Решение по дело №293/2021 на Административен съд - Разград

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 21 март 2022 г.
Съдия: Марин Димитров Маринов
Дело: 20217190700293
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 10 декември 2021 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

Номер:                                                         21.03.2022 г.                                 Град Разград

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Разградският административен съд, в закрито заседание на двадесет и първи март две хиляди двадесет и втора година,  в  състав:

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ: МАРИН МАРИНОВ

 

като разгледа докладваното от съдията Марин Маринов  административно дело № 293 по описа за 2021, за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е по чл. 175 от Административно-процесуалния кодекс за поправка на очевидна фактическа грешка.

Образувано е  по молба на Ръководителя на Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж”  2014-2021 и заместник министър на регионалното развитие и благоустройство, за поправка на очевидна фактическа грешка, допусната в  постановеното по делото Решение № 24 от 02.03.2022 год.

В молбата се твърди, че в обстоятелствената част и в диспозитива на решението е допусната явна фактическа грешка. Иска на стр. 3 от мотивите изразът „Заместник министър на труда и социалната политика” да се замени с израза „заместник министър на регионалното развитие и благоустройството” и изразът „на министъра на труда и социалната политика е възложено да изпълнява функциите на ръководител на Управляващ орган и Договарящ орган по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 год./стр.5/, съгласно чл. 9, ал. 5 от ЗУСЕСИФ и т. 1, б. „в” от решение на МС № 792 от 17.12.2013 год. за определяне  на органи, отговорни за управлението, контрола, координацията и одита на европейски структурни фондове и други инструменти и инициатива” да се замени  с израза „ на министъра на регионалното развитие и благоустройство е възложено, съгласно чл. 9, ал. 5 от ЗУСЕСИФ да ръководи и организира дейността на управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г., включително и документите пряко свързани с процедури и нередности”.

Разградският административен съд, като прецени допустимостта на молбата и изложените в нея доводи, съгласно разпоредбата на чл. 175 от АПК, приема за установено следното:

Молбата е подадена от надлежна страна, в предвидения в закона срок и е процесуално допустима. По същество е частично  основателна.

Делото е образувано по жалба на Община Разград, срещу  т. 5 от Решение № РД-02-36-1213 от 17.11.2021 год. на заместник министъра на регионалното развитие и благоустройството и Ръководител на Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020.

От  съдържанието на оспорения акт и другите доказателства по делото  съдът е приел, че оспореният акт е издаден от заместник – министъра на регионалното развитие и благоустройството, но в последния абзац на стр. 3 от мотивите, като издател на оспорения административен акт, е изписан „ заместник министъра на труда и социалната политика”. Наред с това съдът е посочил, че  заповед №  РД 02-14-909 от 21.10.2021 год., с която  на издалия  оспорения акт административен орган  е възложено да изпълнява функциите на Ръководител на Управляващ орган по ОП „Региони в растеж” 2014-2020 год., е на министъра на труда и социалната политика,  Оперативната програма е „ Развитие  на човешките ресурси „ 2014 -2020 год. и е цитирана т. 1, б. „в” от Решение на МС № 792 от 17.12.2013 год. От  материалите по делото, е видно, че цитираната заповед е издадена от Министъра на регионалното развитие и благоустройството,  програмата по която е издаден оспорения акт е Оперативна програма „Региони в растеж”   2014-2020 год., а  относимата разпоредба от Решение на МС № 792 от 17.12.2013 год. е т. 1, б. „а”.

С оглед на горното безспорно  е налице  очевидна фактическа грешка – грешка в писменото изписване на длъжността на ръководителя на УО на ОП „Региони в растеж”,  на наименованието на  оперативната програма и на съответния министър, упълномощил административния орган, както и на цитираната норма на МС № 792.

Следва  да бъде допусната поправка на решението поради допусната фактическа грешка като в последния абзац текстът „ заместник – министъра на труда и социалната политика” се  чете „ заместник министъра на регионалното развитие и благоустройството, а изразът „на министъра на труда и социалната политика е възложено да изпълнява функциите на ръководител на Управляващия орган  и Договарящ орган по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”  2014-2020  год. /стр. 5/, съгласно чл. 9, ал. 5 от ЗУСЕСИФ и т. 1, б. „в” от Решение на МС № 792 от 17.12.2013 год. за определяне на органи, отговорни за управлението, контрола, координацията и одита на европейските структурни и инвестиционни фондове и други инструменти и инициативи на европейския съюз през периода 2014-2020 г.” се чете „на министъра на регионалното развитие и благоустройството  е възложено да изпълнява функциите на ръководител на Управляващия орган  по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020,  съгласно чл. 9, ал. 5 от ЗУСЕСИФ и т. 1, б. „а” от Решение на МС № 792 от 17.12.2013 год. за определяне на органи, отговорни за управлението, контрола, координацията и одита на европейските структурни и инвестиционни фондове и други инструменти и инициативи на европейския съюз през периода 2014-2020 г.”

Ето защо молбата е основателна досежно допуснатите от съда фактически грешки в мотивите на решението в   последния абзац  на стр. 3 и следва да бъде уважена.

Що се касае до твърдението за допуснати от съда фактически грешки в диспозитива на решението, съдът намира същите за неоснователни.  Съдът не констатира наличието на такива. Диспозитивът на решението по делото съответства на действително  формираната воля на съда, поради което молбата в тази и част е неоснователна и следва да се отхвърли.

Мотивиран така и на основание чл. 175, ал. 1 от АПК,

 

Р    Е    Ш    И    :

 

ДОПУСКА поправка на очевидна фактическа грешка в Решение № 24 от 02.03.2022 год. по административно дело № 293/2021 год. на Административен съд Разград като в последния абзац на   лист 3 изразът „заместник – министъра на труда и социалната политика” ДА СЕ ЧЕТЕ „заместник министър на регионалното развитие и благоустройство”, а изразът „на министъра на труда и социалната политика е възложено да изпълнява функциите на ръководител на Управляващия орган  и Договарящ орган по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”  2014-2020  год. /стр. 5/, съгласно чл. 9, ал. 5 от ЗУСЕСИФ и т. 1, б. „в” от Решение на МС № 792 от 17.12.2013 год. за определяне на органи, отговорни за управлението, контрола, координацията и одита на европейските структурни и инвестиционни фондове и други инструменти и инициативи на европейския съюз през периода 2014-2020 г.” ДА СЕ ЧЕТЕ „на министъра на регионалното развитие и благоустройството  е възложено да изпълнява функциите на ръководител на Управляващия орган  по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020,  съгласно чл. 9, ал. 5 от ЗУСЕСИФ и т. 1, б. „а” от Решение на МС № 792 от 17.12.2013 год. за определяне на органи, отговорни за управлението, контрола, координацията и одита на европейските структурни и инвестиционни фондове и други инструменти и инициативи на европейския съюз през периода 2014-2020 г.”

ОТХВЪРЛЯ молбата в останалата ѝ част.

Решението за поправка подлежи на обжалване с касационна жалба в 14 дневен срок от  съобщаването му на страните пред Върховния административен съд.

 

Съдия: /п/