Решение по дело №360/2022 на Административен съд - Пазарджик

Номер на акта: 51
Дата: 13 февруари 2023 г.
Съдия: Веселка Велкова Златева
Дело: 20227150700360
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 31 март 2022 г.

Съдържание на акта

Р     Е     Ш   Е    Н     И     Е

 

№ 51/13.2.2023г.

 

В       И  М  Е  Т  О           Н  А           Н  А  Р  О  Д  А

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ПАЗАРДЖИК, VІІІ административен състав, в открито съдебно заседание на 12.01.2023г. в състав:

 

                          СЪДИЯ: ВЕСЕЛКА ЗЛАТЕВА

 

при секретаря  Янка Вукева и с участието на прокурора …………като разгледа докладваното от съдия Златева адм.дело № 360 по описа за 2022г., за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл.145 и сл. от АПК във вр. със Закона за подпомагане на земеделските производители (ЗПЗП) и Наредба №4 от 24.02.2015 г. за прилагане на мярка „Биологично земеделие“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 - 2020г.

Образувано е по жалба на М.М.Л., ЕГН********** *** против Акт за прекратяване на биологичен ангажимент по мярка 11 „Биологично земеделие“ от Програмата за развитие на селските райони (ПРСР) за периода 2014 – 2020г. за кампания 2019г., с изх.№01-6500/245 от 19.01.2022г. на Зам.-изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие”. 

В жалбата се твърди, че оспореният акт бил незаконосъобразен. За да го постанови административният орган бил приел че „писменото доказателство“ по смисъла на § 7 от ДР на Наредба № 4 от 24. 02. 2015г. на Министъра на земеделието и храните, издадено на жалбоподателя от контролиращото лице, не отговаряло на условията на чл. 33. ал. 1, т. 2 от - да удостоверява, че от всички одобрени земеделски площи, преминали периода на преход, е произведена продукция от земеделската култура, формираща размера на подпомагане за всички площи, респективно декларирани по мярката парцели. Съответно административният орган издал обжалвания акт, с който на основание чл. 15 ал 3 от Наредба № 4 отказал финансова помощ и прекратил поетия от жалбоподателя биологичен ангажимент.

Обжалваният акт противоречал и на материалния закон поради следното:

        Жалбоподателят участвал в Програма за развитие на селските райони като бенефициент от 2015г., когато подала заявление за подпомагане и декларирала, че ще обработва парцели №044018 и №044018 - двата в землището на с.Мокрище, общ.Пазарджик както и парцели №065044, №065038, №065030 и №065028 - и четирите в землището на с.Юнаците, общ.Пазарджик. Тези парцели били декларирани през 2015г. пред ДФЗ съгласно номерата им в ИСАК - 48876-56-3-11; 48876-194-3-3; 86074-21-6-3; 86074-21-7-1; 86074-700-2-3; 86074-700-41. Били засети с многогодишни култури - орехови дръвчета - през 2014г. и 2015г.         

През 2016г. жалбоподателят подала заявление за подпомагане, в което декларирала пред административния орган, че ще обработва и парцели № 065023 и № 065029 - двата в землището на с.Юнаците, общ.Пазарджик, декларирани съгласно номерата им в ИСАК - 86074-699-12-1 и 86074-700-3-5. И двата парцела засадила с орехови дръвчета през 2016г., за което имала  фактура и приемо-предавателен протокол за закупения посадъчен материал, сертификат за качество, декларация от производителя и дневник на мероприятията, заверен от контролиращо лице.

В края на кампания 2019г. по изискване на административния орган представила писмено доказателство по смисъла на § 7 от ДР на Наредба № 4 от 24.02.2015г. - удостоверение за съответствие с изх. № **********, издадено от контролиращото лице „Космосерт“АД, в което било отразено, че жалбоподателят е изпълнила ангажимента си да произведе биологичен продукт, както и че е добила продукция от орехите, засадени през 2014г. и 2015г., но не е добила продукция от орехите, засадени през 2016г. Констатирайки това, административният орган приел, че не била изпълнила изискването на чл. 33, ал. 1, т. 2 от Наредба № 4 от 24.02.2015г. да реализира биологична продукция от всички декларирани по мярката парцели.

Не оспорва факта, че от засадените през 2016г. орехови насаждения не била реализирала продукция през кампания 2019г., но това се дължало на това, че ореховите насаждения започвали да плододават на петата година от засаждането си. Съответно засадените през 2014г. и 2015г. орехови насаждения плододавали през кампания 2019г., което било и констатирано в горното удостоверение От засадените през 2016г. насаждения добила за първи път продукция през кампания 2020г. - петата година от ангажимента и съответно от засаждането. Това било констатирано от проверяващото лице и вписано в документ № **********, издаден й от „Космосерт“ АД за кампания 2020г. Продукция от тях добила и през кампания 2021г., удостоверено в документ № **********, издаден от „Космосерт“ АД.

Затова счита, че неправилно административният орган е тълкувал и приложил материалния закон. Разпоредбата на чл. 33, ал. 1, т. 2 от Наредба № 4 от 24.02,2015г. предвижда, че най-малко веднъж в рамките н петгодишния ангажимент следва да е получила сертификат или писмено доказателство за съответствие на произведената продукция с правилата на биологичното производство, в който сертификат да е удостоверено наличие на биологична продукция. Същият трябва да е представен на административния орган най-късно до 30 октомври на петата година от поемане на ангажимента съгласно чл. 39, т. 1, б. „в“ от Наредба № 4 от 24.02.2015г.  Т.е. Наредбата не предвижда задължение да представя писмено доказателство, удостоверяващо продукция за всяка от петте кампании. Ангажимента поела през 2015г., съответно същият изтичал през 2020г. За да приложи спрямо жалбоподателя санкцията на чл. 15, ал. 3, т. 3 от Наредбата, административният орган следвало да провери дали до края на кампания 2020г. жалбоподателят е представила писмено доказателство в съответствие с чл.33, ал.1,  т.2 и чл. 39, т.1, б. „в“ от Наредба № 4 от 24.02.2015г. Такова й било издадено и същото представила на административния орган - документ с №**********, издаден от „Космосерт“ АД.

Твърди, че санкцията й била наложена в противоречие с разпоредбата на чл. 77, §2, б. г“ от Регламент (ЕС) № 1306/2013, който предвиждала когато административният орган прецени, че операторът няма вина за неспазването на ангажимента, то не следва същият да понася отговорност за това. В случая адм.орган изискал с писмо изх.№02-130-6500 от 17.07.2020г. допълнителни документи за изпълнение на ангажимента на жалбоподателя. В отговор представила документи, че орехите били засадени през 2016г., ведно с писмено обяснение защо същите не могат да плододават през кампания 2019г. Независимо от това и в противоречие с посочената разпоредба, административният орган наложил санкция. Затова моли съдът да отмени процесния акт. Претендри разноски.

Ответникът Зам.-изпълнителен директор на Държавен фонд „Земеделие” чрез процесуален представител в съдебно заседание поддържа, че жалбата е неоснователна. Излага съображения. Претендира разноски. 

Съдът след преценка на събраните по делото доказателства поотделно и в съвкупност, приема от фактическа и правна страна следното:

Жалбата е процесуално допустима като подадена против административен акт, подлежащ на съдебно обжалване и контрол за законосъобразност, от легитимирано лице със съответен правен интерес. Оспорването е направено в законоустановения срок по чл. 149, ал. 1 от АПК. Разгледана по същество, жалбата се явява основателна поради следните съображения:

С акт №01-6500 /245 от 19.01.2022г. на Зам. изпълнителен директор на Държавен фонд „Земеделие“ е отказана финансова помощ и е прекратен поетия от жалбоподателя М.Л. ангажимент по направление „Биологично растениевъдство“, като са изложени мотиви за неспазване изискванията на чл. 33, ал. 1, т. 2, 3 и 5 и неизпълнение на задълженията на чл. 15, ал. 3, т. 3 от Наредба № 4 от 24.02.2015г.

Оспореният акт е издаден от материално компетентен орган, при условията на надлежно делегирани правомощия. Държавен фонд "Земеделие" е орган, акредитиран за единствена разплащателна агенция за Република България за прилагане на Общата селскостопанска политика на ЕС съгласно чл. 11, ал. 2, т. 4, чл. 11а ал. 1 от ЗПЗП, § 1, т. 13 и т. 15 от ДР на ЗПЗП, като Изпълнителният директор на фонда е изпълнителен директор на РА, включително организира и ръководи дейността и представлява РА. Със заповед № ОЗ-РД/2891 от 16.06.2021г. Изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие" е делегирал на заместник-изпълнителния директор П.С. правомощия, вкл. и да издава и подписва актове за прекратяване на ангажименти по мярка 214 "Агроекологични плащания", и мярка 11 „Биологично земеделие“.

Обжалваният административен акт е постановен в предвидената от закона писмена форма и съдържа всички изискуеми по чл. 59, ал. 2 от АПК реквизити. Не е налице порок по смисъла на чл. 146, т. 2 от АПК, който да прави атакуваният акт незаконосъобразен.

 Съдът счита, че при издаването на оспорвания акт не са допуснати съществени нарушения на административно-производствените правила и следователно не е налице отменително основание по смисъла на чл. 146, т. 3 от АПК. Оспорения в настоящото производство акт е издаден при спазване на административнопроизводствените правила, като жалбоподателят е уведомен по реда на чл. 26, ал. 1 от АПК за образуване на административното производство, предоставена му е възможност да възрази срещу констатациите от административните проверки, послужили като основание за прекратяване на поетия ангажимент.

         Изложено е в акта, че съгласно чл. 6 от Наредба № 4 от 24.02.2015г. за прилагане на мярка 11 „Биологично земеделие” от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014г. - 2020г. биологичните направления се изпълняват за период от пет последователни години, като този срок започва да тече от началото на годината, в която е подадено „Заявление за подпомагане", което през първата година е и „Заявление за плащане". През всяка следваща година до изтичане на петгодишния ангажимент кандидатите за подпомагане подават само „Заявление за плащане. След изтичане на петгодишния период на ангажимента кандидатите могат да удължават ангажимента си ежегодно до изтичане на програмния период. Съгласно чл. 33. ал. 1, т. 2 от Наредба № 4 от 24 февруари 2015г. за прилагане на мярка 11 "Биологично земеделие" от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 - 2020 г. „ до 30 октомври на петата година от ангажимента, който започва да тече от подаването на първото одобрено заявление за подпомагане по съответното направление, подпомаганите лица са длъжни най-малко веднъж да са получили сертификат или писмено доказателство за съответствие на произведените от тях растителни, животински или пчелни продукти с правилата на биологичното производство; сертификатът следва да удостоверява наличие на биологична продукция“.

Съгласно пар. 7 от допълнителните разпоредби на Наредба № 4 от 2015г. „Сертификат" или „Писмено доказателство" е документ, издаван от контролиращо лице на всеки производител или преработвател, който контролира и отговаря на изискванията на Регламент (ЕО) на Съвета № 834/2007 и на Регламент (ЕО) на Съвета N9 889/2008 в областта на своята дейност. Писменото доказателство е изготвено съгласно образеца в приложение XII на Регламент (ЕО) на Съвета № 889/2008.

В съответствие с чл. 36 от Регламент (ЕО) на Съвета № 889/2008 - „За да се считат растенията и растителните продукти за биологични, разпоредбите за производството, трябва да се прилагат върху земеделските площи в преходен период най-малко две години преди сеитба, или при ливади или площи с многогодишни фуражни култури - поне две години преди употребата им като фураж, произведен по метода на биологичното земеделие, или при многогодишни култури, различни от фуражните, най-малко три години преди първата реколта от биологични продукти. “. Съгласно чл. 48, ал. 9 от Наредба № 5 от 3 септември 2018г. за прилагане на правилата на биологично производство, етикетиране и контрол и за издаване на разрешение за контролна дейност за спазване на правилата на биологичното производство, както и за последващ официален надзор върху контролиращите лица, контролиращото лице издава документ по смисъла на чл. 29, параграф 1 от Регламент (ЕО) № 834/2007 на оператор, съответно подизпълнител, с който има сключен договор за контрол и сертификация. Документът трябва да отговаря на посочените изисквания в приложения XII и XII а от Регламент (ЕО) № 889/2008, както и да съдържа количество произведена продукция, т.е от 2018г. приложимото национално законодателство предвижда в документа да се посочва количеството на произведената земеделска продукция. В съответствие с изискванията на чл.29 от Регламент № 834 от 2007г. контролните органи, посочени в чл.27, пар.4, предоставят писмени доказателства на всеки оператор, който е обект на техния контрол и който отговаря на изискванията по настоящия регламент в областта на своята дейност. Представеният от жалбоподателя документ не отговарял на изброените условия - всички одобрени земеделски площи да са преминали периода на преход и да е произведена продукция от земеделската култура, формираща размера на подпомагане за всички площи, респективно декларирани по мярката парцели, в годината на издаването на документа. Затова и на основание чл.15, ал.3, т.3 от Наребда №4 и в съответствие с  чл.63, т.1 във вр. с чл.77, т.4, б.“в“ от Регламент (ЕС) № 1306 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. относно финансирането, управлението и мониторинга на общата селскостопанска политика е отказана финансовата помощ и е прекратен ангажимента.

На 25.05.2015г. жалбоподателят М.Л. е подала заявление за подпомагане 2015 – форма за физически лица, заведено с УРН 571923 и с УИН 1314071583986.  Посочени са следните схеми и мерки за подпомагане: Схема за единно плащане на площ (СЕПП), Схема за преразпределително плащане  (СПП), Схема за плащане за селскостопански практики, които са благоприятни за климата и околната среда – зелени директни плащания (ЗДП), Схема за преходна национална помощ за земеделска земя на хектар /ПНДП/, Агроекологични плащания (Мярка 214 от ПРСР 2007-2013)  и Биологично земеделие / Мярка 11/. Към заявлението е приложена таблица на използваните парцели 2015г. и таблица на заявените площи по схеми и мерки 2015г. Представено е и Приложение за кандидатстване по мярка 214 „Агроекологични плащания“ 2015, с което е заявено за подпомагане направление „Биологично растениевъдство“.

При извършена автоматична проверка на въведените данни в заявление за подпомагане по директни плащания за кампания 2015 са описани откритите несъответствия – над 0,05дка от БЗС-то излиза извън площите, подходящи за подпомагане за ДПП. ЕНП, попадащо/прилежащо към недопустимата част, не участва в окончателната калкулация. Отбелязано  също, че не са декларирани всички площи, за които има правно основание за ползване – п-л с площ 29 ха, ЕКАТТЕ Юнаците /86074/.

На 05.05.2016г. жалбоподателят М.Л. е подала заявление за подпомагане 2016 – форма за физически лица, заведено с УРН 571923 и с УИН 1314071583986.  Посочени са следните схеми и мерки за подпомагане: Схема за единно плащане на площ (СЕПП), Схема за преразпределително плащане  (СПП), Схема за плащане за селскостопански практики, които са благоприятни за климата и околната среда – зелени директни плащания (ЗДП), Схема за преходна национална помощ за земеделска земя на хектар /ПНДП/, Агроекологични плащания (Мярка 214 от ПРСР 2007-2013)  и Биологично земеделие / Мярка 11/. Към заявлението е приложена таблица на използваните парцели 2016г. и таблица на заявените площи по схеми и мерки 2016г. Представено е и Приложение за кандидатстване по мярка 11 „Биологично земеделие“ 2016, с което е заявено за плащане по направление „Биологично растениевъдство“.

При извършена автоматична проверка на въведените данни в заявление за подпомагане по директни плащания за кампания 2016 са описани откритите несъответствия – фермерски блокове без физически блок – БЗС-та 86074-699-12 и 86074-700-3; над 0,05дка от БЗС-то излиза извън площите, подходящи за подпомагане за ДПП. ЕНП, попадащо/прилежащо към недопустимата част, не участва в окончателната калкулация. Заявени са парцели, подходящи за подпомагане по СП, без да е заявена схема за тях. Отбелязано  също, че не са декларирани същите площи по направление „Биологично растениевъдство“ спрямо декларираните от предходната година.

Представени са от жалбоподателя допълнителни документи във връзка с констатираните несъответствия.

С писмо изх.№01-6500/2438 от 13.05.2021г. жалбоподателят е уведомена, че ДФ“Земеделие“ открива производство по издаване на адм.акт за прекратяване на многогодишен ангажимент. Изложените мотиви изцяло се припокриват с мотивите на акта, предмет на оспорване в настоящото производство.

Безспорно е между страните, че жалбоподателят е участвала от 2015г. в Програма за развитие на селските райони като бенефициент по мярка 11 „Биологично земеделие“ от Програмата за развитие на селските райони (ПРСР) за периода 2014 – 2020 г. В съответствие с декларацията обработва парцели №044018 и №044018 - двата в землището на с.Мокрище, общ.Пазарджик и парцели №065044, №065038, №065030 и №065028 - четирите в землището на с.Юнаците, общ.Пазарджик. Парцелите са декларирани през 2015г. пред ДФЗ съгласно номерата им в ИСАК - 48876-56-3-11; 48876-194-3-3; 86074-21-6-3; 86074-21-7-1; 86074-700-2-3; 86074-700-41.

Не се спори между страните също, че парцелите са засети с многогодишни култури - орехови дръвчета - през 2014г. и 2015г.

През 2016г. жалбоподателят подава заявление за подпомагане, в което декларирала пред административния орган, че ще обработва и парцели № 065023 и № 065029 - двата в землището на с.Юнаците, общ.Пазарджик. съгласно номерата им в ИСАК - 86074-699-12-1 и 86074-700-3-5. И двата парцела са засадени с орехови дръвчета през 2016г. В подкрепа на това твърдение по делото са представени и приети като писмени доказателства фактура №113 от 01.04.2016г. и приемо-предавателен протокол за закупения посадъчен материал, сертификат за качество, декларация от производителя и дневник на мероприятията, заверен от контролиращо лице.

В изпълнение на изискванията на чл.33, ал.1, т.2, 3 и 5 от Наредба №4 от 24.02.2015г., а именно:

- до 30 октомври на петата година от ангажимента, който започва да тече от подаването на първото одобрено заявление за подпомагане по съответното направление, най-малко веднъж да са получили сертификат или писмено доказателство за съответствие на произведените от тях растителни, животински или пчелни продукти с правилата на биологичното производство; сертификатът или писменото доказателство удостоверяват произведена биологична продукция

- да предоставят документите по т. 2 и 5, които удостоверяват състоянието на парцелите и произведената продукция от земеделската култура, формираща размера на подпомагане, в годината на издаването им и се предоставят обобщено за подпомаганите парцели, за които е поет ангажимент

- за площите/животните/пчелните семейства по чл. 6, ал. 4 до края на ангажимента поне веднъж да получат сертификат или писмено доказателство за съответствие на произведените от тях растителни, животински или пчелни продукти с правилата на биологичното производство; сертификатът или писменото доказателство удостоверяват произведена биологична продукция

Жалбоподателят е представила в края на кампания 2019г. по изискване на административния орган писмено доказателство по смисъла на § 7 от ДР на Наредбата - удостоверение за съответствие с изх. № **********, издадено от контролиращото лице „Космосерт“АД, в което е отразено, че жалбоподателят е изпълнила ангажимента си да произведе биологичен продукт, както и че е добила продукция от орехите, засадени през 2014г. и 2015г., но не е добила продукция от орехите, засадени през 2016г.

Административният орган е приел, че жалбоподателят не е изпълнила изискването на чл. 33, ал. 1, т. 2 от Наредба № 4 от 24.02.2015г. да реализира биологична продукция от всички декларирани по мярката парцели – с оглед отразената липса на добив на продукция от орехите, засадени през 2016г. и е предприел прекратяване на ангажимента.

Разпоредбата на чл. 33, ал. 1, т. 2 от Наредба № 4 от 24.02.2015г. предвижда най-малко веднъж в рамките на петгодишния ангажимент да е получен сертификат или писмено доказателство за съответствие на произведената продукция с правилата на биологичното производство, в който сертификат да е удостоверено наличие на биологична продукция. Същият трябва да е представен на административния орган най-късно до 30 октомври на петата година от поемане на ангажимента съгласно чл. 39, т. 1, б. „в“ от Наредбата  Т.е. не е предвидено задължение да се представя писмено доказателство, удостоверяващо продукция за всяка от петте кампании. Представено е на административния орган писмено доказателство по смисъла на цитираната правна норма – удостоверение за съответнствие изх.№**********, издадено от контролиращото лице „Космосерт“АД в съответствие с чл.29, пар.1 от Регламент /ЕО/ №834/2007 и чл.68, пар.1 от Регламент /ЕО/ №889/2008, в което е надлежно удостоверено наличието на биологична продукция – орехи от засадените такива през 2014 и 2015г.

Отделно от това от заключението на приетата по делото съдебно-агрономическа експертиза, която съдът възприема изцяло като компетентно изготвена и непротиворечаща на останалите събрани доказателства се установява, че ползваният посадъчен материал от орех, засаден в процесните працели през периода 2012 – 2016г. съответства на изискванията на европейското законодателство относно производство, произход и движение на територията на страната. Ореховите дървета във всички парцели, заявени по Мярка 11 „Биологично земеделие“ са започнали да плододават на четвъртата година от засаждането, с изключение на дърветата в единия п-л в с.Юнаците – 065030, които плододават от петата година на засаждането им. ВЛ установява, че няма дървета, при които да е констатирано плододаване от втората или третата година от засаждането им.

Установява се от заключението на САЕ, че за периода 2012-2019г. са извършвани ежегодни планови инспекции от контролиращо лице „Кю Сертификейшън“АД, а през 2015г. има извършени и допълнителни проверки във вр. с надзорни проверки на МЗХГ и акредитиращия орган – проверка на всички парцели, водената документация, годишна програма, произход на посадъчния материал, употреба на ПРЗ и торове, осигуряване на буферни зони с цел предотвратяване замърсяването на конвенционални източници.

Статутът на парцелите, в които са засадени ореховите дървета, е биологичен, под контрол на контролиращо лице при „Космосерт услуги за сертифициране“ – клон КЧТ. Добитата продукция от всички парцели ежегодно се сертифицира.

За периода 2012г. – 2022г. контролиращите лица не са открили нито едно несъответствие при извършваните ежегодни проверки. Извършвани са разплащания в полза на жалбоподателя за периода 2016г. – 2019г. вкл. видно от представените в тази връзка от административния орган писмени доказателства, в какъвто смисъл е и заключението на допълнителната САЕ.

Поради изложеното съдът приема, че жалбоподателят е изпълнил изцяло задълженията си, вменени му в чл.33, ал.1, т.2, 3 и 5 от Наредба №4 от 24.02.2015г. - до 30 октомври на петата година от ангажимента, който започва да тече от подаването на първото одобрено заявление за подпомагане по съответното направление – 25.05.2015г. – е получил и представил на адм.орган писмено доказателство за произведена биологична продукция, която съответства направилата на биологичното производство.

Жалбоподателят е представила и документ с №**********, издаден от „Космосерт“ АД  за добита за първи път продукция през кампания 2020г. от засадените през 2016г. насаждения - петата година от ангажимента и съответно от засаждането. Впоследствие е представила такъв и за добитата от същите насаждения продукция през кампания 2021г. - документ № **********, издаден от „Космосерт“ АД. Всички това е в подкрепа на горния извод, че през целия период на ангажимента в съответствие с нормативните разпоредби жалбоподателят предоставя на адм.орган изискуемите се документи, удостоверяващи изпълнение на поетите ангажименти.

По изложените съображения и доколкото от събраните доказателства в хода на административното производство не се установи наличието на посочените в атакуваната заповед конкретни основания за прекратяване на поетия ангажимент, то съдът приема, че административният орган е постановил един незаконосъобразен административен акт - в противоречие с установеното от фактическа страна и с приложимите материалноправни разпоредби.

Оспореният акт за прекратяване на биологичен ангажимент  не отговаря на изискванията за законосъобразност по смисъла на чл. 146, т. 4 от АПК и следва да бъде отменен. Събразно разпоредбата на чл. 173, ал. 2 от АПК съдът следва да изпрати делото като преписка на ДФЗ за издаване на законосъобразен административен акт по отношение на основанията за прекратяване на поетия от жалбоподателя многогодишен ангажимент по мярка 11 „Биологично земеделие“ от Програмата за развитие на селските райони (ПРСР) за периода 2014 – 2020 г. за кампания 2019 г.

При този изход на спора в тежест на ответника следва да се възложат сторените от  жалбоподателя съдебно-деловодни разноски – в размер на 610лв, от които 600лв депозит за САЕ и 10лв ДТ.

По изложените съображения и на основание чл. 172, ал. 2 от АПК Административен съд – Пазарджик

Р   Е   Ш   И   :

 

   По жалбата на М.М.Л., ЕГН********** *** ОТМЕНЯ Акт за прекратяване на биологичен ангажимент по мярка 11 „Биологично земеделие“ от Програмата за развитие на селските райони (ПРСР) за периода 2014 – 2020 г. за кампания 2019 г., с изх.№01-6500/245 от 19.01.2022 г. на Зам.-изпълнителния директор на Държавен фонд „Земеделие”. 

ВРЪЩА преписката  на Заместник-изпълнителния директор на Държавен фонд "Земеделие" за ново произнасяне - в сроковете по АПК и съобразно мотивите на настоящото решение.

ОСЪЖДА Държавен фонд „Земеделие“ да заплати на М.М.Л. сторените разноски в размер на 610лв.  

Решението подлежи на обжалване с касационна жалба пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

 

                                  АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: /п/