РЕШЕНИЕ
№
19.07.2018 г., гр.Пазарджик
В ИМЕТО НА НАРОДА
ПАЗАРДЖИШКИ
РАЙОНЕН СЪД, наказателен състав
на двадесет и пети май през две
хиляди и осемнадесета година
в публично заседание в състав:
Председател:
СТЕЛА МИХАЙЛОВА
Секретар
като разгледа докладваното от
съдия Михайлова АНД №614 по описа за 2018 г.,
за да се произнесе взе предвид
следното:
Производството е по чл.63 ал.1 от ЗАНН.
Постъпила е жалба от адв.Н.Б.,
като пълномощник на „Ц.“ ЕООД, ЕИК ..,
представлявано от управителя В.
И. Ц., съд.адрес:*** против Наказателно постановление
№323627-F359541 от 07.03.2018 г. на Зам. директор на ТД на НАП гр.Пловдив,
с което на дружеството за нарушение на чл.3, ал.3 от Наредба
№Н-18 от 13.12.2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговските
обекти чрез фискални устройства във връзка с чл.118, ал.4, т.1 от ЗДДС и
на основание чл.185, ал.2 във връзка с ал.1 от ЗДДС е наложена ИМУЩЕСТВЕНА САНКЦИЯ в размер на 800 лева.
Поддържа
се, че обжалваното постановление е необосновано и незаконосъобразно и се иска същото
да бъде отменено.
В
съдебно заседание жалбоподателят, чрез пълномощника си поддържа жалбата. Сочат
нови доказателства.
Ответникът
по жалбата ТД на НАП гр.Пловдив, чрез процесуалния си представител си оспорва
жалбата и моли НП като правилно и законосъобразно да бъде потвърдено.
Съдът
като провери основателността на жалбата, прецени доводите на страните и събраните по делото доказателства, прие за
установено следното:
Жалбата
е процесуално допустима, но по съществото си е НЕОСНОВАТЕЛНА.
На дружеството
жалбоподател ЕООД е съставен акт за
установяване на административно нарушение, за това че в обект -
бензиностанция находяща се гр.Септември, ул.„Възраждане" №2, в качеството
си на лице по чл.3, ал.2 от Наредба № Н-18/13.12.2006 г. за регистриране и
отчитане на продажби в търговски обекти чрез фискални устройства на МФ не е
спазило изискванията на чл.3, ал.3 от Наредбата и не предава на НАП актуални
данни, които дават възможност за определяне на наличното количество гориво -
евродизел в резервоар с вместимост 15 426 л., колонка 1 и колонка 2 за съхранение
на горивото в обекта, а именно при проверка на „Z" отчет- ксерокопие е видно, че за:
1.Z отчет № блок фискална памет 0044 за дата 15.09.2017г. наличното
количество гориво евродизел по данни от НС показва 0 л. при 0 градуса.
2.Z отчет № блок фискална памет 0045 за дата 16.09.2017г. наличното количество
гориво евродизел по данни от НС показва 0 л. при 0 градуса.
3.Z отчет № блок фискална памет 0046 за дата 17.09.2017г. наличното
количество гориво евродизел по данни от НС показва 0 л. при 0 градуса.
4.Z отчет № блок фискална памет 0047 за дата 18.09.2017г. наличното
количество гориво евродизел по данни от НС показва 0 л. при 0 градуса.
Нарушението се потвърждавало и от разпечатаните и
представени КЛЕН-ве на дата 10.10.2017 г. при документална проверка с ПИП
сер.АА №0303232/10.10.2017г. за периода от 15.09.2017 г. до 18.09.2017 г. вкл.
от регистрираното в обекта ЕСФП - модел „Датекс FP550-05 KL" с ИН на ФУ 05001820 и ИН на
ФП 58004332, от които е видно, че данни за наличното количество евродизел в
резервоар с вместимост 15 426 л., колонка 1 и колонка 2 не са предадени при
извършени :
- За дата 15.09.2017 г. -10 бр. зареждания с гориво на
обща ст-ст 7 408,71 лв. за 4 022,62 л.
- За дата 16.09.2017 г. - 7 бр. зареждания с гориво на
обща ст-ст 1 871,97 лв. за 969,94 л.
- За дата 17.09.2017 г. - 5 бр. зареждания с гориво на
обща ст-ст 3 100,43 лв. за 1 606,44 л..
- За дата 18.09.2017 г. - 4 бр. зареждания с гориво на
обща ст-ст 3044,75 лв. за 1577,59 л.
Нарушението е открито с ПИП сер. АА №0303871/28.09.2017
г и представени допълнително документи ПИП сер. AA №0303232/10.10.2017 г. и не
води до неотразяване на приходи.
Въз
основа на това е издадено обжалваното наказателно постановление.
Горната
фактическа обстановка съдът възприе въз основа на показанията на свидетелките Д.К.–актосъставител,
Г. Б. и писмените доказателства приложени по делото.
Съдебният контрол е съсредоточен
в рамките на наказателното постановление, като въз основа на приетите в него и
потвърдени от доказателствата фактически и констатации и правни квалификации,
съдът може да направи правните изводи за законосъобразност и обоснованост на
същото.
Констатациите описани в АУАН,
залегнали в НП се потвърждават от писмените доказателства, показанията на
свидетелката К. и не се оспорват по същество от жалбоподателя.
Разпоредбата на чл.3, ал.3 от Наредба №Н-18 от
13.12.2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез
фискални устройства
задължава лицата, извършващи продажби на течни горива, каквото е дружеството
жалбоподател, чрез средства за измерване
на разход да регистрира и отчита продажбите на течни горива чрез издаване на
фискална касова бележка от ЕСФП, да предава на НАП по установената дистанционна
връзка и данни, които дават възможност за определяне на наличните количества
горива в резервоарите за съхранение в обектите за търговия на течни горива. За
тази цел като средство за измерване от одобрен тип се използва нивомерна
измервателна система за обем на течни горива с информационен изход за свързване
към централно регистриращо устройство на ЕСФП.
Не се оспорва от страна на
дружеството, че на посочените дати липсва предаване към НАП на данни, даващи
възможност за определяне на наличните количества горива в резервоарите за
съхранение в обекта, стопанисван от жалбоподателя.
Във връзка с твърденията на
жалбоподателя, че причина за това е възникнала повреда са представени протокол
от 11.10.2017 г., съставен от експерт продажби в „Г..БГ“ АД и Констативни
протоколи за извършена работа от 18.09.2017 и 19.09.2017 г. подписани от
представител на дружеството жалбоподател и служител на „Г..БГ“ АД. В протокола
от 11.10.2017 г. е посочено, че на 15.09.2017 г. е подаден сигнал за неработеща
нивомерна измервателна система на бензиностанция, собственост на „Целев“ ЕООД,
като на 19.09.2017 г. е установено, че кабелът е бил прекъснат на две места,
след което е възстановен. В посочения протокол е описано, че в процеса на
работа е установено от екипа на фирмата по поддръжка, че кабелът е прекъснат на
две места в участника му от сондата към захранващия блок (най-вероятната
причина е прегризването му от гризач). Екипът е възстановил целостта на кабела,
след което комуникацията е била възстановена. Тези обстоятелства са описани и в
констативните протоколи за извършена от „Г..БГ“ АД работа.
За обаждането отстрана на
дружеството жалбоподател към ремонтната фирма на 15.09.2017 г. и отстраняване
на повредата на 19.09.2017 г. свидетелства и Гина Бошева, служител в обекта на
проверка.
Съдът намира, че представените
доказателства, че не следва да бъдат кредитирани. От една страна единият
протокол е съставен на 11.10.2017 г., което навежда на извода, че е изготвен за
целите на установеното при проверката нарушение, а не за да обезпечи и
удостовери извършен ремонт, какъвто логично би бил следвало да бъде съставен непосредствено
при или след извършването на ремонта. Другите два протокола носят дати в
периода на липсата на подаване на данни към НАП, но от страна на дружеството са
подписани от лице, което дори не е посочило длъжността си. Освен това в
показанията си свидетелката Бошева дори не си спомни от сервизната фирма да са
съставяни и предоставяни за подпис някакви документи.
Не на последно място, при
направените от служителите на НАП проверки не са дадени никакви обяснения за
причината за изпращане на нулеви данни за движение на наличното количество
евродизел.
Съгласно чл.39, ал.9 от Наредба Н18
от 13.12.2006 г. на МФ при отпадане на връзката между нивомерната система и
централното регистриращо устройство (ЦРУ) на ЕСФП данъчният терминал изпраща
автоматично генерирано съобщение към НАП. Освен това тази разпоредба изисква в
деня на отпадане на връзката, лицето по чл.3, ал.2 да отбележи часа на
събитието в книгата за дневните финансови отчети и разбира се незабавно да
уведоми сервизната фирма, поддържаща нивомерната система.
От показанията на свидеетлката К.
не се установи да са регистрирани прекъсвания на ЕСФП в посочения период.
Не бяха представени доказателства
и да е налице и отбелязване от страна на дружеството за твърдения проблем за
нарушена комуникация между нивомерната система и централното регенериращо
устройство.
Не са отбелязани възражения от
страна на представляващия дружеството за налични технически проблеми и в
протоколите за проверки от 28.09.2017 г. и 10.10.2017 г., както и при връчване
на АУАН.
При тези данни съдът намира,
че е осъществен състава на административно нарушение по чл.3, ал.3 от Наредба №Н-18 от 13.12.2006 г. за регистриране и отчитане на продажби в
търговските обекти чрез фискални устройства.
При определяне размера на санкцията, административно наказващият орган е съобразил изискванията на чл.27 от ЗАНН за индивидуализация на административните наказания. Като е взел предвид тежестта на нарушението, свързана с периода на непредаване на данни, както и че нарушението не води до неотразяване на приходи, наказващия орган е определил имуществена санкция в размера на близък до минимума на предвидената в чл.185, ал.1 от ЗДДС санкция, към която препраща разпоредбата на чл.185, ал.2 от ЗДДС.
С така наложената санкция ще бъдат постигнати целите предвидени в чл.12 от ЗАНН и ще съответства на тежестта на нарушението.
В тази връзка наказателното постановление е правилно и законосъобразно, издадено съобразно с изискванията на чл.57 от ЗАНН и следва да бъде потвърдено.
Воден от горното и на основание чл.63 ал.1 от ЗАНН съдът
Р Е Ш И
:
ПОТВЪРЖДАВА НП №323627-F359541 от
РЕШЕНИЕТО може
да се обжалва пред Пазарджишкия административен съд в 14-дневен срок от
съобщението за изготвянето му.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: