА

 

при секретаря ………………………………....…...….. Мелиха  Халил, ……..….………….……....….……

и при участието на ……………………..……………………………………………...………..……………………..

като разгледа докладваното от ...................... съдията Виктор Атанасов ............................ 

административно дело №7.... по описа за ...................... 2021 година ..........................

и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

          Производството е административно, по реда на Раздел ІІ на Глава Х/чл.179 и следв./ от Административнопроцесуалния кодекс/АПК/.

Образувано е по повод постъпилата в Административен съд - Кърджали Заповед №РД-09-4 от 12.01.2021 год., издадена от областния управител на област Кърджали, с която е оспорено, като незаконосъобразно, Решение №152 от 22.12.2020 год. на Общински съвет – Кирково, по Протокол №13 от заседание на Общински съвет – Кирково, проведено на 22.12.2020 год., с т.1 от което решение, е одобрена План-сметката за 2021 година за необходимите приходи и разходи за дейностите по събиране и транспортиране на битовите отпадъци до съоръжения и инсталации за тяхното третиране, третирането на битовите отпадъци в съоръжения и инсталации и поддържането на чистота на териториите за обществено ползване в населените места и селищните образувания в община Кирково, съгласно Приложение №1 и с т.2. е определена:

2.1. Таксата за битови отпадъци за имоти на физически лица и жилищни имоти на юридически лица за 2021 год., в размер на 6.5 промила от данъчната оценка на имота, разпределена по видове услуги, както следва:

• сметосъбиране и сметоизвозване - 3.2 промила;

• обезвреждане битови отпадъци в депа и други съоръжения – 3.2 промила;

• чистотата на територията за обществено ползване – 0.1 промила.

2.2. Таксата за битови отпадъци за нежилищни имоти на юридическите лица за 2021 год., в размер на 10.5 промила върху по-високата между данъчната оценка или отчетната стойност на имотите, разпределена по видове услуги, както следва:

• сметосъбиране и сметоизвозване – 5.9 промила;

• обезвреждане битови отпадъци в депа и други съоръжения – 4.3 промила;

• чистотата на територията за обществено ползване – 0.3 промила.

В мотивите към заповедта са изложени съображения за допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила, обосноваващо незаконосъобразност на акта по смисъла на чл.146, т.3 от АПК. В мотивите се сочи, че приетото Решение №152 от 22.12.2020 год. представлява общ административен по смисъла на чл.65 от Административнопроцесуалния кодекс/АПК/, т.к. с еднократно правно действие се създават права или задължения или непосредствено се засягат права, свободи или законни интереси на неопределен брой лица, както и че адресатите на тези актове са идентифицирани, макар и по общи признаци, а именно - носителите на задължението за заплащане на такса за битови отпадъци на територията на община Кирково. Сочи се също, че действието на актовете спрямо неговите адресати се преустановява с еднократното му изпълнение през съответната календарна година - 2021 год. и поради това, Общинска администрация - Кирково приложила и правилата за издаване на общ административен акт, заложени в чл.66 – чл.74 от АПК. В мотивите се твърди, че при приемането на Решение №152/22.12.2020 год. обаче, били нарушени императивните изисквания на АПК, поради което решението страда от пороци, водещи до неговата незаконосъобразност.

Сочи се в тази връзка, че съгласно чл.59 от АПК, приложим в случая на основание чл.74 от АПК, за да бъде един административен акт законосъобразен, той следва да бъде мотивиран, да съдържа ясни фактически и правни основания за издаването му и че изискването за обосноваване на административния акт е една от гаранциите за неговата законосъобразност, които законът установил в защитата на правата и интересите на гражданите и организациите - страни в административното производство. Развиват се съображения, че тази гаранция се проявява в две насоки, като се сочи, че с излагането на фактическите основания в мотивите се довеждат до знанието на страните съображенията, по които административният орган е издал съответният административен акт и това подпомага страните в избора на защитните средства и въобще при изграждането на защитата им срещу такива актове, а от друга страна, наличието на мотиви улеснява и прави възможен контрола върху законосъобразността и правилността на акта, упражняван при обжалването му пред по-горния административен орган и пред съда и допринася за разкриване на евентуално допуснатите закононарушения, разкрива и възможности за контрол над случаите, в които въпросът е решен по целесъобразност, но са надхвърлени рамките на предоставената на административния орган оперативна самостоятелност. Излага се и довод, че липсата на мотиви или формалното им посочване опорочава административния акт, доколкото без наличието им не е възможна проверка за съществуването или основателността на фактите, послужили като основание за издаване на акта, а оттук и на законосъобразността му. В мотивите се цитира цялата т.2 на оспореното решение на Общински съвет – Кирково, като се твърди, че предложените съображения в Докладната записка на кмета на община Кирково, отнасящи се до увеличение на отчисленията по чл.60 и чл.64 от Закона за управление на отпадъците /ЗУО/, само формално обосновавали необходимостта от повишаване на размера на ТБО за 2021 година. Според оспорващия, увеличението в т.2.1 и т.2.2 от Решение №152/22.12.2020 год. на елемента от ТБО (подробно обосновано в докладната записка на кмета) - „Третиране на битови отпадъци в съоръжения и инсталации/депа/” и „Сметосъбиране и сметоизвозване” било обосновано единствено с увеличението на отчисленията по чл.60 и чл.64 от ЗУО и не било посочено, възможно ли е отчисленията по чл.60 и чл.64 от ЗУО да се компенсират, макар и частично, с друг източник на финансиране. Твърди се също, че липсвала информация, какво е съотношението приход/разход за ТБО за 2020 година и съответно, може ли това увеличение в отчисленията по ЗУО да се покрие отчасти от приходите от ТБО за 2020 година. Сочи се, че от Докладната записка на кмета на община Кирково се установявало, че единственият мотив за това драстично увеличение са дължимите от общината към Министерството на околната среда и водите ежегодни отчисления по чл.60 и чл.64 от Закона за управление на отпадъците/ЗУО/, като била представена информация за размера на заплатените към РИОСВ - Хасково отчисления от 2016 до 2019 год., посочени били нормативно определените размери на отчисленията за тон отпадък за годините 2016, 2017, 2018, 2019 и 2020 год., посочено било и количеството извозени отпадъци през 2016, 2017, 2018, 2019 год. и приблизителното количество отпадъци, което се очаква да бъде депонирано до края на 2020 година, както и очакваното количество за депониране през 2021 година.

В мотивите към заповедта се сочи, че отчисленията, които общините плащат към Регионалните инспекции по околна среда и водите/РИОСВ/ за всеки тон депониран отпадък, са въведени в края на 2013 година с Наредба №7 от 19 декември 2013 год. за реда и начина за изчисляване и определяне размера на обезпеченията и отчисленията, изисквани при депониране на отпадъците, издадена от министъра на околната среда и водите и че мярката им има за цел да накара местните администрации да оползотворят повече битови отпадъци, вместо да ги депонират, както и че средствата се натрупват по специални сметки и с тях се правят инвестиции в сепариращи и компостиращи инсталации, а общините могат да бъдат освободени от таксата, която плащат за депониране на отпадъците, ако изпълнят целите за рециклиране и оползотворяване на боклука, заложени в ЗУО. Твърди се, че настъпилите промени през декември 2020 година в българското законодателство също не били коментирани нито от вносителя на предложението за увеличение на такса битови отпадъци, нито от общинските съветници. Сочи се, че с §58 от Закон за изменение и допълнение на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (Обн., ДВ, бр.105 от 11 декември 2020 год., в сила от 11.12.2020 год.) месечните обезпечения и отчисления за 2020 год. по чл.60, ал.2, т.1 и 2 и чл.64, ал.1 от ЗУО за периода от 1 март 2020 година до 31 декември 2020 година остават по сметка на общината, която ги е събрала и се разходват по решение на общинския съвет чрез вътрешни компенсирани промени, без да се изменя приетият от общинския съвет начин на определяне и размер на таксата за битови отпадъци, т.е. всички общини в РБългария били освободени от заплащане на отчисленията по ЗУО за период от 10 месеца, а в ал.2 на §60 от същия закон се посочвало, че дължимите месечни отчисления за 2021 година по чл.60, ал.2, т.1 и 2 и чл.64, ал.1 от ЗУО се внасят в срок до 31 декември 2021 год., а с ал.3 се допълвало, че за периода от 1 януари до 31 декември 2021 год. не се начисляват лихви върху дължимите суми за месечни отчисления по Закона за управление на отпадъците. Според оспорващия, тези съществени за всяка община законови разпоредби (влезли в сила дни преди заседанието на Общински съвет - Кирково) не били взети под внимание от общинските съветници при приемането на Решение №152/22.12.2020 год. Излага се и довод, че в чл.6 от АПК законодателят заложил принципът на съразмерност и че придържайки се към него, административният орган е длъжен при две или повече законосъобразни възможности да избере тази възможност, която е осъществима най-икономично и е най-благоприятна за държавата и обществото, като се твърди, че в конкретния случай нито кметът на община Кирково, като вносител на предложението, нито общинските съветници от Общински съвет – Кирково, са обсъдили възможността в настоящия период на здравна и икономическа криза, жителите и бизнеса в община Кирково да не бъдат натоварвани с по-висока такса битови отпадъци, за сметка на невнесените по сметките на РИОСВ (или върнатите на общината) отчисления за 10 месеца. Предвид изложеното, оспорващият счита в мотивите към заповедта, че Решение №152 от Протокол №13 от 22.12.2020 год. от проведено заседание на Общински съвет - Кирково е незаконосъобразно, прието при съществени нарушения на административно производствените правила - отменително основание съгласно чл.146, т.3 от АПК.

Редовно призован за съдебното заседание, оспорващият - областният управител на област Кърджали, не се явява, представлява се от редовно упълномощен процесуален представител – юрк.А. Ф., която заявява, че поддържа изцяло Заповед №РД-09-4 от 12.01.2021 год. на областния управител на област Кърджали, с която се оспорва като незаконосъобразно Решение №152 от Протокол №13 от проведено заседание на 22.12.2020 год. на Общински съвет - Кирково. Отново сочи, че по своята същност т.2 от приетото решение на ОбС - Кирково представлява общ административен акт и трябва да се издаде при зачитането на императивните разпоредби, заложени в чл.66 - чл.74 включително, от АПК, като издаването му следва да бъде съпроводено, освен при голяма публичност, а и с ясни мотиви. Сочи, че в конкретния случай, вносителят на предложението обуславя предвидените увеличения на ТБО единствено с отчисленията за обезвреждане на битови отпадъци в депа или други съоръжения по чл.60 и чл.64 от Закона за управление на отпадъците и че никъде не се коментират конкретни фактически съображения, излагащи по ясен и категоричен начин основанията за необходимостта от повишаване на ТБО на територията на община Кирково. Счита, че не става известно, защо точно с толкова е предложено да се увеличи размерът на ТБО, както и не се коментира, какво е съотношението приход/разход на ТБО за 2020 година, както и сочи, че в предложението си кметът на община Кирково не е загатнал за възможност/или невъзможност това перо от бюджета на общината да се дофинансира с други общински средства, а директно е решено, че за отчисленията трябва да платят жителите на община Кирково. Сочи също, че с §58 от Закона за изменение и допълнение на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, обнародван в ДВ, бр.105 от 11 декември 2020 година, в сила от 11.12.2020 година, месечните обезпечения и отчисления за 2020 година по чл.60, ал.2, т.1 и 2 и чл.64, ал.1 от ЗУО, за периода от 1 март 2020 година до 31 декември 2020 година, остават по сметка на общината, която ги е събрала и се разходват по решение на общинския съвет чрез вътрешни компенсирани промени, без да се изменя приетият от общинският съвет начин на определяне и размера на таксата за битови отпадъци, т.е. счита, че всички общини в РБългария са освободени от заплащане за отчисленията по ЗУО за период от 10 месеца. Излага довод, че тези съществени законови промени, настъпили дни преди приемане на решението на ОбС - Кирково, не били взети по никакъв начин под внимание от кмета на общината или общинските съветници, като в тази връзка не била обсъдена възможността в период на здравна и икономическа криза, жителите и бизнесът в община Кирково да не бъдат натоварвани допълнително с по-висока ТБО, за сметка на невнесените по сметка на РИОСВ или върнати на общината отчисления от 10 месеца. Моли съда, като вземе предвид изложеното до тук, както и мотивите, посочени в заповедта на областния управител, да отмени Решение №152 от Протокол №13/22.12.2020 год. на ОбС – Кирково. Също така, моли да бъдат присъдени направените разноски по делото, в размер на 20 лева, за обявяване на оспорването в ДВ, за които представя Списък на разноските, съгласно чл.80 от ГПК.

Ответникът по оспорването – Общински съвет – Кирково, редовно призован за съдебното заседание, се представлява от редовно упълномощен процесуален представител – адв.М. С. от АК – ***, който счита направеното оспорване за недопустимо в едната му част и за неоснователно в другата. Счита, че жалбата на областния управител на област Кърджали, в частта, в която се оспорва план-сметката е недопустима, като сочи, че в тази връзка, АдмС – Кърджали нееднократно е посочвал, че с акта по одобряване на план-сметката не се създават самостоятелни права и задължения, нито непосредствено се засягат права, свободи и законни интереси на граждани или юридически лица, поради което същият не е административен акт и в тази връзка, тази част от заповедта е недопустима, а в останалата част я намира за неоснователна. Счита, че от събраните по делото доказателства безспорно се установява, че при приемане на процесното решение, ОбС – Кирково законосъобразно е спазил цялата процедура по АПК и ЗМДТ, като сочи, че откриването на производството по издаване на общия административен акт е стартирало с уведомление, което е било разгласено в абсолютно всички населени места на територията на община Кирково, като видно от представената по делото разпечатка от интернет страницата на община Кирково, е предоставена възможност на заинтересованите лица да участват в самото производство. Сочи също, че е било проведено обществено обсъждане при спазване на абсолютно всички изискуеми от закона правила и норми. На следващо място твърди, че в докладната записка на кмета на общината са изложени подробни мотиви и съображения за това, как следва да бъде определена ТБО за 2021 год. В тази връзка намира за нужно да поясни, че настъпилите изменения в ЗУО касаят единствено и само 2020 год., а оспореното решение на ОбС – Кирково касае 2021 год. Предвид изложеното, моли съда да отхвърли в останалата част оспорването на процесното решение, като неоснователно, както и да присъди в полза на ОбС – Кирково направените по делото разноски, като в съдебно заседание представя и списък на разноските. В предоставен от съда срок представя и писмена защита, в която развива подробни доводи и съображения в подкрепа на оспореното решение на Общински съвет – Кирково.

Административен съд – Кърджали, като прецени заявените в заповедта на областния управител на област Кърджали доводи и съображения и въз основа на събраните по делото доказателства, намира за установено от фактическа страна следното:

С оспореното Решение №152 от 22.12.2020 год. по Протокол №13 от заседание на Общински съвет - Кирково, проведено на 22.12.2020 год./л.9-л.10, л.40-л.41/, Общински съвет – Кирково, на основание чл.21, ал.1, т.7 от ЗМСМА и чл.66, ал.1 от Закона за местните данъци и такси/ЗМДТ/, с т.1. от същото, е одобрена План-сметката за 2021 година за необходимите приходи и разходи за дейностите по събиране и транспортиране на битовите отпадъци до съоръжения и инсталации за тяхното третиране, третирането на битовите отпадъци в съоръжения и инсталации и поддържането на чистота на териториите за обществено ползване в населените места и селищните образувания в община Кирково, съгласно Приложение №1/Приходи от услуги по управление на отпадъците - всичко 763371.00 лева; Разходи за услуги  по управление на отпадъците -  всичко 763371.00 лева, в т.ч.: 1. Разходи по събиране на битови отпадъци и транспортирането им до депо – общо 376986.00 лева; 2. Разходи за третиране на битови отпадъци -  общо 365385.00 лева и 3. Разходи за поддържане чистотата на териториите за обществено ползване в населените места и селищните образувания в общината – общо 21000.00 лева/л.22/, а с т.2. е определена:

2.1. Таксата за битови отпадъци за имоти на физически лица и жилищни имоти на юридически лица за 2021 год., в размер на 6.5 промила от данъчната оценка на имота, разпределена по видове услуги, както следва:

• сметосъбиране и сметоизвозване - 3.2 промила;

• обезвреждане битови отпадъци в депа и други съоръжения – 3.2 промила;

• чистотата на територията за обществено ползване – 0.1 промила.

2.2. Таксата за битови отпадъци за нежилищни имоти на юридическите лица за 2021 год., в размер на 10.5 промила върху по-високата между данъчната оценка или отчетната стойност на имотите, разпределена по видове услуги, както следва:

• сметосъбиране и сметоизвозване – 5.9 промила;

• обезвреждане битови отпадъци в депа и други съоръжения – 4.3 промила;

• чистотата на територията за обществено ползване – 0.3 промила.

Видно от изискания от съда и приет като доказателство по делото пълен препис от Протокол №13 от заседанието на Общински съвет – Кирково, проведено на 26.12.2020 год./л.42-л.57/, на същото са присъствали 28 съветници от общо 29, видно и от изискания и представен по делото присъствен списък за това заседание/л.11, л.59/ от Присъствената книга на Общински съвет – Кирково за мандат 2019 – 2023 год., като в гласуването са участвали всички присъстващи 28 общински съветници, от които, „ЗА” са гласували 20/двадесет/ от тях, а „против” – 8/осем/.

Решението е гласувано и прието въз основа на докладна записка кмета на община Кирково, с Изх.№07-01-131 от 14.12.2020 год. на община Кирково, до Общински съвет – Кирково, съдържаща и проект на решението, регистрирана в деловодството на общинския съвет с Вх.№ОбС-06, дело 408, от 14.12.2020 год./л.15-л.21/, към която докладна записка е приложен и проектът на План-сметката за 2021 год. за дейностите по управление на отпадъците в община Кирково/л.22/.

По изисканата от ответника преписка не са представени становища или предложения от постоянни комисии към Общински съвет – Кирково, по тази докладна записка на кмета на община Кирково. От съда е изискана и е представена поканата за свикване на това заседание на Общински съвет – Кирково, като е представена и приета по делото Покана №13 от 15.12.2020 год., подписана от председателя на Общински съвет - Кирково/л.60-л.61/, с която, на основание чл.23, ал.4, т.1 от ЗМСМА, е било свикано заседанието на Общински съвет – Кирково, на датата 22.12.2020 год., от 14:00 часа, в Конферентната зала на общината, като видно от тази покана, докладната записка на кмета на община Кирково относно одобряване на план сметката за приходите и разходите за дейностите, свързани с управлението на битовите отпадъци за 2021 год., както и за размера на ТБО в община Кирково за 2021 год., е била включена като т.1 в дневния ред на това заседание.

По преписката е представена и разпечатка от официалната интернет страница на община Кирково/л.63/, от която е видно,  че на датата 29.10.2020 год., на официалната интернет страница на общината е бил публикуван проекта на План-сметката за дейностите по управление на отпадъците в община Кирково през 2021 год., както и за размера на ТБО в община Кирково за 2021 год. На основание чл.66 от АПК и във вр. с чл.66 от ЗМДТ, Общински съвет - Кирково е уведомил всички заинтересовани страни, че открива производство по издаване на общ административен акт за одобряване на План-сметка за 2021 година за необходимите приходи и разходи за дейностите по събиране и транспортиране на битовите отпадъци до съоръжения и инсталации за тяхното третиране, третирането на битовите отпадъци в съоръжения и инсталации и поддържането на чистота на териториите за обществено ползване в населените места и селищните образувания на територията на община Кирково и определяне размера на таксата за битови отпадъци за населените места на територията на община Кирково през 2021 год., като е изготвено уведомление, съдържащо и мотивите за издаването на общия административен акт. Видно от приложеното по делото Уведомление/л.12-л.14, л.67-л.69/, същото е било публикувано на официалната интернет страница на община Кирково, на основание чл.66, ал.1 от АПК, също на датата 29.10.2020 година, като в представената разпечатка на уведомлението е отразено/л.14/, че това уведомление /новина/ е било посетено 65 пъти. В уведомлението изрично е указано, че заинтересованите лица и организации могат да участват в производството по издаване на акта по чл.65 и чл.66 от АПК, чрез представяне на писмени предложения и възражения по проекта за решение за приемане на План-сметката за дейностите по управление на отпадъците в община Кирково през 2021 год., както и за размера на Таксата битови отпадъци в община Кирково през 2021 год., в едномесечен срок, считано от датата на оповестяване на уведомлението. В уведомлението е указано също така, че писмените становища, мнения и коментари, могат да бъдат изпращани, както следва: на хартиен носител: до деловодството на община Кирково, ул.„Дружба” №1 и по електронен път: на посочения е-mail адрес: **********@*****.***. Наред с това, Уведомлението, на основание чл.66, ал.1 от АПК, е било оповестено и разгласено чрез поставяне на видни места - информационно табло на община Кирково, а от представените и приети в съдебно заседание като доказателство 4/четири/ броя протоколи/л.71-л.76/ е видно, че това уведомление за откриване на производство по издаване на общ административен акт - за одобряване на План-сметка за 2021 год. за необходимите приходи и разходи за дейностите по събиране и транспортиране на битовите отпадъци до съоръжения и инсталации за тяхното третиране, третирането на битовите отпадъци в съоръжения и инсталации и поддържането на чистота на териториите за обществено ползване в населените места и селищните образувания на територията на община Кирково и определяне размера на таксата за битови отпадъци за населените места на територията на община Кирково през 2021 год. е било поставено на общодостъпно място във всички кметства и кметски наместничества на територията на община Кирково, общо 64/шестдесет и четири/ на брой, като видно от тези протоколи, във всички случаи това е извършено също на датата 29.10.2020 год., т.е. на датата, на която е било публикувано уведомлението за откриване на  производство по издаване на общия административен акт и на проекта за решение, на официалната интернет страница на община Кирково.

По делото, най-сетне, е представена и приета като доказателство и справка от 02.12.2020 год. за постъпили предложения, становища и възражения по предложения проект за общ административен акт/л.62/, като в същата е посочено, че проектът е оповестен на 29.10.2020 год. и при изтичането на едномесечния срок от оповестяването му – публикуването му по реда на чл.66 от АПК, не са постъпили предложения, становища или възражения.

След изпълнение на описаната по-горе процедура, на проведеното на 22.12.2020 год., заседание на Общински съвет – Кирково, е било прието и оспореното Решение №152 от 22.12.2020 год., за приемането на което са гласували 20 от присъстващите общо 28 общински съветници, а против са гласували 8 от тях, при обща численост на Общинския съвет –Кирково от 29 общински съветници.

Така, след като е преценил, че посоченото Решение №152 от 22.12.2020 год. на Общински съвет – Кирково е незаконосъобразно, на основание чл.32, ал.1 от Закона за администрацията, във връзка с чл.45, ал.4 от ЗМСМА, със Заповед №РД-09-4 от 12.01.2021 год./л.3-л.5/, областният управител на област Кърджали е оспорил същото пред Административен съд – Кърджали, по изложените в заповедта подробни мотиви, с искане за отмяната на това решение.

Предвид така установената фактическа обстановка и след служебна проверка на основание чл.168, на всички основания по чл.146 от АПК, на оспореното решение на Общински съвет – Кирково, съдът намира от правна страна следното:

Съобщението за постъпилото оспорване от областния управител на област Кърджали е обявено по реда на чл.181, ал.1 от АПК, в Държавен вестник, бр.8 от 29.01.2021 год., на стр.197/л.33/, като копие от обявлението е поставено на определеното за това място в АдмС - Кърджали и е публикувано в Интернет страницата на Върховния административен съд, съгласно изискването на чл.181, ал.2 от АПК. По делото не са встъпили заинтересовани страни по смисъла на чл.182, ал.2 и ал.3 от АПК.

По допустимостта на оспорването:

Съгласно разпоредбата на чл.45, ал.4, предл. 1 и 2 от ЗМСМА, областният управител упражнява контрол за законосъобразност на актовете на общинските съвети, освен ако в закон е предвидено друго. Той може да върне незаконосъобразните актове за ново обсъждане в общинския съвет или да ги оспорва пред съответния административен съд. Същевременно, съгласно чл.45, ал.12 от ЗМСМА, за неуредените въпроси по оспорването на актовете на общинските съвети се прилагат правилата на административното производство, установени със закон и тъй като в ЗМСМА не се съдържа разпоредба, регламентираща срока за обжалване на решенията на общинските съвети от областните управители пред съответния административен съд, приложим се явява чл.149, ал.1 от АПК - за индивидуалните административни актове и  чл.179 от АПК - за общите административни актове. Тези норми предвиждат 14-дневен срок за обжалване на актовете от тяхното съобщаване/при общите административни актове – ако е налице отделно персонално съобщение/.

В случая, Протокол №13 от заседанието на Общински съвет – Кирково, проведено на 22.12.2020 год., съдържащ и оспореното Решение №152 от 22.12.2020 год., е изпратен на областния управител на област Кърджали със съпроводително писмо с Изх.№ОбС-01-109/23.12.2020 год. на Общински съвет – Кирково и е постъпил в Областна администрация – Кърджали с Вх.№АК-01-5750 на 30.12.2020 год., видно от положения върху същото щемпел/л.6/. Заповедта, с която това решение е оспорено пред Административен съд – Кърджали, като незаконосъобразно, е издадена на датата 12.01.2021 год., т.е. на 13-ия/тринадесетия/ ден след получаването на пълния препис от Протокол №13 от заседанието на Общински съвет – Кирково, проведено на 22.12.2020 година. От това следва, че е спазен законоустановения 14/четиринадесет/-дневен срок за оспорване на посоченото решение на Общински съвет – Кирково по съдебен ред.

Съдът в настоящия състав, обаче, намира за недопустимо оспорването в частта му, касаеща одобрената с Решение №152 от 22.12.2020 год. на Общински съвет - Кирково, проведено на 22.12.2020 год., План-сметка за 2021 година за необходимите приходи и разходи за дейностите по събиране и транспортиране на битовите отпадъци до съоръжения и инсталации за тяхното третиране, третирането на битовите отпадъци в съоръжения и инсталации и поддържането на чистота на териториите за обществено ползване в населените места и селищните образувания в община Кирково, т.е. оспорването на т.1 от посоченото решение, по следните съображения:

Одобряването на план-сметката и определянето на годишния размер на ТБО за съответната година, са две самостоятелни волеизявления на общинския съвет. Одобряването на план - сметка за приходите и разходите за дейностите, свързани с управлението на битовите отпадъци, е необходима предпоставка за определяне на размера на таксата за битови отпадъци и е елемент от процедурата по определяне размера на таксата по чл.66, ал.1 от ЗМДТ. С акта по одобряване на план-сметката за дейностите по чл.66, ал.1 от Закона за местните данъци и такси за съответната година, не се създават права или задължения, нито непосредствено се засягат права, свободи или законни интереси на граждани или юридически лица, поради което същата не представлява общ административен акт по смисъла на чл.65 от АПК, нито индивидуален административен акт, тъй като съгласно чл.21, ал.5 от АПК, волеизявленията, действията и бездействията, когато са част от производство по издаване или изпълнение на индивидуални или общи административни актове, не са индивидуални административни актове. Тъй като е част от производство по издаване на общ административен акт, съгласно чл.21, ал.5 от АПК, съдът не може да се произнася по законосъобразността на решението в тази му част, а контролът за законосъобразност на одобрената план - сметка се осъществява заедно с контрола върху решението на Общинския съвет по чл.66, ал.1 от ЗМДТ, за определяне на годишния размер на таксата за битови отпадъци. Ето защо съдът намира, че в частта му по т.1, оспореното Решение №152 от 22.12.2020 год. на Общински съвет - Кирково не е административен/общ или индивидуален/ акт, подлежащ на самостоятелен съдебен контрол, поради което и в тази му част, оспорването, направено със  Заповед №РД-09-4 от 12.01.2021 год., издадена от областния управител на област Кърджали, следва да се остави без разглеждане по същество.

По отношение оспорването на  Решение №152 от 22.12.2020 год. на Общински съвет – Кирково в частта му по т.2, с която е определен размерът на таксата за битови отпадъци в община Кирково за 2021 год., съдът намира, че същото е допустимо и следва да бъде разгледано по същество, като насочено срещу общ административен акт, подлежащ на оспорване, изходящо от оправомощен за това орган и направено в законоустановения срок. Както бе упоменато и по-горе, по силата на чл.45, ал.4 от ЗМСМА, а респ. и на чл.31, ал.1, т.5 и чл.32, ал.2 от Закона за администрацията, областният управител е активно легитимиран да оспорва актовете на общинските съвети, на територията на съответната област.

При това положение, при преценката за законосъобразност на т.2 от оспореното Решение №152 от 22.12.2020 год. на Общински съвет – Кирково, съдът намира следното:

Посоченото решение  на Общински съвет – Кирково е прието от компетентен орган и в предвидената от закона писмена форма. Общинският съвет е орган на местното самоуправление, определящ политиката за изграждане и развитие на общината, във връзка с осъществяването на дейностите от местно значение, както и на други дейности, определени със закон, като правомощията му са регламентирани в нормата на чл.21 от ЗМСМА. В изпълнение на тези свои правомощия, общинският съвет приема правилници, наредби, инструкции, решения, декларации и обръщения. С разпоредбата на чл.21, ал.1, т.7 от ЗМСМА, на общинския съвет е предоставено и правомощието по определяне на местните такси, каквато местна такса представлява и таксата битови отпадъци.

Оспореното решение, в частта му по т.2, е такова по чл.66, ал.1 от ЗМДТ(Посл. изм., ДВ, бр.98 от 2018 год., в сила от 01.01.2019 год., бр.14 от 2021 г., в сила от 17.02.2021 г.), за определяне на годишния размер на таксата за битови отпадъци и притежава белезите на общ административен акт по смисъла на чл.65 от АПК. Видно от съдържанието на оспорения акт, последният въвежда конкретно правило за поведение, има еднократно действие - с изплащането на размера на определената такса за 2021 година, ще се погаси действието му по отношение на адресатите, като същевременно, то засяга неограничен брой адресати, ползващи услугите по чл.66, ал.1, т.1 - 3 от ЗМДТ, на територията на община Кирково. Съгласно разпоредбата на чл.64, ал.1 от ЗМДТ, в приложимата й редакция (Изм., ДВ, бр.98 от 2018 г., в сила от 01.01.2019 г.), таксата битови отпадъци се заплаща от лицата по чл.11 от същия закон, за имотите на територията на общината, като съгласно ал.1 на този текст, такива данъчно задължени лица са собствениците на облагаеми с данък недвижими имоти, съответно в ал.2 до ал.5 вкл. на същия текст, са посочени и други категории такива данъчно задължени лица, а съгласно чл.10, ал.1 (Изм., ДВ, бр.96 от 2019 г., в сила от 01.01.2020 г.) от ЗМДТ, с данък върху недвижимите имоти се облагат разположените на територията на страната сгради и самостоятелни обекти в сгради, както и поземлените имоти, разположени в строителните граници на населените места и селищните образувания, и поземлените имоти извън тях, които според подробен устройствен план имат предназначението по чл.8, т.1 от Закона за устройство на територията и след промяна на предназначението на земята, когато това се изисква по реда на специален закон.

От своя страна, редът и правилата, свързани с издаването на общи административни актове, са уредени в глава V, раздел II от АПК. Според чл.66, ал.1 и ал.2 от АПК, откриването на производството по издаване на общ административен акт се оповестява публично чрез средствата за масово осведомяване, чрез изпращането на проекта до организации на заинтересованите лица или по друг подходящ начин, като включва и основните съображения за издаването на акта, както и формите на участие на заинтересованите лица в производството, като в разпоредбата на чл.69, ал.2 от АПК е регламентирано изрично, че административният орган осигурява на заинтересованите лица възможност да осъществят правото си на участие в разумен срок, който не може да бъде по-кратък от един месец от деня на уведомяването по чл.66 от АПК.

В случая, по делото са налице достатъчно писмени доказателства, че производството по издаване на оспорения общ административен акт е оповестено публично, на официалната интернет страница на община Кирково, чрез публикуване на съобщение за изготвения проект за решението и чрез публикуване на уведомление на това, съдържащо и предложението/мотивите/ на кмета на общината, в т.ч. и за предлаганите размери на таксата битови отпадъци за 2021 год. в община Кирково. В това уведомление, както бе упоменато и по-горе, заинтересованите лица са били уведомени за откритото производство по приемане на това решение, за предлагания проект на решението, както и за правото си да подадат предложения, мнения, становища и коментари, в едномесечен срок от публикуване на уведомлението, т.е. в случая - считано от датата 29.10.2020 година. В това уведомление, публикувано на интернет страницата на общината, а освен това поставено на общодостъпно място и във всички 64 кметства и кметски наместничества, т.е. населени места на територията на община Кирково, са оповестени и начина за подаване на писмени становища, предложения и възражения – на хартиен носител или по електронен път, както и мястото на подаване на същите, в зависимост от това, дали се подават на хартиен или електронен носител. Предвид горното, съдът в настоящия състав намира, че в случая са спазени изискванията и условията на чл.66 и следв. от АПК, касаещи административнопроизводствените правила по издаване на оспорения общ административен акт, касателно уведомяването за предстоящо издаване на общ административен акт, правото на достъп до информацията по преписката, участието на заинтересованите лица в производството и формите на участие и т.н., като следва да се посочи, че по отношение спазването на тези изисквания, в мотивите към заповедта не се съдържат каквито и е доводи и аргументи, т.е. от страна на оспорващия няма изложени твърдения за допуснати съществени нарушения на тези административно-производствени правила.

Оспореното Решение152 от 22.12.2020 год. на Общински съвет - Кирково, видно от доказателствата, приобщени по делото, е взето и при наличие на необходимия кворум и мнозинство. Следва да се отбележи, че това решение е такова по чл.21, ал.1, т.7 от ЗМСМА и е взето с мнозинство повече от половината от общия брой на съветниците, съобразно изискването на чл.27, ал.4, предл.І/първо/ от ЗМСМА, като при общ брой от 29/двадесет и девет/ общински съветници в Общински съвет - Кирково, броят на гласувалите „ЗА” приемане на решението е бил 20/двадесет/ общински съветници. Спазено е и изискването на чл.27, ал.5 от ЗМСМА, която норма предвижда, че решенията на общинския съвет по чл.21, ал.1, т.6, 7, 8, 9, 10, 14 и 15 от с.з. се приемат с поименно гласуване, което се отразява в протокола от заседанието, като по тези обстоятелства между страните няма и спор.

Така всъщност, основните мотиви към заповедта, с която се оспорва това решение на Общински съвет – Кирково и се обоснована наличие на основанието по чл.146, т.3 от АПК за отмяната му се свеждат до твърденията, че предложените съображения в Докладната записка на кмета на община Кирково, отнасящи се до увеличение на отчисленията по чл.60 и чл.64 от Закона за управление на отпадъците/ЗУО/, само формално обосновавали необходимостта от повишаване на размера на ТБО за 2021 година. В тази връзка, в мотивите за оспорване се твърди, че не било посочено, възможно ли е отчисленията по чл.60 и чл.64 от ЗУО да се компенсират, макар и частично, с друг източник на финансиране, както и че липсвала информация, какво е съотношението приход/разход за ТБО за 2020 година и съответно, може ли това увеличение в отчисленията по ЗУО да се покрие отчасти от приходите от ТБО за 2020 година. По повод тези твърдения следва да се посочи, че в докладната записка на кмета на община Кирково, съответно в публикуваното уведомление по чл.66 от АПК, което следва да включва и основните съображения за издаването на общия административен акт, е обосновано, че за финансовото осигуряване на пълния обем на дейностите по събиране и транспортиране на твърди битови отпадъци, обезвреждане в депа, както и за поддържане чистотата на териториите за обществено ползване, са необходими средства в размер на 763371.00 лева и че приходната част на план-сметката се формира от следните компоненти: - планирани средства от постъпили приходи от такса битови отпадъци; - целеви остатък от предходни години - при наличие; и - дофинансиране, съгласно чл.66, ал.4 от ЗМДТ - при необходимост. В същата тази докладна записка на кмета на община Кирково, респ. и в публикуваното уведомление по чл.66 от АПК е посочено, че при направеният анализ на приходите и разходите, въпреки предлаганото увеличение на размера на такса битови отпадъци/ТБО/ за 2021 год. и очаквания въз основа на него приход от 639470.00 лева, ще е необходимо и дофинансиране със средства от бюджета на община Кирково, в размер на 123901.00 лева. Посочено е също, че прилагането на този метод цели размера на таксата за битови отпадъци да бъде увеличен минимално, за да бъде социално и икономически поносимо и да се създадат оптимални условия за събираемост на таксата, както и изрично е посочено, че разликата между разходите, които са необходими за предоставянето на услугата по събиране и транспортиране на твърди битови отпадъци, обезвреждане в депа, както и за поддържане чистотата на териториите за обществено ползване и размера на таксата, ще бъде за сметка на други общински приходи. От горното следва, че в докладната записка на кмета на община Кирково е предвидено, т.е. посочено е, че една немалка част от разходите, които са необходими за предоставянето на тези услуги и която част, въпреки предлаганото увеличение на размера на ТБО за 2021 год., възлиза в размер на посочените 123901.00/сто двадесет и три хиляди деветстотин и един/ лева и тази част ще се компенсира с друг източник на финансиране, а именно – ще бъде за сметка на други общински приходи.

В докладната записка, между впрочем, е посочено също така, че при вариант, в които се запазва сегашния размер на такса битови отпадъци/т.е. размерът, заплащан през 2020 год./ и през 2021 год., очакваните приходи от 548470.00 лева ще бъдат крайно недостатъчни, за да се покрият всички разходи по предоставяне на услугите за управление на отпадъците и това ще наложи да бъде направено дофинансиране от страна на Община Кирково, в размер на 214901.00 лева, предвид необходимите средства в размер на 763371.00 лева, а както бе отбелязано и малко по-горе, община Кирково може да компенсира с друг източник на финансиране недостиг в размер на 123901.00/сто двадесет и три хиляди деветстотин и един/ лева, но е такъв, в размер на 214901.00 лева.

Съдът намира за неоснователни и втората група доводи на оспорващия - областния управител на област Кърджали, изложени в мотивите към издадената от него заповед и поддържани от пълномощника му в съдебно заседание, че настъпилите промени през декември 2020 година в българското законодателство не били коментирани нито от вносителя на предложението за увеличение на такса битови отпадъци, нито от общинските съветници и респ., че при приемане на оспореното решение е следвало да се съобразят тези настъпили през декември 2020 год. промени в действащото законодателства, а именно обстоятелството, че с §58 от Закон за изменение и допълнение на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (обнародван в ДВ, бр.105 от 11 декември 2020 год., в сила от 11.12.2020 г.), месечните обезпечения и отчисления за 2020 год. по чл.60, ал.2, т.1 и 2 и чл.64, ал.1 от ЗУО за периода от 1 март 2020 год. до 31 декември 2020 год. оставали по сметка на общината, която ги е събрала и се разходвали по решение на общинския съвет чрез вътрешни компенсирани промени, без да се изменя приетият от общинския съвет начин на определяне и размер на таксата за битови отпадъци, т.е. че всички общини в РБългария били освободени от заплащане на отчисленията по ЗУО за период от 10 месеца, както и че в ал.2 на §60 от същия закон се посочвало, че дължимите месечни отчисления за 2021 година по чл.60, ал.2, т.1 и 2 и чл.64, ал.1 от ЗУО се внасят в срок до 31 декември 2021 год., а с ал.3 се допълвало, че за периода от 1 януари до 31 декември 2021 год. не се начисляват лихви върху дължимите суми за месечни отчисления по Закона за управление на отпадъците.

Безспорно е, че с посочените изменения, въведени с §58, ал.1 и §60, ал.1 от ЗИД на ДОПК, е въведена промяна в нормативната уредба по описания по-горе начин и несъмнено приетото увеличение на таксата в частта за услугата „Третиране на битовите отпадъци в съоръжения и инсталации”, е обосновано с увеличение на отчисленията по чл.60 и чл.64 от ЗУО. В докладната записка на кмета на община Кирково е обосновано, че разходите за предоставяне на услугите ежегодно нарастват и че с най-големи темпове нараства размерът на отчисленията, които се правят по силата на чл.64 от ЗУО - за обезвреждане на отпадъци на регионално депо за неопасни отпадъци. В докладната е описано, че при направения анализ на разходите, които се получават от отчисленията по чл.64 от ЗУО е видно, че отчисленията по чл.64 от ЗУО се увеличават от 36 лв/тон през 2016 год., на 40 лв./тон през 2017 год.; на 45 лв./тон за 2018 год.; на 57 лв./тон за 2019 год., на 69 лв./тон за 2020 год. и на 82 лв./тон за 2021 год. Описано е освен това, че размерът на извозените и депонирани битови отпадъци и заплатените отчисления от 2016 год. до 2020 год. е съответно: за 2016 год. - 3446 тона – 124084.00 лева заплатени отчисления; за 2017 год. - 3345 тона - 133803 лева заплатени отчисления; за 2018 год. – 3306 тона – 138679.00 лева заплатени отчисления; за 2019 год. - 4238 тона - 241563 лева заплатени отчисления; за 2020 към месец септември - 2724 тона – 205879.00 лева размер на заплатените отчисления, при очакване да се достигне размер от 260000 лева в края на 2020 год. и че приблизителното количество битови отпадъци, което се очаква да бъде депонирано през 2021 год., е 3500 тона, като е посочено, че планираните разходи за заплащане на отчисленията по чл.64 от ЗУО за 2021 год. в размер на 287000 лева. В докладната записка е отразено, че предвид увеличаването през годините на отчисленията по чл.64 от ЗУО, съответно от 36 лв./тон за 2016 год., на 82 лв./тон за 2021 год., е налице драстична разлика в направените разходи за тези отчисления, за този период, в размер на 163000 лева, като е изведен и извод, че значителното увеличение на размера на отчисленията по чл.64 от ЗУО е основната причина за нарастване на разходите за дейностите по управление на битовите отпадъци.

Така или иначе, според настоящия съдебен състав, липсата на обсъждане на обнародваните в ДВ, бр.105/2020 год., разпоредби на §58 и §60 от ЗИД на ДОПК, при приемането на оспореното решение, не обосновава извод за допуснато нарушение на принципът за съразмерност, въведен в чл.6 от АПК, каквото твърдение е въведено в мотивите към заповедта за оспорване на решението и/или евентуално - задължението по чл.71 от АПК. В тази връзка, нормата на §58 пряко касае направените месечни обезпечения и отчисления от общините/вкл. от община Кирково/ по ЗУО за 2020 год., като в случая, с оспореното решение е одобрена план-сметката за следващата 2021 год., респ. е определен размерът на ТБО за 2021 год. Параграф 60 от ЗИД на ДОПК, макар и да въвежда облекчение в реда за внасяне на месечните обезпечения и отчисления за 2021 год. по чл.60, ал.2, т.1 и 2 и чл.64, ал.1 от Закона за управление на отпадъците и възможността, същите да могат да се разходват по решение на общинския съвет чрез вътрешни компенсирани промени, без да се изменя приетият от общинския съвет начин на определяне и размер на таксата за битови отпадъци, не предвижда отпадането на задължението на общината по ЗУО за 2021 год., за внасянето на тези месечни отчисления, като съгласно ал.2 на §60 от ЗИД на ДОПК, дължимите месечни отчисления за 2021 год. по чл.60, ал.2, т.1 и 2 и чл.64, ал.1 от Закона за управление на отпадъците се внасят в срок до 31 декември 2021 год. Фактът, че в съответствие с нормата на §58 от ЗИД на ДОПК, в община Кирково ще останат или ще бъдат върнати от РИОСВ, на чиято територия се намира депото, отчисленията по ЗУО за 2020 год., пряко е неотносим към взетото решение за размера на ТБО за 2021 год., още повече, че както е посочено в мотивите към докладната записка, при реализиране на предвиденото увеличение на таксата в общината ще постъпят приходи в размер на около 639470.00 лева и ще е необходимо и дофинансиране със средства от бюджета на община Кирково, в размер на 123901.00 лева. Не може, в крайна сметка, да се вмени задължение на общинския съвет, предварително да предвиди възможността и да реши, къде и как да бъдат разходвани освободените средства по ЗУО за 2020 год., още по-малко пък същите да бъдат пренасочени към разходната част от план-сметката за 2021 год. в частта „Отчисления по ЗУО”.

В заключение, съдът намира, че кметът на община Кирково, като вносител на предложението за приемане на план-сметката за дейностите по управление на отпадъците и определяне размера на таксата за битови отпадъци за 2021 год. и съответно, за определяне размера на таксата за битови отпадъци в община Кирково за 2021 год., е обосновал в достатъчна степен необходимостта от увеличаване на размера на ТБО, както за имотите на физически лица и жилищните имоти на юридическите лица, така и за нежилищните имоти на юридическите лица, за което е изложил подробни мотиви, в които са посочени причините, които налагат приемането на промени в размера на таксата. Новият размер е определен в съответствие с необходимите разходи за осигуряване на услугите по отделни компоненти, съобразно план-сметката за съответните дейности. Според настоящия съдебен състав, налице е съответствие и с нормите на чл.7 и чл.8 от ЗМДТ, поради което оспореното решение, в частта му по т.2, се явява постановено при спазване на изискването за форма, при липса на нарушение на административнопроизводствените правила, в съответствие с материалния закон и в съответствие и с целта на закона.

С оглед изложеното, настоящият съдебен състав счита, че оспорването, направено със Заповед №РД-09-4 от 12.01.2021 год. на областния управител на област – Кърджали, на  Решение №152 от 22.12.2020 год. на Общински съвет - Кирково, по Протокол №13 от заседание на Общински съвет - Кирково, проведено на 22.12.2020 год., в частта му по т.2, се явява неоснователно и недоказано и като такова, следва да бъде отхвърлено с решението по настоящото дело, респ. оспореното решение е законосъобразно, като постановено при липса на което и да е от отменителните основания по чл.146 от АПК.

При този изход на делото, предвид своевременното направеното искане в хода по същество и на основание чл.143, ал.3, предл.1/първо/ от АПК, в полза на ответника по оспорването следва да бъдат присъдени и направените от него деловодни разноски, възлизащи в размер на 960.00/деветстотин и шестдесет/ лева, представляващи заплатено в брой адвокатско възнаграждение с начислен ДДС, за един адвокат, осъществил процесуалното представителство и защита по настоящото дело, съгласно приложения Договор за правна защита и съдействие с №*** от *** год. и пълномощно към него от същата дата/на л.38 от делото/. Деловодните разноски следва да бъдат присъдени в пълния им претендиран размер, предвид липсата на направено възражение за прекомерност на заплатеното адвокатско възнаграждение от страна на процесуалния представител на оспорващия, съобразно разпоредбата на чл.78, ал.5 от ГПК, приложима по силата на препращащата норма на чл.144 от АПК.

Разноските следва да бъдат възложени в тежест на Областна администрация - Кърджали, която, съгласно чл.2, ал.1 от Устройствения правилник на областните администрации/Приет с ПМС №121 от 05.07.2000 год./, е юридическо лице на бюджетна издръжка със седалище - населеното място, административен център на областта и има право на собственост и самостоятелен бюджет. Същевременно, предвид обстоятелството, че ответникът по оспорването – Общински съвет – Кирково, няма самостоятелен бюджет, то разноските следва да бъдат присъдени в полза на община Кирково, тъй като тя е юридическото лице, което има самостоятелен бюджет.

Предвид всичко изложено по-горе и на основание чл.172, ал.2, предлV/четвърто/, във вр. с ал.1 и във вр. с чл.184 от АПК, Административен съд – Кърджали

 

Р       Е       Ш       И :

 

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ  Заповед №РД-09-4 от 12.01.2021 год., издадена от областния управител на област Кърджали, с която е оспорено, като незаконосъобразно, Решение №152 от 22.12.2020 год. на Общински съвет – Кирково, по Протокол №13 от заседание на Общински съвет – Кирково, проведено на 22.12.2020 год., В ЧАСТТА МУ по т.1, с която е одобрена План-сметката за 2021 година за необходимите приходи и разходи за дейностите по събиране и транспортиране на битовите отпадъци до съоръжения и инсталации за тяхното третиране, третирането на битовите отпадъци в съоръжения и инсталации и поддържането на чистота на териториите за обществено ползване в населените места и селищните образувания в община Кирково, съгласно Приложение №1 и ПРЕКРАТЯВА производството по делото в тази му част.

ОТХВЪРЛЯ оспорването на областния управител на област Кърджали, обективирано в Заповед №РД-09-4 от 12.01.2021 год., срещу Решение №152 от 22.12.2020 год. по Протокол №13 от заседание на Общински съвет – Кирково, проведено на 22.12.2020 год., В ЧАСТТА МУ по т.2, с която, с п.т.2.1. е определен размерът на таксата за битови отпадъци/ТБО/ за имоти на физически лица и жилищни имоти на юридически лица за 2021 год., в размер на 6.5 промила от данъчната оценка на имота и с п.т.2.2. е определен размерът на таксата за битови отпадъци/ТБО/ за нежилищни имоти на юридическите лица за 2021 год., в размер на 10.5 промила върху по-високата между данъчната оценка или отчетната стойност на имотите.

ОСЪЖДА Областна администрация - Кърджали, с адрес – ***, с ЕИК ***, ДА ЗАПЛАТИ на община Кирково, с адрес - ***, с ЕИК ***, сумата в размер на 960.00/деветстотин и шестдесет/ лева, представляваща направени разноски по делото, за заплатено в брой адвокатско възнаграждение с начислен ДДС.

Решението, в частта му с характер на определение, с която заповедта е оставена без разглеждане, а производството по делото - прекратено, подлежи на обжалване с частна жалба в 7/седем/-дневен срок от съобщаването или връчването му, а в останалата му част - в 14/четиринадесет/-дневен срок от съобщаването или връчването му, чрез Административен съд – Кърджали, пред Върховния административен съд.              

                                       

 

 

 

           ПРЕДСЕДАТЕЛ:                                             ЧЛЕНОВЕ: 1.

                                                                                                              

                                                                                                               2.