Разпореждане по дело №841/2023 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 2181
Дата: 30 март 2023 г.
Съдия: Петър Георгиев Касабов
Дело: 20237180700841
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 28 март 2023 г.

Съдържание на акта

 

 

   РАЗПОРЕЖДАНЕ

 

  …………

 

гр. Пловдив,  …………. 2023 год.

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ПЛОВДИВ, I отделение, XXVII – състав в закрито заседание на тридесети март през две хиляди двадесет и трета година като разгледа докладваното от съдията Петър Касабов адм. дело № 841 по описа на съда за 2023 год., за да се произнесе взе предвид следното:

Оспорването от Сдружение с нестопанска цел „Национален форум на хората с увреждания“ срещу чл. 4 от Наредбата за условията и реда за издаване на карта за паркиране на местата, определени за превозни средства, обслужващи хора с трайни увреждания в община Раковски, приета с решение № 89, взето с протокол № 7 от 22.04.2020г. на Общински съвет - Пловдив не е подадена по реда на чл. 152 от АПК и към нея не са представени доказателства за платена държавна такса за производството и такса за публикация на обявление в Държавен вестник по реда на чл. 188 във вр. чл. 181, ал. 1 и 2 от АПК.

Постъпила е молба вх. № 7297/30.03.2023г. от адв. Й. – процесуален представител на Сдружение с нестопанска цел „Национален форум на хората с увреждания“, с която се поддържа, че на основание чл. 75, ал. 2 Закона за защита от дискриминация в случая оспорващият е освободен от заплащане на държавно такси.

Ето защо, Съдът

 

РАЗПОРЕДИ:

 

 

ОСТАВЯ БЕЗ ДВИЖЕНИЕ подаденото оспорване.

УКАЗВА на оспорващия, че правната квалификация на спора е дейност, изцяло от компетентността на съда и в конкретния случай се касае за спор между жалбоподателя и Общински съвет – Раковски, чиито предмет е проверка за законосъобразност на разпоредба от подзаконов нормативен, приета от орган на местно самоуправление. Тази специфика поставя спора в приложното поле на чл. 185 и сл. от АПК – оспорване на подзаконови нормативни актове. Твърдението в жалбата, че атакуваната разпоредба от нормативния административен акт е в противоречие със Закона за движение по пътищата и чл. 6 от Конституцията дефинира и предмета на съдебния контрол. Предвидената в Закона за защита от дискриминация възможност за защита по съдебен ред не променя предмета на производството и не определя процесуалния ред, по който следва да се разглежда настоящия спор (в този смисъл Определение № 12917 от 24.10.2018 г. на ВАС по адм. д. № 12697/2018 г., IV о.; Определение № 2684 от 6.03.2017 г. на ВАС по адм. д. № 681/2017 г.). За това съдът счита, че оспорващият дължи заплащането на държавна такса и такса за публикуване на обявление в ДВ, за което му е указано.

УКАЗВА на оспорващия, че в 7-дневен срок от получаване на съобщението следва да внесе държавна такса в размер на 10 /десет/ лева, по сметка на Административен съд – Пловдив и в същия срок да представи платежния документ за внесената държавна такса в деловодството на Административен съд – Пловдив; да внесе такса за съобщаване на оспорването по реда на на чл. 188 във вр. чл. 181, ал. 1 и 2 от АПК в размер на 40 /четиридесет/ лева по сметка на Държавен вестник и в същия срок да представят платежния документ за внесената такса в деловодството на Административен съд – Пловдив;

УКАЗВА на оспорващия, че при неотстраняване на нередовностите в посочения срок жалбата ще бъде оставена без разглеждане, а производството по делото ще бъде прекратено.

 

Разпореждането не подлежи на самостоятелно обжалване.

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: