Решение по дело №125/2017 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 841
Дата: 12 април 2019 г. (в сила от 7 февруари 2020 г.)
Съдия: Стоил Делев Ботев
Дело: 20177180700125
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 16 януари 2017 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

№ 841

гр. Пловдив, 12.04.2019г.

В ИМЕТО НА НАРОДА

Административен съд- Пловдив, V-ти състав, в открито заседание на дванадесети март, две хиляди и деветнадесета година в състав:

ПРЕДСЕДАТЕЛ:  СТОИЛ БОТЕВ

при секретаря В.К., като разгледа административно дело № 125 по описа на съда за 2017г., за да се произнесе, взе предвид следното:

  Производството е по реда на чл.215 и следващите от Закона за устройство на територията (ЗУТ), във връзка с чл.145 и следващите от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).

  Жалбоподателите  - Ц.Д.У., с ЕГН ********** и С.Т.У., с ЕГН ********** ***, чрез адв. С.  обжалват заповед № 16ОА-2631 / 05.10.2016 г. на Кмета на Община Пловдив, като неправилна, незаконосъобразна и несъобразена с нормата на чл.103, ал.4 от ЗУТ. Твърди се, че проекта за изменение на ПУП – ПРЗ с РУП е изработен и в нарушение на чл.52 от Наредба № 8/2001 г. за обема и съдържанието на устройствените схеми и планове, като не е изпълнено нито едно от изискванията на тази разпоредба като обем и съдържание, което е императивно при градоустройствени интервенции в територията на групов паметник на културата – историческа зона “Филипопол-Тримонциум-Пловдив. Твърди се, че в процедурата по приемане и одобряване на проекта на изменение на ПУП-ПРЗ и РУП са допуснати нарушения на нормативните изисквания свързани със Закона за културното наследство. Иска се отмяна изцяло на оспорената заповед, както и се претендират разноски.

Подробни съображения по съществото на спора са изложени в депозирана по делото писмена защита /л.501/ на адв. П..***, чрез процесуалния си представител  юрк. П., оспорва жалбата в приложената писмена защита.

Заинтересованите страни - И.А.В.,  Х.Т.В., чрез адв. Й., Б.Г.М., М.Б.Д., М.С.П., С.Г.Х., Г.А.Х., Д.И.Е. , М.Н.М.-П. и А.-М.С.Г. редовно уведомени, като цяло не изразяват становище по жалбата. М.Д. счита жалбата за основателна, а Х.В. счита жалбата за неоснователна.

Окръжна прокуратура - Пловдив, редовно уведомена за възможността да встъпи в производството, не се представлява и не взима становище по жалбата.

По допустимостта на жалбата съдът констатира, че процесната заповед (л. 19) е съобщена на жалбоподателя на  25.10.2016г. От своя страна, жалбата е подадена чрез административния орган на 07.11.2016г., т.е. в рамките на 14-дневния законоустановен срок. Освен това, жалбата е подадена и при наличието на правен интерес, поради което се явява допустима, а разгледана по същество е основателна.

Съдът приема за установена следната  фактическа обстановка:

Жалбоподателите са собственици,  в режим на СИО, въз основа на нотариален акт № 104, том 4-ти, дело № 659/2001 г. на Служба по вписванията Пловдив на УПИ VII-802 от кв. 160-нов, 326-стар по плана на Централна градска част, гр.Пловдив, а производството по издаване на оспорената заповед е инициирано от Х.Т.В. и И.А.У., собственици на УПИ VII-803 от кв. 160-нов, който със заявление от 30.10.2017 г. е поискал допускане изменение на ПУП - ПРЗ. Заявлението е разгледано от ЕСУТ при община Пловдив и въз основа на взетото решение по т.23 от протокол №24 от 12.06.2015 г.  и е издадена заповед № 150А1731 от 25.06.2015 г. на Кмета на община Пловдив, с която е допуснато да се изработи проект за изменение на ПУП - ПРЗ и РУП на част от кв. 160-нов, 326-стар по плана на Централна градска част, град Пловдив, в обхват : УПИ VII-803;  контактна зона:  УПИ VII, IX, X и улици.

Съдът установи , че на 13.05.2016 г. проектът е внесен за одобрение от Х.Т.В. и И.А.У.. С решение по т.6, взето с протокол № 18 от 01.06.2016 г. на ЕСУТ при община Пловдив проектът за изменение на ПУП - ПРЗ и РУП е разгледан и е изпратен за съобщаване на заинтересованите лица. При съобщаването са постъпили възражения от част от тези лица, между които и жалбоподателите. Възражението е разгледано от ЕСУТ при община Пловдив и с решение по т.4, взето с протокол № 33 от 31.08.2016 г., възражението не е уважено, проектът е приет и в крайна сметка е издадена и процесната заповед № 160А2631.

С нея на основание чл. 44, ал. 1, т. 13 и ал.2 от ЗМСМА, чл. 134, ал.2, т.6, чл. 133, ал.2, 4 и 5, чл. 103, ал.4, чл. 109, ал. 1, т.2, чл. 110, ал. 1, т. 1 и т.4, чл. 113, ал. 1, 2, 4 и 6, чл.36, ал. 1, чл.129, ал.2 от ЗУТ е одобрен проект за изменение на ПУП - план за регулация и застрояване на част от кв.160-нов, 326-стар по плана на Централна градска част - гр.Пловдив, като на УПИ VIII-803 отреждането се привежда в съответствие с ИД по КК и в съответствие с чл.8 ал.1 и чл.112 от ЗУТ, както следва: УПИ VIII-522.803, жилищно застрояване със запазване начина на застрояване и промяна характера на застрояване от ниско на ниско до средно застрояване без промяна параметрите на застрояване в зоната на общата граница с УПИ VII-802 по действащия РУП /Заповед № ОА-1277/06.08.2004г./ с устройствени показатели за зона Жс.ЦЗ /Височина до 4ет./12м., Пзастр. до 70%, Кинт до 3,0, Мин.озеленяване 30%/ по корекцията на регулацията със зелени зачертавания и надписи, нанесено застрояване с червени задължителни и ограничителни линии, матрица със син цвят. Работен устройствен план на част от кв.160-нов, 326-стар по плана на Централна градска част - гр.Пловдив с три и четириетажно застрояване в УПИ VIII с височини в относителни и съответно абсолютни коти, подробно описани в заповедта.

Разработката е процедирана като план-извадка по реда и при условията на чл.133, ал.2,4 и 5 от ЗУТ. Съгласно чл.133 ЗУТ в процеса на изработване на подробни устройствени планове инвестиционно проектиране за нови строежи в поземлените имоти може да се разрешава въз основа на подробен устройствен план, който е извадка от изработвания проект за подробен устройствен план (ал.1); изработването на плана- извадка се допуска след приемане на предварителния проект за подробен устройствен план от съответния експертен съвет (ал.2); когато планът-извадка изменя действащ подробен устройствен план, планът-извадка се изработва като проект за изменение на действащия план (ал.4).

Съдът установи , че действащият ПУП за територията, предмет на разработката е одобрен със Заповед ОА-1277/06.08.2004г., а в частта касаеща процесната заповед, съгласно същият се установява ново свързано застрояване в УПИ VIII-803 и УПИ VII-802 и допълващо застрояване в VII-802, свързано с УПИ VI-799, 800, 801. Одобрен е РУП на част от кв.160-нов, 326-стар по плана на Централна градска част - гр.Пловдив за едно и триетажно застрояване с височини съответно 4,50 и 10м. Същият е влязъл в сила и е действащ понастоящем относно УПИ VI-799, 800, 801, УПИ УIII-803 и УПИ VII-802 от кв.160-нов, 326-стар по плана на Централна градска част - гр.Пловдив.

Като част от административната преписка по издаване на оспорената заповед, по делото бяха представени извлечение на приетия с решение по т.1, взето с протокол № 56 от 12.12.2014 г. на ЕСУТ при Община Пловдив, предварителен проект на ПУП - ПРЗ и СПН на Централна градска част, град Пловдив, в обхват кв.160-нов по плана на Централна градска част, град Пловдив.

В съдебното производство  жалбоподателите са поискали с молба / л.173/ представянето от ответника множество доказателства и такива са представени с писмо /л.182-211/ както следва :

1. Решение № 347, взето с Протокол № 15 от 13.09.2012 г. на Общински съвет – Пловдив, с което е допуснато изработването на проект на ПУП за Централна градска част – гр.Пловдив ;

 2. Извлечение от “ПУП-ПР”, план за регулация, ПЗ, план за застрояване и специфични правила и нормативи за територии по чл.13 от ЗУТ – Централна градска част, гр.Пловдив, ПП приет с протокол № 56, т.1 от 12.12.2014 г. на ЕСУТ при община Пловдив;

3. Извлечение от Протокол № 56, т.1 от 12.12.2014 г. на ЕСУТ при община Пловдив

4. Специфични правила и нормативи към подробен устройствен план – проект за регулация и застрояване за Централна градска част, гр.Пловдив, Предварителен проект ІІ-ри етап;

5. Писмо изх.№ 0800-1375/4 от 26.10.2015 г. от Министерство на културата и Становище изх.№ ЗЗ-НН-51/12.10.2015 г.

6. Заповед № ОА-1277/06.08.2004 г. на Кмета на Община Пловдив за одобряване на проект за изменение на ПУП – План за регулация и застрояване на част от кв.160-нов/326-стар по плана на кв. “Централна градска част” – гр.Пловдив, текстова и графична част ;

7. Решение № 375, взето с Протокол № 16 от 05.09.2007 г. на Общински съвет – Пловдив, с което е одобрен ОУП на гр.Пловдив.

От жалбоподателите е поискано да се  допусне СТЕ, с вещо лице „архитект”, което след като се запознае с делото, както и извърши проверка в Община Пловдив да отговори на следните  задачи:

1. В каква устройствена зона попада УПИ VІІІ-803 според предвижданията на ОУП на гр.Пловдив и какви са устройствените показатели за тази зона/?

2. Каква е устройствената зона, която е предвидена с оспореният проект за УПИ VІІІ-803, с какви устройствени показатели и съответстват ли зоната и показателите на тези, които са установени с ОУП на гр.Пловдив ?

3. На какво разстояние отстои сградата в УПИ VІІ-802 спрямо северната регулационна линия на УПИ VІІІ-803 ?

4. На какво разстояние е предвидено застрояването на одобрения ПУП и РУП в УПИ VІІІ-803 спрямо регулационната граница на УПИ VІІ-802 ?

 5. Какво е разстоянието между съществуващата сграда в УПИ VІІ-802 и новопредвиденото застрояване в УПИ VІІІ-803 ?

 6. Каква е дълбочината на застрояването в УПИ VІІІ-803 според така проектираните линии на застрояване и съобразено ли е с изискванията на чл.30, ал.1 във връзка с чл.29, т.2 от ЗУТ и чл.31 ал.2 т.1 от ЗУТ ?

 В същото с.з. адв.Й. - процес. представител на з.л. В.  е поискала  също СТЕ, която следва да  отговори на следните въпроси :

1. Като съобрази предвижданията на действащия ПУП-ПРЗ и РУП, одобрен със Заповед № ОА-1277 от 06.08.2004 г. на част от кв.160-нов по плана на ЦГЧ, гр.Пловдив, да отговори на въпроса Проекта за изменение на ПУП-ПРЗ и РУП, одобрен с процесната Заповед № 160А-2631/05.10.2016 г., предвижда ли ново свързано застрояване и/или намалени отстояния спрямо УПИ VІІ-802 на жалбоподателя и през улица, съответно с кой план е установено застрояването на улична регулация в УПИ VІІІ-803 ?

2. Каква е предвидената с Проекта за изменение на ПУП-ПРЗ и РУП, одобрен с процесната заповед, дълбочина на основното застрояване и добавени ли са 30 на сто от дълбочината над 16 метра към страничните регулационни граници ?

3. Посочените в Проекта за изменение на ПУП-ПРЗ и РУП, одобрен с процесната заповед, устройствена зона и устройствени показатели за УПИ VІІІ съответстват ли и съобразени ли са с устройствената зона и показателите по ПП на “ПУП-ПР, ПЗ и СПН – Централна градска част, гр.Пловдив”, съответно процесното УПИ в коя зона попада съобразно Специфичните правила и нормативи към ПУП-ПРЗ за ЦГЧ, гр.Пловдив и какви са устройствените параметри за тази зона по визираните Специфични правила.

4. Като съобрази текстовата и графичната част към Протокол на НСОПК № 5/22.05.2000 г. да отговори на въпроса УПИ VІІІ-803, обект на процесното изменение, попада ли в обхвата на ГПК “Д” Система от улични ансамбли по ул. “***” и ул.”***” и съгласуван ли е в тази връзка Проекта за изменение на ПУП-ПРЗ и РУП, одобрен с процесната заповед, с Министерство на културата – НИНКН ?

Освен това адв.Й. прави искане по реда на чл.192 от ГПК и моли да се изиска от третото неучастващо лице Министерство на културата да бъде задължено да представи по настоящото дело текстовата и графична част към протокол на НСОПК № 5/22.05.2000 г. в частта, отнасяща се до групов паметник на културата – ГПК “Д” Система от улични ансамбли по ул.”***” и ул.”***” в гр.Пловдив и след комплектоване на делото с тези доказателства вещото лице да започне да работи.

 Министерство на културата изпращат множество документи /л.247-283/, приети по делото , както следва:

1. Протокол № 5 от заседание на Националния съвет за опазване на паметниците на културата, състояло се на 22.05.2000 г. /3 страници/, заедно с:

1.1. Приложение № 1 – Групов паметник на културата – историческа зона “Филипопол-Тримонциум-Пловдив /5 страници/;

1.2. Приложение № 2 – Групов паметник на културата – ансамбли /8 страници/;

2. Карти с териториален обхват и граници /2 бр./ на Групов паметник на културата – историческа зона и групов паметник на културата – ансамбли.

С  молба  адв.Й. заявява , че Министерство на културата е изпратило частично исканите доказателства , а именно:

1.Протокол № 5 от 22.05.2000 г. – 3 страници

1.1. Приложение № 1 към Протокол № 5 – 5 страници;

1.2. Приложение № 2 – постъпила е само първа /заглавна страница/от общо 8 страници;

2. Карти с териториален обхват и граници – 2 бр. липсват, т.е не са постъпили.

Заявява, че вероятно липсващите страници от документите се дължат на това, че технически не е завършено изпращането по факса на всички страници, с оглед на което моли съда да разпореди МК да изпрати поисканите документи в пълен обем, включително: липсващите 7 страници от Приложение № 2 към Протокол № 5/22.05.2000 г. и  липсващите Карти с териториален обхват и граници – 2 броя.

Съдът повторно е задължил МК да изпрати липсващите доказателства, като е получен отговор , че писмото  е изпратено към Националния институт за недвижимо културно наследство /НИНКН/ да представи исканото приложение.

По делото е приета СТЕ с в.л. архитект В. /л.327-342/ , в чието заключение се установява с този РУП намалени отстояния в имот 802 и непълноти по  отношение на графичната част на проектната разработка.

В заключението си на стр. 8 в точка  4.7 е взета зона от одобрения предварителен проект, като е посочено че те не съответстват в новия устройствен план .

Съобразно отговора на стр. 10, буква „В“, е пояснил, че има несъответствие между графичната част и плана как да се изпълни, тъй като мащабът е  1:500, а действащия е 1:200 и при него всичко е ясно. Съобразно отговора на стр. 3 в забележката над т. 2 е пояснил , че на место има изградена съществуваща сграда и е долепено заведение за обществено хранене. Относно свързаното застрояване, в.л. е отговорило, че с проекта се променя дълбочината и че свързващото застрояване според него е между три имота.

Адв. Й. е оспорила заключението и е поискала да се допусне друго вещо лице, което да даде отговор на въпросите на адв. С. по въпрос 1,2,6 и 7, и по нейните всички  въпроси.Представена е молба с подробни въпроси / л. 348/.

Съдът е допуснал СТЕ с вл. арх. Р.И. , чието първоначално заключение не е прието по делото  , като й е дадена възможност да отговори подробно  на поставените 13 броя въпроси.

Представеното по делото / л. 412-424/ заключение  е прието, като с него е  установено, че разстоянието между съществуващата двуетажна жилищна сграда в УПИ УП-802 (собственост на жалбоподателите), към новопредвиденото четириетажно застрояване ще бъде с 4,00 метра повече, или 2,57м + 4,00 м. = 5,57 м. (югоизточна част) - 2,98 м. + 3,00 м. = 5,98 м. (югозападна част), вместо изискващите се 3.00 + 3,34 = 6,34 метра (т.е., то е намалено с 0,77 метра по - малко).

Разстоянието между съществуващата двуетажна жилищна сграда в УПИ УП-802 към новопредвиденото четириетажно застрояване ще бъде с 4,00 метра повече, или 2,57 м. + 4,00 м. = 6.57 м (югоизточна част) - 2,98 м. + 4,00 м. = 6,98 м. (югозападна част), вместо изискващото се 3,00 м. + 4,00 м. = 7,00 метра. Т е. налице е несъответствие с нормата на чл. 31, ал. 4 от ЗУТ, т.е. „Разстоянията между две жилищни сгради през страничната граница на съседни урегулирани поземлени имоти е сборът от изискващите разстояния на всяка от сградите до границата между имотите“.

Недоволна от това заключение адв. Й. е поискала допълнителна СТЕ , която следва да отговори на въпросите в молбата на л. 425.

Съдът е приел и представената от вл. арх. С. СТЕ /л.441-448/ която още в обстоятелствената част на експертизата посочва  / л. 441 гръб/ че още в протокола на ОЕСУТ е установено , че „…. В  направеното предложение е налице установени  намалени отстояния по чл. 36 от ЗУТ и че ….не е  доказано изпълнението на законовите изисквания за  предложената дълбочина на основното застрояване.“   

Като цяло експерта е отговорил на поставените въпроси т.е. :

 1.  Отговор на въпрос №1 - Проектът за изменение на ПУП-ПРЗ и РУП, одобрен с процесната Заповед № 16РА-2631/05.10.2016г. не предвижда намалени отстояния спрямо ново предвиденото застрояване в УПИ УН-802 на жалбоподателя до дълбочина на застрояването =16,0м., допустима по чл.29, 30 и 31 от ЗУТ. Не са на лице условия за прилагане на чл.29т2 и чл.30(2) ат ЗУТ, за да може да се приложи чл.31(5), поради което отстоянията да страничната регулационна граница към УРИ УН-802, установени след линията на шестнадесетия метър дълбочина на основното ново предвидено застрояване в УПИ УШ-803 са закононесъобразни и като такива не могат да бъдат коментирани.

По въпрос 2 -  Не е допустима предвидената по Проекта на ПУП-ПРЗ дълбочина на основното застрояване, като се има предвид, че свързаното основно застрояване установено по плана от 2004 г е само между УПИ VIII и УПИ VII, а свързаното застрояване между УПИ VII и УПИ VI е допълващо, защото ЗУТ не разделя допълващо и основно застрояване, когато става въпрос за свързано застрояване. Предвидената с процесния проект дълбочина на застрояването не съответства и на СПН на ПУП-ЦГЧ Пловдив в процедура по одобряване.

По въпрос 3Въпросният ПУП не е съобразен с изискването, наложено чрез СПН на ПУП-ПРЗ на ЦГЧ за дълбочина на застрояване до 16,0 м.

По въпрос 4 -  Вещото лице е посетило община Пловдив и е установила , че няма изработен към процесния ПУП изискуемия вертикален разрез , съгласно чл.62(3).4 на Наредба № 01/8 ( „ ...характерни напречни разрези, отразяващи теренните нива и подземните етажи , в М1:250 или М1:500” ), с което е нарушена Наредба №8 и следователно , не е изяснена в пълнота постигната възможност за застрояване на УПИ УШ-803, което е целта на проекта във фаза „РУП”.

При приемането на СТЕ адв. Й. е задавала множество уточняващи въпроси , но като цяло експерта е защитил изложеното в обстоятелствената и заключителна част на СТЕ.

Съдът счита , че няма основание за некредитиране на представената от арх. С.  СТЕ, като следва да се приеме , че адв. Й. е процес.представител на  инициатора и заявителя за процесната промяна на ПУП и е нормално тя всячески да се опита да обори  твърдяното в жалбата и установеното по приетите СТЕ.

Предвид горното съдът счита че следва да се изложи от правна страна следното:

Няма спор по делото, че процесната територия попада в Историческа зона „Филипопол-Тримонциум - Пловдив“, която съгласно Протокол № 5822.05.2000г. на НСОПК към Министерството на културата е обявена за групов паметник на културата - археологически, архитектурно-строителен, на урбанизма и културния пейзаж.

Действащият ПУП - ПРЗ за част от кв. 160-нов, кв. 326-стар е одобрен със Заповед ОА-1277/06.08.2004г., като за процесния УПИ са установени следните устройствени показатели за устройствена зона „Жс“ (жилищна зона с преобладаващо средноетажно застрояване): максимална плътност - 56%; максимален Кинт - 1.0; минимална озеленена площ - 20%; максимална кота корниз - до 10,00 м. С Решение № 375, взето с Протокол № 16 от 05.09.2007г. на ОС - Пловдив е одобрен ОУП на гр. Пловдив. В него за процесната територия е определена устройствена зона „Жс“, като устройствените показатели са изменени, както следва: максимална плътност - 30%; максимален Кинт - 2.0; минимална озеленена площ - 40%; максимална кота корниз - до 12,00 м. С Решение № 347, взето с Протокол № 15 от 13.09.2012г. на ОС - Пловдив е одобрено планово - техническото задание за Подробен устройствен план - ПУП-ПРЗ, План за регулация и План за застрояване, Специфични правила и нормативи - Централна градска част - гр. Пловдив. Съгласно същия за кв. 160-нов, 326-стар е определена устройствена зона „Жс.ЦЗ“ с устройствените показатели: максимална плътност - 70%; максимален Кинт - 3.0; минимална озеленена площ - 40%; максимална кота корниз - до 12,00 м.; етажност - до 4 етажа.

Съдът счита , че този предварителен идеен проект за ПУП - ПРЗ и СПН за ЦГЧ от 2012г., не е съобразен с предвижданията на действащия ОУП на град Пловдив от 2007г., и това обстоятелство не се обори по никакъв начин в настоящото съдебно производство.

Съдът счита , че следва да кредитира приетите по делото множество  СТЕ с вещи лица архитекти , съобразно приетите по делото доказателства и съобразно поставените въпроси при приемането им в оз.

От приетите СТЕ се установява , че процесният план - извадка изменя действащия подробен устройствен план, който е одобрен със Заповед № ОА-1277 от 06.08.2004г., т.е.  променени са устройствената зона, а също така недопустимо са завишени характера и начина на застрояването. Не са спазени изискващите се отстояния от новопредвиденото триетажно застрояване, с кота корниз -10м., до страничната имотна граница на УПИ VII-802, собственост на жалбоподателите, като е предвидено отстояние от 3,00 м., въпреки че същото следва да е 3.34 м., съгласно разпоредбите на чл. 31, ал. 2, т. 1 от ЗУТ.

Следва да се приеме за установено и че не са спазени изискващите се отстояния от новопредвиденото триетажно застрояване, с кота корниз до 10,00 м. до страничната имотна граница на имота на жалбоподателите.

Не са спазени и изискванията на чл. 30, ал. 1 от ЗУТ, във връзка с чл. 29, т. 2 от ЗУТ,  доколкото се предвижда свързано застрояване на три, а не на две урегулирани поземлени имоти,  дълбочината на застрояване следва да бъде  ограничена, а вместо това същата е 20,88 м., при допустими най-много 16,00 м.

Първият експерт  архитект В. е посочил, че по действащия ПУП - ПРЗ от 2004г. в УПИ VIII-803 е предвидено ново триетажно жилищно застрояване на разстояние - 5,00 м. от уличната регулационна линия и допълващо едноетажно застрояване, долепено до основното и с лице на самата улична регулационна линия , а с проекта за изменение на ПУП-ПРЗ се предвижда на мястото на допълващото едноетажно застрояване да се осъществи ново три и четириетажно основно застрояване с кота корниз - 10,00 м и 12,00 м, което е предвидено да се осъществи на уличната регулационна линия.

Същото се установява и от заключението на арх. Р.И. - Н. т.е., че разстоянието между съществуващата двуетажна жилищна сграда в УПИ VII-802 -собственост на жалбоподателите, към новопредвиденото четириетажно застрояване ще бъде с 4,00 метра повече, или 2,57м + 4,00 м. = 5,57 м. (югоизточна част) - 2,98 м. + 3,00 м. = 5,98 м. (югозападна част), вместо изискващите се 3.00 + 3,34 = 6,34 метра (т.е., то е намалено с 0,77 метра по - малко). А разстоянието между съществуващата двуетажна жилищна сграда в УПИ УП-802 към новопредвиденото четириетажно застрояване ще бъде с 4,00 метра повече, или 2,57 м. + 4,00 м. = 6.57 м (югоизточна част) - 2,98 м. + 4,00 м. = 6,98 м. (югозападна част), вместо изискващото се 3,00 м. + 4,00 м. = 7,00 метра.

Горното  се установява и от заключението на арх.  С. която в своето СТЕ категорично дава заключение, че  Проектът за изменение на ПУП-ПРЗ и РУП, одобрен с процесната Заповед № 16РА-2631/05.10.2016г. не предвижда намалени отстояния спрямо ново предвиденото застрояване в УПИ VII-802 на жалбоподателя до дълбочина на застрояването =16,0м., допустима по чл.29, 30 и 31 от ЗУТ. Не са на лице условия за прилагане на чл.29т2 и чл.30(2) от ЗУТ, за да може да се приложи чл.31(5), поради което отстоянията да страничната регулационна граница към УПИ VII-802, установени след линията на шестнадесетия метър дълбочина на основното ново предвидено застрояване в УПИ VIII-803 са закононесъобразни и като такива не могат да бъдат коментирани. Установено е от в.л. , че не е допустима предвидената по Проекта на ПУП-ПРЗ дълбочина на основното застрояване, че въпросният ПУП не е съобразен с изискването, наложено чрез СПН на ПУП-ПРЗ на ЦГЧ за дълбочина на застрояване до 16,0 м., както и че  няма изработен към процесния ПУП изискуемия вертикален разрез , съгласно чл.62(3).4 на Наредба № 01/8 ( „ ...характерни напречни разрези, отразяващи теренните нива и подземните етажи в  нарушение на Наредба №8 и следователно , не е изяснена в пълнота постигната възможност за застрояване на УПИ VIII-803, което е целта на проекта във фаза „РУП”.

Установените в съдебната фаза множество отклонения и  несъответствия с  разпоредбите на материалния закон налагат отмяната на оспорения административен акт.

При този изход на делото и своевременно направено искане, съобразно представените доказателства за разноски / л. 89,122,123,233,481 и 482/  на жалбоподателя следва се присъдят съдебни разноски в размер на 2120 /две хиляди сто и двадесет/ лева.

Водим от горното и на основание чл. 172 от АПК съдът

Р Е Ш И:

ОТМЕНЯ  по  жалба на Ц.Д.У., с ЕГН ********** и С.Т.У., с ЕГН ********** *** заповед № 16ОА-2631 / 05.10.2016 г. на Кмета на Община Пловдив.

ОСЪЖДА Община Пловдив  да заплати съдебни разноски на Ц.Д.У., с ЕГН ********** и С.Т.У., с ЕГН ********** *** в размер на 2120 /две хиляди сто и двадесет/ лева.

Решението подлежи на обжалване пред ВАС в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: