Решение по дело №11387/2021 на Софийски градски съд

Номер на акта: 1191
Дата: 9 март 2023 г. (в сила от 9 март 2023 г.)
Съдия: Петър Любомиров Сантиров
Дело: 20211100511387
Тип на делото: Въззивно гражданско дело
Дата на образуване: 17 септември 2021 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ
№ 1191
гр. София, 09.03.2023 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
СОФИЙСКИ ГРАДСКИ СЪД, ВЪЗЗ. II-Е СЪСТАВ, в публично
заседание на десети февруари през две хиляди двадесет и трета година в
следния състав:
Председател:Иванка И.а
Членове:Петър Люб. Сантиров

Ванина Младенова
при участието на секретаря Елеонора Анг. Георгиева
като разгледа докладваното от Петър Люб. Сантиров Въззивно гражданско
дело № 20211100511387 по описа за 2021 година
Производството е по реда на чл. 258 и сл. ГПК.
С Решение № 0160062 от 20.07.2021 г., постановено по гр. д. № 7430/2020 г. по описа
на СРС, 56 състав, са уважени предявените от С. И. Г. срещу Главна дирекция
„Жандармерия, специални операции и борба е тероризма“, като правоприемник на Главна
дирекция „Национална полиция“, свързана с дейността на дирекция „Жандармерия“, към
Министерство на вътрешните работи, искове с правно основание чл. 187, ал. 5, т. 2 ЗМВР
/ред. до изм. ДВ бр. 60/20 г./ за сумата от 1240,99 лв., представляваща допълнително
възнаграждение за положен извънреден труд за периода от 10.02.2017 г. до 31.12.2019 г.,
получен в резултат на преизчисляване на положения нощен труд с коефициент 1,143, ведно
със законната лихва, считано от датата на завеждане на исковата молба в съда - 11.02.2020 г.
до окончателното плащане на сумата, с правно основание чл. 86, ал. 1 ЗЗД за сумата от
136,08 лв., представляваща мораторна лихва, начислена върху всяка една от дължимите
главници, считано от 26 - то число на месеца, следващ първото тримесечие на 2017 г., до
10.02.2020 г., като е отхвърлил главния иск за разликата над уважения размер от 1240,99 лв.
до пълния предявен размер от 1247,53 лв. и акцесорния за разликата над уважения размер от
136,08 лв. до пълния предявен размер от 140,00 лв.
На основание чл. 78, ал. 1 ГПК ответникът Главна дирекция „Жандармерия,
специални операции и борба е тероризма“ е осъден да заплати на ищеца Г. и сумата от
643,50 лева разноски по делото съразмерно на уважената част от исковете.
Срещу така постановеното решение, в частта, с която исковете са били уважени, е
подадена въззивна жалба от ответника Главна дирекция „Жандармерия, специални операции
и борба е тероризма“, чрез пълномощника си – юриск. М. Х., с надлежно учредена
представителна власт по делото, в която са изложени оплаквания за неправилност на
обжалваното решение поради допуснати от първоинстанционния съд нарушения на
1
материалния закон. Поддържа се, че нормалната продължителност на работното време на
държавните служители в ЗМВР е 8 часа дневно и 40 часа седмично, при 5-дневена работна
седмица - чл. 187, ал. 1 ЗМВР, а работното време се изчислява в работни дни - подневно, а за
работещите на 8-, 12-, 24-часови смени - сумирано за тримесечен период. При работа на
смени е възможно полагане на труд през нощта между 22,00 часа и 06,00 часа, като
работните часове не следва да надвишават средно 8 часа за всеки 24-часов период. Излага
доводи, че в МВР е разрешено полагане на 8 часа нощен труд, за разлика от другите
държавни служители, на които е разрешено полагането на 7 часа нощен труд. Това води до
неприложимост на посочения коефициент, тъй като същият се получава от съотношението
на 8 часа дневен труд към 7 часа нощен труд, поради което възнаграждение за извънреден
труд на тези служители не се дължи.
Изтъква, че през процесния период е действала Наредба № 8121з-776/ 29.07.2016 г., в
която липсва изрично правило за преизчисление, подобно на Наредбата и структурата за
организацията на работната заплата. Сочи, че за периода са приети Наредба № 8121з
908/02.08.2018 г., и Наредба № 8121з- 1059/26.09.2019 г., в които изрично са определени
условията и редът за изплащане на допълнително възнаграждение за нощен труд на
държавните служители. Поддържа, че през процесния период е действала Заповед № 8121з-
1429/23.11.2017 г., съгласно която за всеки отработен час през нощта или за част от него
между 22,00 часа и 06,00 часа на държавните служители се заплаща допълнително
възнаграждение в размер на 0,25 лв. Предвид посочената нормативна уредба, спрямо
държавните служители в МВР не намирало приложение разпоредбата на чл. 9 от Наредбата
и структурата за организацията на работната заплата. Иска се да бъде отменено
обжалваното решение и да се постанови друго, с което предявените искове да бъдат
отхвърлени. Претендират се разноски.
Решението в частта, с която предявените обективно кумулативно съединени искове с
правно основание чл. 187, ал. 5, т. 2 ЗМВР и чл. 86, ал. 1 ЗЗД са отхвърлени за разликата над
уважения размер до пълния предявен размер не е обжалвано от ищеца и е влязло в законна
сила.
В срока по чл. 263, ал. 1 ГПК е постъпил отговор на въззивната жалба от ищеца С. И.
Г., с която се оспорва жалбата по подробно изложени съображения, поддържайки че
обжалваното решение е правилно и обосновано. Претендират се разноски.
Жалбата е подадена в срока по чл. 259 ГПК, от легитимирано лице - страна в процеса,
като е заплатена дължимата държавна такса, поради което е допустима.
Съгласно чл. 269 ГПК въззивният съд се произнася служебно по валидността на
решението, а по допустимостта – в обжалваната му част, като по останалите въпроси е
ограничен от релевираните въззивни основания в жалбата.
Решението е валидно и допустимо, постановено в рамките на правораздавателната
власт на съдилищата по граждански дела и в съответствие с основанието и петитума на
искането за съдебна защита.
Съдът, като съобрази доводите на страните и събраните по делото доказателства,
съгласно правилата на чл. 235, ал. 2 ГПК, намира въззивната жалба за неоснователна по
следните съображения:
Първоинстанционният съд е сезиран с искове с правно основание чл. 187, ал. 5, т. 2
ЗМВР вр. чл. 179, ал. 1 ЗМВР, вр. чл. 178, ал. 1, т. 3 ЗМВР и чл. 86, ал. 1 ЗЗД за сумата от 1
587,98 лв., представляваща възнаграждение за положен извънреден труд за периода от
10.02.2017 г. — 31.12.2019 г., ведно със законната лихва върху главницата от датата на
подаване на исковата молба до окончателното плащане, както и иск с основание чл. 86, ал. 1,
за сумата от 140 лв., представляваща обезщетение за забавено изпълнение за 26.04.2017 г. -
10.02.2020 г.
2
По делото е безспорно установено, а и страните не спорят, че през процесния период
са били обвързани от валидно служебно правоотношение, възникнало на основание ЗМВР,
по силата на което ищецът е изпълнявал държавна служба при ответника, както и че за този
период е работил на 12 - часови смени /дневни и нощни/ съгласно месечни графици, а
отработеното работно време се е изчислявало сумирано.
Съгласно заключението на приетата в хода на първоинстанционното производство
ССчЕ, която настоящият съдебен състав кредитира изцяло по реда на чл. 202 ГПК като
компетентно и обосновано, се установява, че за исковия период ищецът е положил общо
177,50 дежурства, в рамките на които е отработил 1 374 нощни часове. Според вещото лице
общият брой отработени часове след превръщането на нощните часове в дневни е 1 589
часа. Посочено е, че отработените в повече часове /извънреден труд/, след преобразуването
на нощния труд в дневен при прилагане на чл. 9 НСОРЗ, получен като разлика между
положения нощен труд и преизчисления с коефициент 1,143, са в размер на 217,36 часа.
Съгласно заключението, изчислено върху дневната му часова ставка, увеличена с 50 %,
възнаграждението за тези 217,36 часа възлиза на сумата от 1 240,99 лв. Изчислената от
вещото лице лихва за забава върху главницата за периода е в размер на 136,08 лева.
Съгласно чл. 176 ЗМВР брутното месечно възнаграждение на държавните служители
на МВР се състои от основно месечно възнаграждение и допълнителни възнаграждения.
Към основното месечно възнаграждение на държавните служители се изплащат
допълнителни възнаграждения за извънреден труд - чл. 178, ал. 1, т. 3 ЗМВР. Съгласно чл.
187, ал. 1 ЗМВР (Изм. и доп. - ДВ, бр. 81 от 2016 г.) нормалната продължителност на
работното време на държавните служители в МВР е 8 часа дневно и 40 часа седмично, при
5-дневна работна седмица. Съгласно ал. 3 на същата норма работното време на държавните
служители се изчислява в работни дни - подневно, а за работещите на 8-, 12- или 24-часови
смени - сумирано за тримесечен период. Определянето на 24-часова смяна е по изключение.
При работа на смени е възможно полагането на труд и през нощта между 22,00 и 6,00 часа,
като работните часове не следва да надвишават средно 8 часа за всеки 24-часов период (ал.
3, изр. 3). Съгласно чл. 187, ал. 5 ЗМВР работата извън редовното работно време до 280 часа
годишно се компенсира с допълнителен платен годишен отпуск за работата в работни дни и
с възнаграждение за извънреден труд за работата в почивни и празнични дни - за
служителите на ненормиран работен ден, възнаграждение за извънреден труд за отработени
до 70 часа на тримесечен период - за служителите, работещи на смени, като
възнаграждението е в размер на 50 на сто увеличение върху основното месечно
възнаграждение. Предвидено е плащане на възнаграждение за положен нощен труд в чл.
179, ал. 1, пр. 2 ЗМВР, според който за полагане на труд през нощта от 22,00 до 6,00 часа се
изплащат допълнителни възнаграждения при условия и по ред, които са различни от този за
извънредния труд. Съгласно чл. 179, ал. 2 ЗМВР, условията и редът за изплащане на тези
допълнителни възнаграждения се определят с наредба на министъра на вътрешните работи,
а техният размер - с негова заповед.
През исковия период са издадени Наредба № 8121з-776/29.06.2016 г. (отм. ДВ. бр. 4
от 14.01.2020 г.), приета на основание чл. 187, ал. 9 ЗМВР и Наредба № 8121з-908/02.08.2018
г., в сила от 14.08.2018 г., и Наредба № 8121з-1059/26.09.2019 г., в сила от 04.10.2019 г.,
приети на основание чл. 179, ал. 2 ЗМВР от министъра на вътрешните работи. В чл. 3, ал. 3
от Наредба № 8121з-776/29.06.2016 г. е предвидено, че за държавните служители в МВР е
възможно полагането на труд и през нощта между 22,00 и 6,00 часа, като работните часове
не следва да надвишават средно 8 часа за всеки 24-часов период. В чл. 9 от Наредба №
8121з-908/02.08.2018 г. е предвидено, че за всеки отработен нощен час или за част от него от
22,00 до 6,00 часа на държавните служители се изплаща допълнително възнаграждение за
нощен труд. Идентична е разпоредбата на чл. 9 от Наредба № 8121з-1059/26.09.2019 г.
Съгласно чл. 33, ал. 1 (Изм. - ДВ, бр. 99 от 2016 г., в сила от 13.12.2016 г.) от Наредба №
8121з-776/29.06.2016 г. възнагражденията за труд извън редовното работно време се
3
включват в месечното възнаграждение и се изплащат в месеца, следващ отчетния период,
при своевременно предоставяне на протоколите във финансовите звена. В цитираните
подзаконови нормативни актове не е предвидено правило за преизчисляване на нощния труд
в дневен. Такова правило е регламентирано в чл. 31, ал. 2 на Наредба № 8121з-
407/11.08.2014 г. - действала в периода 19.08.2014 г. - 02.06.2015 г., съгласно която при
сумирано отчитане на отработеното време общият брой часове положен труд между 22,00 и
06,00 часа за отчетния период се умножава по 0,143, като полученото число се сумира с
общия брой отработени часове за отчетния период. След отмяната на посочената наредба, са
приети Наредба № 8121з-592/25.05.2015 г. /отменена с решение на ВАС по адм. д. №
5450/2016 г., в сила от 11.07.2016 г./ и Наредба № 8121з-779/29.07.2016 г. /в сила от
02.08.2016 г./, които обаче не съдържат аналогична разпоредба на чл. 31, ал. 2 от отменената
Наредба от 11.08.2014 г., предвиждаща увеличаване на реално отработените часове нощен
труд с посочения коефициент, а е уреден само редът за отчитането на часовете нощен труд.
Съгласно чл. 188, ал. 2 ЗМВР държавните служители, които полагат труд за времето
между 22,00 и 6,00 часа, се ползват със специалната закрила по КТ. Ето защо, при липсата
на специално правило (до изменението на чл. 187, ал. 4 със ЗИД ЗМВР от м. 07.2020 г.) и в
наредбата, издадена по чл. 187, ал. 9 ЗМВР, за превръщането на отработените нощни часове
в дневни при сумирано изчисляване на работното време по отношение на държавните
служители в МВР, е налице нормативна празнота, която съгласно чл. 46, ал. 2 ЗНА следва да
се преодолее чрез субсидиарно приложение на чл. 9, ал. 2 от общата НСОРЗ. В чл. 9, ал. 2
от същата е предвидено при сумирано изчисляване на работното време нощните часове да се
превръщат в дневни с коефициент, равен на отношението между нормалната
продължителност на дневното и нощното работно време, установени за подневно отчитане
на работното време за съответното работно място.
Съгласно разпоредбата на чл. 67, ал. 7 ЗДСл, вр. чл. 20 и чл. 22 от Наредбата за
заплатите на служителите в администрацията предвижда допълнителни възнаграждения за
всеки отработен час нощен труд (след 22,00 до 6,00 часа) в размер на 0,25 лв. Идентично е
предписанието на чл. 8 от Наредба за структурата и организацията на работната заплата
(обн. - ДВ, бр. 9/2007 г., в сила от 1.07.2007 г.), съгласно която за всеки отработен нощен час
или за част от него между 22,00 и 6,00 часа на работниците и служителите се заплаща
допълнително трудово възнаграждение за нощен труд в размер не по-малък от 0,25 лв.,
независимо от начина на отчитане на работното време (подневно или сумирано); системата
на заплащане на труда; вида на работните смени (смесени с дневна и нощна
продължителност или само нощна). Тези разпоредби се прилагат едновременно с правилата
за заплащане на нощния труд, т. е. при сумирано изчисляване на работното време нощните
часове се превръщат в дневни с коефициент 1,143 и за същите тези нощни часове се заплаща
и допълнително трудово възнаграждение за нощен труд. Посочената в чл. 9 от наредбата
методология е само с оглед установения по законодателен път начин за отчитане на нормата
фактически положен труд (така Решение № 14 от 27.03.2012 г. на ВКС по гр. д. № 405/2011
г., IV г. о., ГК). Възприемането на противното би довело до поставянето им в неравностойно
положение спрямо държавните служители и служителите по трудово правоотношение,
които получават допълнителни възнаграждения съгласно разпоредбите на чл. 67, ал. 1 ЗДСл
и чл. 261 и чл. 264 КТ. Горното тълкуване е в съответствие и с основния правен принцип за
равенство в правата, закрепен в чл. 6 КРБ и чл. 14 ЕКЗПЧОС (така Решение № 311 от
8.01.2019 г. на ВКС по гр. д. № 1144/2018 г., IV г. о.).
Както бе посочено по-горе, съгласно чл. 187, ал. 1 и ал. 3 ЗМВР нормалната
продължителност на дневното работно време, установена при подневно отчитане на
работното време на държавните служители в МВР, е 8 часа. В ЗМВР липсва норма, която да
установява нормалната продължителност на нощното работно време при подневно отчитане
на работното време през процесния период, поради което приложение следва да намери
правилото на чл. 140, ал. 1 КТ, съгласно което нормалната продължителност на работното
4
време през нощта при 5-дневна работна седмица е до 7 часа. Имайки предвид, че
нормалната продължителност на дневното работно време, установени при подневно
отчитане на работното време на държавните служители в МВР, е 8 часа дневно или 40 часа
седмично, то съотношението между така определената в чл. 187, ал. 1 ЗМВР
продължителност и нормалната продължителност на нощното работно време от 7 часа, е
1,143. Общото правило на чл. 9, ал. 2 НСОРЗ се отнася до изчисляване на положения труд
като стойност в часове при сумирано изчисляване на работно време. Специалната
разпоредба на чл. 187, ал. 1 ЗМВР не изключва превръщането на нощните часове в дневни с
коефициент 1,143, а предвижда възможност нощният труд да е осем часа, а не седем, както
предвижда КТ за работещите по трудово правоотношение. Изключването на възможността
положения от служителите на МВР през нощта труд да не се приравнява в дневен, както по
отношение на работниците, полагащи труд по трудови правоотношения, е в несъответствие
с чл. 6, ал. 2 КРБ. Ето защо, неоснователни са изложените във въззивната жалба оплаквания
за неприложимост на установения на чл. 9 НСОРЗ към държавните служители в МВР
поради липса на предвидените в нормата предпоставки.
Наред с това, съгласно чл. 9, ал. 5 от Наредбата за трудовата книжка и трудовия стаж,
трудовият стаж на работниците и служителите, работещи при сумирано изчисляване на
работното време, се определя, като изработените часове по графика за периода на
сумирането, след превръщане на нощните часове в дневни за смените с повече от 4 нощни
часа, се разделят на установената за тях нормална продължителност на дневното работно
време. Определеният по този начин стаж не може да е по - голям от броя на работните дни
за периода на сумирането.
В разпоредбата на чл. 18, ал. 3 от НСОРЗ пък е предвидено, че, при сумирано
изчисляване на работното време, броят на отработените дни се установява, като
отработените часове през месеца, след превръщането на нощните часове в дневни, се
разделят на дневната продължителност на работното време, установена за работното място
при подневно отчитане на работното време.
С оглед изложените съображения за приложимост на установения в чл. 9, ал. 2
НСОРЗ коефициент за отчитане на положения от ищеца нощен труд и доколкото правилото
за преизчисляване на нощните часове в дневни е в съответствие с правилата за заплащане на
труда и зачитането на трудовия стаж, настоящият съдебен състав приема, че за процесния
период нощните часове, преизчислени в дневни с коефициент 1,143, следва да се вземат
предвид при решаване на въпроса дали е положен извънреден труд от страна на ищеца,
съответно превишаването на нормата следва да се заплати като извънреден труд.
В тази връзка следва да се посочи, че в решение на СЕС от 24.02.2022 г. по дело С-
262/20 г., е прието, че член 8 и член 12, буква а) от Директива 2003/88/ЕО на Европейския
парламент и на Съвета от 4 ноември 2003 година, относно някои аспекти на организацията
на работното време, трябва да се тълкуват в смисъл, че не налагат да се приема национална
правна уредба, която да предвижда, че нормалната продължителност на нощния труд за
работниците от публичния сектор като полицаите и пожарникарите е по-кратка от
предвидената за тях нормална продължителност на труда през деня. Посочено е, че чл. 20 и
31 от Хартата на основните права на Европейския съюз трябва да се тълкуват в смисъл, че
допускат определената в законодателството на държава членка нормална продължителност
на нощния труд от седем часа за работниците от частния сектор да не се прилага за
работниците от публичния сектор, включително за полицаите и пожарникарите, ако такава
разлика в третирането се основава на обективен и разумен критерий, тоест е свързана с
допустима от закона цел на посоченото законодателство и е съразмерна на тази цел. При
всички случаи в полза на такива работници трябва да има други мерки за защита под
формата на продължителност на работното време, заплащане, обезщетения или сходни
придобивки, които да позволяват да се компенсира особената тежест на полагания от тях
5
нощен труд. Освен това съгласно т. 74 и 76 от решението съображенията от правен и
икономически порядък за липса на преобразуване на нощните часове труд в дневни не
отразяват допустима от закона цел, годна да обоснове разлика в третирането.
В решението е посочено още, че съгласно поС.ната съдебна практика на СЕС
разликата в третирането е обоснована, когато се основава на обективен и разумен критерий,
тоест когато е свързана с допустима от закона цел на съответното законодателство и е
съразмерна на тази цел.
Предвидените в ЗМВР допълнително възнаграждение за прослужено време за всяка
прослужена година в размер на 2%, основен платен годишен отпуск с продължителност 30
дни и по 1 ден допълнително - чл. 189, ал. 1 ЗМВР, обезщетение при прекратяване на
служебното правоотношение - чл. 234, ал. 1 ЗМВР, на които се позовава жалбоподателят, не
могат да обосноват мерки за защита по смисъла на Директивата в решението на СЕС за
служителите на МВР, полагащи нощен труд.
Изложените съображения водят до обоснован извод, че ищецът има право на вземане
от ответника за процесния период за положения извънреден труд. По отношения на размера
на предявените искове следва да се отбележи, че съгласно заключението на вещото лице по
изслушаната ССчЕ общо дължимата сума за извънреден труд е в размер на 1 240,99 лв., а за
обезщетение за забавено изпълнение на задължението за плащане на възнаграждение –
136,08 лв. поради което предявените иск са основателни до този размер.
Тъй като изводите на въззвния съд съвпадат изцяло с тези на СРС
първоинстанционното решение, в обжалваната част, следва да бъде потвърдено. В
останалата част същото е влязло в сила като необжалвано.
По разноските:
При този изход на спора и на основание чл. 78, ал. 3 ГПК ответникът по жалбата има
право на направените разноски пред въззивния съд. Претендира се възнаграждение за един
адвокат в размер на 620,00 лв. съгласно договор за процесуално представителство, в който е
отразено плащане в брой на адвокатско възнаграждение в посочения размер.
Възражението за прекомерност по чл. 78, ал. 5 ГПК от страна на въззивника СДВР (л.
58 от въззивното дело) е основателно, доколкото претендираното възнаграждение
надвишава минималния размер, установен в разпоредбата на чл. 7, ал. 2, т. 2 от Наредба №
1/2004 г. за минималнтие адвокатски възнаграждения, в относимата към момента на
постигане на съгласие редакция, а именно - ДВ, бр. 68 от 31.07.2020 г. В този смисъл съдът,
съобразявайки действителната правна и фактическа сложност на делото, намира, че
претендираният размер на разноските следва да бъде уважен до размера от 450,00 лева.
По аргумент от чл. 280, ал. 3, т. 3 ГПК, във вр. с чл. 69, ал. 1, т. 1 ГПК и с оглед на
цената на иска по процесното гражданско дело, въззивното решение не подлежи на
касационно обжалване.
Мотивиран от изложеното, Софийски градски съд
РЕШИ:
ПОТВЪРЖДАВА Решение № 0160062 от 20.07.2021 г., постановено по гр. д. №
7430/2020 г. по описа на СРС, 56 състав, в обжалваната частта, с която Главна дирекция
„Жандармерия, специални операции и борба с тероризма“, е осъдена да заплати на С. И. Г.,
на основание чл. 187, ал. 5, т. 2 ЗМВР вр. чл. 179, ал. 1, чл. 178, ал. 1, т. 3 ЗМВР, сумата от
1 240,99 лв., представляваща допълнително възнаграждение за положен извънреден труд за
периода от 10.02.2017 г. до 31.12.2019 г., получен в резултат на преизчисляване на
положения нощен труд с коефициент 1,143, ведно със законната лихва, считано от датата на
6
завеждане на исковата молба в съда - 11.02.2020 г. до окончателното плащане, а на
основание чл. 86, ал. 1 ЗЗД и сумата от 136,08 лв., представляваща мораторна лихва,
начислена върху всяка една от дължимите главници, считано от 26 - то число на месеца,
следващ първото тримесечие на 2017 г., до 10.02.2020 г.
ОСЪЖДА Главна дирекция „Жандармерия, специални операции и борба с
тероризма“, като правоприемник на Главна дирекция „Национална полиция“, свързана с
дейността на дирекция „Жандармерия“, към Министерство на вътрешните работи, с адрес:
гр. София, ул. ****, да заплати на С. И. Г., ЕГН: **********, с адрес: гр. Пловдив, бул. ****,
на основание чл. 78, ал. 3 ГПК, сумата от 450,00 лв., представляваща разноски за адвокатско
възнаграждение в производството пред СГС.
РЕШЕНИЕ № 0160062 от 20.07.2021 г., постановено по гр. д. № 7430/2020 г. по
описа на СРС, 56 състав, в обжалваната частта, с която предявените обективно кумулативно
съединени искове с правно основание чл. 187, ал. 5, т. 2 ЗМВР и чл. 86, ал. 1 ЗЗД са
отхвърлени за разликата над уважения размер до пълния предявен размер не е обжалвано от
ищеца и е влязло в законна сила.
РЕШЕНИЕТО е окончателно и не подлежи на обжалване.
Председател: _______________________
Членове:
1._______________________
2._______________________
7