Р А З П О Р Е Ж Д А Н Е №178
гр.Силистра, 25.03.2022 година
Административният съд гр.Силистра,в закрито заседание
на двадесет и пети март, през две хиляди двадесет и втора година,в състав:съдия
Маргарита Славова,при секрета-ря Виолина Рамова, като разгледа адм.дело №56 по
описа на съда за 2022г., установи:
Производството
е образувано по жалба на Община гр.Тутракан, подадена от нейния кмет д-р Д.С., против
Решение от 22.02.2022г. на Ръководителя на Управляващия орган на ОП“Околна
среда 2014-2020г.“ при МОСВ, за определяне на финансова корекция във връзка с регистриран
сигнал за нередност №775, визиращ установени нарушения при възлагане на
обществена поръчка с предмет:„Строителен надзор по договор за инженеринг с
предмет:„Инвестиционен проект за изграждане на ГПСОВ и доизграждане на
канализационна мрежа в гр.Тутракан““ и сключен договор №ПО-07-438/19.04.2019г.
с обединение ДЗЗД „ТК-Тутракан“ на стойност 759 887.60 лева без ДДС. При
проверка за нейната редовност, съгласно регулацията от чл.158 АПК, настоящият
състав установи, че същата е подадена съгласно правилото от чл.152 ал.1 АПК - чрез
органа, издал оспорения акт,който обаче, не е представил заверено копие от
преписката по неговото издаване на хартиен носител. Административната преписка
е представена в електронен формат (на диск),което настоящият съдебен състав
приема за неизпълнение на обективираното в чл.152
ал.2 АПК задължение на издателя на акта, пора-ди следните съображения:
Съгласно действащите процесуални
нормативи, съдебните дела се образуват и водят като канцеларски досиета на
хартиен носител.Измененията в АПК, свързани с регламентация на някои
процесуални действия да могат да бъдат извършвани по електронен път, не са
променили горното базово правило, каквото е то и в общите съдилища. Не може да
бъде извлечен аргумент за обратното и от специалната разпоредба на чл.184 ГПК,
нормираща представянето и доказателственото битие на електронния документ.
Извън горното, което е определящо за настоящото
разпореждане, следва да бъде посочено още, че липсват доказателства за датата
на изпращане на жалбата от Община Тутракан (пощенски плик с клеймо или
удостоверяване на датата на изпращане от пощенски оператор,съгласно Закона за
пощенските услуги). Последното е с правно значение за преценката на допустимостта
на сезирането (жалбата е получена в МОСВ и деловодно заведена на 10.03.2022г.,
което е два дни след изтичане на 14-дневния преклузивен
срок, ако се приеме, че релевираното Решение е било получено от жалбоподателя
на датата на неговото издаване-22.02. 2022г., за което също няма
доказателства). Липсват и документи, удостоверяващи компетентността на
органа,издал оспорения акт, както и за представителната власт на подписалия
съпроводителното писмо до съда упълномощен представител и депозирал материалите
пред АС-Силистра, Владислав Р. Димитров,респ. притежава ли същият юридическа
правоспособност, с оглед регламентацията от чл.32 ГПК и чл.18 АПК.
Непредставянето на административната преписка под
формата на заверено от административния орган копие на хартиен носител, ограничава
възможността на другата/те страна/и по делото да се запознае/ят с документите,
съдържащи се в нея, на място в сградата на съда, което право им нормативно
гарантирано.
Воден от гореизложеното, настоящият състав на АС-Силистра
Р
А З П О Р Е Д И :
ЗАДЪЛЖАВА
на Ръководителя на Управляващия
орган на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020г.“, в 7-дневен срок от
получаване на настоящото разпореждане, да представи заверено копие на
административната преписка по издаването на оспорения административен акт на
хартиен носител.
При
неизпълнение на настоящото разпореждане и съгласно регулацията от чл.305 АПК
във връзка с чл.152 ал.1 и ал.4 АПК, подлежи на санкциониране с наказание по
вид „глоба“ в законоустановените размери.
Разпореждането
не подлежи на обжалване.
СЪДИЯ: