РЕШЕНИЕ
№ 574
Варна, 26.04.2023 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
Административният съд - Варна - VI състав, в съдебно заседание на десети април две хиляди и двадесет и трета година в състав:
Съдия: |
ИВЕТА ПЕКОВА |
При секретар ГАЛИНА ГЕОРГИЕВА като разгледа докладваното от
съдия ИВЕТА ПЕКОВА административно дело №
2383 / 2022
Производството е по
чл.145 и сл. от АПК вр. чл.76 ал.5 от Закона за здравното осигуряване.
Предмет на делото
е жалбата, подадена от „Амбулатория за групова практика за
първична медицинска помощ Алма Медика“ ООД, подадена чрез адв.Д. против Заповед
за налагане на санкции № РД-11-868/8/28.09.2022г. на директора на РЗОК-Варна, с
която е наложено по т.1 – финансова неустойка в размер на 150лв. на основание
чл.414, ал.1 от НРД № РД-НС-01-4 от 23.12.2019г. за МД между НЗОК и БЛС за
2020-2022г. и по т.2- финансова неустойка в размер на 150лв. на основание
чл.416, ал.1 от НРД № РД-НС-01-4 от 23.12.2019г. за МД между НЗОК и БЛС за
2020-2022г.
Жалбоподателят
твърди в жалбата си, че оспорената заповед е незаконосъобразна, издадена в
нарушение на материалния закон и е необоснована. Твърди, че в заповедта липсват
мотиви относно решението на административният орган да наложи финансова
неустойка в размер към максималния, което в случая препятства извършването на
съдебна проверка относно размера на наложената санкция и представлява
самостоятелно основание за отмяна на административният акт като немотивиран и незаконосъобразен.
Липсата на мотиви относно размера, съставлява нарушение, наред с което води до
невъзможност да бъде направена проверка от съда дали е изпълнено изискването за
съответствие на административния акт с целта на закона, което представлява едно
от изискванията за законосъобразност на акта. Твърди и че не е налице нарушение
на посочените правни норми. Съгласно чл.30, т.5 „Изпълнителите на медицинска
помощ се задължават да не изискват плащане или доплащане от осигуреното лице за
видове медицинска дейност, която е заплатена от НЗОК, извън предвидената сума,
с изключение на медицински изделия за определени КП/АПр/КПр, в които изрично е
посочено“, каквото нарушение лечебното заведение не е извършило. Разпоредбата
на чл. 137, ал. 1, т. 6 и 7 от НРД за МД 2020-2022г. вменява на общо
практикуващия лекар какви документи същият следва да изготвя, а именно - талон
за здравословното състояние на деца и ученици и здравно-профилактична карта,
предоставяне на данни за извършени задължителни имунизации за възрастта и
издаване на медицинска бележка за липсата на контакт със заразно болен,
необходими за детска градина, както и отлагане на имунизации при
противопоказания в случаите на Наредба № 15 от 2005г., за която дейност не се
изисква заплащане от ЗЗОЛ. Счита, че е изискано заплащане на медицинска
дейност, която не е посочена в цитираните по-горе разпоредби, т.е. дружеството
не е извършило нарушение като е изискало от задължително-здравноосигуреното
лице заплащане на медицинска дейност. Моли да бъде отменена обжалваната
заповед, както и да бъдат присъдени направените по делото разноски.
Ответната страна –
директор РЗОК- Варна, чрез процесуалния си представител началник отдел „ПАОД“ Й.,
изразява становище, че жалбата е неоснователна и следва да се отхвърли. Счита,
че от събраните доказателства в административното производство и в съдебно
заседание се установява по безспорен начин, че е изискано заплащане за дейност,
която е заплатена от НЗОК, а именно издаване на медицинска бележка, талон,
служебна бележка, удостоверение, удостоверяващо здравословното състояние на
деца и ученици, каквото визира и нормата на чл.137, ал.1 т. 6 и 7 от
Националният рамков договор. По отношение на размера на наложената санкция
административният орган е изложил мотиви защо налага по-голяма санкция, над
минималния размер предвиден в националния рамков договор, за което се е
мотивирал.
След като разгледа
оплакванията, изложени в жалбата, доказателствата по делото и становищата на
страните, административният съд приема за установено от фактическа страна
следното:
Обжалва се заповед за налагане на санкции № РД-11-868/8/28.09.2022г. на директора на РЗОК-Варна, с която на
жалбоподателя са наложени по т.1 –
финансова неустойка в размер на 150лв. на основание чл.414, ал.1 от НРД №
РД-НС-01-4 от 23.12.2019г. за МД между НЗОК и БЛС за 2020-2022г. и по т.2-
финансова неустойка в размер на 150лв. на основание чл.416, ал.1 от НРД №
РД-НС-01-4 от 23.12.2019г. за МД между НЗОК и БЛС за 2020-2022г.
От заповед
№РД-11-868/26.07.2022г. се установява, че директорът на РЗОК- Варна е наредил
да бъде извършена проверка на ЛЗ за ПИМП „Амбулатория за групова практика за първична медицинска помощ
Алма Медика“ООД
по
сигнал с вх. №94-00-9187/19.07.2022г., като проверката е възложена на
определените със заповедта контрольори. За резултатите от извършената проверка
е съставен Протокол №РД-11-868/2/16.08.2022г., като при проверката е
констатирано, че д-р Н.Н.е нает лекар към ЛЗ, а ЗОЛ М.Л. /син на
жалбоподателката/ е включено в пациентската листа на д-р Г./участник в
структурата на ГП/ с начална дата на регистрация 21.12.2020г. до настоящия
момент; за периода от 01.01.2022г. до момента на проверката, лечебното
заведение е отчело в РЗОК - Варна с XML-файл амбулаторни листи от извършени
2/два/ консултативни и 1/един/ профилактичен преглед на ЗОЛ, като няма отчетен
с XML- файл амбулаторен лист от 18.07.2022г. /датата, цитирана в жалбата/. При
проверката е констатирано, че д-р Г.води здравно /медицинско/ досие на ЗОЛ, в
което се съхраняват на хартиен носител отчетените електронно амбулаторни листи
за 2022г., издадени от д-р Н./нает лекар в ГП/- АЛ №1429/10.03.2022г., АЛ
№221364008174/16.05.2022г. и АЛ №2216860558СА/17.06.2022г., като всички
амбулаторни листи са с подпис на пациент /родител/, подпис и личен печат на д-р
Н.; в досието липсва амбулаторен лист от 18.07.2022г. на хартиен носител, с
подпис на пациент /родител/, удостоверяващ посещение в амбулаторията и извършен
преглед на детето на тази дата. В хода на проверката е представено становище от
управителя на лечебното заведение с приложено обяснение от д-р Н.Н.и копие на
„Ценоразпис на АГППМП „Алма Медика“ извън пакета на НЗОК“ в сила от
01.06.2022г. В писменото становище е посочено, че на 18.07. в кабинет 21 на ДКЦ
„Св.Е.“ е издадена бележка за отсъствие от детско заведение, което е платена
услуга, която не влиза в пакета на услуги от НЗОК и е отразена в ценоразписа на
лечебното заведение. Прегледът е надлежно записан в амбулаторния журнал, но
поради спецификата на НЗИС, не е генериран амбулаторен лист“. Съгласно
обяснението на д-р Н.получените 4 лв. не са потребителска такса, а медицинска
услуга, съгласно ценоразпис на АГППМП „Алма Медика“ ООД, за медицинска бележка
за отсъствие от детска градина по болест, а в амбулаторните листи липсва този
от 18.07.2022г., защото отново прегледът е извършван в края и след работно
време. Проверяващите са установили следните нарушения:
1.На 18.07.2022г.
в амбулаторията си, ЛЗ за ПИМП „Амбулатория за групова практика за първична
медицинска помощ Алма Медика“ ООД е нарушило условията и реда за оказване на
медицинска помощ, тъй като д-р Н.Н./нает лекар/ неправомерно е изискала и
получила заплащане за издаване на талон за здравословното състояние на ЗОЛ М.А.Л./на
4 г./ за отсъствие от детска градина по болест- нарушен е чл.30 т.5 вр. чл.137,
ал.1, т.6 и 7 НРД № РД-НС-01-4/23.12.2019г. за МД между НЗОК и БЛС за
2020-2022г.;
2. На 18.07.2022г. в амбулаторията си,
ЛЗ за ПИМП „Амбулатория за групова практика за първична медицинска помощ Алма
Медика“ ООД е нарушило изискванията за работа с първична медицинска
документация, тъй като д-р Н.Н./нает лекар/ не е издала и не съхранява на
хартиен носител в здравното /медицинско/ досие амбулаторен лист, документиращ
извършен на същата дата, консултативен преглед на ЗОЛ М.А.Л.- нарушение на
чл.218, ал.1, т.1 вр. чл.219, ал.1 от НРД.
Към протокола са
приложени описаните в него приложения- сигнал, справки от ИИС на НЗОК относно
ЗОЛ, за извършени прегледи от ОПЛ на ЗОЛ, заверени копия от проверените
амбулаторни листи, становище от управителя на ЛЗ, ведно със становище от д-р Н.и
ценоразпис.
Постъпило е
възражение от управителя на ЛЗ, в което счита, че медицинската бележка е съвсем
друг документ от талон за здравословно състояние, издава се на друг вид бланка
и не се включва в чл.137, ал.1, т.6 и 7 и не се покрива от пакета на НЗОК,
затова е включена в ценоразписа на АГП ПМП „Алма Медика“ООД; издаването на
медицинска бележка за отсъствие по болест се издава съгласно заповед на кмета
на община Варна и инструкция на Министерство на здравеопазването, които прилага.
Представено е
писмо изх. №16-00-62/25.10.2016г. на заместник-министъра на здравеопазването, с
което са дадени указания във връзка с издаването на медицински бележки на
ученици и необходимостта от спазване на посочените в него изисквания за
издаване на медицински документи, удостоверяващи необходимостта от отстъствие
от училище по медицински причини. Съгласно указанията необходимостта от
отсъствие от училище по медицински причини се удостоверява от лекар в лечебно
заведение за първична или специализирана медицинска помощ въз основа на данните
от анамнезата, обективния статус от извършения преглед, резултатите от
извършените изследвания и поставената диагноза в медицинската документация-
амбулаторен лист за лечебните заведения за извънболнична помощ; необходимостта
от отсъствие от училище по медицински причини се документира в отделен документ
„медицинска бележка“, която се попълва и подписва от лекаря, извършил прегледа
на ученика и се подпечатва с печата на лекаря и/или лечебното заведение и
съдържа реквизити, посочени в указанията. Представено е и указание до директори
на Детски ясли, в което се напомня, че при отсъствие на детето поради
заболяване и прием след приключило лечение медицинската бележка, издадена от
лекаря е необходимо да съдържа диагноза по код на заболяването по МКБ-10 с
период на отсъствие на детето, УИН на лекаря и номер на амбулаторния лист от
преглед.
С писмо от 02.09.22г.
е направено искане до председателя на РК на БЛС-Варна да определи на основание
чл.73 ал.3 ЗЗО членове на арбитражна комисия. Членовете на арбитражната комисия
от квотата на РК на БЛС-Варна са определени в писмо вх.№ 62-01-642/08.09.22г. С
писмо изх.№ 11-00-84/08.09.22г. директорът на РЗОК-Варна е изпратил преписката
на Арбитражната комисия по чл.75 ЗЗО. Със заповед № РД-18-54/12.09.22г.
директорът на РЗОК-Варна е определил състава на арбитражната комисия, която да
разгледа възражението.
От представения
протокол №9 на арбитражната комисия по чл.75 ЗЗО се установява, че на
13.09.22г. се е провело заседание на комисията, която е разгледала възражението
на управителя на ЛЗ и като е разгледала преписката е констатирала, че на
18.07.2022г. в амбулаторията си, ЛЗ за ПИМП „Амбулатория за групова практика за
първична медицинска помощ Алма Медика“ ООД е нарушило условията и реда за
оказване на медицинска помощ, тъй като д-р Н.Н./нает лекар/ неправомерно е
изискала и получила заплащане за издаване на талон за здравословното състояние
на ЗОЛ М.А.Л./на 4 г./ за отсъствие от детска градина по болест, като комисията
не е стигнала до решение поради равен брой противоположни гласове.
От заповед за
налагане на санкции № РД- 11-868/8/28.09.22г. се установява, че на основание
чл.74, ал.5, чл.76 ал.3 ЗЗО, чл.22, ал.1 и чл. 432 ал.3 от НРД № РД-НС-01-4 от
23.12.2019г. за МД между НЗОК и БЛС за 2020-2022г., като е взел предвид
установените обстоятелства, констатирани от служителите на РЗОК-Варна с
протокол №РД-11-868/2/16.08.2022г., от извършена проверка на основание заповед
№ РД-11-868/26.07.2022г. на директора на РЗОК - Варна на ЛЗ за ПИМП
„Амбулатория за групова практика за първична медицинска помощ Алма Медика“ ООД,
Директорът на РЗОК-Варна е приел за установено, че на 18.07.2022г. в
амбулаторията си, ЛЗ за ПИМП „Амбулатория за групова практика за първична
медицинска помощ Алма Медика“ ООД е нарушило условията и реда за оказване на
медицинска помощ, тъй като д-р Н.Н./нает лекар/ неправомерно е изискала и
получила заплащане за издаване на талон за здравословното състояние на ЗОЛ М.А.Л./на
4 г./ за отсъствие от детска градина по болест- нарушение на чл.30 т.5 вр.
чл.137, ал.1, т.6 и 7 НРД № РД-НС-01-4/23.12.2019г. за МД между НЗОК и БЛС за
2020-2022г., както и че на същата дата ЛЗ е нарушило изискванията за работа с
първична медицинска документация, тъй като д-р Н.Н./нает лекар/ не е издала и
не съхранява на хартиен носител в здравното /медицинско/ досие амбулаторен
лист, документиращ извършен на същата дата, консултативен преглед на ЗОЛ М.А.Л.-
нарушение на чл.218, ал.1, т.1 вр. чл.219, ал.1 от НРД и е наложил на
жалбоподателя по т.1 финансова неустойка в размер на 150 лв. на основание
чл.414 ал.2 от НРД за 2020-2022г. и по т.2- финансова неустойка в размер на
150лв. на основание чл.416, ал.1 НРД. При определяне размера на санкциите е
взел предвид тежестта на констатираното нарушение на условията и реда за
оказване на медицинска помощ, предвид факта, че ЛЗ неправомерно е включило в
ценоразписа си като платена услуга, дейност, която се заплаща от НЗОК на
изпълнителите на ПИМП и обстоятелството, че д-р Н.Н./нает лекар/ е изискала и
получила заплащане за тази дейност, както и това, че не е издала амбулаторен
лист, документиращ извършен консултативен преглед на ЗОЛ, с което са нарушени
изискванията за работа с първична медицинска документация, като е съобразил и
че с извършване на нарушението се засягат обществените отношения, свързани с
документиране на извършените медицински дейности, които обществени отношения
оказват влияние, както върху правата на пациентите, така и върху обществения
интерес във връзка с оказването на медицинска помощ и разходването на бюджета
за тази помощ, и върху правата на РЗОК, която следва да заплаща извършената от
ЛЗ медицинска помощ не само в случаите, когато тя е извършена, но когато е и
надлежно документирана.
От представената
декларация от управителя на лечебното заведение се установява, че д-р Н.е наета
в практиката му и работи в ДКЦ 5 „Св. Е.“ЕООД. От уведомително писмо с.д
3034/27.02.23г. на директора на ДГ №18 се установява, че няма постъпила
медицинска бележка за период 01.07.22г.-30.07.2022г. на детето М.Луков.
При така
изложената фактическа обстановка съдът приема от правна страна следното:
Жалбата е подадена
от легитимирано лице, в законоустановения срок и срещу подлежащ на оспорване
акт, поради което е допустима за разглеждане.
Разгледана по
същество е неоснователна по следните съображения:
Оспореният
административен акт е издаден от компетентен орган, в кръга на правомощията му
и в предвидената от закона форма- писмена заповед, поради което не страда от
пороци водещи до неговата нищожност.
Не е спорно, че
жалбоподателят е сключил договор за оказване на специализирана извънболнична
медицинска помощ на здравноосигурените лица.
Съгласно чл. 72
ал.2 от ЗЗО контролът по изпълнение на договорите с НЗОК за оказване на
медицинска и/или дентална помощ се осъществява чрез проверки, извършени от
длъжностни лица – служители на НЗОК, определени със заповед на управителя на
НЗОК или от оправомощено от него длъжностно лице, и от длъжностни лица от РЗОК
– контрольори.
В случая е
издадена заповед за извършване на проверка на жалбоподателя, която му е
връчена, и за резултатите от извършената проверка е съставен протокол №
РД-11-868/2/16.08.2022г., в който въз основа на установеното
проверяващите са заключили, че от лечебното заведение /чрез д-р Н. Н.-нает
лекар/ неправомерно е изискано и получено заплащане за издаване на талон за
здравословното състояние на ЗОЛ М.А.Л./на 4 г./ за отсъствие от детска градина
по болест в нарушение на чл.30 т.5 вр. чл.137, ал.1, т.6 и 7 НРД №
РД-НС-01-4/23.12.2019г. за МД между НЗОК и БЛС за 2020-2022г., както и че е
нарушило изискванията за работа с първична медицинска документация, тъй като
д-р Н.Н./нает лекар/ не е издала и не съхранява на хартиен носител в здравното
/медицинско/ досие амбулаторен лист, документиращ извършен на същата дата,
консултативен преглед на ЗОЛ в нарушение на чл.218, ал.1, т.1 вр. чл.219 ал.1
от НРД за 2020-2022г.
Във връзка с
постъпило възражение и на основание чл.75 ал.1 ЗЗО директорът на РЗОК-Варна е
изпратил спора за решаване от арбитражна комисия. Съставът на арбитражната
комисия е определен в съответствие с изискванията на чл.75 ал.3 и 4 ЗЗО-
включени са представители, които имат отношение към описаните факти и
констатации за конкретния случай. В случая се касае за извършена дейност, която
се заплаща от НЗОК и за която е изискано и получено плащане от ЗОЛ, както и за
извършен преглед на ЗОЛ, който не е документиран по съответния ред – с АЛ.
Броят на представителите на РЗОК в състава на арбитражната комисия е равен на
броя представители на БЛС. Арбитражната комисия се е произнесла с решение в
двуседмичен срок от получаване на преписката, съгласно изискванията на чл.75
ал.7 ЗЗО, като поради равен брой гласове не е прието решение.
С оглед
констатираното в протокол № РД-11-868/2/16.08.2022г. директорът на РЗОК е
приел, че са налице нарушения на чл.30 т.5 вр. чл.137, ал.1, т.6
и 7, съответно на чл.218, ал.1, т.1 вр. чл.219 ал.1 от НРД № РД-НС-0-4 от
23.12.2019г. за МД между НЗОК и БЛС за 2020-2022г., поради което е издал
оспорената заповед и наложил на ЛЗ за СИМП предвидените за тези нарушения
санкции.
Безспорно са установени
извършени нарушения. Същите са констатирани в протокол №
РД-11-868/2/16.08.2022г. и представляват нарушения, попадащи в хипотезите на
чл.414 ал.1 и чл.416 ал.1 от НРД за 2020-2022г., а именно ЛЗ неправомерно е
включило в ценоразписа си като платена услуга, дейност, която се заплаща от
НЗОК, както и не е документиран извършен преглед по съответния ред- в
амбулаторен лист.
От събраните по
делото доказателства се установи, че д-р Н.Н./нает лекар/ на
18.07.2022г. е изискала и получила заплащане за издаване на медицинска бележка
за отсъствие на ЗОЛ М.А.Л./на 4 г./ от детска градина по болест.
Съгласно чл.137,
ал.1, т.6 и т.7 от НРД № РД-НС-01-4 от 23.12.2019г. за МД между НЗОК и БЛС за
2020 - 2022 г., общопрактикуващият лекар е длъжен да изготвя талон за
здравословното състояние на деца и ученици; оформяне на здравно-профилактична
карта, предоставяне на данни за извършени имунизации за възрастта и издаване на
медицинска бележка за липсата на контакт със заразно болен, необходима за
детска градина, както и отлагане на имунизации при противопоказания в случаите
на Наредба №15 от 2005г.
Съгласно чл. 30,
т.5 от НРД за МД между НЗОК и БЛС за 2018 г., изпълнителите на медицинска помощ
не изискват плащане или доплащане от осигуреното лице за видове дейност, която
е заплатена от НЗОК, извън предвидената сума, с изключение на медицински
изделия за определени КП/АПр, в които изрично е посочено.
В случая е налице
хипотезата на цитираните разпоредби, тъй като е изискано плащане за дейност,
която е заплатена от НЗОК. Безспорно медицинската бележка за отсъствие от
детска градина/ясла поради болест е документ /талон/ за здравословното
състояние на детето, съответно е дейност, която заплатена от НЗОК, а изисканото
плащане е в нарушение на цитираните в заповедта разпоредби.
Обстоятелството,
че е издадена такава медицинска бележка за отсъствие на детето от детска
градина поради болест не се оспорва от жалбоподателя. Това изрично е заявено в
представеното в хода на извършената проверка на ЛЗ становище от управителя на
дружеството, както и в обясненията на лекаря, издал бележката.
Безспорно е
установено и че не е документиран извършен преглед на детето по
съответния ред- с амбулаторен лист, който, съгласно „Указания за попълване на
амбулаторен лист за преглед от ОПЛ“ на Приложение №26 към НРД за 2020г. -
2022г., е предназначен за попълване от общопрактикуващия лекар, оказващ
извънболнична медицинска помощ и съдържа посочените в тях задължителни
реквизити.
Съгласно чл. 217
от НРД документацията, която е длъжен да води и съхранява всеки ИМП, включва
първични медицински и финансови документи съгласно Приложение №26 и глава
десета, като съгласно чл.218, ал.1 т.1 от НРД първичен медицински документ е
„Амбулаторен лист“ /бл. МЗ-НЗОК №1/.
Съгласно чл.219,
ал.1 от НРД за 2020-2022г., документите по чл. 218, ал. 1 се изготвят съгласно
изискванията, реквизитите и стандарта, посочени в Приложение №26.
Предвид горното,
съдът намира, че е налице хипотезата на цитираните в оспорената
заповед разпоредби.
При равен брой гласове
на арбитражната комисия, съответно липса на решение на арбитражната комисия,
административният орган следва да мотивира акта, който издава. В случая това
изискване е спазено.
Основателно е
възражението, че със заповедта са наложени санкции за всяко нарушение в
максималния размер, предвиден в 414 ал.1, съответно чл.416, ал.1 от НРД
2020-2022г., без да е обоснован. В обжалваната заповед макар и да е посочено,
че размерът на финансовата неустойка е съобразен с тежестта на деянията, не е
обоснована необходимостта от налагане на санкциите в максимален размер. Не са
посочени утежняващи отговорността на ЛЗ обстоятелства.
Според
предвиденото в приложимата разпоредба на чл.262 от Решение №РД-НС-04-24-1 на НС
на НЗОК, видът и размерът на санкциите следва да се определят и обосноват от
директора на РЗОК, съобразно критериите посочени в тази норма, а именно в
зависимост от вида и тежестта на констатираното нарушение, както и броя на
случаите по това нарушение, поредността на извършването му и от решението на арбитражната
комисия в случаите, когато същата се е произнесла с решение.
В случая
административният орган не е извършил такава преценка и наложените санкции в
по-голям размер от минималния са необосновани.
Предвид
гореизложеното, съдът намира, че следва да бъде изменен размера на наложените с
оспорената заповед санкции към минималния размер, предвиден от НРД, а именно на
по 50лв. всяка.
При този изход на
спора и предвид направеното искане, съдът намира, че на жалбоподателя следва да бъдат присъдени разноски по делото съобразно
уважената част от жалбата в размер на 560лв. /ДТ и адвокатско възнаграждение/.
Водим от горното и
на основание чл.172 ал.2 АПК, съдът
Р Е Ш И :
ИЗМЕНЯ Заповед за налагане на санкции №
РД-11-868/8/28.09.2022г. на директора на РЗОК-Варна, с която е наложено по т.1
– финансова неустойка в размер на 150лв. на основание чл.414, ал.1 от НРД №
РД-НС-01-4 от 23.12.2019г. за МД между НЗОК и БЛС за 2020-2022г. и по т.2- финансова
неустойка в размер на 150лв. на основание чл.416, ал.1 от НРД № РД-НС-01-4 от
23.12.2019г. за МД между НЗОК и БЛС за 2020-2022г., КАТО
НАМАЛЯВА размера на санкциите от 150 лв. на по 50лв. всяка.
ОСЪЖДА Районна
здравноосигурителна каса -Варна да заплати на „Амбулатория за групова практика за първична медицинска помощ
Алма Медика“ ООД, ЕИК *****разноски по делото в размер на 560лв.
Решението подлежи
на обжалване пред ВАС в 14-дневен срок от съобщението на страните.
Съдия: |
|
|