Определение по дело №937/2018 на Административен съд - Пазарджик

Номер на акта: 1338
Дата: 31 октомври 2018 г.
Съдия: Георги Господинов Петров
Дело: 20187150700937
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 8 октомври 2018 г.

Съдържание на акта Свали акта

             РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

                АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ПАЗАРДЖИК

 

 

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

 

 

  1338 / 31.10.2018г.

 

 

В    И М Е Т О    Н А    Н А Р О Д А

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ПАЗАРДЖИК, ІІ състав в закрито заседание на тридесет и първи октомври през две хиляди и осемнадесетата година в състав:

 

СЪДИЯ : ГЕОРГИ ПЕТРОВ

                                                                                                  

като разгледа докладваното от съдия докладчик адм. дело № 937 по описа на съда за 2018год., за да се произнесе взе предвид следното:

 

1. Производството е по реда на Глава ХІХ от ДОПК.

2. Образувано е по жалба на А.Ю.С., ЕГН **********,***, регистриран като едноличен търговец с фирма „ЮИС – А.С.“, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. Пещера, ул. „Христо Смирненски“, № 17, срещу Ревизионен акт № Р-16001317008446-091-001 от 14.06.2018г. на Териториална дирекция Пловдив на Национална агенция за приходите,   в частта потвърдена с Решение № 526 от 10.09.2018г. на Директора на Дирекция „Обжалване и данъчно осигурителна практика“ Пловдив към Централно управление на НАП, относно  допълнително установените задължения за данък върху добавената стойност за отчетни периоди от 29.06.2015г. до 31.10.2017г., включително в общ размер на 57 013,51 лв., както и съответната законна лихва за забавеното му разчитане с бюджета в общ размер на 12 118,71 лв. ; допълнително установен годишен и авансов данък за дейността като едноличен търговец по реда на ЗДДФЛ за 2015 г., в размер на 18556,00 лв., както и съответната законна лихва за забавеното му разчитане с бюджета в размер на  3 995,35 лв. ; допълнително установен годишен и авансов данък за дейността като едноличен търговец по реда на ЗДДФЛ за 2016 г., в размер на 18617,00 лв., както и съответната законна лихва за забавеното му разчитане с бюджета ; окончателни вноски за здравно осигуряване за 2015 г. в размер на 1 914,72 лв. и  съответните законни лихви за просрочие в размер на 412,26 лв. ; окончателни вноски за здравно осигуряване за 2016 г. в размер на 1 910,71 лв. и съответните законни лихви за просрочие в размер на 217,63 лв.

3. С Разпореждане № 1660 от 09.10.2018г., Съдът е изискал цялата административна преписка по издаване на Ревизионен акт № Р-16001317008446-091-001 от 14.06.2018г., като се започне с първоначалната заповед за възлагане на ревизия и се приложат всички останали документи които са посочени в ревизионния доклад, ревизионния акт и решението на контролния административен орган.

Вместо да изпълни задължението си по чл. 159, ал. 2 от АПК, във връзка с § 2 от ДР на ДОПК и изпрати заверено копие от цялата преписка по издаването на акта на съда, като съответно уведоми подателя за това, ответната администрация е изпратила една хаотична съвкупност от документи, които по никакъв начин не могат да бъдат квалифицирани като административна преписка по издаване на ревизионен акт.

Цитираното процесуално правило е конкретно, ясно и небудещо никакви съмнения, относно неговото приложение. При постъпила жалба, административния орган е длъжен в указания срок, да изпрати на съда заверено копие от цялата преписка по издаване на акта. Това означава, на съда да се изпратят всички писмени документи които съставляват административната преписка, като се започне от първоначалният документ с който се слага началото на административната процедура ( по смисъла на чл. 24 от АПК), като към него се приложат всички останали писмени документи и веществени доказателства, които са събрани и обсъдени от административния орган в обстоятелствената част на оспорвания административен акт. В конкретния случай, това пък означава, да се представи първоначалния акт за възлагане на ревизия на данъчния субект и всички останали писмени документи и веществени доказателства, които са събрани и обсъдени от административния орган при издаване на оспорения ревизионен акт.

Нито едно от тези изисквания в случая не е изпълнено от административния орган. Очевидно, без да се съблюдава императивния характер на разпоредбата на чл. 152, ал.2 от АПК, във връзка с §2 от ДР на ДОПК, като административна преписка са изпратени само тези от писмените документи, които органът по приходите, сам е решил, че са достатъчни да се представят пред съда. Всъщност, като административна преписка в случая е представена една купчина от документи, които не са подредени в хронологичен ред, като за една част от тях дори не е ясно каква е връзката им с административно правния спор.

В този смисъл, изпратената като административна преписка, купчина листи, следва да се върне на административния орган, като същият се задължи да представи  цялата преписка по издаване на оспорения ревизионен акт. Документите съставляващи административната преписка, следва да бъдат системно и хронологично подредени, съобразно описа на приложенията към процесния ревизионен доклад, което ще рече, посочените Приложения към Ревизионен доклад № Р-16000915004866-092-001 от 21.05.2018г., да бъдат системно подредени и обозначени от № 1 до №18, като всяко приложение, следва да съдържа, точно документи, които са посочени в описа към въпросния ревизионен доклад.

Следва се представят в писмен вид, всички данни от извършените насрещни проверки.

Всички представени документи, следва да бъдат надлежно описани в нарочен списък.

Във връзка с точното изпълнение на процесуалните задължения на страните в съдебното административно производство и последиците от осъществяване на поведение, което е в нарушение на изискванията на императивни процесуално правни норми, следва на административния орган отново да се укаже, че при неточно и непълно  изпълнение на задълженията възведени в чл. 152, ал.2 от АПК, във връзка с §2 от ДР на ДОПК, при разрешаване на правния спор по същество, Съдът ще приложи разпоредбата на чл. 161 от ГПК, във връзка с §2 от ДР на ДОПК.

Ще следва също така изрично да се укаже на административния орган, че при повторно неточно изпълнение на закона и указанията на съда, за неизпълнението ще бъдат уведомени Министърът на финансите и Изпълнителния директор на НАП.

4.  Констатира се също така, че като приложение към жалбата е посочен оригинален документ за внесена в полза на съда държавна такса. Такъв обаче не е представен по делото. Ще следва жалбоподателят жалбоподателя да бъде задължен да представи същият.

5. С оглед процесуална икономия, ще следва  делото да бъде насрочено за разглеждане в открито съдебно заседание до провеждането на което, страните ще следва да изпълнят указанията на Съда.

 

Ето защо, Съдът

 

 

ОПРЕДЕЛИ :

 

НАСРОЧВА делото за разглеждане в открито заседание на 06.декември.2018г. от 14:00часа

 

КОНСТИТУИРА  като страни по делото :

 

ЖАЛБОПОДАТЕЛ : А.Ю.С., ЕГН **********,***, регистриран като едноличен търговец с фирма „ЮИС – А.С.“, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. Пещера, ул. „Христо Смирненски“, № 17;

 

ОТВЕТНИК : Директор на Дирекция „Обжалване и данъчно осигурителна практика“, гр. Пловдив при Централно Управление  на Национална агенция за приходите.

 

ВРЪЩА  на Дирекция „Обжалване и данъчно осигурителна практика“, Пловдив, изпратената хаотична съвкупност от документи и електронни дискове, съставляваща л.19 до л. 590 от делото, като :

ЗАДЪЛЖАВА Дирекция „Обжалване и данъчно – осигурителна практика“- Пловдив, в три дневен срок, да представи в съда, цялата административна преписка по издаване на Ревизионен акт № Р-16001317008446-091-001 от 14.06.2018г., като се започне с първоначалната заповед за възлагане на ревизия и се приложат всички упълномощителни заповеди, заповеди за ползван отпуск от служители на ТД на НАП Пловдив осъществяващи действия по процесната ревизия ; удостоверения за квалифициран електронен подпис с данни за срока на неговата валидност по отношение на всички служители на администрацията, съставили и подписали документи в хода на процесното ревизионно производство посредством електронен подпис ; всички първични и вторични счетоводни документи, както и всички останали писмени документи цитирани в Ревизионния доклад, Ревизионния акт и Решението на контролния административен орган.

Документите съставляващи административната преписка, следва да бъдат системно и хронологично подредени, съобразно описа на приложенията към процесния ревизионен доклад, което ще рече, посочените Приложения към Ревизионен доклад № Р-16000915004866-092-001 от 21.05.2018г., да бъдат системно подредени и обозначени от № 1 до №18, като всяко приложение, следва да съдържа, точно документи, които са посочени в описа към въпросния ревизионен доклад.

Следва се представят в писмен вид, всички данни от извършените насрещни проверки.

Да се представят годишните данъчни декларации на жалбоподателя за ревизираните периоди, които следва да съдържат целия обем от страници и съответно всички приложения към тях.

Да се представи информация за всички ползвани отпуски и командировки на длъжностните лице, взели участие в процесната ревизия.

Да се представят всички заповеди за упълномощаване и възлагане на ревизия издадени по реда на чл. 112, чл. 113 и чл. 114  от ДОПК.

Всички представени документи, следва да бъдат надлежно описани в нарочен списък.

 

ОТНОВО УКАЗВА на ответния административен орган, че при непредставяне на цялата административна преписка, ще бъде приложено правилото на чл. 161 от ГПК, във връзка с §2 от ДР на ДОПК, като с оглед на обстоятелствата по делото, съдът може да приеме за доказани или недоказани фактите, относно които страната е създала пречки за събиране на допуснати доказателства.

 

УКАЗВА на административния орган, че при повторно неточно и непълно  изпълнение на задълженията възведени в чл. 152, ал.2 от АПК, във връзка с §2 от ДР на ДОПК, лично ще бъдат уведомени Министърът на финансите и Изпълнителния директор на НАП.

Да се укаже, че при неизпълнение на указанията на съда, на длъжностното лице ще бъде наложена персонална санкция.

 

ЗАДЪЛЖАВА жалбоподателя да представи, посочения като приложение към жалбата оригинал на писмения документ за внесена държавна такса в размер на 50,00лв.

 

УКАЗВА  на ответния административен орган, че в негова тежест е да установи, наличието на предпоставките по чл. 122, ал.1, т. 2 и т. 4 от ДОПК, за определяне на основата за установяване на дължимите преки и косвени данъци и задължителни осигурителни и здравно осигурителни вноски на жалбоподателя, по особения ред, установен в чл. 122 и сл. от ДОПК.

 

УКАЗВА на ответния административен орган, че независимо от разпоредбата на чл. 124, ал. 2 от ДОПК, с оглед предмета на процесния административно правен спор, а именно – твърдение от страна на административния орган, че всички процесни доставки са проявени юридически факти и съответно отричане на проявлението на тези същите факти от страна на жалбоподателя, в тежест на административния орган е да установи позитивното проявление на твърдените от него факти, като установи физическото съществуване на процесните стоки, като обекти носители на правото на разпореждане, тяхното фактическо предаване от жалбоподателя в разпореждане на съответния получател – къде, кога, как и между кои представители на търговците е сторено това.

 

УКАЗВА на страните, че в първото открито съдебно заседание, следва да посочат всички свои доказателствени искания и да представят всички писмени доказателства с които разполагат.

 

Да се призоват страните, като тям се връчи препис от настоящото определение..

 

 

Административен съдия : /п/