Р Е Ш Е Н И Е № 398
В ИМЕТО НА
НАРОДА
гр.Видин 23.12.2020 год.
Видински районен съд, наказателна колегия, в публичното заседание
на двадесет и четвърти ноември през две хиляди и двадесета година в състав:
Председател:
Мариела Йосифова
при секретаря П.Въткова и в присъствието на прокурора
................................ като разгледа докладваното от съдия Йосифова
АНД № 1102 по описа за 2020 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:
Административно-наказателното производство е с правно основание по чл.59, ал.1
и сл. от ЗАНН.
Делото е образувано по жалба, която е подадена от „Китекс Ойл“ ЕООД
гр.Видин , представлявано от Б.К. против
наказателно постановление №505301-F529515/09.04.2020г.
на Началник сектор „Оперативни дейности” при ЦУ на НАП-Велико
Търново, с което за нарушение на чл.8, ал.1,
т.1 от Наредба
Н-18/13.12.2006г. на МФ във връзка с
чл.8 ал.1 т.2 във връзка с чл.8 ал.2 и пар. 8 ал.1 от преходните
разпоредби към Наредба за изменение и допълнение на Наредба Н-18/13.12.2006г.
на МФ на дружеството жалбоподател е
наложена имуществена санкция в размер на 1 000/хиляда/лева на основание чл. 185
ал.2 от ЗАДС.
С жалбата се твърди, че наказателното постановление е незаконосъобразно и
необосновано, поради което се иска неговата отмяна.
В съд. Заседание жалбоподателят - редовно призован – не се явява,
представлява се от редовно упълномощен процесуален представител, който поддържа
жалбата и сочи аргументи за отмяна на НП.
За Ответната по жалбата страна се явява редовно
упълномощен процесуален представител.
В
заседанието се явява актосъставителя Т.П. .
От събраните по делото писмени и гласни доказателства, преценени всяко
поотделно и в съвкупност, посочените основания в жалбата, Съдът прие за
установено следното от фактическа страна:
Жалбата е подадена в срока на чл. 59, ал. 2 от ЗАНН и
процесуално допустима, а разгледана по същество се явява неоснователна.
Т.П. - инспектор по приходите е съставила АУАН на
жалбоподателя, за това че на 22.11.2019г. при извършена проверка на обект Метанстанция ,
находяща се в гр. Видин , стопанисвана от дружеството жалбоподатели след
изискани и представени в офис Монтана ТД на НАП документи , оформени с ПИП
№0292624/29.11.2019г. , както и след направена справка с информационните масиви
на НАП е установено , че в обекта – Метанстанция има монтирана , фискализирана
и изградена дистанционна връзка с НАП електронна система с фискална памет модел
Тенакс –Е.2007-КL със свидетелство от БИМ и централна
регистриращо устройство с индивидуален номер на устройството IS007778 , и индивидуален номер на фискалната памет 12010548, с рег.
Номер в НАП 3527996/29.11.2013г. , която не отговаря на функционалните и
техническите изисквания на чл.8 ал.1 т.1 , т.2 , и ал.2 от Наредба
Н-18/13.12.2006г. на МФ.
Въз
основа на съставения АУАН, при същата фактическа обстановка Началник сектор
„Оперативни дейности” при ЦУ на НАП-Велико Търново е съставил
наказателно постановление №505301-F529515/09.04.2020г.,
с което за нарушение на чл.8, ал.1,
т.1 от Наредба
Н-18/13.12.2006г. на МФ във връзка с
чл.8 ал.1 т.2 във връзка с чл.8 ал.2 и пар. 8 ал.1 от преходните
разпоредби към Наредба за изменение и допълнение на Наредба Н-18/13.12.2006г. на дружеството жалбоподател е наложена имуществена
санкция в размер на 1 000/хиляда/лева
.
В съд. Заседание актосъставителят и свидетел по настоящето
производство- П., подържа констатациите в акта, като дава подробни обяснения по
извършената проверка и съставянето на акта.Същата дава показания, че при
извършената проверка е констатирана електронна система , която не отговаря на
функционалните и технически изисквания посочени в Наредбата , като целта на
новата система е невъзможността да се манипулира. Горното е установено , след
като при извършена проверка е установено , че номера на съществуващата и
функциониращата в обекта система не е сред одобрените системи от БИМ.
Съдът дава вяра на показанията на свидетеля и ги кредитира, тъй
като същите са непротиворечиви, последователни и логични, и са относими към
предмета на доказване в настоящето производство.
При
служебна проверка на НП и АУАН, съдът не констатира да са допуснати съществени
нарушения на процесуалните правила при издаването, респ. съставянето им, които
да са засегнали правото на защита на наказаното лице и възможността му да я
реализира в пълен обем. Същите съдържат изискуемите от закона реквизити,
издадени са от компетентни органи и в законоустановените срокове.Нарушението
е описано идентично както в АУАН, така и в НП.Правилно са цитирани нарушените
законови норми, нарушителят е точно е правилно индивидуализиран с необходимите по
закон риквизите. Затова съдът приема, че при механизма на
излагане на обстоятелствата и на квалифициране на административното нарушение
не се е стигнало до нарушаване на правото на защита на административно
наказаното лице.
Административно наказващият орган правилно е изяснил всички необходими за това
обстоятелства. Налице е съответствие на вмененото административно нарушение с
обстоятелствата по неговото осъществяване, като законосъобразно е пристъпено към определяне на санкцията. От изяснените при
проверката обстоятелства, както и събраните по реда на съдебното следствие и
обсъдени гласни и писмени доказателства може да се направи несъмнения извод, че
в настоящият случай е налице осъществено административно нарушение от
жалбоподателя, тъй като дружеството не е изпълнило задължението си , като
лице , което използва ЕСФП да приведе в срок до 30.09.2019г. дейността си в
съответствие с изискванията на пар.8 ал.1 от преходните разпоредби към Наредба
за изменение и допълнение на Наредба Н-18/13.12.2006г.
и използва фискално устройство , което не отговаря на функционалните и
техническите изисквания , съгл.приложение 1 и приложение 2 от Наредба Н-18/13.12.2006г.
Предвид гореизложеното, Съдът намира, че описаните деяние
в съставения против жалбоподателя акт се доказва по безспорен и несъмнен начин
и съдържа всички обективни и субективни признаци на вменените му нарушения.
При индивидуализиране на наказанието административно наказващият
орган правилно е отчел всички смекчаващи и отегчаващи вината обстоятелства,
съобразил се е с правната норма на чл. 12 от ЗАНН, както и с тази на чл. 27 от ЗАНН. Наложеното наказание е съразмерно на извършеното нарушение.
По гореизложените съображения и на основание чл.63, ал.1,пр.1-во
от ЗАНН Съдът намира, че наказателно постановление №505301-F529515/09.04.2020г.
на Началник сектор „Оперативни дейности” при ЦУ на НАП-Велико
Търново следва да бъде потвърдено, за което
Р Е Ш И :
ПОТВЪРЖДАВА
наказателно постановление №505301-F529515/09.04.2020г.
на Началник сектор „Оперативни дейности” при ЦУ на НАП-Велико
Търново , с което за нарушение на чл.8, ал.1,
т.1 от Наредба
Н-18/13.12.2006г. на МФ във връзка с
чл.8 ал.1 т.2 във връзка с чл.8 ал.2 и пар. 8 ал.1 от преходните
разпоредби към Наредба за изменение и допълнение на Наредба Н-18/13.12.2006г.
на МФ на „Китекс Ойл“ ЕООД гр.Видин , представлявано от управителя - Б.К. е
наложена имуществена санкция в размер на 1 000/хиляда/лева на основание чл. 185
ал.2 от ЗАДС.
Решението може да бъде обжалвано пред АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД-ВИДИН
с касационна жалба в четиринадесетдневен срок от съобщаването на страните по
реда на глава дванадесета от АПК.
РАЙОНЕН СЪДИЯ :