Решение по дело №3334/2018 на Районен съд - Пловдив

Номер на акта: 2169
Дата: 17 декември 2018 г. (в сила от 28 март 2019 г.)
Съдия: Елена Димитрова Герцова
Дело: 20185330203334
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 25 май 2018 г.

Съдържание на акта

                                         РЕШЕНИЕ

 

Номер 2169                         17.12.2018 година                    Град Пловдив

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Пловдивски Районен съд                                 ХХІІ наказателен състав

На двадесет и девети октомври                                              2018 година

В публично заседание в следния състав:

 

                                                       ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЕЛЕНА ГЕРЦОВА

 

Секретар: Магдалена Койчева

Като разгледа докладваното от съдията

НАХ дело номер 3334 по описа за 2018 година

 

Р Е Ш И:

 

ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № К-040863 от 05.06.2017г. на *** на Регионална дирекция за областите Пловдив, Смолян, Пазарджик, Хасково, Кърджали и Стара Загора със седалище гр. Пловдив, упълномощен със Заповед № 289 от 22.04.2015г. на Председателя на Комисията за защита на потребителите, с което, на основание чл. 206 от Закона за туризма, на  “С.” ЕАД, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление *** представлявано от изпълнителния директор К.Т.Д., ЕГН **********, е наложена имуществена санкция в размер на 1200 лева за извършено административно нарушение по чл. 114, т.1 от Закона за туризма (обн.ДВ бр.30/2013г.).

Решението подлежи на обжалване пред Административен съд - Пловдив в 14-дневен срок от получаване на съобщението за изготвянето му, по реда на Глава дванадесета от АПК.

 

РАЙОНЕН СЪДИЯ:

 

ВЯРНО С ОРИГИНАЛА!

С.И.

 

 

 

 

 

 

МОТИВИ:

Производството е по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН.

Обжалвано е Наказателно постановление № К-040863 от 05.06.2017г. на *** на Регионална дирекция за областите Пловдив, Смолян, Пазарджик, Хасково, Кърджали и Стара Загора със седалище гр. Пловдив, упълномощен със Заповед № 289 от 22.04.2015г. на Председателя на Комисията за защита на потребителите, с което, на основание чл. 206 от Закона за туризма, на  “С.” ЕАД, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление *** представлявано от изпълнителния директор К.Т.Д., ЕГН **********, е наложена имуществена санкция в размер на 1200 лева за извършено административно нарушение по чл. 114, т.1 от Закона за туризма (обн.ДВ бр.30/2013г.).

Жалбоподателят “С.” ЕАД, обжалва наказателното постановление като моли същото да бъде отменено като неправилно и незаконосъобразно, издадено в нарушение на процесуалния и материалния закони, по изложени в жалбата съображения. Редовно призован, в съдебно заседание, чрез представляващия го пледира за отмяна на наказателното постановление.

          Въззиваемата страна – КЗП - Пловдив, редовно призована, чрез процесуалния си представител, моли за потвърждаване на наказателното постановление с аргументи за неговата правилност и законосъобразност.

          Съдът като прецени материалите по делото и законосъобразността на обжалвания административен акт, с оглед произнасяне по същество, намира и приема за установено следното:

          ЖАЛБАТА Е НЕОСНОВАТЕЛНА.

Атакуваното Наказателно постановление е издадено против  “С.” ЕАД, за това, че при направена проверка на 01.02.2017г. в заведение за хранене и развлечения „В.”, находящо се в гр.П.****, е установено:

Туристическият обект – заведение за хранене и развлечения – винарна „В.” се помещава в съседство с магазин за вино и пури, стопанисван от същото дружество, като между двата обекта има директна връзка. Разполага със закрита търговска зала с капацитет 62 седящи места, разположени край 15 маси и край бар-плотовете.

В търговската зала е монтиран бар, оборудван с кафе машина, кафемелачка и 2 бр. фреш машини. Обособен е кухненски блок за приготвяне на салати, сандвичи, мезета и брускети. Заведението се обслужва от барманка и една сервитьорка. По масите са поставени 2 бр. ценоразписи – лист-меню за кухненската и сладкарската продукция и карт-меню за алкохолните и безалкохолните напитки със съответните продажни цени и грамажите на асортимента от салати, свежи и отлежали сирена, сушени меса и месни деликатеси, брускети, сандвичи, десерти, в това число крем-брюле, „Наполеон”, „Тирамису”; топли напитки – кафета, капучино, кафе лате, топъл шоколад, мляко с какао, чай; минерални води, студен чай, газирани напитки на „Кока кола”, сокове „Капи”, фрешове, бири, десерти, вина порто, ром, коняк, уиски, джин, водка, ядки.

Заведението е в работен режим. По време на проверката в същото се обслужват две клиентки с малко дете.

При проверката, започнала в 14:08 ч. е установено, че лицето, извършващо ресторантьорство в провереното заведение за хранене и развлечения – винарна „В.”, предоставя туристически услуги в некатегоризиран туристически обект, на който не е издадено и временно удостоверение за открита процедура по категоризиране, въпреки че обектът е започнал работа на 02.01.2017г., видно от касовата книга с дневни фискални отчети.

С това е нарушен чл. 114, т.1 от Закона за туризма (обн.ДВ бр.30/2013г.).

Наказателното постановление е издадено въз основа на АУАН К-040863 от 18.04.2017г., съставен от В.И. Г. – ***** към КЗП РД-Пловдив, в който фактическата обстановка е изложена по идентичен начин на тази в постановлението.

Така описаната фактическа обстановка по безспорен и несъмнен начин се установява и от събраната по делото доказателствена маса – гласни и писмени доказателства. Съдът кредитира напълно свидетелските показания на актосъставителя Г. като логични, подробни, правдиви и кореспондиращи на писмените доказателства по делото, а последните се възприемат като достоверни, обективни, взаимно подкрепящи се и неоспорени от страните, изключая два броя пълномощни с нотариална заверка на подписа от дата 13.03.2017г. с упълномощител К.Т.Д. в качеството му на управител на „С.” ЕАД. Основният спор между страните се свежда до обстоятелството, дали в процедурата по съставянето на АУАН е било допуснато съществено процесуално нарушение на правилата, като същият е съставен в отсъствие на нарушителя и в частност в отсъствие на упълномощено от него лице. В конкретния казус се установява, че нарушителят е бил поканен за съставяне на АУАН на 23.03.2017г., на която дата в КЗП РД Пловдив са се явили С.Д.и Р.Б., които са представили пълномощни от управителя на дружеството-жалбоподател, но същите не са съдържали клауза за представителство на дружеството в хода на административнонаказателното производство, поради което св.Г. приела, че лицата нямат надлежната процесуална легитимация, още повече, че пълномощните нямали нотариална заверка, в резултат на което тя съставила АУАН в отсъствие на нарушител. Приложените по делото два броя пълномощни не са били представяни на актосъставителя, за което последната категорично свидетелства, а съдът не намира основание да не й се довери, но по-същественото е, че счита, че дори и коментираните пълномощни с нотариална заверка на подписа да са били представени на актосъставителя, последният отново не би имал основание да приеме, че се касае за надлежно упълномощаване на лицата за конкретно действие, а именно да представляват дружеството в производството и в частност при съставянето на конкретния АУАН, в която връзка и същата правилно е съставила последния в отсъствието на нарушителя.

Така самостоятелния и съвкупен анализ на доказателствата сочи, че от страна на “С.” ЕАД е реализиран състава на нарушението по чл. 114, т.1 от  ЗТ, като деянието е било правилно и законосъобразно възведено по посочената правна квалификация. По делото по категоричен начин се доказа, че дружеството е предоставяло процесната услуга в некатегоризиран туристически обект, както и не му е било издадено временно удостоверение за открита процедура по категоризиране, което то е стартирало значителен период след проверката. Наред с това правилно и законосъобразно е била наложена имуществената санкция, чиито размер от 1200 лева е близък до минималния определен от нормата на чл.206, ал.1 от ЗТ, предвиждащ санкция в размер от 1000 до 10000 лв. за юридически лица, каквото в случая се явява нарушителя, в случай на предоставяне на туристически услуги в некатегоризиран обект по чл.3, ал.2, т.1-3. Резонно е определянето размерът на санкцията малко над минимума предвид обстоятелството, че в обект се извършвала противоправната дейност далеч преди проверката, в която връзка съдът намира, че така определеният размер на санкцията се явява съответен на целите на наказанието, визирани в чл. 12 от ЗАНН, поради което и същият се явява справедлив.

При служебна проверка на АУАН и НП съдът не констатира да са допуснати съществени процесуални нарушения, които в значителна степен да накърняват правото на защита на наказаното лице, така, че същото да не може да го упражни в пълен обем, като същите съдържат императивно изискуемите от закона реквизити, издадени са в законоустановените срокове и от компетентни лица. В тази връзка неоснователни се явяват възраженията на жалбоподателя за наличие на нарушения на материалния и процесуалния закони. Досежно възражението за незаконосъобразност на съставения АУАН, поради съставянето му в отсъствие на нарушител, Съдът е на становище, че актосъставителят е действал в синхрон с нормативните изисквания, тъй като въпреки изпратените две покани /на адреса на управление и на обекта/ за явяване на представител на дружеството-нарушител за съставяне на АУАН, такъв надлежно легитимиран представител не се е явил, като съдът се доверява на безпристрастните показания на актосъставителя относно обстоятелството, че явилите се две лица не са имали представителна власт за участие в административнонаказателното производство, като в противен случай тяхното допускане и участие би опорочило процедурата. При тези обстоятелства за актосъставителят не е имало пречка да състави процесния АУАН в отсъствие на нарушителя, като няма законово изискване в който точно момент би сторил това след датата на поканата за явяване. Въпреки, че констативния протокол не е необходима част от административнонаказателното производство, то в наличния такъв по делото липсват твърдените от процесуалния представител на жалбоподателя непълноти в насока описание на фактическите обстоятелства за изследваното нарушение, като същите са намерили своето отражение впоследствие както в АУАН, така и в НП. Липсват неясноти относно описанието на проверявания обект, както и относно нарушената материална норма.  

С оглед на гореизложеното настоящият състав намери, че атакуваното Наказателно постановление № К-040863 от 05.06.2017г. на *** на Регионална дирекция за областите Пловдив, Смолян, Пазарджик, Хасково, Кърджали и Стара Загора със седалище гр. Пловдив, упълномощен със Заповед № 289 от 22.04.2015г. на Председателя на Комисията за защита на потребителите, с което, на основание чл. 206 от Закона за туризма, на  “С.” ЕАД, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление *** представлявано от изпълнителния директор К.Т.Д., ЕГН **********, е наложена имуществена санкция в размер на 1200 лева за извършено административно нарушение по чл. 114, т.1 от Закона за туризма (обн.ДВ бр.30/2013г.), следва да бъде ПОТВЪРДЕНО като правилно и законосъобразно.

          За горните изводи съдът съобрази всички доказателства по делото.

          По изложените мотиви съдът постанови решението си.                                                  

 

                                                    РАЙОНЕН СЪДИЯ:

ВЯРНО С ОРИГИНАЛА!

С.И.