ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№117
гр. Враца, 24.03.2021
г.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ВРАЦА, V състав, в закрито заседание на 24.03.2021
г. /двадесет и четвърти март две хиляди двадесет и първа година/ в състав:
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: МИГЛЕНА
РАДЕНКОВА
като разгледа докладваното от съдия РАДЕНКОВА
адм. дело № 134 по описа на АдмС – Враца
за 2021 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:
С определение № 363/10.03.2021 г., постановено
по адм. дело № 167/2021 г. на АдмС-Плевен е прекратено производството по делото
на основание чл. 135, ал. 2, вр. с чл. 133,
ал. 1 от АПК и същото е изпратено по
подсъдност на АдмС-Враца.
Производството по
делото е образувано по жалба на Н.Е.С. вх. № 1128/04.03.2021 г. на АдмС -
Плевен, в която са цитирани множество сигнали/жалби до различни институции и
която съдържа извадки от множество съдебни актове и кореспонденция на лицето.
Настоящият
съдебен състав, след като се запозна с депозираната жалба и приложенията й, и
след направена справка в САС „Съдебно деловодство“ констатира че по жалби на
лицето, с идентично съдържание, в АдмС – Враца са образувани адм. дело №
43/2021 г., адм. дело № 44/2021 г. и адм. дело № 102/2021 г. (и трите изпратени
по подсъдност от АдмС – Плевен).
При тези данни налице са предпоставките на чл. 159, т. 7 от АПК, а именно наличие на
образувано дело пред същия съд, между същите страни, на същото основание,
поради което жалбата следва да бъде оставена без разглеждане и производството
по делото да бъде прекратено като по-късно образувано.
На следващо място, независимо, че производствата и по трите дела - адм. дело №
43/2021 г., адм. дело № 44/2021 г. и адм. дело № 102/2021 г., са прекратени, към настоящият момент за
страната тече срок за обжалването им и същите не са влезли в законна сила.
Съдебното
производство по реда на АПК започва по искане на заинтересовано лице – чл. 126
от АПК. В това се изразява принципът на диспозитивно начало за иницииране на
съдебното административно производство. Съдът не може да тълкува правната воля
на оспорващия и служебно да определя предметът на оспорването. Задължението за
индивидуализиране на оспорения административен или съдебен акт е задължение на
оспорващия, а не на съда, който дължи произнасяне само по конкретизиран предмет
на жалбата.
В конкретния случай за съда волята на жалбоподателя е неясна.
Изявлението на
жалбоподателя изпратено до десетки институции и входирано от АдмС-Плевен, не е
подписано не притежава белезите на жалба – не е известно до кого е адресирано;
в какво се състои незаконосъобразността на административния или съдебния акт и
какво е конкретното искане от съда.
Налице е пълна
неясното, какво производство иска да инициира жалбоподателя. Нередовната жалба не може да
обезпечи развитието на съдебен контрол за законосъобразност.
При условие, че правото на оспорване не е
упражнено в предвидената форма, е налице процесуална пречка за допустимостта на
съдебно-административното производство.
На следващо
място, в приложените съдебни актове е посочено подлежат ли последните на
обжалване, в какъв срок и пред кой съд, при което е недопустимо изявленията на
лицето да бъдат оставяни без движение за отстраняване на нередовности на жалба,
каквато към момента не съществува.
С оглед гореизложеното и на основание чл. 159, т. 7 от АПК, съдът
О П Р Е Д Е Л И:
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Н.С. вх. № 1128/04.03.2021 г. на АдмС – Плевен.
ПРЕКРАТЯВА производството по адм. дело № 134/2021 г. по описа на Административен съд
Враца.
Определението подлежи на обжалване с частна жалба пред
Върховния административен съд, в 7-дневен срок от уведомяването.
На основание чл. 138 от АПК препис от настоящото определение
да се изпрати на страната.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: