Р
Е Ш Е
Н И Е
Номер 651/8.4.2020г. Година 2020, 08 април Град
ПЛОВДИВ
В ИМЕТО НА НАРОДА
ПЛОВДИВСКИ
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ІІ отд., VІІ състав
на 29.01.2020
година
в
публичното заседание в следния състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЯВОР
КОЛЕВ
Секретар: СЪБИНА СТОЙКОВА
като
разгледа докладваното от СЪДИЯ ЯВОР КОЛЕВ адм. дело номер 2985 по описа
за 2019 година и като обсъди:
Производство пред първа инстанция.
Жалбоподателят „ДЖЕЙ ТИ ГЛОБАЛ“ЕООД, със седалище и
адрес на управление гр. Пловдив, ж.к.“Тракия“, бл.278, вх.А, ет.8, ап.22,
представлявано от управителя Т.Т.Т., чрез адв. Й., е оспорил Решение №229,
взето с Протокол №14 от 01.08.2019г. на Общински съвет-Пловдив, с което „МЕТАЛ
ТРЕЙД-ЕКСПОРТ“ЕООД, със седалище и адрес на управление гр.Пазарджик,
ул.“Клокотница“№42,ет.2,ап.2 е определен за спечелил конкурса за отдаване под
наем на недвижими имоти, предоставени за управление на Езикова гимназия/ЕГ/
„Пловдив“, в ЧАСТТА за Позиция №1, а именно: отдаване под наем на част от имот
– публична общинска собственост, в северозападната част на поземлен имот с
идентификатор *****, южно от сграда с идентификатор *****.8, предоставени за
управление на Езикова гимназия „Пловдив“, с административен адрес гр.Пловдив,
Район „Северен“, бул.“България“№123/с адрес по Акт за общинска собственост–
гр.Пловдив, бул.“България“ №121/, като частта от имота, определена за отдаване
под наем е с площ от 30 кв.м., съобразно одобрена план-схема за
разполагане/поставяне на преместваем обект – Павилион, с предназначение –
ученическо хранене и търговия с храни.
Недоволен от така издадения административен акт жалбоподателят
чрез пълномощника си адв. Й. счита същия за незаконосъобразен, излага конкретни
доводи и настоява за неговата отмяна. Твърди, че са налице и петте основания за
оспорване по смисъла на чл.146 АПК, а именно: липса на компетентност,
неспазване на установената форма, съществено нарушение на
администативнопроизводствените правила, противоречие с материалноправни
разпоредби и несъответствие с целта на закона, като излага и подробни
съображения. Претендира разноски.
Ответникът – Общински съвет - Пловдив, чрез
процесуалния си представител адв. Д., счита жалбата за неоснователна и
настоява за нейното отхвърляне. Подробни съображения излага в депозирана по
делото писмена защита.
Заинтересованата страна – „МЕТАЛ ТРЕЙД-ЕКСПОРТ“ЕООД,
редовно призована, не се представлява и не изразява становище по допустимостта
и основателността на жалбата.
Пловдивският административен съд – Второ отделение, седми
състав, след като прецени поотделно и в съвкупност събраните в настоящото производство
доказателства, намира за установено следното.
Жалбата е подадена в срок и от надлежна страна, имаща
право и интерес от обжалването, поради което e ДОПУСТИМА. Разгледана по
същество, същата е НЕОСНОВАТЕЛНА по следните съображения.
Начало на административното производство е сложено с
Писмо изх. № КВ-05-494/12.03.2019г. на Директора на ЕГ„Пловдив“ до
Заместник-кмет „ОСУТСИ“ при Община Пловдив, с което е изразено желание за
откриване на процедура по провеждане на публично оповестен конкурс на основание
чл.12 и чл.14 от Закона за общинската собственост ЗОС/; чл.13 ал.1 от Наредба
за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество на
Общински съвет Пловдив/НРПУРОИ/ за отдаване под наем на недвижими имоти, част
от имоти публична общинска собственост, предоставени за управление на
ЕГ“Пловдив“/л.96-97/.
В отговор с изх.№19УЧ-110/03.04.2019г. Зам.-кмет
„ОСУТСИ“ при Община Пловдив уведомява ЕГ“Пловдив“ съгласно чл.93 НРПУРОИ, че
Дирекция „Общинска собственост“ – Община Пловдив няма възражения относно
целесъобразността на процедурата за отдаване под наем на части от имот –
публична общинска собственост/л.98-99/.
До Председателя на Общински съвет - Пловдив с писмо
изх. №РД-25-608/16.04.2019г., Директорът на ЕГ“Пловдив“, съгласно разпоредбите
на чл.94 НРПУРОИ е поискал определянето по един общински съветник от ППГОС,
посочен от ръководствата им и нечленуващ в група съветник за включване в
състава на комисията/л.100-101/.
С писмо изх.№19Х-79-1/18.04.2019г. до ЕГ“Пловдив“,
Председателят на Общински съвет - Пловдив е посочил като участници в комисията
следните лица: П. М./ППГОС от БСП/, Г. К./ППГОС от ГЕРБ/, Б.З./ППГОС от
Реформаторски блок/, Е.П./ППГОС от Съюз за Пловдив/, Ц.Ц./ППГОС от Кауза
Пловдив/, И. Д./ППГОС от Патриотичен фронт/, Б. М./ППГОС от ЗС Александър
Стамболийски/ и А. А./нечленуващ в група//л.102/.
Със Заповед-решение №РД-10-2379/30.05.2019г. на
Директора на ЕГ „Пловдив“, на основание чл.259 ал.1 от Закона за
предучилищното и училищното образование/ЗПУО/, чл.12 и чл.14 ал.7 ЗОС, чл.6
ал.8, чл.13, чл.91 и сл. и чл.121 и сл. НРПУРОИ на Общински съвет - Пловдив,
във връзка с Решение №5, взето с Протокол №1 от 22.01.2019г. последно изм.
и доп. с Решение №68, взето с Протокол
№4 от 28.02.2019г. на Общински съвет - Пловдив за включване на имотите в
Годишната програма на Община Пловдив за управление и разпореждане с общинско
имущество през 2019г. под № 27 и № 28 в раздел II.1.2.8. „Нежилищни имоти, предоставени
за управление на общински училища“; Писмо изх. №19УЧ-110/03.04.2019г. на
Зам.-кмет ОСУТСИ при Община Пловдив; Писмо изх. №19Х-79-1 от 18.04.2019г. на
Председателя на Общински съвет – Пловдив, е открита процедура по провеждане на
публично оповестен конкурс за отдаване под наем на части от имоти публична
общинска собственост, за поставяне на преместваеми обекти за търговска дейност
в недвижими имоти, които са предоставени за управление на ЕГ“Пловдив“, за
които е съставен Акт за публична общинска собственост №63 от 15.06.1998г.,
включени в Годишната програма на Община Пловдив за управление и разпореждане с
имоти – общински собственост за 2019г., приета с Решение №5, взето с Протокол
№1 от 22.01.2019г., последно изм. и доп. с Решение №68, взето с Протокол №4 от
28.02.2019г. на Общински съвет - Пловдив в Раздел II.1.2.8. „Нежилищни имоти,
предоставени за управление на общински училища“, под № 27 и № 28 по три
позиции, в т.ч. и процесната Позиция №1. В заповедта са описани обектите,
определен е видът на конкурса, срокът на договорите за наем, определена е
начална конкурсна цена за всяка позиция, определен е депозит за участие, цената
на конкурсните книжа, дата на провеждане на конкурса – 18.06.2019г. и начален
час – 13,30, място на провеждане на конкурса, като е посочено, че съставът на
комисията за провеждане на конкурса, разглеждане на предложенията и класиране
на участниците, сформирана съгласно разпоредбите на НРПУРОИ, ще бъде определен
с отделна заповед/л.103-106/.
Такава в случая се явява издадената от Директора на
ЕГ“Пловдив“ Заповед №Д-13-2380/30.05.2019г., с която е определена комисията,
която да подготви, организира и проведе публично оповестения конкурс, в т.ч.
да изготви конкурсната документация и да я представи на Директора на ЕГ“Пловдив“
за съгласуване и одобрение. В състава на комисията са включени всички посочени
от Председателя на Общински съвет - Пловдив общински съветници, в т.ч. и такъв,
нечленуващ в група/л.107-110/.
На 05.06.2019г. при присъстващи повече от половината
членове и член от комисията – правоспособен юрист е проведено заседание на
комисията, на което са изготвени конкурсните условия и е одобрена конкурсната
документация/л.111-113/. Конкурсните
условия са съгласувани с Директора на Дирекция „ПНО“ и утвърдени, наред с
конкурсната документация от Директора на ЕГ “Пловдив“/л.117 и сл./.
Със Заповед №РД-10-2424/07.06.2019г. Директорът на
ЕГ“Пловдив“ възлага и упълномощава служител в ЕГ“Пловдив“, който да предоставя
на кандидати след заплащане цената на документацията в размер на 100 лева и
предоставен документ за плащането, комплект конкурсни документи, както и да
приема подадени от участници конкурсни документи, да води Регистър на приетите
документи, да предава документацията в металната каса на гимназията. Определен
е краен срок за приемане на документи до 16,30 часа на 17.06. 2019г., както и
на 18.06.2019г. документацията, заедно с регистъра да бъдат предадени на
Председателя на комисията/л.114-116/.
На 07.06.2019г. конкурсът бил оповестен в един
национален/л.176/ и в един месен ежедневник/л.177/. Налице са данни и за
публикуване на обявата на електронната страница на общината на
20.05.2019г./л.178-179/ и на таблото за обяви на 06.06.2019г./л.180 и сл./.
Видно от Регистъра на подадени конкурсни документи за
участие в конкурса/л.188-190/, заявления, ведно с документи за участие са
подали „ДЖЕЙ ТИ ГЛОБАЛ“ЕООД - за позиция № 1/л.210 и сл./ и „МЕТАЛ
ТРЕЙД-ЕКСПОРТ“ ЕООД - за позиции № 1, № 2 и № 3/л.258 и сл./.
На 18.06.2019г. е проведено заседание на Комисията, състояща
се от Председател, заместник-председател, както и повече от половината членове,
при присъствието на член на комисията – правоспособен юрист, по провеждане на
конкурса, като членовете на комисията са подписали декларации по чл.97 ал.8
НРПУРОИ/л.196 и сл./. На заседанието са присъствали представители на двамата
заявили участие кандидати – управителят на „ДЖЕЙ ТИ ГЛОБАЛ“ ЕООД – Т.Т.Т. и
пълномощник на „МЕТАЛ ТРЕЙД-ЕКСПОРТ“ ЕООД – Д.И. П./съгласно пълномощно на
л.193/. След отваряне на пликовете с документи, предоставени от участниците и
извършена проверка за съдържанието на документите за допустимост, по отношение
на двамата заявили участие кандидати, е взето решение за тяхното допускане до
по-нататъшно участие в конкурса, въпреки непредставено от участника „ДЖЕЙ ТИ
ГЛОБАЛ“ЕООД удостоверение/референция за добро изпълнение на Договора за наем,
сключен с ЕГ“Пловдив“, но с оглед заявеното от членовете на комисията –
служители в ЕГ“Пловдив“, че в срок са изпълнявани всички задължения по договора
за наем от участника, комисията е решила да не отстранява кандидата, поради
непредставянето на този документ.
След това Комисията продължила работата си в закрито
заседание, като отворила, разгледала, оценила и класирала ценовите предложения,
съгласно определените критерии за комплексна оценка, посочени в т.74 от
Конкурсните условия и за Позиция № 1 са констатирани 77,48 точки за участника
„ДЖЕЙ ТИ ГЛОБАЛ“ЕООД и 85,00 точки за участника „МЕТАЛ ТРЕЙД-ЕКСПОРТ“ЕООД, поради
което и на първо място е класиран участникът „МЕТАЛ ТРЕЙД-ЕКСПОРТ“ ЕООД, а на
второ място – „ДЖЕЙ ТИ ГЛОБАЛ“ЕООД/л.305 и сл./.
Изготвен е Доклад на комисията относно проведения
конкурс, който на 05.07.2019г. е постъпил при Директора на ЕГ“Пловдив“/л.322 и
сл./. Въз основа на този доклад, Директорът на ЕГ“Пловдив“ с писмо
изх.№КВ-05-808/10.07. 2019г., към което са приложени копия на протокола от
18.06.2019г. и Акта за публична общинска собственост, е поискал от Кмета на
Община Пловдив на основание чл.130 ал.1 НРПУРОИ внасяне в Общински съвет –
Пловдив предложение за вземане на решение за определяне на спечелил конкурса
участник по трите позиции, в т.ч. и процесната Позиция № 1/л.339 и сл./.
На 26.07.2019г. в Общински съвет - Пловдив постъпило
предложение, изготвено от Кмета на Община Пловдив за вземане на решение за
определяне на участник, спечелил конкурс за отдаване под наем на части от имоти
публична общинска собственост, за поставяне на преместваеми обекти за
търговска дейност, в недвижими имоти, които са предоставени за управление на
ЕГ“Пловдив“/л.22-24/.
На 26.07.2019г. предложението било разгледано в
заседания на постоянните комисии при Общински съвет – Пловдив, а именно:
Правна комисия, ПК по Общинска собственост и стопански дейности, ПК по Бюджет и
финанси, ПК по Образование, наука, вероизповедания и етнически въпроси/л.49 и
сл./.
С протокол №14
от 01.08.2019г. Общински съвет – Пловдив е взел обжалваното в настоящото
производство Решение №229, с което е определен за спечелил конкурса за отдаване
под наем на недвижими имоти, предоставени за управление на ЕГ“Пловдив“ за
Позиция № 1 – „МЕТАЛ ТРЕЙД-ЕКСПОРТ“ЕООД и е възложено изпълнението на решението
на Директора на ЕГ“Пловдив“/л.16-21/.
Като правни основания за вземане на решението са посочени
чл.21 ал.1 т.8 и ал.2 ЗМСМА, във връзка с чл.11 ал.1, чл.14, ал.7 ЗОС и във
връзка с чл.10 ал.1, чл.12, ал.1, ал.2, чл.13 и чл.130 ал.1 НРПУРОИ във връзка
с чл.69 ал.1 от Правилника за организацията и дейността на Общински съвет -
Пловдив. В мотивите към решението е описана и подробно процедурата по
обявяването и провеждането на конкурса, както и фактът, че с Решение №171,
взето с Протокол №15/27.05.2010г. на Общински съвет – Пловдив е предоставил за
управление на общинските училища на територията на гр.Пловдив материалната
база, която ползват и е делегирал права на директорите на училищата да
реализират собствени приходи.
Спор по така установената фактическа обстановка не се
формира между страните и в хода на съдебното производството не са ангажирани
нови доказателства.
При така установеното от фактическа страна, съдът
формира следните правни изводи.
Разпоредбата на чл.21 ал.1, т.8 от Закона за местното
самоуправление и местната администрация/ЗМСМА/ определя Общинския съвет като
орган, управляващ, предоставящ за управление, и разпореждащ се с общинско имущество,
като той определя и конкретните правомощия на кмета на общината и кметовете на
райони и кметства.
В тази връзка чл.8 ал.1 ЗОС предвижда, че
придобиването, управлението и разпореждането с имоти и вещи - общинска
собственост, се извършват под общото ръководство и контрол на общинския съвет.
По силата на чл.12 ЗОС е предвидена възможност имотите
и вещите – общинска собственост да се предоставят безвъзмездно за управление
на юридически лица и звена на бюджетна издръжка.
Съгласно чл.8 ал.2 и чл.12 ал.4 ЗОС, редът за
предоставяне за безвъзмездно управление на имоти и вещи – общинска
собственост, се определя от Общинския съвет с наредба. Следователно органът, в
чиято компетентност е управлението и разпореждането с общинската собственост, е
общинският съвет. Предвидена е възможност по волята и съобразно установени от
органа ред и условия, същият да определи други органи, компетентни да осъществяват
управлението на отделни имоти - общинска собственост. Начинът, по който
общинският съвет осъществява тези си правомощия се определя от него с наредба,
израз на нормотворческата му дейност относно регулирането на въпроси с местно
значение. Такава наредба в случая се явява Наредбата за реда за придобиване,
управление и разпореждане с общинско имущество/приета с решение №172, взето с
Протокол №15 от 27.05.2010г., последно изм. и доп. с Решение № 450, взето с
Протокол №22 от 18.12.2017г. на Общински съвет Пловдив/.
Съгласно чл.6 ал.8 НРПУРОИ, имотите и вещите – публична
общинска собственост, предоставени за управление на училища, детски градини и
обслужващи звена, с въведена система на делегирани бюджети, се управляват от
директора на съответното училище или детска градина, респ. ръководителя на
съответното обслужващо звено, като същите осъществяват управлението от тяхно
име, за тяхна сметка и на тяхна отговорност в рамките на действащата нормативна
уредба.
Чл.13 ал.1 НРПУРОИ предвижда, че отдаването под наем
на части от имоти – публична общинска собственост, предоставени безвъзмездно за
управление на училища, детски градини и обслужващи звена, се извършва от директорите
на съответните заведения, след провеждане на публичен търг или публично
оповестен конкурс по реда на настоящата наредба. Процедурата по провеждане на
публичен търг или публично оповестен конкурс се открива с решение на директора
на съответното заведение.
Както е посочено и в процесното решение, с решение
№171, взето с Протокол №15 от 27.05.2010г. на Общински съвет - Пловдив е
решено предоставяне за управление на общинските училища/юридически лица/
материалната база, която ползват, като им се разрешава отдаването под наем на
имоти – публична общинска собственост. Предвидено е, в съответствие с чл.13
ал.1 от НРПУРОИ, процедурата по отдаване под наем на
същите да се извършва от Директора на училището, като са въведени определени
условия във връзка с начина и реда на провеждането на публичен търг или
конкурс. Или иначе казано, Общински съвет - Пловдив в съответствие с приложимите
нормативни актове, материалната и териториалната си компетентност е взел
решение за безвъзмездно предоставяне за управление от общинските училища на
материалната им база, като е определил директорите на училищата за компетентни
органи при извършване на действия на управление. Предоставил е правомощие за
отдаване под наем на същите, с което е възникнала възможност за реализиране на
собствени приходи.
При това положение, и с оглед наведените възраженията
в жалбата, следва да се посочи, че ЗОС предвижда изрична компетентност на Кмета
на общината да управлява и отдава под наем определени имоти - общинска собственост/като
чл.12 ал.2, чл.14 ал.4 ЗОС и др./ само на тези имоти, които не са предоставени
за управление на други лица/така чл.12 ал.5 ЗОС/, т.е. Кметът има правомощия да
управлява само непредоставените от общинския съвет за управление на други
органи, имоти. В този смисъл са разпоредбите на чл.14 ал.7 изр. второ, във
връзка с чл.12 ал.4 и чл.8 ал.3 ЗОС.
В настоящия случай конкретният имот - материалната
база на ЕГ“Пловдив“, както вече се посочи, е предоставен за управление на
училището по силата на решение №171 от 27.05.2010г. на Общински съвет -
Пловдив и Приложение №1 към него. Ето защо и настоящият съдебен състав приема,
че Директорът на ЕГ“Пловдив“ е бил компетентен орган за откриване на
процедурата по провеждане на публично оповестен конкурс, като по силата на
чл.13 ал.4 НРПУРОИ е компетентен и да сключи договор за наем, да я приключи.
Или, възраженията на жалбоподателя в тази насока са неоснователни.
С оглед на всичко, изложено до тук, съдът констатира,
че процесното Решение №229, взето с Протокол №14 от 01.08.2019г., е издадено от
Общински съвет-Пловдив, следователно е издадено от компетентен орган и е
валиден административен акт.
Постановено е и в изискуемата от закона форма и при
спазване на изискванията на чл.59 ал.2, т.4 АПК досежно неговото съдържание.
Упражненото от административния орган правомощие за обявяване на спечелилия
участник в проведения публичен търг с тайно наддаване за отдаване под наем на
описания по-горе част от имот – публична общинска собственост, е надлежно
обосновано в необходимата степен и от фактическа, и от правна страна.
При извършената проверка съдът не констатира допуснати
съществени нарушения на относимите и приложими административнопроизводствени
правила, водещи до опорочаването на обжалваната заповед и съставляващи отменително
основание по чл.146 т.3 АПК.
Както вече се посочи, съгласно чл.13 ал.1 НРПУРОИ,
отдаването под наем на части от имоти – публична общинска собственост,
предоставени безвъзмездно за управление на училища, детски градини и
обслужващи звена, се извършва от директорите на съответните заведения, след
провеждане на публичен търг или публично оповестен конкурс.
Процедурата по провеждане на публичен търг или
публично оповестен конкурс се открива с решение на директора на съответното
заведение. Редът за тяхното провеждане и по-конкретно за провеждане на публично
оповестен конкурс, е уреден в Глава девета, Раздел І, ІІ и ІV от НРПУРОИ/арг.
чл.91 ал.2 НРПУРОИ/.
Процедурата по конкурса представлява сложен фактически
състав и съвкупност от обусловени един от друг елементи. За провеждане на
конкурс от вида на процесния, е необходимо да са налице: решение на директора
на съответното заведение по цитирания вече чл.13 ал.1 НРПУРОИ за провеждане
публично оповестен конкурс; заповед на директора за откриване на процедурата
по провеждането на конкурса, с която се назначава и конкурсната комисия за
подготовката, организацията и провеждането на публично оповестен конкурс,
състояща се от председател, заместник-председател и членове, като в състава на
комисията се включват по един общински съветник от ППГОС, посочен от
ръководствата им и един нечленуващ в група съветник/чл.121 ал.2, чл.94 ал.1 във
връзка с чл.91 ал.2 вр. с чл.13 ал.1 НРПУРОИ и Решение №171, взето с Протокол
№15 от 27.05.2010г. на Общински съвет – Пловдив/; подписване на декларация по
чл.94 ал.8 НРПУРОИ от членовете на комисията; изготвяне на конкурсна
документация от комисията/чл.96 ал.1 НРПУРОИ/; съгласуване на конкурсната
документация с ръководителя на звеното по правно-нормативно обслужване на
съответния район, и утвърждаване от директора на съответното заведение/чл.97
във връзка с чл.91 ал.2 и чл.13 ал.1 НРПУРОИ/; обявяване от комисията на
конкурса в електронната страница на община Пловдив, в един национален и един
местен ежедневник, както и на таблото за обяви на дирекцията по общинска
собственост в сградата на общината и в сградата на съответната районна администрация/чл.98
ал.1 НРПУРОИ/; провеждане на конкурса; оценяване и класиране на представените
оферти комисията/чл.127 ал.1 НРПУРОИ/; решение на директора на съответното
заведение за определяне спечелилия конкурса участник/чл.130 ал.1 вр. чл.91 ал.2
НРПУРОИ/. Или, за да бъде законосъобразен крайният акт е необходимо да бъдат
спазени императивните норми на цитираната наредба, както и оценяването и
класирането на кандидатите да бъде съобразно с предварително обявените
критерии.
В конкретния случай процедурата е започнала въз основа
на заповед-решение на съответния компетентен орган, в която се съдържат
предвидените в разпоредбата на чл.121 ал.2 НРПУРОИ реквизити. Назначената с последващо
издадената заповед на Директора на ЕГ“Пловдив“ комисия за провеждане на конкурса,
е определена при съобразяване на изискванията по чл.94 НРПУРОИ и съответно след
поименно посочване на общински съветници за участие в комисията, съгласно
писмото на Председателя на Общински съвет - Пловдив, като в нея е включен и
правоспособен юрист. Преди издаването на заповедта за откриване на процедурата
е било осъществено и изискуемото съгласно чл.93 НРПУРОИ съгласуване със
заместник-кмета по общинска собственост, което е видно от приложените по делото
Писмо изх.№ КВ-05-494/12.03.2019г./л.96-97/ и Отговор с
изх.№19УЧ-110/03.04.2019г. Зам.-кмет „ОСУТСИ“ при Община Пловдив/л.98-99/. Последвалите
две заседания на назначената комисия от 05.06. 2019г. и 18.06.2019г. са
протекли по предвидения в чл.95 НРПУРОИ ред при наличие на задължителния
кворум, като решенията са взети с предвиденото мнозинство, като при провеждане
заседанието от 18.06.2019г. са съобразени напълно изискванията по чл.123 НРПУРОИ.
Спазена е и разпоредбата на чл.94 ал.6 НРПУРОИ.
Приетите от комисията на 05.06.2019г. конкурсни условия,
ведно с конкурсна документация са били съгласувани, съгласно изричното
изискване на чл.97 НРПУРОИ с директора на дирекцията по правно-нормативно
обслужване в Община Пловдив.
Съдът констатира, че относно оповестяването на
конкурса, предвидено в разпоредбата на чл.98 НРПУРОИ, е налице изпълнение на
предвидените в същата разпоредба начини за обявяване на конкурса, като в тази
връзка надлежно и своевременно е било осъществено обявяването му както в местен
и в национален ежедневник, така и на интернетстраницата на Община Пловдив и на
таблото за обяви в сградата на общината, със съдържание на обявата, съобразено
с изискването по чл.98 ал.2 НРПУРОИ.
На следващо място, в съответствие с разпоредбата на чл.130
ал.1 НРПУРОИ в тридесетдневен срок след приключване на конкурса, Кметът на
общината, съответно кметът на района, въз основа на изготвен доклад от
конкурсната комисия, е внесъл в общинския съвет предложение за решение за
определяне на спечелилия конкурса участник. В конкретния случай, както се
посочи и по-горе, докладът на Комисията, заедно с протоколите от проведените
заседания, са били предоставени на Директора на ЕГ“Пловдив“, който в случая,
съобразно делегираните му правомощия по отношение управление на имот публична
общинска собственост по чл.6 ал.8 НРПУРОИ, на практика изпълнява възложените със
същата наредба функции на кмета във връзка с провеждане на конкурса.
С оглед изложените възражения в жалбата следва да се
посочи, че доколкото, съгласно чл.69 ал.1 от Правилника за организацията и
дейността на Общински съвет - Пловдив, право да внасят в Общинския съвет
проекти за правилници, наредби, решения, инструкции и други актове е
предоставено на председателите на постоянни и
временни комисии, общинските съветници, кметът на Община Пловдив,
заместник-кметовете, секретарят на общината, главният архитект и кметовете на
райони, то правилно Директорът на ЕГ“Пловдив е отправил заявление до Кмета на
Община Пловдив, с оглед изпълнение на процедурата по чл.130 ал.1 НРПУРОИ по
определяне на спечелилия конкурса участник с решение.
Въз основа на внесено от Кмета на Община Пловдив
предложение до Общински съвет - Пловдив, последният орган е взел и обжалваното
по настоящото дело решение за определяне спечелилия конкурса участник.
Изпълнено е било и изискването на чл.130 ал.2 НРПУРОИ, като решението е било
изпратено с писмо с обратна разписка и на двамата участника в конкурса.
С оглед на така изложеното, и предвид задължението на
съда по чл.168 ал.1 АПК да провери законосъобразността на обжалвания акт на
всички, а не само на възведените от оспорващата страна основания по чл.146 АПК,
съдът намира, че при издаването на обжалваното решение на Общински съвет – Пловдив
е била спазена последователността при изпълнение на процедурата по
осъществяване на конкурса за отдаване под наем на част от имот – публична
общинска собственост, като са били съобразени и изпълнени и всички изисквания
от НРПУРОИ, които са конкретно насочени към гарантиране на принципите на
публичност и прозрачност, безпристрастност и равнопоставеност при провеждане
на административната процедура.
От страна на жалбоподателя е наведено възражение, че
неправилно Комисията е допуснала до участие „МЕТАЛ ТРЕЙД-ЕКСПОРТ“ЕООД, без от
негова страна да е представен оригинал на удостоверение за липса на задължения
от ТД на НАП – Пловдив, офис Пазарджик, като представеното такова
представлявало копие. Следва в тази връзка да се посочи, че съдът, след като
извърши преценка на съдържащите се в административната преписка по оспорения
акт документи, приложени към заявлението на горепосоченото ЕООД, намира, че същото
е окомплектовано с изискуемите документи за участие в процесния конкурс,
съгласно утвърдената конкурсна документация и конкурсни условия, поради което
така релевирания довод от жалбоподателя се явява неоснователен. Достатъчно в
тази връзка е да се посочи, че никъде в конкурсната документация и конкурсните
условия няма изискване за представяне на въпросното удостоверение в оригинал.
Изискването е било за представяне на удостоверение за липса на задължения,
поради което и комисията правилно е приела, че с представянето на заверено от
страната копие на въпросния документ, участникът е изпълнил регламентираните
изисквания и по никакъв начин не е толерирала този участник – обстоятелство,
което не може да бъде твърдяно по отношение на дружеството-жалбоподател,
доколкото, въпреки непредставянето от негова страна на един от изискуемите
документи, комисията, след съгласуване с членове – служители на ЕГ“Пловдив“, е
взела решение да не го отстранява.
Съдът намира също така и че оспореният административен
акт е мотивиран. Необходимо е да се посочи в тази връзка, че мотивите могат да
се съдържат в друг, предшестващ и издаден във връзка с процесния
административен акт документ, който компетентният орган е възприел, съгласно
Тълкувателно решение №16/31.03.1975г. на ОСГК на ВС на НРБ.
В настоящия случай, такъв друг, предшестващ
постановяването на акта документ, е протоколът на Комисията от самия конкурс.
При прилагане на правилата за разпределение на
доказателствената тежест в процеса по смисъла на чл.170 ал.1 АПК ответната
страна в случая установи съществуването на фактическите основания, посочени в решението
и изпълнението на законовите изисквания при постановяването му, поради което
са настъпили разпоредените с него неблагоприятни правни последици за оспорващата
страна. Обратно, в случая оспорващият, който носи доказателствената тежест, с
оглед общото правило на чл.154 ал.1 ГПК, приложим във връзка с чл.144 АПК, не
успя да докаже фактите и обстоятелствата, на които основава твърденията си за
незаконосъобразност на оспорения административен акт и претендира настъпването
на благоприятни правни последици.
С оглед гореизложеното, съдът приема, че обжалваното
решение на Общински съвет - Пловдив, като издадено от компетентен орган, в
предвидената от закона форма, в съответствие с материалния закон и при
спазване на приложимите административнопроизводствени правила, е
законосъобразно, а подадената срещу него жалба е неоснователна и като такава,
следва да бъде отхвърлена.
Ето
защо и поради мотивите, изложени по-горе ПЛОВДИВСКИЯТ
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД –
ІІ отд., VІІ състав:
Р Е
Ш И
ОТХВЪРЛЯ
жалбата на „ДЖЕЙ ТИ ГЛОБАЛ“ЕООД със седалище и адрес
на управление гр.Пловдив, ж.к.“Тракия“, бл.278, вх.А, ет.8, ап.22 срещу Решение
№229, взето с Протокол №14 от 01.08.2019г. на Общински съвет-Пловдив, с което
„МЕТАЛ ТРЕЙД-ЕКСПОРТ“ЕООД, със седалище и адрес на управление гр.Пазарджик,
ул.“Клокотница“№42, ет.2, ап.2, е определен за спечелил конкурса за отдаване
под наем на недвижими имоти, предоставени за управление на Езикова гимназия „Пловдив“
в ЧАСТТА за Позиция №1, а именно: отдаване под наем на част от имот– публична
общинска собственост, в северозападната част на поземлен имот с идентификатор *****,
южно от сграда с идентификатор *****.8, предоставени за управление на Езикова
гимназия „Пловдив“, с административен адрес: гр.Пловдив, район „Северен“,
бул.“България“№123/с адрес по Акт за общинска собственост – гр.Пловдив,
бул.“България“ №121/, като частта от имота, определена за отдаване под наем е
с площ от 30 кв.м., съобразно одобрена план-схема за разполагане/поставяне на
преместваем обект – Павилион, с предназначение – ученическо хранене и търговия
с храни, като НЕОСНОВАТЕЛНА.
РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване пред ВАС на РБ в 14 – дневен
срок от съобщението до страните за постановяването му.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ :