Решение по дело №1523/2018 на Районен съд - Варна

Номер на акта: 1151
Дата: 27 юни 2018 г. (в сила от 12 ноември 2018 г.)
Съдия: Мария Бончева
Дело: 20183110201523
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 29 март 2018 г.

Съдържание на акта Свали акта

РЕШЕНИЕ

 

                                                           №1151/27.6.2018г.

                               Година 2018                              Град Варна

 

                                              В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Варненският районен съд                                                   двадесет и девети състав

На   двадесет и първи  юни                             Година две хиляди и осемнадесета

В публично заседание в следния състав:        

                                                                                     Съдия  Мария Бончева

Секретар   Калинка Димитрова

като разгледа докладваното от съдията

НАХД № 1523 по описа на съда за 2018г.,

за да се произнесе взе предвид следното:

 

             Производството е образувано на основание чл.59 и сл. от ЗАНН въз основа на жалба предявена  от  А.В.П. – Директор на  Институт по океанология гр. Варна, против  Наказателно Постановление   11-01-383 / 06.02.2018г. на Директора на Агенцията за държавна финансова инспекция- Варна,   с което  на  А.В.П. е наложено административно наказание "Глоба" в размер на 1000 лева  на основание чл. 133 ал.2  от ЗОбП.

           В жалбата се оспорва фактическата обстановка и по същество се иска  цялостна отмяна на наказателното постановление като незаконосъобразно.

          В съдебно заседание, редовно призован, въззивникът не се явява,  но се представлява от процесуален представител, който поддържа жалбата.

          Въззиваемата страна, чрез процесуалният си представител, в писмено становище оспорва жалбата и моли съда да потвърди обжалваното наказателно постановление, като правилно и законосъобразно.

        След преценка на доводите на въззивника и становището на въззиваемата страна, с оглед събраните доказателства по делото, съдът прие за установено от фактическа страна следното:

          На 14.08.2014 г., в ИО - Варна, гр. Варна, в качеството си на лице по чл.8, ал.3 от Закона за обществените поръчки (ЗОП), отменен с ДВ бр.13 от 16.02.2016г., считано от 15.04.2016г., от когато е в сила нов ЗОП, което изпълнява правомощията по чл.8, ал.2 от ЗОП (отм.), с Решение № 147/14.08.2014 г., е одобрил обявление за обществената поръчка, с предмет: „Наемане на лодка и оборудване за мини подводница", по проект „HERAS", в което е поставил изискване, несъобразено с обема на поръчката и по този начин е дал предимство или необосновано ограничил участието на лица в обществената поръчка, с което е нарушил разпоредбите на чл.25, ал.5 от ЗОП (отм.). На основание чл.1, ал.2 от Закона за Българската академия на науките (ЗБАН), ИО-Варна е към Българска академия на науките (БАН). Съгласно чл.4 от ЗБАН, Уставът на БАН урежда нейното устройство и управление, реда за създаване, преобразуване и закриване на научните институти и другите самостоятелни звена, както и други въпроси, свързани с предмета на дейността на академията. С чл.5 от Устава на БАН е регламентирано, че БАН се състои от самостоятелни научни, специализирани и общоакадемични помощни звена, от звена, извършващи стопанска дейност, от ръководните органи на БАН и техните обслужващи звена, от Общността на Академиците (действителните членове), член-кореспондентите (дописните членове) и чуждестранните членове на БАН. На основание чл.11а от Устава на БАН, постоянните научни звена, академичните специализирани звена, общоакадемичните помощни звена и звената, извършващи стопанска дейност, са юридически лица. Ръководните органи на постоянното научно звено, съгласно чл.34 от Устава на БАН, са: Общо събрание на учените; Научен съвет и Директор. На основание чл.44, ал.1, Директорът ръководи и управлява цялостната дейност на постоянното научно звено, съгласно ЗБАН, устава и правилника за дейността на постоянното научно звено. Правомощията на Директора са разписани в чл.44, ал.2 от Устава на БАН, включително: представлява постоянното научно звено пред всички органи и организации, юридически и физически лица в страната и в чужбина; разпорежда се с бюджета на постоянното научно звено и неговите фондове; организира и ръководи изпълнението на административните задачи на постоянното научно звено; взема решения за разпореждане в интерес на постоянното научно звено с имущество, собственост на звеното, които се утвърждават от научния съвет; взема решения за участие на постоянното научно звено в търговски дружества и др., които се утвърждават от Научния съвет; изпълнява и функции, които му се възлагат с нормативни актове, от ръководството на БАН или произтичат от договори, по които постоянното научно звено е страна. ИО - Варна е постоянното научно звено, юридическо лице, публична организация и възложител на обществени поръчки по смисъла на чл.7, т.З от Закона за обществените поръчки /ЗОП/ (отменен с ДВ бр.13 от 16.02.2016г., в сила от 15.04.2016г.). На основание чл.8, ал.1 от ЗОП (отм.), възложителите са длъжни да проведат процедура за възлагане на обществена поръчка, когато са налице основанията, предвидени в закона. Съгласно чл.8, ал.2 от ЗОП (отм.), възложителите или упълномощени от тях длъжностни лица организират и провеждат процедурите за възлагане на обществени поръчки и сключват договорите за тях, като с ал.З е определено, че когато възложителят е юридическо лице, правомощията по ал.2 се осъществяват от лицето, което го представлява. Съгласно чл.44, ал.2 от Устава на БАН, представляващ ИО -Варна е директорът. Директор на Институт по Океанология - Варна и лице по чл.8, ал.З, във връзка с ал.2 от ЗОП (отм.), през периода от 30.11.2007 г. до 14.12.2015 г., е бил А.В.П., който е следвало да организира и провежда процедурите за възлагане на обществени поръчки и сключва договорите за тях.

След отмяната на относимия за проверката ЗОП (с ДВ бр.13 от 16.02.2016 г.) е в сила ЗОП (считано от 15.04.2016 г.), с който юридическото лице е загубило качеството на възложител. С чл.5, ал.1, т.14 от ЗОП (ДВ бр.13 от 16.02.2016 г.) е регламентирано, че представляващите публичноправните организации са публични възложители. Съгласно цитираната разпоредба и на основание чл.44, ал.2 от Устава на БАН, директорът на ИО - Варна е публичен възложител, считано от 15.04.2016 г. При извършената проверка по п.4 от заповедта за възлагане на финансова инспекция, относно законосъобразност на проведената през 2014 г. обществена поръчка, с предмет: „Наемане на лодка и оборудване за мини подводница" за изпълнение на целите и задачите на проект „HERAS", в т.ч. сключения договор във връзка със спазване на нормативната уредба в областта на обществените поръчки, е установено следното: С Решение № 147/14.08.2014 г., директорът на ИО - Варна А.В.П. е открил процедура за възлагане на обществена поръчка по чл.З, ал.1, т.1 от ЗОП, за доставка чрез наемане, чрез провеждане на открита процедура по чл.16, ал.8 от ЗОП с предмет: „Наемане на лодка и оборудване за мини подводница", по проект „HERAS".

Предвид датата на решението 14.08.2014 г., за проведената обществена поръчка е приложим ЗОП с изм. - ДВ, бр. 40 от 13.05.2014 г., когато разпоредбите са в сила от 01.07.2014 г. Ако относимите към обществената поръчка разпоредби са в сила от 01.10.2014 г., тогава е приложим ЗОП с изм. - ДВ, бр.15 от 15.02.2013 г., (ЗОП отменен с ДВ бр.13 от 16.02.2016г.), тъй като съгласно § 7 от Преходните и заключителни разпоредби на ЗОП, „Процедурите за възлагане на обществени поръчки, за които е взето решение за откриване преди влизането в сила на този закон, се приключват по досегашния ред". На основание чл.25, ал.1 от ЗОП, с взетото решение за откриване на процедура за възлагане на обществена поръчка, възложителят е одобрил обявлението и документацията за участие в процедурата. Обявлението за обществената поръчка е от 14.08.2014 г. Обществената поръчка е без обособени позиции, с наименование: „Наемане на лодка и оборудване за мини подводница" по проект „HERAS" и с код по Общия терминологичен речник на (CPV) 32500000 „Телекомуникационно оборудване и принадлежности". Прогнозната стойност на поръчката е в размер 97 790 лева.

Финансирането на обществената поръчка е по проект HERAS — 2 (4i)-3.1-26 MIS ETC Code: 578 (Подводно Археологическо Наследство в Западната част на Черноморския шелф) по ОП ТГС Румъния-България 2007-2013, Дог.№ 64727/09.08.2013 г. В раздел III.2.2 Икономически и финансови възможности от обявлението са предвидени изискуеми документи и информация и минимални изисквания, както следва:

•„Изискуеми документи и информация: Като доказателства за икономическото и финансовото състояние по чл.50, ал.1, т.2 от ЗОП се прилагат: Годишен баланс и отчет за приходите и разходите за всяка от последните 3 години (2011г., 2012г. и 2013г.). Българските юридически лица участници в процедурата представят ЕИК и доказват изпълнение на минималните изисквания за икономическо и финансово състояние чрез обявяването им в Търговския регистър. Ако такова не е налично, следва да представят заверени копия, подписани и подпечатани на всяка страница. Когато публикуването им се изисква от законодателството на държавата, в която чуждестранните юридически лица са установени, данните могат да се ползват от публикацията. В случай, че публикуването на съответните документи не се изисква от законодателството на държавата в която участникът е установен, необходимо е да се представят еквивалентни документи, доказващи финансовото им състояние. Български физически лица участници в процедурата представят копие от годишните данъчни декларации, справки от работодател за изплатени средства, удостоверения от банки (за физически лица). Чуждестранните физически лица представят официален документ удостоверяващ дохода им за последните 3 (три) години в зависимост от законодателството на държавата, в която участникът е установен, заверен по съответния ред. Участниците, които нямат тригодишна дейност, следва да представят горепосочените документи с начална дата, в зависимост от датата, на която са учредени или са започнали дейността си. Участникът следва да докаже реализиран общ брутен оборот от доставки или услуги свързани с океанографско оборудване или от други дейности, сходни с предмета на поръчката, за последните три години или в зависимост от датата, на която е учреден или е започнал дейността си в размер не по-малък от 200 000 лева.

Когато участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, изискванията по т.3.1 се прилагат за обединението като цяло. В случай, че не отговаря на горните изисквания, участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата".

•„Минимални изисквания: Като доказателства за икономическото и финансовото състояние по чл.50, ал.1, т.2 от ЗОП се прилагат: Годишен баланс и отчет за приходите и разходите за всяка от последните 3 години (2011 г., 2012 г. и 2013 г.). Българските юридически лица участници в процедурата представят ЕИК и доказват изпълнение на минималните изисквания за икономическо и финансово състояние чрез обявяването им в Търговския регистър. Ако такова не е налично, следва да представят заверени копия, подписани и подпечатани на всяка страница. Когато публикуването им се изисква от законодатеделството на държавата, в която чуждестранните юридически лица са установени данните могат да се ползват от публикацията. В случай, че публикуването на съответните документи не се изисква от законодателството на държавата в която участникът е установен, необходимо е да се представят еквивалентни документи доказващи финансовото им състояние. Български физически лица участници в процедурата представят копие от годишните данъчни декларации, справки от работодател за изплатени средства, удостоверения от банки (за физически лица). Чуждестранните физически лица представят официален документ, удостоверяващ дохода им за последните 3 (три) години в зависимост от законодателството на държавата, в която участникът е установен, заверен по съответния ред. Участниците, които нямат тригодишна дейност, следва да представят горепосочените документи с начална дата, в зависимост от датата, на която са учредени или са започнали дейността си. Участникът следва да докаже реализиран общ брутен оборот от доставки или услуги свързани с океанографско оборудване или от други дейности, сходни с предмета на поръчката, за последните три години или в зависимост от датата, на която е учреден или е започнал дейността си в размер не по-малък от 200 000 лева. 3.2. Когато участникът в процедурата е обединение, което не е юридическо лице, изискванията по т.3.1 се прилагат за обединението като цяло. В случай, че не отговаря на горните изисквания, участникът ще бъде отстранен от участие в процедурата". Съгласно чл.50 от ЗОП (изм. изцяло с ДВ бр.40 от 2014 г., в сила от 01.07.2014 г.) възложителите поставят изисквания към финансовото и икономическото състояние на кандидатите и участниците, само ако за изпълнението на поръчката е необходим финансов ресурс за осигуряването на материали, консумативи, средства за работна заплата и свързаните с нея данъци и осигуровки, и други. В тези случаи възложителят поставя изискване за размера на финансовия ресурс, с който разполага кандидатът или участникът, който не може да надвишава 50 на сто от прогнозната стойност на обществената поръчка.

Видно от гореизложеното, при определена прогнозна стойност на обществената поръчка в размер 97 790 лв., възложителят е определил участниците да имат не по-малко от 200 000 лв. реализиран общ брутен оборот от доставки или услуги свързани с океанографско оборудване или от други дейности, сходни с предмета на поръчката, с което не са спазени изискванията на чл.50 от ЗОП, във връзка с определяне на критериите за подбор по смисъла на чл.25, ал.2, т.6 от ЗОП и по реда на чл.25, ал.6 от ЗОП. Процедурата за обществената поръчка е организирана и проведена, съгласно одобрените с Решение № 147/14.08.2014 г. обявление за обществена поръчка и документацията за участие, като с Решение № 611/23.10.2014 г. е обявено класирането и на 14.11.2014 г. е сключен Договор № 11-2//14.11.2014 г., с определения за изпълнител на обществената поръчка участник -„Ломини" ООД. Стойността на сключения договор възлиза на 97 790 лв. без ДДС /117 348 лв. с ДДС/. С включването в обявлението за обществената поръчка, която е с прогнозна стойност от 97 790 лв., на изисквания за брутен оборот от от доставки или услуги свързани с океанографско оборудване или от други дейности, в размер не по-малко от 200 000 лв., който не е съобразен с обема на поръчката, директорът на ИО - Варна А.В.П., в качеството си на лице по чл.8, ал.З от ЗОП (отм.), което изпълнява правомощията по чл.8, ал.2 от ЗОП (отм.), на 14.08.2014 г., когато с Решение № 147/14.08.2014г. е одобрил обявлението за обществената поръчка и документацията за участие, е дал предимство или необосновано ограничил участието на лица в обществената поръчка.

            Гореописаната фактическа обстановка се установява от събраните по делото доказателства по административно наказателната преписка, събраните в хода на съдебното производство гласни  и писмени доказателства , които са последователни, взаимно обвързани и безпротиворечиви и анализирани в съвкупност не налагат различни изводи.

           При така установената по делото фактическа обстановка и въз основа на императивно вмененото му задължение за цялостна проверка на издаденото наказателно постановление относно законосъобразността му, обосноваността му и справедливостта на наложеното административно наказание ,съдът прави следните правни изводи:  

           Въззивната жалба е депозирана в законния срок и от легитимен субект, поради което е и процесуално допустима.Разгледана по същество обаче се явява неоснователна.

            Наказателното постановление. е издадено от компетентен орган- от Директора на Агенцията за държавна финансова инспекция  , съгласно заповед на Министъра на финансите.

            В хода на административнонаказателното производство не са били допуснати съществени процесуални нарушения. Актът за установяване на административно нарушение е издаден в предвидения срок от 6 месеца от установяване на нарушителя и преди да са изтекли три години от извършване на нарушението съобразно чл.127 ал.1 от ЗОП. Наказателното постановление също е било издадено в шестмесечния преклузивен срок  , като същото е съобразено с нормата на чл. 57 от ЗАНН.  Вмененото във вина на въззивника нарушение е индивидуализирано в степен, позволяваща му да разбере в какво е обвинен и срещу какво да се защитава. По никакъв начин не е накърнено правото му на защита , което той е упражнил с подаването на жалба до въззивната инстанция. Посочени са нарушените материално правни норми, като наказанието за нарушението е индивидуализирано.

На основание чл.1, ал.2 от Закона за Българската академия на науките (ЗБАН), ИО -Варна е към Българска академия на науките (БАН). Съгласно чл.4 от ЗБАН, уставът на БАН урежда нейното устройство и управление, реда за създаване, преобразуване и закриване на научните институти и другите самостоятелни звена, както и други въпроси, свързани с предмета на дейността на академията. С чл.5 от Устава на БАН е регламентирано, че БАН се състои от самостоятелни научни, специализирани и общоакадемични помощни звена, от звена, извършващи стопанска дейност, от ръководните органи на БАН и техните обслужващи звена, от общността на академиците (действителните  членове),  член-кореспондентите (дописнитечленове) и чуждестранните членове на БАН. На основание чл.Па от Устава на БАН, постоянните научни звена, академичните специализирани звена, общоакадемичните помощни звена и звената, извършващи стопанска дейност, са юридически лица.

Ръководните органи на постоянното научно звено, съгласно чл.34 от Устава на БАН, са: общо събрание на учените; научен съвет и директор. На основание чл.44, ал.1, директорът ръководи и управлява цялостната дейност на постоянното научно звено, съгласно ЗБАН, устава и правилника за дейността на постоянното научно звено. Правомощията на директора са разписани в чл.44, ал.2 от Устава на БАН, включително: представлява постоянното научно звено пред всички органи и организации, юридически и физически лица в страната и в чужбина; разпорежда се с бюджета на постоянното научно звено и неговите фондове; организира и ръководи изпълнението на административните задачи на постоянното научно звено; взема решения за разпореждане в интерес на постоянното научно звено с имущество, собственост на звеното, които се утвърждават от научния съвет; взема решения за участие на постоянното научно звено в търговски дружества и др., които се утвърждават от научния съвет; изпълнява и функции, които му се възлагат с нормативни актове, от ръководството на БАН или произтичат от договори, по които постоянното научно звено е страна.

ИО - Варна е постоянното научно звено, юридическо лице, публична организация и възложител на обществени поръчки по смисъла на чл.7, т.3 от Закона за обществените поръчки /ЗОП/ (отменен с ДВ бр.13 от 16.02.2016 г., в сила от 15.04.2016 г.). На основание чл.8, ал.1 от ЗОП (отм.), възложителите са длъжни да проведат процедура за възлагане на обществена поръчка, когато са налице основанията, предвидени в закона. Съгласно чл.8, ал.2 от ЗОП (отм.), възложителите или упълномощени от тях длъжностни лица организират и провеждат процедурите за възлагане на обществени поръчки и сключват договорите за тях, като с ал.3 е определено, че когато възложителят е юридическо лице, правомощията по ал.2 се осъществяват от лицето, което го представлява. Съгласно чл.44, ал.2 от Устава на БАН, представляващ ИО-Варна е директорът.

Директор на Институт по океанология, гр. Варна е лице по чл.8, ал.3 във връзка с ал.2 от ЗОП (отм.) , като функции на директор през периода от 30.11.2007 г. до 14.12.2015 г. е осъществявал  А.В.П., който е следвало да организира и провежда процедурите за възлагане на обществени поръчки и сключва договорите за тях.

След отмяната на относимия за проверката ЗОП (с ДВ бр.13 от 16.02.2016 г.) е в сила ЗОП (считано от 15.04.2016 г.), с който юридическото лице е загубило качеството на възложител. С чл.5, ал.1, т.14 от ЗОП (ДВ бр.13 от 16.02.2016 г.) е регламентирано, че представляващите публичноправните организации са публични възложители. Съгласно цитираната разпоредба и на основание чл.44, ал.2 от Устава на БАН, директорът на ИО - Варна е публичен възложител, считано от 15.04.2016 година.

Предвид датата на решението - 14.08.2014 г., за проведената обществена поръчка е приложим ЗОП с изм. - ДВ, бр. 40 от 13.05.2014 г., когато разпоредбите са в сила от 01.07.2014 г. Ако относимите към обществената поръчка разпоредби са в сила от 01.10.2014 г., тогава е приложим ЗОП с изм. - ДВ, бр.15 от 15.02.2013 г., (ЗОП отменен с ДВ бр.13 от 16.02.2016 г.), тъй като съгласно § 7 от Преходните и заключителни разпоредби на ЗОП, „процедурите за възлагане на обществени поръчки, за които е взето решение за откриване преди влизането в сила на този закон, се приключват по досегашния ред".

Съгласно чл.50 от ЗОП (изменен изцяло с ДВ бр.40 от 2014 г., в сила от 01.07.2014 г.), възложителите поставят изисквания към финансовото и икономическото състояние на кандидатите и участниците, само ако за изпълнението на поръчката е необходим финансов ресурс за осигуряването на материали, консумативи, средства за работна заплата и свързаните с нея данъци и осигуровки, и други. В тези случаи възложителят поставя изискване за размера на финансовия ресурс, с който разполага кандидатът или участникът, който не може да надвишава 50 на сто от прогнозната стойност на обществената поръчка. В новия ЗОП императивните рамките на оперативната самостоятелност на възложителя при определяне изискванията към кандидатите  се сочат в е разпоредбите  на чл. 61 ал.1 и ал.2 от ЗОП. Видно от нормата на чл. 61 ал.1 т.1  от ЗОП по отношение на икономическото и финансовото състояние на кандидатите или участниците възложителите могат да поставят изискване да  са реализирали минимален общ оборот, включително минимален оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката, изчислен на база годишните обороти. Същевременно разпоредбата на чл. 61 ал.2 от ЗОП сочи, че изискваният от възложителите минимален общ оборот по ал. 1, т. 1 на чл. 61 от ЗОП трябва да е съобразен със стойността, обема и срока за изпълнение на обществената поръчка и не може да надхвърля двукратния размер на нейната прогнозна стойност, освен ако това не е обосновано с естеството на строителството, услугите или доставките, като в  случай че възложителят изисква оборот, който надхвърля максимално допустимия, той мотивира това в обявлението.

Анализът на посочената норма, сочи че диспозицията на същата не установява приложимостта й към настоящата хипотеза като по-благоприятен закон, доколкото с поставените императивни рамки във връзка с изискванията досежно икономическото и финансово състояние на кандидатите ограничава възможността да се поставя изискване за годишен оборот, надхвърлящ два пъти стойността на поръчката, съотв. отклонението от това предписание е възможно при наличие на обоснован икономически интерес на възложителя, който се свързан с обективни характеристики на самата поръчка, като мотивите относно отклонението от законовите рамки следва да се съдържат в обявлението. В настоящия случай, е очевидно, че се касае и за отклонение от нормата на чл. 61 ал.1 и ал.2 от ЗОП при провеждане на обществената поръчка, доколкото стойността на същата е в размер на 97 790 лева, а изискването за брутен оборот от доставки, сходни с предмета на поръчката  от предходните три години надхвърля двукратния размер на поръчката, като в обявлението не са посочени мотивите за конкретното отклонение от предписанието на закона. По посочения начин е нарушена разпоредбата на чл. 2 ал.2 от новия ЗОП, която предвижда, че при възлагането на обществени поръчки възложителите нямат право да ограничават конкуренцията чрез включване на условия или изисквания, които дават необосновано предимство или необосновано ограничават участието на стопански субекти в обществените поръчки и които не са съобразени с предмета, стойността, сложността, количеството или обема на обществената поръчка.

Същевременно съдът намира, че изискването за съответен оборот, визиран в нормата на чл. 61 от новия ЗОП попада в обхвата на понятието „финансов ресурс“, визирано в нормата на чл. 50 от ЗОП /отм./, като последното има по-широк смисъл.

В тази връзка, разпоредбите на чл. 50 от ЗОП /отм./, във вр. с чл. 25 ал. 5 от ЗОП /отм./, се явяват приложими, доколкото не е последвал по-благоприятен закон до влизане в сила на наказателното постановление, който да обуславя отпадане на административно-наказателната отговорност за съответното деяние.

Съдът намира за неоснователни наведените от въззивника доводи, че нарушение на посочените норми не е осъществено, доколкото не е отстранен кандидат въз основа на посочените изисквания в обявлението за обществената поръчка. Това е така, доколкото с факта на обявяване на обществена поръчка с посочени изисквания, които не съответстват на законовите такива,  необосновано е ограничено участието на определени кандидати, които не биха заявили желание за участие в процедурата поради несъотвествие с посочените в обявлението  изисквания.

Правилно е установено, че по отношение на правното основание , въз основа на което следва да се ангажира административно-наказателната отговорност са налице предпоставките на чл. 3 ал.2 от ЗАНН, доколкото до влизане в сила на наказателното постановление е последвал по-благоприятен закон материален закон, който предвижда налагането на по-лека санкция за същото нарушение. Съгласно действащата към момента на извършване на нарушението по чл.25, ал.5 от ЗОП нормативна уредба, за същото следва да бъде наложена санкция: глоба, в размер от 1 000 лв. до 3 500 лв., доколкото обществената поръчка, попада в праговете по чл.14, ал. 3 от този закон. Същевременно с нормата на чл.247, ал.1 от новия ЗОП /обн. ДВ, бр.13 от 16.02.2016 г., в сила от 15.04.2016 г./, процесното нарушение също е обявено за противоправно и наказуемо, а именно - с глоба, в размер на 2 % от стойността на сключения договор за обществена поръчка с включен ДДС, но не повече от 10 000 лв. Доколкото стойността на конкретния договор за възлагане възлиза на 97790 лв. с ДДС, правилно наложеното наказание глоба е определено в размер на 1000 лв.

Съдът намери, че не са налице и предпоставките на чл. 28 от ЗАНН доколкото с извършеното нарушение в съответната степен за застрашени обществените отношения, които са призвани да гарантират нарушените разпоредби на ЗОП.

С оглед на изложените съображения, съдът намери, че издаденото НП е законосъобразно и обосновано и като такова следва да бъде потвърдено.

Воден от горното и на основание чл.63 ал.1 от ЗАНН, съдът

 

Р  Е Ш  И:

 

 

           ПОТВЪРЖДАВА   Наказателно Постановление   11-01-383 / 06.02.2018г. на Директора на Агенцията за държавна финансова инспекция- Варна,   с което  на  А.В.П. е наложено административно наказание "Глоба" в размер на 1000 лева  на основание чл. 133 ал.2  от ЗОбП.

            Решението подлежи на касационно обжалване с касационна жалба в 14-дневен срок от получаване на съобщението, че мотивите към решението са изготвени пред Административен съд-Варна по реда на АПК.

            След влизане в сила на съдебното решение, административно-наказателната преписка да се върне на наказващия орган по компетентност.    

 

 

 

                                                                              РАЙОНЕН СЪДИЯ: