Решение по дело №354/2019 на Районен съд - Велинград

Номер на акта: 260011
Дата: 4 септември 2020 г. (в сила от 9 декември 2020 г.)
Съдия: Наташа Иванова Даскалова
Дело: 20195210200354
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 29 август 2019 г.

Съдържание на акта

  Р Е Ш Е Н И Е

 

№ ……..

04.09.2020  година,гр.Велинград.

 

В    И М Е Т О   Н А    Н А Р О Д А

 

ВЕЛИНГРАДСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД на   двадесет и девети  юли ,   две хиляди и двадесета година,в публично заседание в  с ъ с т а в :

 

                                   РАЙОНЕН СЪДИЯ:НАТАША ДАСКАЛОВА

 

СЕКРЕТАР:ВИОЛЕТА ШАРКОВА

като разгледа  докладваното от районния съдия НАТАША ДАСКАЛОВА а.н.х.дело № 354 по описа за 2019  година и за да се произнесе взе предвид следното:

 

                      

                      ОБЩИНА ВЕЛИНГРАД  с адрес : гр.Велинград,бул.”Хан Аспарух”№ 35,ЕИК *********,представлявана от кмета д-р К.Т.К. с ЕГН **********, е обжалвала  наказателно постановление № Пз-11-ДНСК-80 от 15.08.2019г. на Заместник-началника на ДНСК София , с  молба същото да бъде отменено изцяло,като незаконосъобразно и неправилно – отразеното в акта и в наказателното постановление обстоятелства не отговарят на действителността,като са цитирани влезли в сила актове,във връзка с процесното строителство,съгласно които е изпълнено същото,както и че във връзка с премахване на незаконен строеж е обжалвана заповед,като производството във връзка с обжалването е висящо.В ОСЗ представителят на жалбоподателя развива и други съображения – налице е несъответствие между описаното нарушение в АУАН и в наказателното постановление – съществено процесуално нарушение,което само по себе си води до незаконосъобразност на наказателното постановление; като доразвива и съображенията,че строителството не е осъществено в отклонение от одобрените строителни книжа.Направено е  искане за присъждане на разноски по делото.

                  Представителят на ответника по жалбата ДНСК София  , счита жалбата е неоснователна и моли наказателното постановление да бъде потвърдено -  налице е  безспорно доказан незаконен строеж по смисъла на чл. 225,ал.2,т.1 от ЗУТ – безспорно е налице отклонение от трасето,като  Община Велинград в качеството й на възложител на строежа е допуснала  новоизградения водопровод да бъде реализиран в  отклонение от съществуващото трасе; не следва да се кредитира заключението на съдебно-техническата експертиза.Направено е искане за присъждане на разноски по делото – юрисконсултско възнаграждение.

 

                 От събраните по делото доказателства съдът приема за установена следната фактическа обстановка:

                     Във връзка с  принудително изпълнение  на Заповед № ДК-02-ЮЦР07 от 03.07.2015г. на Началник РЗНСК, ЮЦР за премахване на незаконен строеж-„Съоръжение за отводняване 1“, находящо се в УПИ ХІХ-8793, кв. 229 /дере „Власа“/ по плана на града,  на 11.03.2019г.  работна група в състав инж. Р.Р.,***, инж. Н.П. и инж. Методи Христев, и двамата  на длъжност главен инспектор в РО „НСК“, Пазарджик и инж. Минко Чукалов, главен специалист „ИБКТ“, при Община Велинград, установили, че в границите на дерето е положен водопровод за гореща минерална вода ø160мм. с топлоизолация, съобразно Разрешение за строеж № 247 от 15.12.2016г.  Разполагането му пречило да се извършат изкопни работи в района на дерето за премахване на незаконния строеж, тъй като щяло да се стигне до срутване на земни маси и подкопаване на водопровода.

                     От служители на РО НСК Пазарджик при РДНСК ЮЦР на 13.03.2019 година е извършена проверка по документи и на място , на строеж „Нов подземен водопровод за минерална вода“ от т. „А“ УПИ I в кв. 229-Сондаж № 4 „Власа“, до т. „В“- ОДЗ „Фантазия“-Велинград в УПИ VI, кв. 353 по плана на гр. Велинград, в присъствието на представителя на „Пловдивинвест“ АД- инж. Павлина Гогова, е съставен Констативен протокол № 251/13.03.2019г. за извършена проверка на строителна площадка  на строеж. С него е установено, че част от водопровода е изграден в нарушение на ПУП, като е изпълнен върху „Съоръжение за отводняване 1“, намиращо се в ПИ 8793 в УПИ XIX /дере „Власа“ в кв. 229 по плана на гр. Велинград и представляващо  незаконен строеж.       При извършено замерване на място на 18.03.2019г. от служители на РО НСК Пазарджик при РДНСК ЮЦР, се установило, че отклонението на водопровода от трасето /ПУП/ и навлизането в ПИ 8793-дере „Власа“ е около 50 м.л., като в този участък част водопроводът преминава върху Съоръжение за отводняване-1, намиращо се в същия имот. Прието е, че прокарването на новия водопровод за минерална вода върху съоръжението за отводняване, което е признато за незаконен стоеж с Констативен акт №  148/23.02.2015г. на РО НСК Пазарджик при РДНСК ЮЦР и подлежащ на премахване, съгласно влязла в сила Заповед № ДК-02-ЮЦР-07/03.07.2015г., е в отклонение от действащия ПУП , утвърден със Заповед № 633/18.03.2016г. и представлява част от незаконен строеж по смисъла на чл. 225 ал.2, т.1 и т. 3 от ЗУТ, във вр. чл. 154, ал.2, т. 1 ЗУТ. На същата дата е съставен Констативен протокол № 261, в който констатациите от проверката са обективирани.                   Предприета е следваща проверка от работна група в състав инж. Н.П., на длъжност главен инспектор в РО „НСК“, Пазарджик и инж. И.А., на длъжност старши инспектор в РО „НСК“, Пазарджик. За резултатите от същата е съставен Констативен акт № 279 от 21.03.2019г., съобразно който на място е установен строеж – „Част от водопровод за минерална вода с дължина L=50м.л. – изпълнен върху „Съоръжение за отводняване 1“, Велинград, УПИ ХІХ—хотел, ресторант, плувен басейн и атракционни заведения“, кв. 229, урегулиран поземлен имот №8793, дере „Власа“, собственост на Община Велинград, съобразно АПОС № 143 от 17.03.2015г.         Според констатациите в акта, действащият устройствен план на населеното място е одобрен със Заповед № 633 от 18.03.2016г., като същият предвижда  ПУП-схема за обект нов подземен водопровод за минерална вода от т.А-сондаж „Власа“ до т.Б- УПИ VІ, детско заведение, кв. 533 по плана на гр. Велинград. Установеният строеж не отговаря на одобрения подробен устройствен план, като част от водопровода се отклонява от трасето по плана в п.и. 8793 – дере „Власа“ и продължава около 50 м.л. в и върху „Съоръжение за отводняване 1“, което е незаконен строеж по Заповед № ДК-02-ЮЦР07 от 03.07.2015г. на Началник РЗНСК, ЮЦР.        Прието е, че в случая е нарушена разпоредбата дна чл. 154, ал. 2, т. 1 от ЗУТ.

                   Въз основа на констатациите, обективирани в Констативен акт № 279 от 21.03.2019г., на 20.05.2019г., е съставен АУАН № Пз-11/20.05.2019г. ,в който е посочено че ОБЩИНА ВЕЛИНГРАД  с адрес : гр.Велинград,бул.”Хан Аспарух”№35,ЕИК *********,представлявана от кмета д-р К.Т.К. , в качеството си на възложител   на строеж „Нов подземен водопровод за минерална вода с дължина L-1578 м.л. от т.“А“ в УПИ I-кв.229, сондаж № 4 „Власа“, до т. „В“-ОДЗ „Фантазия“ в УПИ VI- за детско заведение  кв. 353 по плана на гр. Велинград, е допуснала   част от строежа на водопровод за минерална вода с дължина L-50 м.л., изграден в ПИ № 8793, част от УПИ XIX-8793 /дере „Власа“/ , кв. 229 по плана на гр. Велинград , да бъде изпълнен в отклонение от Разрешение за строеж № 247/15.12.2016г. и действащия ПУП-ПП, одобрен със Заповед № 633/19.03.2016г. на Кмета на Община Велинград; при реализиране на строежа  са опуснати съществени отклонение от одобрените строителни книжа и ПУП,в нарушение на разпоредбите на чл. 154,ал.2,т.1 от ЗУТ,поради окето строежът се явява незаконен съгл. чл. 225,ал.2,т.1 от ЗУТ.    Прието е, че строителството е реализирано в периода от 22.06.2018г. /датата на съставяне на протокола за откриване на строителна линия и ниво на строежа/, до 17.10.2018г. /датата на съставяне на акт за установяване на всички видове СМР, подлежащи на закриване/.        В АУАН е посочено,че нарушението е установено,при  изпълнение на влязла в сила Заповед № ДК-02-ЮЦР-07/03.07.2015г. на Началника на РДНСК-ЮЦР за премахване на строеж „съоръжение за отводняване 1“, находящ се в ПИ № 8793, част от УПИ ХIX-8793 /„дере „Власа“/, кв. 229 по плана на гр. Велинград, общ. Велинград, обл. Пазарджик,както и че   с посоченото деяние Община Велинград  е  нарушила  разпоредбата на чл. 154, ал. 1 от  ЗУТ и  е осъществило състава на чл. 237, ал.1,т. 1 ЗУТ.

                    ОБЩИНА ВЕЛИНГРАД  е подала възражение, в което сочи,че  при съставяне на АУАН са допуснати съществени процесуални нарушения  и че не е осъществено нарушението на ЗУТ,описано в акта.

                   С Наказателно постановление № Пз-11-ДНСК-80/15.08.2019г. на Заместник-началника на ДНСК на „ИНСТАЛ ИНЖЕНЕРИНГ СВ”ООД  гр.Пловдив е наложена имуществена санкция в размер на 1 000 лв., на осн. чл. 232, ал.2,предл. посл. от ЗУТ, за това, че в качеството си на възложител  на строеж „Нов подземен водопровод за минерална вода с дължина L-1578 м.л. от т.“А“ в УПИ I-кв.229, сондаж № 4 „Власа“, до т. „В“-ОДЗ „Фантазия“ в УПИ VI- за детско заведение  кв. 353 по плана на гр. Велинград, по смисъла на чл. 161,ал.1 от ЗУТ,   е допуснал част от строежа на водопровод за минерална вода с дължина L-50 м.л., изграден в ПИ № 8793, част от УПИ XIX-8793 /дере „Власа“/ , кв. 229 по плана на гр. Велинград , да бъде изпълнен в  отклонение Разрешение за строеж № 247/15.12.2016 г.  и при съществено отклонение от одобрения инвестиционен проект  по смисъла на чл. 154,ал.2,т.1 от ЗУТ , изразяващо се в нарушение на предвижданията на действащия ПУП-ПП, поради което строежът е незаконен по смисъла на чл. 225,ал.2,т.1 от ЗУТ. Освен това в наказателното постановление   е посочено,че с гореописаните действия дружеството е нарушило чл. 137,ал.3 от ЗУТ във вр. с  чл. 154,ал.2,т.1,2,3 и 4 от ЗУТ  и   са посочени и  заповеди на Кмета на Община Велинград и одобрени инвестиционен проект и Разрешение за строеж,издадено от гл.архитект на Община Велинград; протокола за откриване на строителна линия. Впоследствие в наказателното постановление са описани осъществените проверки и съставените Констативни протоколи и актове от органите на ДНСК – описани по-горе.

                    Актосъставителят А. установява обстоятелствата във връзка с осъществената проверка  на място и на строителните книжа на обекта ,констатирал е,че част от строежа е незаконен  по симсъла на чл. 225,ал.1,т.2 от ЗУТ ,има нарушение на чл. 154,ал.1 от ЗУТ и за това са съставени актове на възложителя, строителя и на строителния надзор,както и че при проверката е съставил окомерна скица с приблизителни размери,тъй като не е геодезист,за да вземе точките от ПУП и няма право по Закона за кадастъра да прави това. Свид. Р. е присъствал по време на проверката и твърди,че  са открили тръба за минерална вода,която не е следвало да бъде там – част от нея е попадала в дере „Власа”,като  впоследствие негови колеги  проверка и замервания и са съставили акт за наличие на незаконно поставена тръба в трасето,като Община Велинград ,в качеството на възложител,не би следвало да допусне това. Свид. П.– е свидетел на проверката и твърди,че след като са установили наличие на строеж,са извършили проверка на документацията в Община Велинград и на строителния надзор,извършили са замерване на място ,установили са неспазване на строителното разрешение  и са съставили констативен акт  - трасето на водопровода по документи е описано по един начин,а на място е изпълнено – по друг. Свид. Х. е присъствала при съставяне на АУАН,като не е присъствал представител на Община Велинград  - не се е явил на покана за съставяне на акта. Свид. К.– служител на Община Велинград,установява,че  е съблюдавала дали обекта се изпълнява съгласно проектите ,дали тръбите са по проект и дали се спазва трасето,строежа е завършил на 08.11.2018 г.; всеки ден е посещавала строежа  и за дере „Власа” има ПУП,който се е спазвал,има геодезично заснемане,което е предадено в Община Велинград и Агенция по кадастър Пазарджик,както и че по време на проверката проверяващите не са разговаряли с нея.

                   От заключението на  назначената съдебно-техническа експертиза  в настоящето производство, е видно че вещото лице се е запознало с писмените доказателства,приложени по делото  и с документите,които са налице при Община Велинград, като  от приложеното геодезическо заснемане, представено от Община Велинград в цифров вид и при направена проверка на място за описания в Констативен протокол № 251 от 11.03.2019г.на РОНСК Пазарджик, Констативен протокол № 261 от 18.03.2019г.на РОНСК Пазарджик, Акт № 9/15.05.2019г. на РОНСК Пазарджик, Наказателно постановление № Пз-9-ДНСК- 78/15.08.2019г. на ДНСК гр. София обект, е констатирало,че :

-  няма отклонения от одобрения ПУП – схема за обект „Нов подземен водопровод за минерална вода от т. А сондаж „Власа“ до т. Б при УПИ VІ-за детско заведение“ от кв. 353 по плана на гр. Велинград. Освен това в заключението е посочено,че трасето на изградения на място водопровод  за минерална вода е нанесен в подземния кадастър на КК на гр. Велинград обща дължина 1578 м. и че не е констатирано отклонение от предвижданията на действащия ПУП и издаденото разрешение за строеж № 247/15.12.2016г. на Главния архитект на Община Велинград, допълнено със Заповед № 485/03.04.2017г. на Главния архитект на Община Велинград конкретно за  имоти № 8793 и №8794, публична общинска собственост – дере „Власа“, кв. 229 по плана на гр. Велинград;

- трасето на изградения на място нов подземен водопровод за минерална вода  е нанесено в подземния кадастър към КК на Велинград и не се констатира новия строеж да е изграден  в отклонения от предвижданията на действащия ПУП  и издаденото разрешение за строеж.

 

                     С оглед на  горното съдът счита,че жалбата е ОСНОВАТЕЛНА  и следва да бъде  у в а ж е н а,като се ОТМЕНИ наказателно постановление № Пз-11-ДНСК-80/15.08.2019г. на Заместник-началника на ДНСК София ,с което  на ОБЩИНА ВЕЛИНГРАД е наложена имуществена санкция в размер на 1 000 лв., на осн. чл. 232, ал.2, за нарушение на  с чл. 154,ал.2,т.1от ЗУТ,във вр. с чл. 137,ал.3 от ЗУТ,тъй като е издадено при съществени нарушения на процесуалните правила:

               - АУАН е съставен,а наказателното постановление е издадено в нарушение на чл. 42, т. 4  от ЗАНН и чл. 57, ал.1, т. 5  от  ЗАНН. Съгласно тези законови разпоредби  сред задължителните  реквизити на акта за установяване на административното нарушение и на наказателното постановление е  описание на нарушението и обстоятелствата,при които е извършено,като е безспорно че следва да е налице идентичност между описанието на нарушението,осъществено в акта и това – в наказателното постановление. Актът за установяване на административното нарушение  формулира обвинението за извършеното нарушение, за което лицето следва да носи отговорност. С наказателното постановление на субекта се налага административно наказание,респ. имуществена санкция  по така формулираното административно обвинение. С наказателното постановление не може да се наложи наказание, респ. имуществена санкция,за нарушение, което не е включено в АУАН, чрез посочване обективните обстоятелства от неговия състав.   В  процесния случай е налице несъответствие при описанието на фактическите обстоятелства от състава на нарушението в АУАН, където е прието, че  част от строежа е изпълнен в отклонение от разрешението за строеж и действащия ПУП-ПП и  в наказателното постановление, където се сочи, че е изпълнен при съществени отклонение от одобрения инвестиционен проект по смисъла на чл. 154,ал.2,т.1 от ЗУТ , изразяващи се в нарушаване на предвижданията на действащия ПУП. Освен това в АУАН е  описан  само Констативния протокол,съставен на 21.03.2019 година ,а в наказателното постановление – са посочени не само  тази проверка и този констативен протокол,но и проверките на 13.03.2019 год.;на 18.03.2019 година,както и редица  книжа във връзка с осъществяване на строежа,за които липсва описание в акта.  Нещо повече -  в АУАН не се сочи обстоятелството ,че нарушението е установено на  11.03.2019 година и че е извършено от 22.06.2018 година до 17.10.2018 година – така както е конкретизирано в наказателното постановление .  В АУАН се сочи само,че  е установено при  в  изпълнение на влязла в сила заповед от 03.07.2019 г.  за премахване на незаконен строеж,както и периода на осъществяване на строителството,но липсва конкретизиране на датата на установяване , и  не е конкретизирано,че периода на осъществяване на строителството  се приема като такъв на осъществяване на нарушението. Като се има предвид,че само част от строежа е предмет на акта и на наказателното постановление ,не би могло от целия период на осъществяване на строителството да се изведе и датата на осъществяване на нарушението.

          - АУАН е съставен,а наказателното постановление е издадено в нарушение на чл. 42, т. 5 от ЗАНН и чл. 57, ал.1,  т. 6 от ЗАНН,тъй като в тях са посочени като нарушени различни законови разпоредби. В АУАН се сочи,като нарушена разпоредбата на чл. 154,ал..1 от ЗУТ,а в наказателното постановление – разпоредбата  на чл. 154,ал.2,т.1от ЗУТ,във вр. с чл. 137,ал.3  от ЗУТ. Във връзка с това допълване на нови разпоредби от ЗУТ в наказателното постановление следва да се има предвид посоченото по-горе относно ролята на АУАН в административно-наказателното производство,което несъмнено изисква идентичност при посочване на нарушените законови разпоредби в акта и в наказателното постановление.                 

                - описаните нарушения на процесуалните правила  не могат  да бъдат  преодолени по реда на чл. 53, ал. 2 ЗАНН.  Поради това наказателното постановление следва да бъде отменено на формално основание ,като  се има предвид и следното - от значение за правото жалбоподателя да разбере в какво нарушение е обвинен и да организира защитата си е в АУАН обвинението да бъде формулирано ясно и недвусмислено, което в случая не е сторено. С посочване в наказателното постановление на обстоятелството, че строежът е изпълнен при съществени отклонения от одобрения инвестиционен проект по смисъла на чл. 154, ал.2, т. 1 ЗУТ, на  лицето, осъществяващо строителството, е наложено наказание за нарушение, основано на нов факт, непосочен в АУАН, срещу което не се е защитавал. Предвид че актът за установяване на административното нарушение поставя началото на административнонаказателното производство и формулира обвинението, в него фактическите обстоятелства от състава на нарушението следва да са посочени точно и конкретно, за да може нарушителя да организира защитата си. С наказателното постановление следва да  бъде наложено наказание за нарушението, в което нарушителят е обвинен и срещу което се е защитавал. Наказание не може да се налага за нарушение, което не е посочено в АУАН чрез обективните и субективни признаци от неговия състав, както е в настоящия случай.

                    Нещо повече – дори и да не бъдат споделени посочените до тук аргументи,че  поради допуснати съществени нарушения на процесуалните правила,е нарушено правото на защита на санкционираната Община,то   от  събраните по делото доказателства,обсъдени поотделно и в тяхната съвкупност, не може да се направи обоснован извод ,че  жалбоподателят  е осъществил състава на адм. нарушение по чл. 232,ал.2 от ЗУТ,тъй като не се установи по безспорен начин,че същата като възложител на строеж,е допуснала извършването на незаконен строеж. На първо място – от показанията на актосъставителя  А. и свид. Р. е видно,че при съставяне на Констативните протоколи и на АУАН те не са извършили съотв. измервания,а е съставена само окомерна скица – на място е мерено на ръка с ролетка и размерите са приблизителни. На второ място – от  заключението на вещото лице по назначената   съдебно-техническа експертиза, която съдът кредитира като обективна, безпристрастна и компетентно извършена, е видно че не е констатирано отклонение от предвижданията на действащия ПУП и издаденото разрешение за строеж № 247/15.12.2016г. на Главния архитект на Община Велинград, допълнено със Заповед № 485/03.04.2017г. на Главния архитект на Община Велинград, конкретно за  имоти № 8793 и №8794, публична общинска собственост – дере „Власа“, кв. 229 по плана на гр. Велинград..  Възраженията на процесуалния представител на административнонаказващия орган, с които  е поставена под съмнение обективността на вещото лице с твърдения, че същият е участвал като страна в административно производство  по обжалване на Заповед за премахване на незаконен строеж, издадена по отношение на него, са неоснователни. Освен това писмените и гласни  доказателствата по делото са еднозначни и непротиворечиви относно съответствието на осъществения строеж с предвижданията на подробния устройствен план и одобрения проект, които предвиждат в процесния участък изграждането на  П-образни линейни компенсатори, каквито там фактически са изградени.  Тези доказателства са в пряка връзка с констатациите и експертните изводи, обективирани в заключение на назначеното по делото вещо лице. В този смисъл са и мотивите,изложени в Решение № 959/23.12.2019 година по адм. дело № 828/2019 г. на Адм.съд Пазарджик,постановено по повод обжалване на Заповед  за премахване на незаконен строеж.

                В подкрепа на изложеното до тук,че е налице съществено процесуално нарушение и недоказаност на адм. обвинение – Решение № 621/24.08.2020 година,постановено по к.а.н.дело № 638/20 година на АдмС Пазарджик.         

 

              Поради обстоятелството,че жалбата е основателна ,на основание чл. 63,ал.3 от ЗАНН , на жалбоподателя следва да бъдат присъдени разноски по делото – сумата 360.00 лева – адв. възнаграждение  за процесуално представителство  пред Районен съд Велинград . За сторените разноски от жалбоподателя по делото са представени писмени доказателства. Неоснователно е възражението на юрисконсулт Мъркова за прекомерност на разноските.       Съгласно чл. 18, ал. 2 от Наредба № 1 от 9.07.2004 г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения, дължимото възнаграждение за процесуално представителство, защита и съдействие по дела срещу наказателни постановления, в които административното наказание е под формата на глоба, имуществена санкция, се определя по правилата на чл. 7, ал. 2 върху стойността на санкцията,  но не по-малко от 300 лв.,т.е заплатен е адв. хонорар в близост до минималния размер.     Следва да се посочи също, че по делото са проведени пет  заседания с извършени множество процесуално-следствени действия по събиране и проверка на доказателства, в три от които е участвала и адв. С.,  което сочи че делото е с фактическа и правна сложност и претендираните разноски за адвокатско възнаграждение са  в  размер, който ще възмезди реално извършените разходи, съобразно положените  от процесуалния представител усилия по осъществяване на защита на представлявания.

             Ответникът по жалбата следва да бъде осъден да заплати и разноски по делото на Районен съд Велинград – сумата 378.00 лева – изплатено възнаграждение на вещото лице за изготвяне на експертизата и за явяване в ОСЗ,както  и пътни и дневни.

 

                       По тези съображения, съдът

 

Р Е Ш И:

 

                        ОТМЕНЯВА  Наказателно постановление № Пз-11-ДНСК-80 от 15.08.2019 г. на Заместник-началника на   ДИРЕКЦИЯ ЗА НАЦИОНАЛЕН СТРОИТЕЛЕН КОНТРОЛ СОФИЯ , с което на                                              ОБЩИНА ВЕЛИНГРАД  с адрес : гр.Велинград,бул.”Хан Аспарух”№ 35,ЕИК *********,представлявана от кмета д-р К.Т.К. с ЕГН **********,  на основание чл. 232, ал.2 от ЗУТ,  е  наложена имуществена санкция в размер на 1000  /  хиляда / лева, за нарушение на чл.  154, ал.2, т. 1 ЗУТ ,във вр.   с чл. 137, ал.2 от  ЗУТ.

 

                    ОСЪЖДА ДИРЕКЦИЯ ЗА НАЦИОНАЛЕН СТРОИТЕЛЕН КОНТРОЛ  СОФИЯ да заплати на                              ОБЩИНА ВЕЛИНГРАД  с адрес : гр.Велинград,бул.”Хан Аспарух”№ 35,ЕИК *********,представлявана от кмета д-р К.Т.К. с ЕГН **********, сумата от 360,00 лв. /триста и шестдесет  лева/ -  разноски по  настоящето производството.

 

                    ОСЪЖДА ДИРЕКЦИЯ ЗА НАЦИОНАЛЕН СТРОИТЕЛЕН КОНТРОЛ  СОФИЯ да заплати на        РАЙОНЕН СЪД ВЕЛИНГРАД сумата 378.00 лв. / триста седемдесет и осем лева / - изплатено възнаграждение на вещо лице.

 

                     Решението подлежи на обжалване пред Административен съд Пазарджик, в четиринадесет дневен срок от съобщаването на страните по делото.

 

                                                             РАЙОНЕН СЪДИЯ: