Определение по дело №551/2023 на Административен съд - Враца

Номер на акта: 633
Дата: 30 октомври 2023 г.
Съдия: Силвия Андреева Житарска
Дело: 20237080700551
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 19 септември 2023 г.

Съдържание на акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

№633

 

гр. Враца, 30.10.2023 г.

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ВРАЦА, І-ви състав, в закрито заседание на 30 октомври,през  Две хиляди двадесет и трета година, в състав:

 

     АДМ. СЪДИЯ: СИЛВИЯ ЖИТАРСКА

 

като разгледа докладваното от съдия Житарска адм. дело № 551 по описа на АдмС – Враца за 2023 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

 Производството е образувано по ЖАЛБА на П.И.В. ***, срещу Писмо /отговор/ с изх. № 96-00-152/25.08.2023г. на Изпълнителния директор на Изпълнителна Агенция „Медицински надзор“ /ИАМН/. Към жалбата са приложени множество писмени доказателства, в т.ч. и документ за внесена д.т.

             Производството по делото е по реда на чл. 145 и сл. от АПК, във връзка с чл.7а – чл.7в  от Закон за лечебните заведения /ЗЛЗ/.

  Постъпила е от ИА“Медицински надзор“ административната преписка по издаване на оспорения акт с писмо вх. № 2888/19.09.2023г.

  В жалбата се излагат съображения, че оспореното писмо е незаконосъобразно и неправилно, постановено при съществено нарушение на административно-производствените правила, за което се излагат подробни съображения. Иска се отмяна на писмото и задължаване на ИАМН да извърши контрол и проверка по представените от него доказателства, както и да установи дали същият е бил *в регистрирано **, дали помещението в което е * функционирало и дали функционира като ** в ***, *** на **.

    В съпроводителното писмо към адм. преписка на ИАМН до АдмС Враца се излагат съображения, че подадената жалба е недопустима и следва да бъде оставена без разглеждане. Сочи се, че в същата липсва конкретно искане, както и е подадена и срещу негоден за обжалване акт.

             От приложените към жалбата и към административната преписка писмени доказателства, съдът установява следното от фактическа страна:

Със сигнал вх. № 96-00-152/30.06.2023г. от П.В. до ИАМН, съдържащ твърдение, че ** ЕТ „А.****“ извършва дейност в *, находящ се в ***, ***, без адресът да е обявен в удостоверението за регистрация на ЛЗ. П. В. е подавал многократни сигнали за проверка дейността на ***, както до ИАМН, така и до НЗОК, които са приложени към жалбата му.

По повод сигнала от 30.06.2023г. е извършена проверка от ИАМН и му е отговорено с писмо  № 96-00-152/25.08.2023г.

 

При така събраните доказателства, съдът намира жалбата за процесуално НЕДОПУСТИМА.

В случая не е налице годен за обжалване административен акт по смисъла на разпоредбите на чл.21 ал.1-3 от АПК. Видно от съдържането на оспореното писмо, същото се явява отговор, каква проверка е извършена и какво действително положение е установено относно подадения сигнал на оспорващия П.В., за което същия е уведомен, като подател.

Действително и съгласно чл.7а от ЗЗЛ контролът и дейността на **, на медицинските дейности и на качеството на медицин-ската помощ се осъществява от Изпълнителна Агенция „Медицински надзор“ /ИАМН/. Правомощията на агенцията са уредени в чл.7б и чл.7в от ЗЗЛ. Съгласно чл.7в от ЗЗЛ ИАМН извършва планови и извънредни проверки. Фактически жалбоподателя с оспореното писмо е уведомен за резултатите от извършената проверка относно извършване на медицинска дейност в *на адрес ***, ***, ***, който според В. не е обявен в удостоверението за регистрация на ***. Реда за извършване на проверки е уреден в Наредба № 1 от 26.03.2019г. за условията и реда за извършване на проверки от Изпълнителна агенция „Медицински надзор“, издадена от Министъра на здраве-опазването, обн. ДВ бр.26 от 29.03.2019г., в сила от 01.04.2019г. Съгласно чл.7 ал.1 от тази Наредба, извънредните проверки се извършват без предварително уведомяване на проверяваните лица, като са изброени в кои случаи, като съгласно т.4, това може да стане по сигнали на граждани или заинтересовани лица. В случая е налице сигнал от П.В., а съгласно разпоредбата на чл.15 от наредбата, изпълнителния директор на агенцията уведомява подателите на сигнала за резултатите от проверката. Това уведомяване е извън хипотезата на чл.21 ал.1 от АПК, тъй като по силата на чл.124 ал.2 от АПК решенията по подадени сигнали, независимо от формата, в която са обективирани, не подлежат на обжалване.

В случая оспореното писмо не подлежи на обжалване пред съд.

Доколкото Изпълнителна агенция „Медицински надзор“ е в структурата на Министерство на здравеопазването, като съгласно чл.7а ал.2 от ЗЗЛ – ИАМН е юридическо лице на бюджетна издръжка към министъра на здраве-опазването, оспорващия може да сигнализира същия.

В случая, съдът не е сезиран  съобразно разпоредбата на чл.126 във вр. чл.21 ал.1-3 от АПК  от АПК срещу подлежащ на обжалване акт, а именно оспореното Писмо с изх. № 96-00-152/25.08.2023г. на ИАМН, което има уведомителен характер  - актът не подлежи на обжалване по смисъла на разпоредбата на чл.159 т.1 от АПК.

             С оглед на гореизложеното жалбата на П.В. ***, се явява процесуално недопустима, поради което следва да се остави без разглеждане и производството по делото бъде прекратено.

    Водим от горното и на основание чл. 159 т. 1 от АПК, съдът

 

ОПРЕДЕЛИ:

 

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на П.И.В. ***, срещу Писмо с изх. № 96-00-152/25.08.2023г. на Изпълнителния директор на Изпълнителна Агенция „МЕДИЦИНСКИ НАДЗОР“.

 

ПРЕКРАТЯВА производството по адм. дело № 551/2023 г. по описа на АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ВРАЦА.

 

ОПРЕДЕЛЕНИЕТО подлежи на обжалване с частна жалба, чрез АдмС-Враца,  пред ВЪРХОВНИЯ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, в 7/седмо/ дневен срок от уведомяването. 

 

На основание чл. 138 АПК на страните да се изпрати препис от настоящото определение.

 

                                                                                АДМ. СЪДИЯ :