№ 75
гр. Благоевград, 24.01.2025 г.
ОКРЪЖЕН СЪД – БЛАГОЕВГРАД, ВТОРИ ВЪЗЗИВЕН
НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ, в публично заседание на двадесет и втори
януари през две хиляди двадесет и пета година в следния състав:
Председател:Росица Бункова
Членове:Г. Янев
Божана Манасиева
при участието на секретаря Илиана А.ова
и прокурора Р. Андр. Г.
Сложи за разглеждане докладваното от Росица Бункова Въззивно
административно наказателно дело № 20241200600926 по описа за 2024
година.
На именното повикване в 13:50 часа се явиха:
За Окръжна прокуратура – Благоевград, редовно призовани, се явява прокурор
Г..
Обвиняемият Г. Г., редовно призован, се явява лично и с неговият защитник
адв. Д. Т., редовно призован.
Вещото лице М. М., редовно призован, се явява лично.
Вещото лице д. Х., редовно призован, се явява лично.
ПРОКУРОРЪТ: Няма пречка, да се даде ход на делото.
АДВ. Т.: Няма пречка да се даде ход на делото.
Съдът като взе предвид, че за днешното съдебно заседание страните редовно
призовани се явяват, намира, че са налице процесуалните предпоставки, с
оглед на което
О П Р Е Д Е Л И:
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО
ДОКЛАД НА СЪДА: В предходното съдебно заседание е отложено за
1
изслушване на вещите лица, изготвили комплексната автотехническа и
медицинска експертиза, а именно вещите лица М. и д-р Х., които с явяват в
днешно съдебно заседание. Искането е направено от страна на защитата, с
оглед на което
О П Р Е Д Е Л И:
ДАВА възможност на адв.Т. да задава въпроси към вещите лица.
Вещите лица са със снета по делото самоличност.
Вещите лица бяха предупредени за отговорността по чл.291 от НК, обещаха
да дадат заключения по съвест и разбиране.
Вещите лица д. Х. и М. М. отговорят на въпроси на адв. Т..
ВЕЩОТО ЛИЦЕ Х.: Счупването на ключицата се дължи на удар с или върху
тъп, твърд предмет. Ударът може да е и директен и индиректен. Не мога да
кажа точно как е. Това увреждане е възможна да се получи при удар в
областта на рамото, индиректен механизъм. Възможно е да се получи и при
удар директно върху ключицата по директен механизъм. Ако приемем, че тя е
била на седалката в колата, вероятността да се счупи от падането върху пода
не е много голяма. Тя е била без столче и без обезопасителен колан.
Индиректен удар се изразява в това, че няма директен удар върху ключицата, а
в областта на рамото. Кинетичната енергия се предава от областта на рамото
до ключицата, като се има предвид, че самата ключица участва в изграждането
на ставата в областта на рамото. Но задължително трябва да има упражнена
кинетична енергия, трябва да има удар в тази област, което добре отговоря на
получената травма вътре в автомобила, особено когато е без обезопасителен
колан и без да е поставено детето в столче. Не мога да кажа при кой удар е
получена травмата. По-висока е инерционната травма.
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Всъщност това е свързано с деформации на купето на
автомобила, вследствие на повторния удар, реализиран от композицията,
която управлява подсъдимият, т.е. автомобил с ремарке, което се е намирал и
натоварен аварирал друг автомобил, които формират и една доста голяма
тежест в този момент, действаща върху инерционния момент и
преодоляването на завоя. Вследствие на това нещо, композицията е загубила
устойчивост и се преплъзнала до лявата част на пътя, преминала е през
банкета и в тази си форма със загубила устойчивост автомобил, следствие
притискането от ремаркето, се е ударил със задната си част, дясна част в лекия
автомобил. Силата вероятно, не толкова от скоростта, колкото от тежестта е
била сила и на натиск, която е довела до силни деформации на левите две
врати на автомобила. Като лявата врата отзад всъщност, където се е намирало
детето, е толкова деформирала, че е проникнала в купето около 20-30
сантиметра навътре от нормалното си положение, т.е. деформираните
ламарини. Това нещо също е била и със средната колона, която е в тази част на
автомобила. В конкретният случай, когато коментирахме с д-р Х., се установи,
че в момента на удара има не само притискане, но има и рязка ротация на
2
ударения автомобил, която ротация е всъщност завъртане на ударения
автомобил рязко на ляво. Което пък от своя страна, инерционната сила, която
се поражда от тази ротация, е възможно да е отклонило детето и да го е
притиснало допълнително към деформираните ламарини. В конкретният
случай има свидетелски показания, които казват, че детето в момента в който е
реализирал удара, се е намирало на задната от ляво зад водача. Поради това, че
е имало счупени стъкла и деформирана врата, която не е могла да се отвори,
детето е извадено през прозореца на задната лява врата, зад водача, лява. Тази
врата, която е деформирана. Детето е изваденото от свидетелят, който се е
возил на авариралия автомобил. Така, че е възможно не само от силата на
притискане да се е получила това нараняване на рамото, но и същевременно и
от тази инерционна сила, която се е проявила при рязкото завъртане на
автомобила вследствие на удара. Детето е извадено от задна лява врата, зад
водача. Така е по свидетелски показания. В допълнителната експертиза, ако
трябва да коментираме и нея, сме поставили една снимка… Но в конкретният
случай няма свидетелски показания, които да казват, че когато са я извадили
или когато са й се притекли на помощ, че е била легнала в момента, а се
намирала зад водача, т.е. от лявата страна. На стр.4 от втората експертиза, от
допълнителната експертиза, има една снимка, в която сме сложили снимка. В
тази снимка и когато направих и допълнителния оглед на автомобила и преди
това, са констатирали, че от дясната страна, към дясна задна врата има
купчинка дрехи, вероятно там е била главата на детето, когато е била легнало.
Но в конкретният случай друг извод сме направили, че ако детето е било в
момента легнало, то тогава тази седалка до мястото, където е била главата
нямаше да бъде покрита със счупени стъкла от вратата, защото щеше да
попаднат стъклата върху него, върху детето. А те сега са попаднали върху
седалката, т.е. детето е било изправено от лявата страна, тъй както са го
намерили в момента. Това е след като сме коментирали с доктора и затова сме
сложили и тази снимка, която по принцип доказва и нашите изводи са
свързани точно с това нещо. Да, бащата е бил изваден от дясната предна
врата. Може би това са нещата, които евентуално са възприели, че… Бащата,
след като не са могли да отворят лявата предна врата, е бил изваден от дясната
предна врата. Но детето е извадено от прозореца, счупен е прозорец на
задната дясна врата. Извършеният оглед показва, че в конкретния случай, след
като е загубил устойчивост автомобила „Мазда“ и се е отклонил в ляво, той е
извършил и една ротация, в конкретният случай почти на 180 градуса спрямо
първоначалното му движение. Като първоначално се е опрял с предната си
дясна част в областта на предния десен калник в мантинелата, която е от
другата страна на пътното плътно, т.е. от лявата страна. Следствие на което,
следствие на остатъчната стойност на движение, като се е опряла там,
получило се е нецентрален удар и вследствие на това автомобила се е завъртял
леко на ляво и при това нещо се е приплъзнал по мантинелата и се е
придвижил около 4-5 метра, като дясната му задна гума е попаднала в
канавката. Но тези деформации, то не е и деформации, а претривания
вследствие на опирането първо в мантинелата, а след това в циментовата
канавка, не са довели до съществено деформации, тези допирания. Там няма
счупени стъкла. От дясната страна на автомобила няма счупени стъкла. Това е
само деформираната предна лява и задна лява врати. При това приплъзване до
мантинелата, няма огъване навътре в купето. Там няма никакви деформации,
има снимки в първата експертиза, могат да се видят. Там няма никакви такива
деформации, които биха довели до евентуално, т.е. няма усилия натискови,
които биха довели до големи деформации. Задната дясна врата няма счупено
стъкло. Това ми беше основния мотив, че детето е било изправено, защото ако
е била легнало, както казва бащата. Тези стъкла са от счупената врата, лявата
3
задна врата. Стъклата отзад са от счупена задна лява врата, която е силно
деформирана с проникване на около 20-30 см навътре към купето.
Съгласно показанията на хората, които са го издавали детето, то е извадено от
задна лява врата от счупен прозорец. Това, че стъклата се изработват по начин
при счупване стъклата да не падат навътре, не е вярно. Стъклата, както всяко
едно тяло, лети по посока на удара, който е реализиран върху него. В
конкретният случай, ударът е отвънка навътре в купето и стъклата са полетели
навътре в купето.
Казах, че в конкретният случай деформацията на металните части става в
следствие на удара. Тялото, в конкретният случай, е възложено да е получило
и допълнителна ротация, обратно на часовниковата стрелка, вследствие на
това, че е имало рязко завъртане на самият автомобил на ляво, вследствие на
удара, който е реализиран върху него. Т.е. имало е движение на детето на ляво
към вратата и същевременно деформация и удар от деформираните части
върху лявата част на детето, върху рамото на детето. Не, само единия
автомобил е бил в движение към момента на удара. Там в експертизата сме
обяснили. Има такива много явни неща, които са вследствие на удара. Пред
лекия автомобил има изравяне на пръста и трева и тя е дъгообразно,
вследствие на което приемаме, че има ротация. Ударът е съсредоточен под
ъгъл в лявата част на автомобила. Физически ще го обясня. Във физиката се
знае, че скоростта е векторна величина, т.е. има посока и големина. В
конкретният случай имаме две сили, които пораждат някаква движение, т.е.
силата на деформация върху деформираните части на автомобила и силата на
ротация, която се поражда вследствие на рязкото завъртане на автомобила.
Компонентата на тези две сили всъщност са въздействали върху тялото на
детето и се получило това увреждане на тялото, поне по нашите коментари,
които сме правили с д-р Х.. Тук не се става въпрос коя сила е по-силна, аз
казвам комбинирана сила. Вектора е величина с две различни посоки
всъщност е довело до увеличаване на натиска, която е оказан върху рамото на
детето и помогнало за тези деформация на ключицата на детето.
Това не е колесар, а ремарке. Задната дясна част на джипа, след като той се е
завъртял под въздействието на ремаркето, много подробно е описан
механизма за загубване на устойчивост на композицията при преодоляването
на завой, следствие на това, че композицията се е движила със скорост,
несъобразена с пътната обстановка в момента. След като е излязъл от завоя с
по-голяма от критичната скорост, се е получило отклонение на задната част на
автомобила на ляво. В следствие на това, съосността между ремаркето и
автомобила се е нарушила, при което в конкретният случай се е получило една
допълнителна сила, която в следствие на масата на ремаркето и на
автомобила, е деформирала автомобила, деформирала не е точно, а е
завъртяла джипа. Получила се е сила, която е довела до загубване на
устойчивост на самия автомобил и той не е могъл да спира, защото в
конкретният случай тежестта, която е возел автомобила не е била съобразена
със спирачните възможности на самия автомобил. Да, водача казва, че е
задействал спирачната уредба. Автомобила е с предаване 4х4, но в
конкретният случай, когато загуби устойчивост автомобила и започва да се
плъзга, тогава спирачната уредба не е във възможност да осъществи
спирачния ефект и цялата композиция загубва устойчивост следствие на това
нещо. Автомобила става неуправляем вследствие на което започва да се бута
от ремаркето, вместо да го тегли. Имаше следи от джипа още от предния ляв
калник на автомобила, които бяха оставени и от задната дясна част на
автомобила, там където беше деформиран. Задната дясна част на автомобила,
той се завъртял така, че дясната му част всъщност е контактувала с лекия
4
автомобил. Задна дясна част на джипа се завъртява и е контактувала с лекия
автомобил. Има следи по задна дясна част на джипа от лекия автомобил. Има
деформирана броня, има следи от потриване, има червени следи. Всичко сме
дали на снимка.
Може само да се каже какъв е бил ъгъла на въздействие. Ъгълът между джипа
и ремаркето няма как да се определи, защото в лявата част на джипа има следи
от ремаркето.
Разстоянието между теглича и ремаркета не мога да си спомня колко е,
посочено е в заключението, не мога да си спомня сега. На мястото на ПТП-то
и композицията си е била там, и автомобила.
Ударът е станал с бронята и в областта на резервната гума, също имаше следи
то съприкосновението с лекия автомобил.
Вещото лице М. отговаря на въпроси на подсъдимия Г.:
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: При огледа на джипа – удар от дясно отзад, цитира
експертизата: „При удара е увредена задната броня, задният калник и е
счупено стъклото на задния десен стоп. Деформиран е и калъфа на резервната
гума. В деформациите от дясно се забелязват остатъци от червена боя.
Деформации от ляво, в лявата врата и левия панел с разкъсване на ламарините.
В деформациите се забелязват остатъци от сиво вещество. Има потриване по
веждата на задния ляв калник счупен е и левия край на задната броня, като в
тази част има остатъци от сива боя. Сива боя – това от теглича на автомобила.
Мисля, че подробният оглед, който съм направил, не съм е го правил на
мястото на ПТП-то, а съм го правил допълнително след 2 дни в полицейското
управление.
Лекия автомобил е бил отхвърлен в резултат на удара, завъртял се е и е бил
отхвърлен. След това са се разминали и седят на едно съвсем малко
разстояние един от друг двата автомобила, а ремаркето от външна страна на
двата автомобила.
Вещото лице М. отговаря на въпроси на адв. Т.:
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Изчислил съм при каква критична скорост при
преодоляването на завоя, тези пътни условия – валящ дъжд, мокър асфалт и
т.н. лекият автомобил е загубил своята устойчивост, вследствие на което се е
завъртял. Водачът описва следният момент, в който автомобила е загубил
устойчивост. Той казва: „Да“, тъй като при преодоляване на ляв завой,
загубването на устойчивост става с движение на дясно, т.е. задната част се
завърта. Той се е опитал да излезе от тази ротация на завъртане и рязко е
завъртял волана на автомобила, мислейки, че ще овладее автомобила при тази
ситуация. За съжаление не е могъл да го овладее, тъй като автомобила се е
движил със сравнително висока скорост, както казват те около 70 м/ч,
следствие на което ротацията е продължила и той се е завъртял на 180 градуса
спрямо движението си.
Вещото лице М. отговаря на въпроси на прокурора:
ВЕЩОТО ЛИЦЕ М.: Първоначалния удар от джипа с червения автомобил е
5
със задната дясна част на автомобила, които прочетох, започва удара от
преден ляв калник на автомобила, като там е по-малка деформацията, но
основната деформация е всъщност на предната лява врата, средната колона
между двете врати и задната лява врата на лекия автомобил. Това е по-тежка
деформация. Именно с тези части на джипа е деформирана и тази част на
лекия автомобил. Преди да настъпи удара, лекия автомобил е бил спрял.
Лекият автомобил е бил на банкета. Банкета е елемент на пътя, дори и
канавката също е елемент на пътя. Лекият автомобил се е намира на около 4-5
метра зад мантинелата, т.е. по посока от Г.Д. към Д., обърнат к предната си
част към Г.Д.. Като дясната гума е била попаднала в крайпътната, циментова
канавка.
Когато сме определили скоростта, която е била на мястото на удара, сме взели
под внимание и това, че въпреки всичко, автомобилът, на който скоростта е
била някъде около 65 км/ч, т.е. композицията на джипа с ремаркето,
вследствие на това, че е имало плъзгане, но при това плъзгане също се е
получило загуба на кинетична енергия, т.е. се е намалила скоростта, т.е.
лекият автомобил е бил с по-малка скорост, а не със скорост 65 км/ч, но
натисковата сила, поради голямата тежест на ремаркето, е довела до тези
тежки деформации.
ПРОКУРОРЪТ: Нямам повече въпроси към вещите лица.
АДВ. Т.: Нямам повече въпроси към вещите лица.
Съдът
О П Р Е Д Е Л И:
ДА СЕ ИЗПЛАТИ на вещото лице д. Х. за дата 27.11.2024г. възнаграждение в
размер на 30 лева за явяване в съдебно заседание, както и пътни разноски в
размер на 33.10 лева.
ДА СЕ ИЗПЛАТИ на вещото лице д. Х. за дата 22.01.2025г. възнаграждение за
изслушване на комплексната автотехническа и медицинска експертиза в
размер на 100 лева, както и пътни разноски в размер на 35.69 лева за явяването
му днес в съдебно заседание.
ДА СЕ ИЗПЛАТИ на вещото лице М. М. за дата 27.11.2024г. възнаграждение в
размер на 30 лева за явяване в съдебно заседание, както и пътни разноски в
размер на 21.72 лева.
ДА СЕ ИЗПЛАТИ на вещото лице М. М. за дата 22.01.2025г. възнаграждение
за изслушване на комплексната автотехническа и медицинска експертиза в
размер на 100 лева, съгласно приложена справка декларация, както и пътни
разноски в размер на 22.78 лева.
ПРОКУРОРЪТ: Нямам други доказателствени искания.
АДВ. Т.: Нямам други доказатествени искания.
6
Съдът
О П Р Е Д Е Л И:
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО ПО СЪЩЕСТВО
ПРОКУРОРЪТ: Уважаеми окръжни съдии, аз считам, че първоинстанционния
съд е постановил едно правилно и законосъобразно решение, доколкото е
приел, че е налице извършено пътно-транспортно произшествие, автор на
което е именно подсъдимият. За мен в днешното съдебно и при внимателен
анализ на доказатеслствения материал се изясняват едни основни и важни
обстоятелства за този извод. На първо място за мен не е от значение какво е
било местоположението на детето преди удара, който е настъпил между двата
леки автомобила. Друго важно обстоятелство, което се изясни е, че макар и да
имаше вероятност от какво е получило детето нараняването, изясняването на
удар директен и индиректен. Вещото лице обясни, че индиректен е удар
тогава когато имаме удар в рамото на детенцето и индиректено от този удар се
получава счупването на ключицата, т.е. когато не е директно в ключицата.
Като не можа да се изясни категорично дали е индиректен удар или директен,
но е безспорно, че е било налице удар в тъп, твърд предмет, каквато е
обстановката на купето на автомобила. Друго важно обстоятелство, което се
изясни е това, че безспорно е бил налице удар, като „Мицубиши Паджеро“
удря лекия автомобил „Мазда“. Ако това не беше така, то пир огледа му
нямаше да бъде фиксирана червена боя по задната част, т.е. за мен съмнения
относно това, че подсъдимият по начина, по който е описано е ударил
автомобила няма, съприкосновение е имало и то по начин, по който обясни
вещото лице днес и така както го е отразил в множеството експертизи. Не
считам за необходимо отново да го преповтарям. Важното е, че лекия
автомобил „Мазда“ е бил в покой преди да настъпи удара, т.е. той не е бил в
движение, не се намирал в лентата за движение, бил е ударен от джипа по
начина, по който обясни вещото лице. За мен детето в момента на удара се
намирало седнало на задната седалка зад бащата, зад шофьора и това е така,
защото вещото лице обясни къде са намирали дрехите, по които е имало
стъкла, къде са се намирали стъклата при извършения оглед, а и за мен това е
единствено възможния начин детето да получи това нараняване. Установените
следи преди удара, т.е. от завъртането или от загубеното управление от
бащата на детето, вещото лице посочи, че неправилно ги определяме като
деформации. Те са до такава степен леки отбелязвания по автомобила, че е
невъзможно за мен да се получи това нараняване. От удара обаче имаме
навлизане на вратата около 20-30 см навътре, имаме ротация на самото дете,
при което според мен се е получил този удар, респ. телесна увреда. До колко
мотивите на първоинстанционния съд са пълни, ще оставя на съда да прецени.
Безспорна е практиката обаче, че разпоредбата на ал. 1 и ал. 2 на чл.20 са
несъвместими. Безспорно е, когато прокуратурата твърди и е описала
скоростта като причинно-следствена връзка с настъпването на пътно-
транспортното произшествие това да присъства и в мотивите на
първоинстанционния съд. Не като сочени, че се приемат от автотехническата
експертиза, а като краен фактически извод, респ. обсъждането му в правната
страна на казуса. Не споделям доводите на защитата, че е налице
съпричиняване, с оглед на зададените от мен въпроси и изясненото от вещото
лице. Автомобилът е бил в покой, извън лентата за движение. То тогава
шофьора или бащата на детето не е бил задължен по Закона за движение по
7
пътищата, досежно обезопасителен колан и всички други неща, които се сочат
от защита. Не е налице изтекла давност, поради което считам, че това
възражение за неоснователно. С оглед на всичко, Ви моля да приемете, че е
налице извършено престъпление. В случай, че приемете, че ал.2 е
несъвместима с разпоредбата на ал.1 от ЗДВП, да оправдаете подсъдимият в
тази част, като в останалата част потвърдите решението на
първоинстанционния съд.
АДВ. Т.: Уважаеми окръжни съдии, моля да уважите подадената от мен жалба
и да отмените първоинстанционното решение на основания, подробно
изложени в нея. Няма да ги преповтарям, само бих искал да добавя няколко
нови щриха на база на разпита днес на свидетелите и в противовес на казаното
от прокуратурата. На първо място считам, че неправилно се интерпретира и не
е изяснен въпроса първо кога, в кой момент е станало счупването на
ключицата на детето. Имаме налице 2 пътно-транспортни произшествия, не
едно както твърди прокуратурата. Първото е от завъртането на лекия
автомобил „Мазда“ и спирането в лявата страна, обратна посока на
движението. Минути след това се случва второто произшествие, следователно
не може бащата да не отговаря. Той не е бил в състояние в този момент и не е
бил адекватен, в резултат на случилото се с пътно-транспортното
произшествие, в резултат на неговите действия. На следващо място считам, че
вещите лица неправилно правят предположение, че детето е седяло на задната
седалка зад родителя, т.е. в лявата част на автомобила. Това противоречи на
свидетелските показания на свидетеля В. както и на полицейските служители
С.Б. и С.Ф., които и макар и опосредено твърдят, че детето е извадено от
счупеното стъкло на задна дясна врата. В. също казва: „и детето е било между
предната и задна седалка на пода на автомобила“. Нормално е стъклата, които
вещото лице е забелязало при огледа на леки автомобил „Мазда“ върху
дрешките на детето, да са именно от счупването на задното стъкло на задната
дясна врата, за да може да бъде извадено детето от там. Така че в този случай,
предположенията им почиват на неверни, непотвърдени факти и
обстоятелства.
По отношение на механизма на получаване на травмата, индиректен удар,
считам, че също не отговоря на твърденията на вещо лице, поради факта, че
при две сили, едната която е с по-голяма сила, противостои на другата.
Следователно ротационното действие, което твърди вещото лице не би могло
да породи това действие. Един елементарен пример – ако човек стои зад
вратата и при рязко отваряне от друг, този който е отзад бъде ударен, той ще
полети обратно, а не срещу вратата, която го е ударила, както се твърди от
страна на вещото лице. Дори да има такава ротационна сила, тя би била по-
малка, за да го завърти детето към навлизащите, т.е. удара вече е бил
осъществен, когато се е случило това. И затова не можем да приемем, че
вторият удар на „Мицубиши“-то в „Мазда“-та е довело до травмата на детето.
Ако приемем, че детето е лежала още при първата катастрофа, при първото
ПТП, тя да е паднала между седалките и да се е ударила в пода на автомобила,
което също би могло да причини. Тогава би могло да се причини индиректен
удар и индиректната травма, защото падайки по рамо, може да се повреди
ключицата, както описа механизма вещото лице д-р Х.. Това са неизяснените
въпроси в конкретния случай – от двете ПТП-та кога точно е настъпило
причиняването на травмата на детето. И след като не е изяснено, и двете вещи
лица твърдо казаха, че работят по предположение, не би могло една присъда
да се обосновава само на предположения. Тя трябва да почива на реални
доказани факти. Моля да признаете подзащитния ми за невинен.
8
В ПРАВО НА ЛИЧНА ЗАЩИТА ОБВИНЯЕМИЯТ Г.: От 45 години съм
шофьор, от 30 години съм с категории „С“ и „Е“. От 20 години съм със златен
талон. Аз катастрофа досега нямам. Това ми е единственият път, когато не съм
могъл да овладея автомобила си, след излизане от завоя, не при влизане в
самия завой, а след излизане от завоя, когато бях изправил вече, аз все едно
стъпих на сачми.
ПОСЛЕДНА ДУМА НА ОБВИНЯЕМИЯТ Г.: Смятам се за невинен. 6 години
всяка нощ едно и също. Събуждам се и мисля.
Съдът се оттегли на съвещание.
След тайно съвещание, съдът счете делото за достатъчно изяснено и обяви на
страните, че ще се произнесе с решение в срок.
Протоколът се написа в съдебно заседание, което приключи в 14:50 часа.
Председател: _______________________
Секретар: _______________________
9