РАЗПОРЕЖДАНЕ
№
…………
гр. Пловдив, …………. 2023 год.
В ИМЕТО НА НАРОДА
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ПЛОВДИВ, I отделение, XXVII – състав в закрито заседание на тридесети март през две
хиляди двадесет и трета година като разгледа докладваното от съдията Петър
Касабов адм. дело
№ 841 по описа на съда за 2023 год., за да се произнесе взе предвид
следното:
Оспорването от Сдружение с нестопанска цел „Национален
форум на хората с увреждания“ срещу чл. 4 от Наредбата за условията и реда за
издаване на карта за паркиране на местата, определени за превозни средства,
обслужващи хора с трайни увреждания в община Раковски, приета с решение № 89, взето
с протокол № 7 от 22.04.2020г. на Общински съвет - Пловдив не е подадена по
реда на чл. 152 от АПК и към нея не са представени доказателства за платена
държавна такса за производството и такса за публикация на обявление в Държавен
вестник по реда на чл. 188 във вр. чл. 181, ал. 1 и 2
от АПК.
Постъпила е молба вх. № 7297/30.03.2023г. от адв. Й. – процесуален представител на Сдружение с
нестопанска цел „Национален форум на хората с увреждания“, с която се поддържа,
че на основание чл. 75, ал. 2 Закона за защита от дискриминация в случая
оспорващият е освободен от заплащане на държавно такси.
Ето защо, Съдът
РАЗПОРЕДИ:
ОСТАВЯ БЕЗ ДВИЖЕНИЕ подаденото оспорване.
УКАЗВА на оспорващия, че правната квалификация на спора е
дейност, изцяло от компетентността на съда и в конкретния случай се касае за
спор между жалбоподателя и Общински съвет – Раковски, чиито предмет е проверка
за законосъобразност на разпоредба от подзаконов нормативен, приета от орган на
местно самоуправление. Тази специфика поставя спора в приложното поле на чл.
185 и сл. от АПК – оспорване на подзаконови нормативни актове. Твърдението в
жалбата, че атакуваната разпоредба от нормативния административен акт е в противоречие
със Закона за движение по пътищата и чл. 6 от Конституцията дефинира и предмета
на съдебния контрол. Предвидената в Закона за защита от дискриминация
възможност за защита по съдебен ред не променя предмета на производството и не
определя процесуалния ред, по който следва да се разглежда настоящия спор (в
този смисъл Определение № 12917 от 24.10.2018 г. на ВАС по адм.
д. № 12697/2018 г., IV о.; Определение № 2684 от 6.03.2017 г. на ВАС по адм. д. № 681/2017 г.). За това съдът счита, че оспорващият
дължи заплащането на държавна такса и такса за публикуване на обявление в ДВ, за
което му е указано.
УКАЗВА на оспорващия, че в 7-дневен срок от получаване на
съобщението следва да внесе държавна такса в размер на 10 /десет/ лева, по
сметка на Административен съд – Пловдив и в същия срок да представи платежния
документ за внесената държавна такса в деловодството на Административен съд –
Пловдив; да внесе такса за съобщаване на оспорването по реда на на чл. 188 във вр. чл. 181, ал. 1
и 2 от АПК в размер на 40 /четиридесет/ лева по сметка на Държавен вестник и в
същия срок да представят платежния документ за внесената такса в деловодството
на Административен съд – Пловдив;
УКАЗВА на оспорващия, че при неотстраняване на нередовностите в посочения срок жалбата ще бъде оставена
без разглеждане, а производството по делото ще бъде прекратено.
Разпореждането не подлежи на самостоятелно обжалване.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: