Решение по дело №96/2022 на Административен съд - Видин

Номер на акта: 58
Дата: 14 юни 2022 г.
Съдия: Росица Христова Славчева
Дело: 20227070700096
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 28 април 2022 г.

Съдържание на акта

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ВИДИН

РЕШЕНИЕ58

Гр. Видин, 14.06.2022 г.

В ИМЕТО НА НАРОДА

Административен съд – Видин,

Пети административен състав

в публично заседание на

Втори юни

през две хиляди двадесет и втора година в състав:

 Председател:

Росица Славчева

при секретаря

Катя Борисова

и в присъствието

на прокурора

 

като разгледа докладваното

от съдия

Росица Славчева

 

Административно дело №

96

по описа за

2022

година

и за да се произнесе, съобрази следното:

Производството е по чл.145 от АПК във вр. с чл.73,ал.4 от Закона за управление на средствата от Eвропейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ).

Образувано е по жалба на Сдружение „Бъдеще днес“, представлявано от председателя И.И. против Решение №РД-02-14-298/15.03.22 год. на Ръководител на НО и Директор Дирекция “Управление на териториалното сътрудничество“ на МРРБ, с което на бенефициента, е определена финансова корекция в размер на 15% от стойността на допустимите разходи, по договор за възлагане на обществена поръчка № 06-08-01/08.06.21 год. с „ТВВ“ ООД, на стойност 39 019.29 лв.с ДДС.

Твърди се, че оспорването решение е незаконосъобразно като издадено в нарушение на материалния закон и целта на закона. Сочи се, че не е налице неяснота относно техническите спецификации. Твърди, че изискването поставено от възложителя в офертата да се посочат функциите и ролите на всеки член от екипа в изпълнението на дейностите, включени в обхвата на обособената позиция не е забранено от законодателството. По второто нарушение сочи, че не е извършено такова и няма финансово отражение, което да нанася вреда.

Иска се от съда да бъде отменен оспореният административен акт като незаконосъобразен. Претендират се разноските за производството, пред АС Видин.

Ответникът по делото, в писмени бележки, чрез процесуалния си представител, оспорва жалбата и моли съда да отхвърли жалбата като неоснователна. Претендират се разноски по делото.

След като обсъди доводите на страните и прецени събраните по делото доказателства, съдът намира за установено следното от фактическа страна:

Сдружение „Бъдеще днес“, представлявано от председателя И.И. е бенефициер на безвъзмездна финансова помощ от програма ИНТЕРРЕГ V-A Румъния - България 2014-2020 г. по проект ROBG 383 „По-добре свързани вторични и третични точки в главната и широко обхватна мрежа на път /TEN-T/ , чрез общи мерки в трансграничния регион“. В изпълнение на предвидените по проекта дейности Сдружение „Бъдеще днес“, в качеството си на възложител, е обявила процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет "Провеждане на кампания за повишаване на осведомеността относно безопасността“.

Бенефициерът е провел обществена поръчка чрез публична покана по реда на ПМС № 160 на МС от 01.07.2016 г. с обект услуги и с предмет „Провеждане на кампания за повишаване на осведомеността относно безопасността“ на проект „По-добре свързани вторични и третични точки в главната и широко обхватната мрежа на път /TEN-Т/, чрез общи мерки в трансграничния регион“ за реализацията на проект „По-добре свързани вторични и третични точки в главната и широко обхватната мрежа на път /TEN-Т/, чрез общи мерки в трансграничния регион“, съфинансиран по Програма Interreg V-A Румъния-България 2014-2020 г. Поръчката е разделена на 4 Обособени позиции, като уведомлението за съмнение за нередност касае Обособена позиция 1. Следствие на проведената процедура за ОП 1 е сключен Договор за възлагане на обществена поръчка № 06-08-01/08.06.2021 г. с изпълнител „ТВВ“ ООД, на стойност 33 180,00 лева без ДДС / 39 816,00 лева с ДДС.

Със заповед № РД-02-14-369/05.04.2022 г. на заместник министър председател и министър на регионалното развитие и благоустройството е възложено на директора на дирекция "Управление на териториалното сътрудничество" да ръководи и организира дейността на Националния партниращ орган по Програмата за европейско териториално сътрудничество Гърция - България 2007-2013 и Оперативна програма за ТГС Румъния - България 2007-2013 и Националния орган по Програмата ИНТЕРРЕГ V-А Гърция - България 2014-2020 и Програмата ИНТЕРРЕГ V-A Румъния – България 2014-2020.

Със заповед № РД-02-14-13/07.01.2022 г. на заместник министър председател и министър на регионалното развитие и благоустройството е възложено на директора на дирекция "Управление на териториалното сътрудничество" да ръководи и организира дейността на Националния партниращ орган по Програмата за европейско териториално сътрудничество Гърция - България 2007-2013 и Оперативна програма за ТГС Румъния - България 2007-2013 и Националния орган по Програмата ИНТЕРРЕГ V-А Гърция - България 2014-2020 и Програмата ИНТЕРРЕГ V-A Румъния – България 2014-2020.

Във връзка с регистриран сигнал за съмнение за нередност, до Сдружение „Бъдеще днес“ е изпратено уведомление за съмнение за нередност с № УТС-2457/25.08.2021г. от Ръководителя на Националният орган по Програма "Interreg V-A Румъния-България 2014-2020 г.

Изложени са съображения, че заложената информация в съдържанието на Техническа спецификация за изпълнение от Възложителят не са технически спецификации в съответствие с ПМС № 160 на МС от 01.07.2016 г. Според § 1., т. 9 „ Техническа спецификация за услуги или стоки“ е спецификация в документ, с която се определят изискванията към характеристики на стока или услуга, като ниво на качество, нива на опазване на околната среда, проектиране, което да отговаря на всички изисквания, включително достъп за лица с увреждания, и оценка на съответствието, процес или метод на производство, употреба, безопасност, размери, изисквания по отношение на наименованието, под което стоката се продава, терминология, символи, изпитване и методи на изпитване, опаковане, маркиране, етикетиране, инструкции за експлоатация, процедури за оценяване на съответствието. В конкретния случай с така посочената информация, е налице непълнота в документацията за участие, доколкото липсват посочени от страна на Възложителя основни елементи, свързани с минималните изисквания за изпълнение на поръчката - място за монтаж и размер. Липсата на описание на техническите спецификации е прието, че е нарушение на разпоредбата на чл. 51, ал. 2 от ЗУСЕСИФ във вр. с § 1., т. 9 от ПМС № 160 на МС от 01.07.2016 г.,

Второто описано нарушение, касае нарушение на принципа на добро финансово управление. Допуснатите непълноти в техническите спецификации по отношение на изискванията на бенефициера към съответните информационни табели са предпоставка за офериране на по - високи ценови предложения, близки до заложената прогнозна стойност. Това е пряка и непосредствена последица от липсата на достатъчно информация за участниците, необходима за ценообразуване по отделните пера. Липсата на достатъчно ясна техническа спецификация и в резултат на заложеното общо ценово предложение, бенефициентът е поставен в състояние да не получи достатъчно информация по отношение на начина на ценообразуване на предложението на всеки участник. Това е в нарушение на принципите за добро финансово управление и принципът на икономичност, който изисква ресурсите, използвани от институцията за осъществяване на нейните дейности, да се предоставят своевременно, в подходящо количество и качество и при най-добра цена. Прието е, че е налице нарушение по чл. 70, ал.1, т.3 то ЗУСЕСИФ и т. 2 от Приложение № 2 към чл.2, ал.2 от Наредбата за посочване на нередности.

Указана е на бенефициера възможността в 14 дневен срок, в съответствие, с чл. 73, ал. 2 от ЗУСЕСИФ, да представи възражения по основателността и размера на финансовата корекция. В указания срок от Сдружение „Бъдеще днес“ са депозирани писмени възражения против описаното твърдение за нарушение, обсъдени в решението от органа.

При горните констатации е издадено оспореното решение от Ръководителя на НО, с което е прието, при идентични обстоятелства и доводи, че са извършени описаните в уведомлението нарушения.Класифицирана както следва:1. Незаконосъобразна техническа спецификация - Нередност, съгласно т. 11, буква „б“ от Приложение № 1 към чл.2, ал.1 от Наредбата за посочване на нередности, представляващи основания за извършване на финансови корекции, и на процентните показатели за определяне ДО размера на финансовите корекции по реда на ЗУСЕСИФ (изм. и доп. ДВ. бр. 19 от 6 Март 2020 г.), във връзка с чл. 70, ал. 1, т. 9 и чл. 72, ал. 5 от ЗУСЕСИФ.2. Нарушение на принципа на добро финансово управление- Нередност по т. 2 от Приложение № 2 към чл. 2 , ал. 3 от Наредбата за посочване на нередности, представляващи основания за извършване на финансови корекции, и на процентните показатели за определяне на размера на финансовите корекции по реда на ЗУСЕСИФ (изм. и доп. ДВ. бр. 19 от 6 Март 2020 г.), във връзка с чл. 70, ал. 1, т. 9 и чл. 72, ал. 5 от ЗУСЕСИФ - нередност, съставляваща нарушение на принципите по чл. 4, § 8 от Регламент 1303/2013.

Финансовата корекция е определена върху стойността на допустимите разходи, финансирани със средства от европейските структурни и инвестиционни фондове. От стойността на договора е изваден собственият принос на бенефициера в размер на 2 %. Определена е финансова корекция в размер на 10 % от допустимите разходите по Договор за възлагане на обществена поръчка № 06-08- 01/ 08.06.2021 г. сключен с изпълнителя „ТВВ“ ООД, на стойност 33 180,00 лева без ДДС / 39 816,00 лева с ДДС за ОП 1. (Допустими разходи без собствен принос на бенефициера - 39 019, 29 лева с ДДС).

При така установената фактическа обстановка, съдът намира от правна страна следното:

Жалбата е допустима, като подадена против подлежащ на оспорване административен акт, от адресат на акта, в законоустановения срок за обжалване.

Разгледана по същество, жалбата е основателна.

Решението е издадено от компетентен орган.

Програмата Интеррег е програма за междурегионално сътрудничество, финансирана от Европейския фонд за регионално развитие, но осъществявана на регионално ниво в Европейския съюз. Съгласно § 5, т. 4 ДР на ЗУСЕСИФ, законът се прилага и за програмите за европейско териториално сътрудничество при извършване на финансови корекции, доколкото друго не е предвидено в приложимото за тях право на Европейския съюз и сключените междудържавни договори. Съгласно § 1, т. 2 ДР на Наредбата за посочване на нередности, представляващи основания за извършване на финансови корекции, и процентните показатели за определяне размера на финансовите корекции по реда на ЗУСЕСИФ, наредбата се прилага за Програмата за сътрудничество „ИНТЕРРЕГ V-A Румъния – България“.

Със Закон за ратифициране на Меморандума за изпълнение – договорености между държавите членки, участващи в Програмата за сътрудничество „Интеррег V-А Румъния – България“ Народното събрание е ратифицирало Меморандума за изпълнение. Законът е обнародван в Държавен вестник, бр. 16 от 26.02.2016 г. и е в сила от 26.02.2016 г.

Съгласно Меморандума за изпълнение – договорености между държавите членки, участващи в Програмата за сътрудничество „Интеррег V-А Румъния – България“ (Меморандума), Национален орган (НО),съответстващ на Управляващия орган, с координационна роля за територията на Република България, е Министерството на регионалното развитие и благоустройството, действащо като Национален орган (НО).Т.3 разписва функциите на НО, сред които /т. 3, б. „к“/, е и предотвратяването, откриването и отстраняването на нередностите, допуснати в Република България. Съгласно т. 4 от правомощията на Националния орган той гарантира, че е създаден ефективен механизъм за разглеждане на жалби, отнасящи се до отпуснатите средства по програмата. Съгласно т. 2.3. от Меморандума : Приложими разпоредби в случаи на трудности при изпълнението, А. Финансови корекции, т.1 „Всяка страна членка носи отговорност за разследването на нередностите, допуснати от бенефициерите, разположени на нейна територия. Страната членка налага финансови корекции във връзка с отделни или системни нередности, установени по проектите или програмата. Финансовата корекция се състои в отмяна на част или на цялата сума на публичните средства, разплатени по отделен проект или по програмата.". Видно от горните разпоредби НО е компетентен да определи финансова корекция, с оглед на задължението му по Меморандума и на разпоредбата на § 5 от ДР на ЗУСЕСИФ. По отношение на финансовите корекции за нередности, налагани от Комисията на Европейския съюз, Меморандумът препраща към Регламент № 1303/2013г. на Европейския парламент и на Съвета , поради което за целите на Програмата „ИНТЕРРЕГ“ нередност има при изпълнение на предпоставките по чл. 2,т.36 от Регламент № 1303/2013.

Съгласно чл.73,ал.1 от ЗУСЕСИФ финансовата корекция се определя по основание и размер с мотивирано решение на ръководителя на управляващия орган, одобрил проекта. На основание раздел I, т. 1, б. „б“ и т. 3 от заповед № РД-02-14-369/05.04.2022 г. на заместник министър председател и министър на регионалното развитие и благоустройството, издадена на основание чл. 9, ал. 1 от Закона за финансовото управление в публичния сектор, директорът на дирекция „Управление на териториалното сътрудничество“ при МРРБ е оправомощен да ръководи и организира дейността на НО по Програма „Интеррег V-A Румъния-България 2014-2020“, включително да издава всички административни актове по ЗУСЕСИФ/т.3 от заповедта/. Със заповед № РД-02-14-13/07.01.2022 г. на заместник министър председателя и министър на регионалното развитие и благоустройството, с която е възложено на директора на дирекция "Управление на териториалното сътрудничество" да ръководи и организира дейността да ръководи и организира дейността на Националния партниращ орган по Програмата за европейско териториално сътрудничество Гърция - България 2007-2013 и Оперативна програма за ТГС Румъния - България 2007-2013 и Националния орган по Програмата ИНТЕРРЕГ V-А Гърция - България 2014-2020 и Програмата ИНТЕРРЕГ V-A Румъния – България 2014-2020. Предвид горното обжалваното решение е издадено от компетентен орган, надлежно оправомощен от министъра на регионалното развитие и благоустройство.

Оспореният акт е издаден в предвидената от закона форма и при спазване на административнопроизводствените правила – чл. 73, ал. 2 ЗУСЕСИФ.

В съответствие с разпоредбата на чл.73,ал.2 от ЗУСЕСИФ преди издаването на решението Управляващият орган, в случая компетентния Национален орган е осигурил възможност бенефициерът да представи писмени възражения по основателността и размера на финансовата корекция и да приложи доказателства, като същият се е възползвал от предоставената му възможност и е депозирал такива. Не е посочил други доказателства. В съответствие с разпоредбата на чл.72,ал.3 Управляващият орган /НО/ е обсъдил направените възражения в постановеното решение. Ясен е и адресата на акта-индивидуализиран е както изпълнителя по проекта в титулната част на решението, така и договорът, въз основа на който се определя финансовата корекция, по който изпълнителят по проекта е възложител на обществената поръчка, поради което не се възприемат развитите оплаквания в жалбата в тази насока

Решението обаче е постановено при неправилно приложение на материалния закон.

Съобразно чл.2,т.36 от Регламент № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, „нередност" означава всяко нарушение на правото на Съюза или на националното право, свързано с прилагането на тази разпоредба, произтичащо от действие или бездействие на икономически оператор, участващ в прилагането на европейските структурни и инвестиционни фондове, което има или би имало за последица нанасянето на вреда на бюджета на Съюза чрез начисляване на неправомерен разход в бюджета на Съюза.

Видно от горните разпоредби и легалната дефиниция на понятието „нередност”, за налагане на финансова корекция следва да са налице три предпоставки: действие или бездействие на икономически оператор, което води до нарушение на правото на Европейския съюз или на националното право, свързано с неговото прилагане; нанасянето на вреда на общия бюджет на Съюза, като се отчете неоправдан разход в общия бюджет; вредата да е в резултат на това действие или бездействие на икономическия оператор.

В случаят жалбоподателя по делото има качеството на икономически оператор по смисъла на чл.2,т.37 от Регламент от № 1303/2013г.

Съгласно разпоредбата на чл. 70, ал. 1 ЗУСЕСИФ финансовата подкрепа със средствата на Европейските структурни и инвестиционни фондове може да бъде отменена само на някое от посочените правни основания, в частност чл.70,ал.1,т.9 от ЗУСЕСИФ-приложеното основание от административния орган: за нередност, съставляваща нарушение на правилата за определяне на изпълнител по глава четвърта, извършено чрез действие или бездействие от страна на бенефициера, което има или би имало за последица нанасянето на вреда на средства от ЕСИФ;

Съобразно чл.70,ал.2 от ЗУСЕСИФ случаите на нередности, за които се извършват финансови корекции по ал. 1, т. 9, се посочват в нормативен акт на Министерския съвет-Наредба за посочване на нередности, представляващи основания за извършване на финансови корекции, и процентните показатели за определяне размера на финансовите корекции по реда на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове.

Съобразно чл.1,т.1 от Наредбата със същата се посочват случаите на нередности, съставляващи нарушения на приложимото право, извършени чрез действия или бездействия от бенефициера, които имат или биха имали за последица нанасянето на вреда на средства от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЕСИФ) и които представляват основания за извършване на финансова корекция по чл. 70, ал. 1, т. 9 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове като нередностите по чл.1,т.1 и приложимите процентни показатели са посочени в Приложение №1 /чл.2 от наредбата/.

По първото нарушение:

Изложените в акта фактически установявания не се покриват със нормативно регламентираните характеристики на нередността по т. 11, б "б" Приложение № 1 към чл. 2, ал. 1 от Наредбата за посочване на нередности, което е посочено като нарушено в Раздел II, Анализ на нарушението от правна страна, т.3 Класификация на нередностите – незаконосъобразна техническа спецификация. В сигнала за нередност е описано, че е допуснато нарушение на уведомлението, подведено под т.12, съгласно Приложение№1, към чл.2, ал.1 от Наредбата.

Фактическото основание за издаване на акта за първото прието нарушение е обосновано с мотиви в две насоки: 1. формулиране на предмета на обществената поръчка по ограничителен начин; 2. незаконосъобразна техническа спецификация като са приложени дискриминационни критерии, които ограничават конкуренцията.

При мотивиране на акта за финансова корекция административният орган е допуснал смесване на понятията предмет на обществената поръчка и технически спецификации на обществената поръчка, които не са тъждествени и се подчиняват на различни нормативни изисквания. Неслучайно при регламентацията на отделните видове нередности са разграничени случаите на нарушения, които засягат предмета на поръчката – т. 2, 3 и 12 от раздел I от Приложение № 1, от случаите на нарушения, които засягат съдържанието на техническите спецификации – т. 10 и 11 от същия раздел. Видно от изложените мотиви в административния акт, органът не прави също така разлика между нарушенията, които са свързани със съдържанието на техническите спецификации, и нарушенията, които са свързани с неправилно приложение на техническите спецификации. Когато нарушението засяга съдържанието на техническите спецификации, тогава самата документация на обществената поръчка е опорочена. А когато спецификациите са неправилно приложени, това рефлектира върху законосъобразността на извършения избор на изпълнител. Случаите на нарушения, свързани с избора на изпълнител, са типизирани в отделни видове нередности в раздел II от Приложение № 1.

Несъответствието на фактическото и правното основание за издаване на административния акт опорочава неговата материална законосъобразност.

           По отношение на второто нарушение:

Констатирано е нарушение на принципите за добро финансово управление с мотив, че принципът на икономичност изисква ресурсите, използвани от институцията за осъществяване на нейните дейности, да се предоставят своевременно, в подходящо количество и качество и при най-добра цена. Същевременно е прието, че идентифицираната неяснота в определянето на предмета на поръчката е предпоставка за неспазване принципите на добро финансово управление. Според Съда отново е налице смесване на понятията предмет на обществената поръчка и технически спецификации на обществената поръчка, тъй като от една страна се говори за непълноти в техническите спецификации, а от друга, че това какво ще се включи в поканата е от оперативна самостоятелност на възложителя. Виж мотивите по-горе. Т.е. във второто нарушение НО е приел, че е налице нарушение в предмета на поръчката, което е предпоставка за неспазване принципите на добро финансово управление, което от своя страна не кореспондира с приетото като правна квалификация от органа първо нарушение.

Органът е приел, че е допуснато нарушаване на принципа за добро финансово управление по чл. 4, § 8 от Регламент (ЕС) 1303/2013, препращащ към чл. 30 от Регламент (ЕС) 966/2012, като го е квалифицирал като нередност по т. 2 от Приложение № 2 към чл. 2, ал. 3 от Наредбата за посочване на нередности, представляващи основания за извършване на финансови корекции, и процентните показатели за определяне размера на финансовите корекции по реда на ЗУСЕСИФ. НО на Програма ИНТЕРРЕГ не е доказал наличието на конкретните правнорелевантни факти и обстоятелства, които да обосноват елементите на факитческия състав на нередността, а само бланкетно е посочил, че с извършените действия е нарушен принципа на икономичност.

В чл. 2, ал. 3 от Наредбата за посочване на нередности е регламентирано, че приложимите процентни показатели на финансови корекции за нередностите по чл. 70, ал. 1, т. 1, 37 ЗУСЕСИФ са посочени в приложение № 2, органа обаче сочи нарушение на чл.70, ал.1, т.9, които финансови корекции са посочени в приложение №1. За нарушаване на принципите по чл. 4, параграф 8, чл. 7 и 8 от Регламент (ЕС) № 1303/2013 процентният показател на финансовата корекция е 100 на сто. В съответствие с принципа на пропорционалност размерът на финансовата корекция може да бъде намален на 25, 10 или 5 на сто, когато естеството и тежестта на индивидуалното или системното нарушение не оправдава определяне на по-висок размер.

 Следва да се има предвид, че акта е незаконосъобразен, тъй като липсват мотиви, защо органа приема, че следва да се наложи финансова корекция, именно в размер на 10 процента не е описано никъде. В оспорвания акт, съвсем оскъдно е посочено: "Допуснатите нарушения имат финансово отражение", но не са посочени каквито и да било мотиви относно наличието на финансово отражение, поради което същият е немотивиран. Когато констатираното нарушение няма и не би имало финансово отражение, няма нередност и не се извършва финансова корекция. Следователно, административният орган е длъжен във всеки случай да изложи мотиви относно наличието или липсата на финансово отражение на нарушението, неговото естество и, евентуално на неговия конкретен размер, ако същият може да бъде изчислен. Извършването на нарушение не презюмира финансово отражение върху ЕСИФ, включително потенциално такова, още по-малко - пряка причинно-следствена връзка между нарушението и реалната или потенциална вреда. Противното би обезсмислило наличието на третия елемент в дефиницията на "нередност". Дори да се приеме, че бенефициентът е извършил твърдяното нарушение, то това нарушение няма абсолютно никакво негативно финансово отражение нито върху бюджета на ЕС, нито върху националния бюджет. Негативно финансово отражение би имало само тогава, когато (по арг. от чл. 50, ал. 1 ЗУСЕСИФ), в резултат на нарушаване на принципите на свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация, са извършени неправомерни разходи - разходи, които е могло да не бъдат извършени или е могло да бъдат извършени в по-малък размер. Например, бил е незаконосъобразно отстранен кандидат, който би изпълнил със същото качество, но за по-ниска цена; била е ограничена конкуренцията, което е възпрепятствало сравняването на по-голям брой оферти и пр.

Съгласно чл. 5, ал. 2 от Наредбата, при прилагане на пропорционалния метод за определяне на финансова корекция, какъвто е настоящият случай, "при определянето на финансовото отражение на нарушението се съпоставят разходите в рамките на предоставената безвъзмездна финансова помощ по договора, извършени след възникване на нарушението, и хипотетичният размер на разходите в ситуация, в която не е имало нарушение". Т. е. административният орган е бил длъжен да отговори на въпроса, какви биха били финансовите последици за проекта, респективно - за средствата от ЕСИФ, в случай на отстраняване на офертата, прекратяване на процедурата и повторното й провеждане с цел сключване на договор, и да съпостави тези разходи с разходите по сключения договор.

В нарушение на приложимите административно-производствени правила, такава съпоставка не е извършена. Нарушението е съществено, защото ако беше извършена, административният орган можеше да достигне до извода за липса на негативно финансово отражение.

Според съдът в случая не беше доказана от страна на ответника "нередност" по смисъла на цитирания по горе Регламент и Наредба. Горното обосновава извод за незаконосъобразност на обжалвани акт, поради неправилно приложение на материалния закон и противоречие с целта на закона. Въпреки формално изпълнената процедура по налагане на корекцията/установяване на нарушението, възможност за възражение, съставяне на акт/, органът не е събрал доказателства за всеки от елементите на фактическия състав, доказана вреда и причинно-следствена връзка с нарушението, както и при липса на доказано финансово отражение.

Обжалваното решение е незаконосъобразно като постановено в нарушение на материалния закон, поради което следва да бъде отменено на основание чл.146,т.4 от АПК.

От жалбоподателят не са поискани разноски, поради което и съда не следва да се произнася по въпроса.

Воден от горните мотиви и на основание чл.172, ал.2 от АПК, Административен съд Видин

                                            Р Е Ш И:

ОТМЕНЯ Решение №РД-02-14-298/15.03.22 год. на Ръководител на НО и Директор Дирекция “Управление на териториалното сътрудничество“ на МРРБ, с което на бенефициента, е определена финансова корекция в размер на 15% от стойността на допустимите разходи, по договор за възлагане на обществена поръчка № 06-08-01/08.06.21 год. с „ТВВ“ ООД, на стойност 39 019.29 лв.с ДДС.

Решението подлежи на касационно обжалване пред Върховен административен съд в четиринадесет дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

            СЪДИЯ: