O П Р
Е Д Е Л Е
Н И Е
№ 396 / 17.07.2018г.
Административен съд - М*** , І-ви
състав в закрито заседание на седемнадесети юли през две хиляди и осемнадесета
година в състав:
Председател : О*** Е***
като разгледа Административно дело №333/2018г. по описа
на Административен съд М*** , за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството е по реда на чл.159, т.1
Административно процесуален кодекс (АПК)
Образувано е по повод жалба на Т***
И*** Д*** , Кмет на Кметство с.О*** , с която е оспорено писмо
изх.№18066347/06.06.2018г. на Директор Дирекция „Инспекция по труда” гр.М*** ,
с което на основание чл.333, ал.1, т.3 от Кодекс на труда КТ) не е дадено
разрешение за прекратяване на трудовото правоотношение на П*** Н*** В*** .
Настоящият съдебен състав счита
жалбата за НЕДОПУСТИМА при следните доводи:
Обжалваното писмо изх.№18066347/06.06.2018г.
на Директор Дирекция „Инспекция по труда” гр.М*** , с което на основание
чл.333, ал.1, т.3 от Кодекс на труда КТ) не е дадено разрешение за
прекратяване на трудовото правоотношение на П*** Н*** В*** не представлява
административен акт по смисъла на чл.21 АПК. Това е така, тъй като
предварителното разрешение по чл. 333, ал. 1 от Кодекса на труда не поражда
право на работодателя едностранно да прекрати трудовото правоотношение с
работника или служителя, а е условие (изискване) за неговото законосъобразно
упражняване. Правото на работодателя да прекрати трудовото правоотношение се
поражда от осъществения юридически факт - съкращаване на щата, намаляване обема
на работата и други основания по КТ. То не зависи от преценката на инспекцията
по труда дали уволнението ще бъде социално справедливо, т. е. правото на
работодателя едностранно да прекрати трудовото правоотношение с работника или
служителя нито се поражда, нито се установява (признава), нито се констатира с
даденото разрешение по чл. 333, ал. 1 от КТ и съответно - не се отрича
с отказа да бъде дадено разрешение. Това волеизявление не подлежи на
самостоятелен съдебен контрол, а е само елемент от фактическия състав по
издаване на заповедта за прекратяване на трудовото правоотношение.
Изложеното налага
извода, че в случая липсва годен за обжалване пред съд индивидуален
административен акт по чл. 21 АПК – в тази насока константна практика на VI-то
отделение на ВАС по аналогични дела като например Определение № 7501 от
7.06.2010 г. на ВАС по адм. д. № 6408/2010 г., Определение № 9841 от 5.07.2012
г. на ВАС по адм. д. № 7059/2012 г. и др. в тази насока.
Предвид гореизложеното на
основание чл.159, т.1 Административно процесуален кодекс (АПК), като счете
жалбата за недопустима, настоящият състав на Административен съд М***
О
П Р Е
Д Е Л И:
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на
Т*** И*** Д*** , Кмет на Кметство с.О*** , с която е оспорено писмо изх.№18066347/06.06.2018г.
на Директор Дирекция „Инспекция по труда” гр.М*** , с което на основание
чл.333, ал.1, т.3 от Кодекс на труда КТ) не е дадено разрешение за
прекратяване на трудовото правоотношение на П*** Н*** В*** .
ПРЕКРАТЯВА
производството по Адм.дело №333/2018г. по описа на Административен съд М*** .
Определението
подлежи на обжалване с частна жалба пред Върховен административен съд в
седемдневен срок от съобщаване му на страните.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: