Решение по дело №53/2018 на Районен съд - Дулово

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 19 юни 2018 г. (в сила от 31 октомври 2018 г.)
Съдия: Веселин Димитров Димитров
Дело: 20183410200053
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 30 април 2018 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

31

Гр.Дулово,19.06.2018 година

 

В    И М Е Т О    Н А    Н А Р О Д А

 

            Дуловският районен съд, наказателна колегия в публично заседание на двадесет и девети май две хиляди и осемнадесета година в състав:

 

ПРЕДЕСЕДАТЕЛ: ВЕСЕЛИН ДИМИТРОВ

 

При секретаря В.И., като разгледа докладваното от районния съдия нахд №53 по описа за 2018 година  и за да се произнесе взе предвид следното:

            Производството е по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН.

            Жалбоподателят „****“ЕООД с ЕИК**** от гр.Д.обжалва наказателно постановление  №39-0000019/23.02.2018г изд.от директора на ОО-„Автомобилна администрация” гр.Силистра , като незаконосъобразно поради нарушаване процесуалните правила и материално правните норми, при установяване на нарушението. Твърди на първо място, че не е уведомен представляващия дружеството за извършваната проверка, не са връчени на управителя на дружеството съставените актове и наказателни постановления. Твърди, че проверката е извършена формално, актовите и наказателното постановление не са мотивирани, нормите които са посочени за нарушени са препращащи и с това се ограничава и правото му на защита. Твърди, че за проверявания период са му съставени девет акта за девет нарушения, а не едно за продължавано деяние и така за едно нарушение е наказан девет пъти, което е също незаконосъобразно.

            Административно наказващия орган не изпрати свой представител ,но депозира становище с което предлага наказателното постановление да бъде потвърдено.Моли да бъдат разпитани като свидетели актосъставителя и свидетеля по акта. Твърди ,че на жалбоподателя е извършена планова проверка ,за което е уведомено дружеството, да представи необходимите документи и те са представени, чрез упълномощено от управителя лице, като представя и заверено копие на нотариално пълномощно №830/16.07.2017 година. Извършената проверка е извършена документално в сградата на отдела в гр.Силистра и въз основа на представените тахогравски листи са установени и нарушенията допуснати от проверяваното дружество. По същество нарушението се състои в това, че превозвачът не е подсигурил на водача на МПС времето му за почивка полагащо му се по Регламент 561/06 .

            Съдът за да постанови своето решение прецени доводите на страните, събраните по делото писмени и гласни доказателства и прие за установено следното:

На 01.02.2018 година в областния отдел на „Автомобилна администрация“ –Силистра е извършена комплексна проверка на „****“ ЕООД притежаваща лиценз за превоз на товари №13774 , за периода от 05.01.2017 година до 30.11.2017 година и установяват, че дружеството в качеството си на превозвач, не е организирал работата на водача Т.Р.по такъв начин , че през периода 26.06.2017 година до 02.07.2017 година че да ползва седмичната си почивка, явила се намалена седмична почивка в съответствие с регламент 561/06 на ЕО, като срока за почивка от 24 часа е намален с 19 часа и 45 минути. Установил го е с представените за този период тахогравски листи. За установеното е съставен акт №243605 от същата дата. Описано е в акта, и той е връчен на дружеството ,чрез В.С.-упълномощено лице на 02.02.2018 година без възражения. Посочено е че с това е нарушил чл.10,пар.2 изр.1 от регл.№561/2006 на ЕО във връзка с чл.78,ал.1 т.1 от ЗАПр. Отбелязано е ,че като доказателство са иззети и тахографски листи за посочения период.Акта е представен на нарушителя и той не е дал обяснения.  Акта е подписан същия ден от представляващия нарушителя. Въз основа на него административно наказващия орган издава атакуваното наказателно постановление №39-0000019 от 23.02.2018 година с което на нарушителя за нарушаване на чл.10,пар.2,изр.1 на регл.561/2006 на ЕО и на основание чл.104,ал.1 от Закона за автомобилните превози му е наложено административно наказание имуществена санкция в размер на 1000 лева. Наказателното постановление е връчено на нарушителя на 11.04.2018 година и е обжалвано на 04.05.2018 година.

            От процесуално- правна страна жалбата е подадена в срок, тъй като административно наказващия орган не се позовава на просрочие и не  представя доказателства в тази насока, поради което тя е допустима. При съставянето на акта формално няма допуснати съществени нарушения. Административно наказателното производство стартира със съставянето на акта за установяване на нарушението. Акта е бланков и всички необходими данни в него са попълнени. Не посочването местоизвършването на нарушението, при положение ,че е известно седалището на дружеството упражняващо като дейност автомобилни превози на товари, не води до порок пречещ на административно наказващия орган да прецени по безспорен начин дали е извършено нарушението, самоличността на извършителя и неговата вина съгласно чл.53,ал.2 от ЗАНН. Екземпляр от него е връчен на  нарушителя.Въз основа на съставения акт, административно наказващия орган в кръга на своите пълномощия, видно от представената заповед №РД-07-649/15.05.2015 година  на Министъра на транспорта.

            Разгледано по същество, жалбата е неоснователна , по следните съображения:

            От представените доказателства,безспорно се установиха две неща: Страните не спорят, че превозвача упражнява транспортна дейност с автомобил с ДКН №ВТ 17-75 КН снабден с тахограф  и че през периода 26.06.2017 до 02.07.2017 година той е бил управляван от Т.Г.. Не спорят също така, че през този период от време водача на този автомобил не е ползвал почивка повече от 24 часа като седмична такава. Това обстоятелство се потвърждава от представените тахогравски листи попълнени от водача на автомобила и приложени като доказателство. Спорът в настоящия казус е дали административно наказващия орган и установилите фактите и обстоятелствата са нарушили процесуалните и материално правни норми при извършената проверка. От представената към делото справка от търговския регистър е видно, че „****“ е еднолично дружество с ограничена отговорност със седалище и адрес на управление в гр.Д.ул.****и се управлява от собственика Т.В.С.. От представеното към делото пълномощно е видно, че тя е упълномощила да бъде представлявана в качеството и на управител на дружеството пред всички държавни органи във връзка с дейността на дружеството лицето В.И.С.. Той е присъствал по време на проверката ,подписал е акта и се е запознал със заключенията на проверяващите. По тези съображения съда не споделя възражението на жалбоподателя, че е бил лишен от представителство по време на извършване на проверката.По отношение на обстоятелството, че при извършената проверка са установени девет подобни нарушения и са съставени девет акта , а не едно нарушение извършено в условията на продължавано такова, то административно наказващия орган е действал в съответствие с разпоредбата на чл. 11  от ЗАНН, който изключва приложението на чл.26 от НК касаещо продължаваното престъпление.

 Според текста на чл.10,пар.2 от регламент №561/2006: транспортното предприятие организира работата на водачите по такъв начин, че да могат да спазват разпоредбите на регламент 3821/1985 и на глава втора от настоящия регламент. Регламент 3821/85 касае отчитането работата на водачите на автомобили с тахографи, а разпоредбите на глава втора от регламент 561/06  определя полагащите се почивки на водачите. Жалбоподателят като превозвач е длъжен да знае тези разпоредби и посочването на конкретната норма обвързана с чл.10 не го лишава от правото на защита, тъй като е посочено изрично ,че се касае за неспазване ползването на междуседмична почивка. Това попада в прерогативите на предприятието, което е длъжно да организира дейността на водачите, така че да могат да ползват дължимите им се почивки. Член четвърти от този регламент дава яснота какво е нормална седмична почивка- период от време не по-къс от 45 часа през който водача може свободно да разполага с времето си, а намалена седмична почивка е период от време не по-къс от 24 часа. От представените тахогравски листи обхващащи седем последователни работни дни от 26.06.2017 до 02.07.2017 година е видно, че водача на автомобил ВТ 17-75 КН, а именно Т.Г. не е ползвал такава почивка. Така по безспорен начин е установено ,че жалбоподателя в качеството си на превозвач , длъжен да организира работата на водачите на автомобили не организирал работата им по такъв начин ,че те да ползват дължимата им се седмична почивка, което е нарушение на чл.10,пар.2 от Регламент 561/06г. Според текста на чл.78,ал.1 т.1 от ЗАвПр става ясно, че и при превоз на товари за собствена сметка, превозвача е длъжен да спазва европейското социално законодателство визирано в този регламент. За това нарушение законодателят е предвидил в чл.104,ал.1 от ЗАвПревози имуществена санкция за превозвача в размер на 1000 лева.

 

            Въз основа на гореизложеното, жалбата се явява неоснователна поради , което и на основание чл.63,ал.1 от ЗАНН, Дуловският районен съд

 

Р   Е   Ш   И   :

 

            Потвърждава наказателно постановление №39-0000019 от 23.02.2018 година на Директора на ОО”Автомобилна администрация” Силистра с което на „****“ ЕООД с место седалище и адрес на управление в гр.Д.с ЕИК****, представлявано от Т.С.за нарушение на чл.10,пар.2 от регл.№561/2006 на ЕО във връзка с чл.78,ал.1т.1 от ЗАвПр и на основание чл.104,ал.1 от ЗАПр. му е наложено административно наказание имуществена санкция  в размер на 1000/хиляда/ лева, като правилно и законосъобразно.

            Решението може да се обжалва с касационна жалба в 14 дневен срок от съобщаването му на страните пред САС.

 

  Районен съдия :