Определение по дело №345/2021 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 683
Дата: 19 март 2021 г.
Съдия: Димитър Димитров Михов
Дело: 20217050700345
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 16 февруари 2021 г.

Съдържание на акта Свали акта

 

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

 

гр. Варна, 18.03.2021г.

 

 

         АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ГР. ВАРНА, пети състав в закрито заседание проведено на осемнадесети март две хиляди двадесет и първа година, в състав:

                                                         ПРЕДСЕДАТЕЛ: ДИМИТЪР МИХОВ

 

         като разгледа докладваното от съдия Димитър Михов административно дело № 345 по описа на съда за 2021г. и за да се произнесе, взе предвид следното :

         Производството е образувано по жалба на Л.С.Б. ***, чрез адвокат Н.Г. срещу          отказ на Областен управител на Област с административен център гр. Варна, обективиран в писмо изх. № РД-19-9400-246/3/ от 28.01.2021г.

В жалбата се твърди, че оспорваният акт е индивидуален административен акт, издаден в рамките на материалната компетентност на административния орган. Жалбоподателката сочи, че актът е постановен в нарушение на императивните разпоредби на чл.59, ал.2, т.2, 4, 5, 6 и 7 от АПК. Формулирано е искане за отмяната му. Претендира се присъждане на направените по делото разноски.

Съдът намира за установено от фактическа и правна страна следното:

Със Заявление до Областен управител на Област с административен център гр. Варна вх. № ДИ-19-9400-10 от 06.06.2019г., жалбоподателката легимирайки се като собственик на ПИ 10135.2555.2633 по КК и КР на гр.Варна е направила искане на основание чл.78 от ЗДС имотът да бъде отписан от актовите книги за държавна собственост с оглед отпадналото основание на което е бил актуван.

С писмо изх. № ДИ-19-9400-00-10/1/ от 20.06.2019г., на основание чл.78, ал.3 от ЗДС, във връзка с чл.110, ал.1 от ППЗДС и съгласно чл.31, ал.2 от АПК, депозираното заявление и Акт за държавна собственост № 3035/16.05.2000г. са изпратени на Министъра на регионалното развитие и благоустройството за произнасяне по компетентност. Представените писмени доказателства потвърждават извършените от областна администрация гр. Варна действия относно заявлението на жалбоподателката, респ. водената кореспонденция между Министерство на регионалното развитие и благоустройството, Министерство на образованието и науката, Областна администрация Варна и жалбоподателката.

С оспореното писмо жалбоподателката е уведомена, че към настоящия момент няма информация, че ПИ 10135.2555.2633 по КК и КР на гр. Варна е отписан от актовите книги за имотите – държавна собственост. Уведомена е също, че преписката ще бъде процедирана след издаването на заповед от Министъра на регионалното развитие и благоустройството, че  ПИ 10135.2555.2633 е отписан от актовите книги за имотите – държавна собственост.

Настоящият съдебен състав счита, че жалбата на Б. е подадена срещу акт, неподлежащ на оспорване, поради което същата се явява недопустима и като такава следва да се остави без разглеждане, а производството по делото следва да се прекрати.

На съдебен контрол подлежат индивидуалните административни актове, изчерпателно изброени в чл.21 от АПК. Оспорваното писмо изх. № РД-19-9400-246/3/ от 28.01.2021г. не притежава характеристиките на индивидуален административен акт по смисъла на цитираната разпоредба. За да се изпълни хипотезата на чл.21 от АПК е необходимо да има административен орган, който овластен от закона да действа по метода на власт и подчинение, от една страна, и от друга - да се създават права или задължения или да се засягат права, свободи или законни интереси на граждани или организации. В настоящия случай е налице волеизявление, с което жалбоподателката е уведомена, както беше посочено по-горе, че преписката ще бъде процедирана след издаването на заповед от Министъра на регионалното развитие и благоустройството относно отписване на имота от актовите книги за имотите – държавна собственост. Противно на изложените в жалбата съждения, съдът намира, че оспорваното писмо няма белезите на индивидуален административен акт по чл.21 от АПК. С него под никаква форма не се засягат, застрашават или накърняват права и законни интереси на жалбоподателката. Не се създават и правни задължения, както и не се обвързват с дължимо правно поведение. С оглед на това за настоящата съдебна инстанция не съществува задължение да разгледа по същество подадената жалба поради това, че оспореното писмо изх. № РД-19-9400-246/3/ от 28.01.2021г. на Областен управител на Област с административен център гр. Варна не е индивидуален административен акт, по отношение на който е допустим съдебен контрол за законосъобразност, осъществен от Административен съд гр. Варна, още по-малко не е формиран твърдяният от жалбоподателката  отказ.

 Съобразно разпоредбата на чл.159 от АПК, съдът е длъжен да провери допустимостта на депозираната жалба и след като констатира, че оспорването е недопустимо по смисъла на чл.159, т.1 от АПК, следва да я остави без разглеждане и да прекрати образуваното въз основа на нея спорно съдебно производство.

         Водим от горното и на основание чл.159, т.1 от АПК, Административен съд гр. Варна, пети състав

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

         ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Л.С.Б. ***, чрез адвокат Н.Г. срещу отказ на Областен управител на Област с административен център Варна, обективиран в писмо изх. № РД-19-9400-246/3/ от 28.01.2021г.

         ПРЕКРАТЯВА производството по административно дело № 345/2021г. по описа на Административен съд гр. Варна.

         Определението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд на Република България в 7-дневен срок от съобщаването му на страните .

 

 

 

                                                                       Съдия: