Определение по дело №111/2018 на Административен съд - Добрич

Номер на акта: 240
Дата: 23 април 2018 г.
Съдия: Красимира Керанова Иванова
Дело: 20187100700111
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 22 февруари 2018 г.

Съдържание на акта Свали акта

ПРОТОКОЛ

 

гр.Добрич, 23.04.2018 г.

 

ДОБРИЧКИ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, в публично съдебно заседание на двадесет и трети април, две хиляди и осемнадесета година, в следния състав:

 

                            ПРЕДСЕДАТЕЛ: КРАСИМИРА ИВАНОВА

 

при участието на секретаря ИРЕНА ДИМИТРОВА, сложи на разглеждане докладваното от председателя административно дело 111 по описа за 2018 година.

На именното повикване в 10 : 45  часа се явиха:

ЖАЛБОПОДАТЕЛЯТ: И.Д.И., редовно призован, не се явява, представлява се от АДВОКАТ Я.М. редовно преупълномощена от съда от днес.

ОТВЕТНИКЪТ: ЗАМЕСТНИК МИНИСТЪРЪТ НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО, ГОРИТЕ И ХРАНИТЕ, редовно призован, не се явява, не се представлява.

ПО ХОДА НА ДЕЛОТО

АДВОКАТ М.: Считам, че няма пречки и моля да се даде ход на делото.

СЪДЪТ ДОКЛАДВА становище от Зам. министъра на земеделието, горите и храните с вх. № 952 от 20.4.18г., получено по имейл на Административен съд Добрич, с което същият описва обстановката, при която се е достигнало до днешното съдебно заседание, като настоява, че писмо от на Зам. министъра с №94-2948 от 08.01.18г. не е индивидуален административен акт, с него не се създават права или задължение, а има единствено уведомителен характер и иска от съда жалбата да бъде счетена за недопустима и производството по нея да бъде прекратено, която същата да бъде оставена без разглеждане.

АДВ. М.: Оспорвам така изразеното становище на ответната страна. Считам, че уведомителното писмо на Зам. министъра на земеделието горите и храните, има белезите на индивидуален административен акт, т.к, видно от текста му, се засягат права и законни интереси на жалбоподателя,  а именно с този акт всъщност земеделският производител И.И., е бил уведомен, че след извършената проверка от страна на НАП, 24 от общо 25 данъчни фактури, не отговаряли на изискванията за заплащане на акциз под формата на отстъпка от стойността на газьола, поради което единствената фактура, за която е одобрен, за изплащане за този вид държавна помощ по глава  4 „ А“ от ЗПЗП, е само тази за 300 литра  газьол, за което той е получил плащане в размер на 104.65лв., а останалите литри до одобрените в контролен лист 1 към заявлението за подпомагане, 46 272.906, не са одобрени, т.к не фигурирали в списъците на контрагентите му към НАП.

Тези факти се опровергават от представените извлечения от регистрите на НАП, поради което считам, че писмото съдържа белезите на индивидуален административен акт.

Съдът, като взе предвид представените по делото доказателства, изразеното становище от Зам. министъра на земеделието горите и храните и съответно изразеното становище от процесуалния представител на жалбоподателя, както и обстоятелството за съдържащото се в обжалваното писмо, а именно:

В същото се описва процедурата по произнасяне по заявление за възстановяване  на акциза върху газьола, използван в първично селскостопанско производство, по схемата за държавна помощ-помощ под формата на отстъпка от стойността на акциза върху газьола, използван в първично селскостопанско производство, както и, че в същото уведомително писмо се описват стъпките по инструкцията за извършване на проверка на фактурите, и съответно как се стига до произнасяне и възстановяване на сумата, като в заключение е посочено, че за кампания 2017, съгласно заповед, публикувана на страницата на МЗГХ,  № РД 09-662 от 24.08.2017г., срокът за приемане на заявления за подпомагане е бил от 11.09 до  29.09.17г.,  който в случая е спазен и се уведомява същевременно, че след този срок не се допуска извършване на корекция в подадените заявления за държавна помощ.

Като взе предвид от друга страна, че провеждането на процедура по предоставянето на държавната помощ, е обусловено от издаване на заповед от министъра на земеделието, горите и храните за утвърждаване на уведомление за възстановяване на индивидуалните размери на държавната помощ, със съдържанието, посочено в нормата на чл.47б, ал 5 от ЗПЗП. Въз основа на заповедта и уведомлението Агенция митници възстановява частта от стойността на акциза, представляваща индивидуалния размер на държавната помощ, съгласно нормата на чл. 47 ж от ЗПЗП, след извършване на проверки по реда на инструкцията по реда на чл.47д от същия закон и използване при необходимост на резултатите от проверките, извършени от РА. Предвид изложеното съдът счита, че  възражението на ответника, относно това, че обжалваното писмо не е индивидуален административен акт, по смисъла на чл.21 от АПК, доколкото отразява условията за кандидатстване и разяснява възможностите на заявителя за кандидатстване в една такава процедура, е основателно. Обжалваното писмо не представлява индивидуален административен акт,  който да е властническо волеизявление, с който да са засегнати, точно с този акт, по неблагоприятен начин, правата и законните интереси на жалбоподателя.

Според съда е основателно възражението, че оспореното писмо има единствено уведомителен, информационен характер, поради което жалбата срещу същото, се явява недопустима и следва на основание чл.159, т. 1 от АПК да бъде оставена без разглеждане, а производството по делото прекратено.

С оглед на изложеното и на основание чл. 159, т. 1 от АПК, съдът

 О П Р Е Д Е Л И:

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалба вх. №487 от 22.02.18г., подадена от И.Д.И., срещу писмо изх. № 94-2948 от 08.01.18г. на Зам. министъра на земеделието горите и храните и

ПРЕКРАТЯВА производството по АД 111/2018г., по описа на Административен съд Добрич.

Определението подлежи на обжалване с частна жалба в 7-дневен срок от днес за жалбоподателя и от получаване на съобщението от ответника.

Делото приключи в 10:59 часа.

Протоколът е изготвен на 24.04.2018 година.

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ:

 

 

 

СЕКРЕТАР: