Решение по дело №584/2016 на Районен съд - Плевен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 25 април 2016 г. (в сила от 25 юли 2016 г.)
Съдия: Дария Иванова Митева Маринова
Дело: 20164430200584
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 12 март 2016 г.

Съдържание на акта Свали акта

  Р Е Ш Е Н И Е

№ .........

                                ………….. гр. Плевен

 

                        В ИМЕТО НА НАРОДА

 

       Плевенски районен съд, ­­ІІІ наказателен състав в публичното заседание на деветнадесети април 2016 г.

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ:

ДАРИЯ МИТЕВА

при секретаря Б.М.  като разгледа докладваното от съдията МИТЕВА АХ дело № 584  по описа за 2016 година на основание данните по делото и закона, за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството е по чл. 59 и следващите от ЗАНН.

 

В   Плевенски   Районен   Съд е   постъпила   жалба от БТК ЕАД – София срещу Наказателно постановление № 2015-038293/26.06.2015 г. на Комисия за защита на потребителите, с което на Българска телекомуникационна компания“ ЕАД на основание чл. 233, ал. 2 от Закона за защита на потребителите е наложена имуществена санкция в размер на 500 лева за нарушение на чл. 127, ал. 3 от Закона за защита на потребителите.

        За ответната страна  Комисия за защита на потребителите - Русе  - редовно призовани не се представляват, в писмено становище молят НП да бъде потвърдено като правилно и законосъобразно. 

Явява се  свидетелят  на констатираното нарушение –  Е.И.Т..

В хода на съдебното следствие жалбоподателят не се явява лично, но в жалбата моли да бъде отменено процесното НП.

Жалбата е подадена в срока по чл. 59, ал. 2 от ЗАНН,  поради което съдът счита, че същата е  допустима и  следва да бъде разгледана.

Съдът като взе предвид  събраните по делото доказателства  намира за установено следното:

На 09.03.2015 г. е извършена проверка от служители на КЗП в магазин „Виваком 5231” в гр. Плевен, на *** , стопанисван от търговеца.

Проверката е извършена по повод постъпила в КЗП в гр. Плевен жалба от потребителя ***, относно рекламация на таблет. При проверката е съставен констативен протокол 2015 № К-0183135/09.03.2015 г. и е установено, че рекламацията е вписана в  електронен регистър на предявените рекламации, съдържаща датата на рекламацията, вида на стоката и подпис на лицето, приело рекламацията. Сервизната поръчка не съдържа номера , под който рекламацията е вписана в регистъра. На 07.02.2015 г. в магазин „Виваком 5231 в гр. Плевен, на ***, на потребителя не е издаден документ, съдържащ номера, под който рекламацията му за таблет е вписана в регистъра на предявените рекламации, с което е нарушен чл. 127, ал. 3 от Закона за защита на потребителите.

Горната фактическа обстановка се доказва от разпита на актосъставителя Т., чиито показания съдът кредитира като логични, достоверни и съвпадащи с отразеното в АУАН и издаденото въз основа на него НП.

Съдът счита, че не са извършени нарушения на материалния закон и на процесуалните правила.

Нарушението и обстоятелствата, при които е извършено, са описани ясно и подробно и в АУАН, и в НП. Описано е, че в проверения обект се поддържа регистър на предявените рекламации. Към съставения констативен протокол е приложена извадка-разпечатка от този регистър с вписана предявената от потребителя рекламация. В АУАН и в НП е посочен номера на предявената от потребителя рекламация в този регистър, както и липсата му в документа, който е издаден на потребителя при предявяване на рекламацията. Посочени са датата и мястото на извършване на нарушението. Нарушението е извършено в деня на предявяване на рекламацията - 07.01.2015 г. Мястото на извършване на нарушението също е описано. Това е мястото, на което е следвало да се впише номера на рекламацията по регистър, а именно проверения обект - магазин „Виваком 5231” в гр. Плевен, на ***.

Отразяването в сервизната поръчка на номера, под който рекламацията е вписана в регистъра, и подпис на лицето, приело рекламацията, е гаранция за потребителя, че предявената от него рекламация е приета и ще бъде разгледана в срок. Така се улеснява и търговецът да спазва едномесечния срок, в който да удовлетвори всяка предявена рекламация, а и да направи съответствие между рекламация, стока и потребител, за да подобри търговската си дейност.

Наложената с НП санкция е в размер на минимума, предвиден в закона, и е взето предвид единственото смекчаващо обстоятелство, че нарушението е извършено за първи път. Този размер на санкцията е законосъобразно и справедливо определен.

Съдът счита, че при съставяне на АУАН и издаване на НП са спазени всички разпоредби на ЗАНН и ЗЗП. Спазени са сроковете за съставяне на АУАН и издаване на НП. АУАН е съставен от служител, който е упълномощен с надлежна заповед за това. НП е издадено от компетентен административнонаказващ орган. АУАН и НП съдържат всички задължителни реквизити съгласно ЗАНН и са надлежно връчени на търговеца.

Предвид изложеното, съдът намира, че жалбата е неоснователна и като такава, следва да се остави без уважение, а атакуваното наказателно постановление да се потвърди, като правилно и законосъобразно.

          Водим от горното, съдът

                           Р  Е  Ш  И:

ПОТВЪРЖДАВА  на основание чл. 63, ал. 1 от ЗАНН Наказателно постановление № 2015-038293/26.06.2015 г. на Комисия за защита на потребителите, с което на Българска телекомуникационна компания“ ЕАД на основание чл. 233, ал. 2 от Закона за защита на потребителите е наложена имуществена санкция в размер на 500 лева за нарушение на чл. 127, ал. 3 от Закона за защита на потребителите, като  ПРАВИЛНО и ЗАКОНОСЪОБРАЗНО.

  РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване в 14 дневен срок от получаване на съобщението пред Регионален административен съд – гр. Плевен.

 

    ПРЕДСЕДАТЕЛ: