Решение по дело №201/2019 на Административен съд - Ямбол

Номер на акта: 217
Дата: 9 октомври 2019 г. (в сила от 27 октомври 2020 г.)
Съдия: Ваня Стоянова Иванова
Дело: 20197280700201
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 28 май 2019 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р   Е   Ш   Е   Н   И  Е

 

№ 217/9.10.2019 г.

 

Гр. Ямбол

 

В ИМЕТО  НА НАРОДА

 

ЯМБОЛСКИЯТ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, четвърти административен състав, в публично заседание на двадесет и седми септември две хиляди и деветнадесета година в състав:

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ: ВАНЯ СТОЯНОВА

 

при секретаря Велина Митева, разгледа докладваното от Съдията адм. д. № 201 по описа за 2019 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 145 и следващите от Административнопроцесуалния кодекс (АПК), във връзка с чл. 76 от Закона за здравното осигуряване (ЗЗО).

Образувано е по жалба на МБАЛ “***“ ЕООД, гр. *, депозирана от управителя Д.П., против Заповед за налагане на санкции № РД-09-137 от 10.05.2019 г. на Директора на РЗОК, гр. Ямбол. В жалбата се излагат твърдения за незаконосъобразност на заповедта като постановена при съществени процесуални нарушения, изразяващи се в липса на мотиви, и наличие на  противоречие между правната квалификация и фактическата обстановка, като подробни съображения са посочени единствено досежно констатациите по ИЗ 225/2019 г. по КП 56 и по ИЗ 205/2019 г. по КП 56. С молба вх. № 2041/18.09.2019 г. по описа на ЯАС, във връзка с разпореждане на съда, е направено уточнение, че заповедта се оспорва изцяло като незаконосъобразна, необоснована и неправилна по отношение на всички описани в нея истории на заболяванията и клинични пътеки, както и по отношение на всички наложени санкции. Иска се отмяната на оспорения акт и присъждане на разноски.

Оспорващият МБАЛ „***“ ЕООД, редовно призован, изпраща процесуален представител адвокат С.Е., редовно упълномощена, която поддържа жалбата и иска отмяната на оспорената заповед.

Ответната страна - Директорът на РЗОК-Ямбол, чрез процесуалния си представител оспорва жалбата. В представени в срок по делото писмени бележки излага подробни съображения по съществото на спора.

По делото са събрани писмени доказателства, приобщена е административната преписка по издаването на оспорения акт.

Съдът, след преценка на представените по делото доказателства, доводите и възраженията на страните в производството, намира за установено от фактическа страна следното:

Между МБАЛ „***” ЕООД, гр. * и Национална здравноосигурителна каса – София (НЗОК-София) са сключени Договор № 280290/23.05.2018 г. и Допълнително споразумение № 12/20.02.2019 г., по силата на които дружеството е поело задължението да оказва на здравноосигурените лица (ЗОЛ) болнична помощ по клинични пътеки срещу заплащане от възложителя.

Със Заповед № РД-24-134/22.03.2019 г. на Директора на РЗОК-Ямбол е наредено извършването на проверка на „***” ЕООД, гр. * като изпълнител на болнична медицинска помощ по клинични пътеки по Договор № 280290 от 23.05.2018 г. Проверката е дефинирана като тематична/самостоятелна със задача: контрол на сключения договор с НЗОК и изпълнение на болнична медицинска помощ по клинични пътеки в съответствие с общите и специални условия на НРД 2018 г. за медицинските дейности. Определено е проверката да се извърши от екип в състав: С.Т.С.-И.- * в РЗОК-Ямбол, *С.Н.К.- * в РЗОК-Ямбол и Р.Г.С. – * ДКБМП, в срок от 25.03.2019 г. до 09.04.2019 г.  Заповедта е връчена от С.Т.С.-И.- * в РЗОК-гр. Ямбол, и получена лично от управителя на лечебното заведение - Д.П., на 25.03.2019 година. Резултатите от извършената в периода 25.03.2019 г. - 09.04.2019 г. проверка са отразени в изготвения Протокол № ОП-БМП-187/04.04.2019 г., като с направените констатации представляващият МБАЛ „***” ЕООД, гр. *, е запознат на 04.04.2019 г., когато му е връчен и препис от протокола. С Писмено възражение № 29-02-215/12.04.2019 г. управителят на проверяваното болнично заведение е оспорил отразените в протокола констатации с мотиви, че констатираните нарушения не са допуснати; изразено е становище за неправилно установяване на фактите от страна на проверяващия екип, което е довело до неправилни правни изводи и неправомерно санкциониране на болницата по всички позиции, като подробни съображения са изложени само по отношение на ИЗ 225/2019 г. (КП 56) и на ИЗ 99/2019 г. (КП 78.1). Със заповеди № РД-18-13/03.05.2018 г. и № РД-18-13#1 от 18.09.2018 г. на Директора на РЗОК-Ямбол е сформирана Арбитражната комисия, която на проведено на 24.04.2019 г. заседание е разгледала образуван арбитражен спор съгласно постъпило становище (възражение) от МБАЛ „***” ЕООД срещу констатации от извършена проверка от контролен орган РЗОК. Предмет на арбитражния спор са били единствено обективираните в т. 1 и т. 4 от Протокол № ОП-БМП-187/04.04.2019 г. констатации на контролния орган, касаещи ИЗ № 99/2019 г. по КП 78.1 и ИЗ № 225/2019 г. по КП № 56. След запознаване с материалите по преписката и проведеното обсъждане членовете на комисията с единодушие са отхвърлили възражението на лечебното заведение досежно ИЗ № 99/2019 г. по КП 78.1. В протокола е отразено още, че Комисията не стига до решение по констатациите на контролния орган по отношение на ИЗ № 225/2019 г. по КП № 56 поради равен брой противоположни гласове (три гласа „за“ от представителите на РЗОК и три гласа „против“ от представителите на РК на БЛС). С Решение № РАК-ИМП-5/24.04.2019 г. на Арбитражната комисия, след проведено обсъждане и гласуване, с шест гласа „за“ становището на лечебното заведение е отхвърлено, констатациите на контролния орган са потвърдени и е определено, че лечебното заведение МБАЛ „***“ ЕООД следва да възстанови неправомерно получена сума в размер на 660 лева за ИЗ 99/2019 г. по КП 78.1, на основание чл. 350, ал. 1 от НРД 2018 г. за медицинските дейности.

Със Заповед за налагане на санкции № РД-09-137/10.05.2019 г., издадена от Директора на РЗОК-Ямбол на основание чл. 76, ал. 2 от ЗЗО и чл. 418, ал. 1 и ал. 3 от НРД 2018 г. за медицинските дейности, на МБАЛ „***“ ЕООД, за две нарушения на чл. 286, т. 6, б. „а“, както и за нарушения по чл. 286, т. 8 и по чл. 280, ал. 3 от НРД 2018 г. за медицинските дейности, на основание чл. 400, ал. 3 от НРД 2018 г. (м.д.), е наложена санкция по т. 1, т. 2, т. 3 и т. 4 (касателно ИЗ 205/20019 г. по КП 56; ИЗ 257/2019 г. по КП 56; ИЗ 225/2019 г. по КП 56 и други седем броя ИЗ във връзка с документирането на отказаната медицинска помощ) - финансова неустойка в размер на по 200 лева, или в общ размер на 800 лева. Заповедта е връчена на 13.05.2019 г., а срещу нея е депозирана жалба от представляващия МБАЛ „***“ ЕООД, заведена във входящия регистър на РЗОК-Ямбол под вх. № 29-02-283/23.05.2019 г., въз основа на която е образувано и настоящото съдебно производство.

С оглед на така установената фактическа обстановка и разпоредбите на чл. 168 от АПК и. чл. 146 от АПК, съдът прави следните правни изводи:

Жалбата е процесуално допустима, като подадена от надлежна страна с правен интерес от оспорването и в законоустановения срок.

Разгледана по същество същата е основателна предвид следното:

Предмет на съдебен контрол е Заповед за налагане на санкции № РД-09-137/10.05.2019 г. на Директора на РЗОК-Ямбол, с която, на основание чл. 76, ал. 2 от ЗЗО, чл. 418, ал. 1 и ал. 3 и чл. 400, ал. 3 от НРД 2018 г. (м.д.), на МБАЛ „***“ ЕООД, за две нарушения на чл. 286, т. 6, б. „а“, както и за нарушения по чл. 286, т. 8 и по чл. 280, ал. 3 от НРД 2018 г. за медицинските дейности, е наложена санкция по т. 1, т. 2, т. 3 и т. 4 (касателно ИЗ 205/20019 г. по КП 56; ИЗ 257/2019 г. по КП 56; ИЗ 225/2019 г. по КП 56 и други седем броя ИЗ във връзка с документирането на отказаната медицинска помощ), а именно - финансова неустойка в размер на по 200 лева, или в общ размер на 800 лева.

При служебно извършената проверка за законосъобразност на оспорения административен акт настоящият съдебен състав констатира, че същият е постановен от компетентен орган, в законоустановената писмена форма и при спазване на визираната в закона процедура, предвид следното:

В конкретния случай, административното производство е инициирано със заповед на Директора на РЗОК – Ямбол, с която е наредено извършването на тематична/самостоятелна проверка на МБАЛ „***” ЕООД като изпълнител на болнична медицинска помощ по Договор № 280290/23.05.2018 г., сключен с НЗОК-София; определена е задача на проверката - контрол на сключения договор с НЗОК и изпълнение на медицинска помощ по клинични пътеки в съответствие с общите и специални условия на НРД 2018 г. за медицинските дейности, срока за извършването ѝ, както и кръгът на проверяващите лица. Заповедта е връчена по надлежния ред и е получена лично от управителя на проверяваното лечебно заведение. За резултатите от извършената проверка е изготвен протокол – в него са обективирани констатациите от проверката, с които управителят на МБАЛ „***” ЕООД е запознат  на 04.04.2019 г. Недоволно от констатациите, контролираното лице – изпълнител на болнична помощ, е подало възражение, като са оспорени отразените в протокола констатации с мотиви за неправилно установени от проверяващия екип факти, което е довело до неправилни правни изводи и неправомерно санкциониране по всички позиции, като подробни съображения са изложени единствено досежно ИЗ 99/2019 г. по КП 78.1 и ИЗ 225/2019 г. по КП 56. В писменото възражение е изложено и становище, че визираните в протокола нарушения не са допуснати. Възражението е разгледано на заседание на Арбитражна комисия, (сформирана с нарочна заповед на Директора на РЗОК-Ямбол). Предмет на арбитражния спор са били единствено обективираните в т. 1 и т. 4 от Протокол № ОП-БМП-187/04.04.2019 г. констатации на контролния орган, касаещи ИЗ № 99/2019 г. по КП 78.1 и ИЗ № 225/2019 г. по КП № 56. След запознаване с материалите по преписката и проведеното обсъждане членовете на комисията с единодушие са отхвърлили възражението на лечебното заведение досежно ИЗ № 99/2019 г. по КП 78.1; по отношение на ИЗ № 225/2019 г. по КП № 56 в протокола е отразено, че Комисията не стига до решение по констатациите на контролния орган поради равен брой противоположни гласове (три гласа „за“ от представителите на РЗОК и три гласа „против“ от представителите на РК на БЛС). С Решение № РАК-ИМП-5/24.04.2019 г. на Арбитражната комисия, след проведено обсъждане и гласуване, с шест гласа „за“ становището на лечебното заведение е отхвърлено, констатациите на контролния орган са потвърдени и е определено, че лечебното заведение МБАЛ „***“ ЕООД следва да възстанови неправомерно получена сума в размер на 660 лева за ИЗ 99/2019 г. по КП 78.1 на основание чл. 350, ал. 1 от НРД 2018 г. за медицинските дейности. Със Заповед за налагане на санкции № РД-09-137/10.05.2019 г., издадена от Директора на РЗОК-Ямбол на основание чл. 76, ал. 2, ЗЗО, чл. 418, ал. 1 и ал. 3 и чл. 400, ал. 3 от НРД 2018 г. за медицинските дейности, на МБАЛ „***“ ЕООД, за две нарушения на чл. 286, т. 6, б. „а“, както и за нарушения по чл. 286, т. 8 и по чл. 280, ал. 3 от НРДМД 2018 г., е наложена санкция по т. 1, т. 2, т. 3 и т. 4 (касателно ИЗ 205/20019 г. по КП 56; ИЗ 257/2019 г. по КП 56; ИЗ 225/2019 г. по КП 56 и други седем броя ИЗ във връзка с документирането на отказаната медицинска помощ) - финансова неустойка в размер на по 200 лева, в общ размер на 800 лева. Заповедта е връчена на 13.05.2019 г.

Съобразно нормативната уредба, контролът по изпълнение на договорите с НЗОК за оказване на медицинска помощ се осъществява чрез проверки, извършени от длъжностни лица от РЗОК – контрольори, които могат да извършват проверки на територията на съответната РЗОК по заповед на нейния директор или на оправомощено от него длъжностно лице (чл. 72, ал. 2 и 3 от ЗЗО). Текстовете на ал. 3 и 4 от чл. 74 от с.з. предвиждат, че при установяване на нарушение по чл. 73, ал. 1 съответното длъжностно лице по чл. 72, ал. 2 съставя и подписва протокол, в който описва установените факти; екземпляр от протокола се предоставя срещу подпис на лицето – обект на проверката, като последното има право да даде писмено становище пред директора на РЗОК по направените от длъжностното лице констатации в 7-дневен срок от връчването на протокола. Ал. 10 на чл. 72 от ЗЗО указва, че условията и редът за осъществяване на контрола по ал. 2, ал. 3, ал. 4, ал. 5, ал. 6, ал. 7, ал. 8 и ал. 9 се определят с Инструкция, издадена от управителя на НЗОК. В изпълнение на цитираната разпоредба Управителят на НЗОК е издал Инструкция № РД-16-31/23.06.2016 г. за условията и реда за осъществяване на контрол по чл. 72, ал. 2-8 вкл. от ЗЗО, която е публикувана на официалния сайт на НЗОК. В глава втора, раздел II и следващите от същата детайлно са уредени условията и реда за извършване на проверки, чиито текстовете са изцяло в синхрон с горните разпоредби, както и с тези на чл. 75 и чл. 76, ЗЗО, предвиждащи следното: в случаите, когато лицето оспори констатациите на съответното длъжностно лице по чл. 72, ал. 2, директорът на РЗОК в 7-дневен срок от получаване на писменото становище по чл. 74, ал. 4 изпраща спора за решаване от арбитражна комисия (според ал. 5 на чл. 75 от ЗЗО създаването на арбитражна комисия за всеки конкретен случай се организира от директора на съответната РЗОК и тази комисия осъществява своята дейност при условията и по реда, определени в НРД); в случай че арбитражната комисия потвърди констатациите на длъжностното лице по чл. 72, ал. 2, се прилагат санкциите, предвидени в договора между РЗОК и изпълнителя на медицинска помощ; санкциите се налагат със заповед на директора на РЗОК, която се издава в срок до един месец от уведомяването от страна на арбитражната комисия на директора на РЗОК, че са потвърдени констатациите на длъжностното лице по чл. 72, ал. 2, и се съобщава на лицето – обект на проверката; в случай, че арбитражната комисия не се произнесе с решение в срока по чл. 75, ал. 7 или е налице равен брой гласове, поради което не е налице прието решение, директорът на РЗОК издава мотивирана заповед, с която може да наложи санкциите (чл. 76, ал. 3 от ЗЗО, нова – ДВ, бр. 102 от 2018 г., в сила от 01.01.2019 г.; идентичен с цитираната разпоредба е и текстът на чл. 418, ал. 3 от НРДМД 2018 г.). С оглед на изложеното до тук, следва да се приеме, че оспореният в настоящото производство административен акт като издаден от Директора на РЗОК - Ямбол е постановен в рамките на неговата компетентност, в изискуемата писмена форма при спазване на горепосочената законова процедура.

Макар оспорената заповед да е постановена в писмена форма, съдът намира, че същата е произнесена в нарушение на чл. 59, ал. 2, т. 4 от АПК поради липса на изложени в нея ясни фактически основания за издаването ѝ. Този извод е верен предвид следното:

Както се отбеляза по-горе, хипотезите, при които арбитражната комисия не достигне до решение поради равен брой гласове, както и когато не се произнесе в законоустановения срок, са уредени в чл. 76, ал. 3 от ЗЗО и в 418, ал. 3 от НРДМД 2018 г. Същите предвиждат, че в посочените случаи директорът на РЗОК издава мотивирана заповед, с която може да наложи санкциите. Предоставената свобода за преценка на административния орган, след получаване и обсъждане на всички доказателства по преписката, да формира своето становище дали да наложи предвидена в НРДМД за 2018 г. санкция, сочи, че в този случай директорът на РЗОК действа при условията на оперативна самостоятелност. В тази хипотеза производството по издаване на административния акт трябва да протича при спазване на общите административнопроизводствени правила, заложени в АПК, тъй като в специалните закони липсва изрична уредба. Това означава, че ако издаде заповед за налагане на санкция, той е длъжен да изложи мотиви защо счита, че изпълнителят на болнична помощ е допуснал нарушения на задълженията си по НРД, като обсъди и обори възраженията му по констатациите на протокола от проверката, след което да обоснове приложените санкции. Посочената хипотеза се различава съществено от предвиденото за случаите, когато изобщо не е подадено становище по констатациите от проверката, или то не съдържа възражения, или пък когато констатациите са потвърдени от арбитражната комисия. В последните случаи органът действа в условията на обвързана компетентност и законът предвижда за него задължение да приложи предвидените санкции (чл. 74, ал. 5 и чл. 76, ал. 1 от ЗЗО). В настоящия случай лечебното заведение е упражнило правото си да възрази срещу констатациите в протокола от извършената проверка, като именно това е наложило и разглеждането на случая от Арбитражна комисия. Въпреки че във възражението е изложено становище, с което се оспорват санкциите по всички позиции от Протокола с мотиви за липса на съставомерност на вменените нарушения, съответно - неправилно установени факти, което е довело до неправилни правни изводи и неправомерно санкциониране, Арбитражната комисия е разгледала и обсъдила становището на контролираното болнично заведение единствено досежно изложените в него съображения по ИЗ 99/2019 г. по КП 78.1, както и по ИЗ 225/2019 г. по КП 56, (по отношение на което е налице хипотезата на чл. 76, ал. 3, предложение второ от ЗЗО, респ. на чл. 418, ал. 3, предл. 2 от НРДМД 2018 г.). Наложените с оспорената заповед санкции по т. 1, т. 2 и т. 4 изобщо не са били предмет на разглеждане и обсъждане от Комисията, (въпреки възражението на проверяваното болнично заведение), следователно по отношение на тях липсва произнасяне в законоустановения срок по смисъла на чл. 76, ал. 3, предл. първо от ЗЗО, респ. на чл. 418, ал. 3, предл. 1 от НРДМД 2018 г. При това положение, Директорът на РЗОК, действайки в условията на оперативна самостоятелност, несъмнено има право да наложи санкция, но следва да мотивира акта си, като обсъди направените в хода на административното производство възражения. Това означава излагане на самостоятелни мотиви в заповедта, поради обстоятелството, че Арбитражната комисия не е стигнала до решение, респ. не се е произнесла в срок. Издателят на заповедта е длъжен да изложи мотиви относно това защо счита, че изпълнителят на медицинска помощ е допуснал нарушения на задълженията си, като обсъди и обори възраженията му по констатациите на медицинския протокол, след което да обоснове приложените санкции съобразно материалноправните норми. Това негово задължение е закрепено нормативно в чл. 34, ал. 3 и чл. 35 от АПК. Видно от оспорената заповед мотиви в тази насока са изложени единствено по отношение на санкцията по т. 3 от нея (за ИЗ 225/2019 г. по КП 56), а мотиви досежно санкциите по т. 1, т. 2 и т. 4 от заповедта изобщо не са изложени. Т.е., вместо да обсъди възраженията на лечебното заведение и да изложи собствени мотиви защо не ги приема, административният орган е наложил санкциите, без да посочи конкретни съображения за отхвърлянето на възражението (за санкциите по т. 1, т. 2 и т. 4), респ. - задоволил се е с това да посочи, че не приема възражението за ИЗ 225/2019 г., преповтаряйки констатациите на контрольорите в тази насока, които са подкрепени единствено от представителите на контролния орган - РЗОК–Ямбол, в Арбитражната комисия, без да изложи конкретни съображения. Вярно е, че мотивите на административния акт могат да се съдържат и в друг акт, свързан с процедурата по издаването на крайния акт. В настоящия казус обаче, доводите, съдържащи се в протокола от проверката за ИЗ 225/2019 г., са оспорени както от лечебното заведение-жалбоподател, така и от половината от членовете на Арбитражната комисия и по тази причина констатациите от длъжностите лица по чл. 72, ал. 2 от ЗЗО не могат да представляват пълни и ясни мотиви, а следва да бъдат обосновани, като се опровергае тезата, съдържаща се в оспорването. По отношение на санкциите по т. 1, т. 2 и т. 4 от заповедта мотиви за отхвърляне на оспорените констатации напълно липсват. Волята на административния орган следва да бъде ясно изразена в административния акт или в други документи, съдържащи се в преписката, към които актът препраща – тя не следва да бъде изяснявана в съдебното производство по оспорване на административния акт чрез въвеждане на нови фактически и правни основаниятакива, които не са включени нито в акта, нито в преписката по издаването му. Мотивите имат съществено значение както за адресата на административния акт, така и за съда. Непосочването на фактическото основание за издаване на акта в разрез с императивната разпоредба на чл. 59, ал. 2, т. 4 от АПК е абсолютно основание за отмяна на процесния акт, тъй като това са юридическите факти, от които органът черпи упражненото от него публично право и са необходим ограничителен белег на това правопосочените в акта мотиви, с оглед на които се извършва съдебният контрол, не могат да бъдат замествани от твърдения на страните, предположения на съда или други обстоятелства, които имат някаква връзка с поставения за разрешаване случай, но не се вместват в юридическия факт, респ. фактическия състав, който поражда властническото правомощие на административния орган. Този извод произтича и от нормата на чл. 170, ал. 1 от АПК, която ограничава съдебното установяване само относно онези факти, които са обективирани във фактическото основание на оспорения акт. Административният орган следва да посочи всички фактически и правни основания за издаването на акта си в съдържанието на самия акт или в друг документ, към който актът препраща и който се намира  в административната преписка. Недопустимо е мотивите да се допълват впоследствие със съображения, които не се съдържат в акта или в документи от административната преписка, към които актът препраща. В случая, позовавайки се само на констатациите от протокола от извършената проверка, който е възприел като мотиви на своята заповед, без да обсъди възраженията и обясненията на жалбоподателя, Директорът на РЗОК–Ямбол е постановил обжалваната Заповед за налагане на санкции № РД-09-137/10.05.2019 г. за констатираните нарушения по т. 1, т. 2, т. 3 и т. 4, в противоречие с изискуемата от закона форма за мотиви по фактическите основания за издаването ѝ (в този смисъл Решение № 12177 от 10.10.2018 г. на ВАС по адм. д. № 3572/2018 г. и Решение № 2250 от 18.02.2019 г. на ВАС по адм. д. № 2126/2018 година). При издаване на административен акт в условията на оперативна самостоятелност неизлагането на мотиви е основание за неговата отмяна, тъй като липсата на мотиви в случая препятства съдебния контрол относно съответствието на административния акт с материалния закон и с целта на закона, които са изисквания за неговата законосъобразност. Допуснатото нарушение съдът намира, че е съществено и този порок обуславя незаконосъобразността на акта като издаден в нарушение на чл. 59, ал. 2, т. 4 от АПК, поради което същият следва да бъде отменен.

 

С оглед изхода на спора и на основание чл. 143, ал. 4 от АПК, РЗОК - Ямбол следва да понесе отговорността за разноските, като бъде осъдена да заплати на оспорващия разноски в доказания размер от 50 лева за внесена държавна такса за разглеждане на делото.

 

Водим от гореизложеното, четвърти административен състав на ЯАС

 

Р Е Ш И:

 

ОТМЕНЯ Заповед за налагане на санкции № РД-09-137 от 10.05.2019 г. на Директора на РЗОК, гр. Ямбол, с която, на основание чл. 76, ал. 2 от ЗЗО, чл. 400, ал. 3 и чл. 418, ал. 1 и ал. 3 от НРД 2018 г. (м.д.), на МБАЛ „***“ ЕООД, за две нарушения на чл. 286, т. 6, б. „а“, както и за нарушения по чл. 286, т. 8 и по чл. 280, ал. 3 от НРД 2018 г. за медицинските дейности, е наложена санкция по т. 1, т. 2, т. 3 и т. 4 - финансова неустойка в размер на по 200 лева, или в общ размер на 800 лева.

 

 

ОСЪЖДА РЗОК, гр. Ямбол да заплати на МБАЛ „***“ ЕООД сумата от 50 (петдесет) лева, съставляваща разноски по делото за внесена държавна такса.

 

Решението подлежи на обжалване с касационна жалба пред ВАС в 14-дневен срок от съобщаването му по реда на чл. 138, ал. 1 от АПК.

 

 

 

 

                     СЪДИЯ:/п/не се чете