Определение по дело №754/2023 на Административен съд - Бургас

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 16 май 2023 г.
Съдия: Яна Димитрова Колева
Дело: 20237040700754
Тип на делото: Частно административно дело
Дата на образуване: 25 април 2023 г.

Съдържание на акта Свали акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

№ 1225

Бургас, 16.05.2023 г.

Административният съд - Бургас - XXII-ри състав, в закрито заседание на шестнадесети май две хиляди и двадесет и трета година в състав:

Съдия:

ЯНА КОЛЕВА

Като разгледа докладваното от съдия ЯНА КОЛЕВА частно административно дело № 20237040700754 / 2023 г., за да се произнесе взе предвид следното:

Производството е по реда на чл.60 и сл. от Административно-процесуалния кодекс.

Образувано е по жалба на А.Г.Б., ЕГН: **********, с адрес за призоваване: *** срещу разпореждане за допускане на предварително изпълнение на решение на Общински съвет Бургас, взето по т.20 от протокол № 50/11.04.2023г. В жалбата се излагат съображения за незаконосъобразност на оспореното разпореждане, като се сочи, че същото не е мотивирано и не са налице материалните основания за допускане на предварително изпълнение по чл.60 от АПК. Иска се съдът да отмени разпореждането. Представя доказателства. Представя допълнително писмено становище по отношение на правния си интерес.

Ответникът по оспорването Общински съвет Бургас, излага писмено становище, с което оспорва допустимостта и основателността на жалбата. Посочва, че жалбоподателят не е заинтересовано лице по смисъла на чл.131, ал.2 от ЗУТ. Намира жалбата за недопустима, поради което счита, че следва да бъде оставена без разглеждане и производството по делото да се прекрати. Представя административната преписка.

Съдът, след преценка на изложеното в жалбата, представените с административната преписка доказателства и съобразно закона, приема следното по допустимостта на искането за спиране на предварителното изпълнение на оспореното решение:

Видно от представеното заверено копие от протокол № 50 от проведено заседание на Общински съвет Бургас на 11.04.2023г., по т.20 от дневния ред е прието следното решение :

1. На основание чл.21 ал.1 т.11 от ЗМСМА, чл.129 ал.1, вр. с чл.135а ал.1, чл.128 ал.14, чл.134 ал.1 т.3 и ал.2 от ЗУТ, Общински съвет Бургас одобрява проект за изменение на подробен устройствен план – план за регулация (ПУП-ПР) за с.о. Индустриален парк Равнец, с който :

- кв.1, 3, 4, 5, 8 и 9 се преконфигурират, като от тях се обособява нов кв.1, разположен в северната част на селищното образувание и се провежда нова обслужваща улица с габарит 13м., разделяща двата квартала;

- в нов кв.1 се обособява нов УПИ І с функционално отреждане „за инфраструктура (летателни полета), производствени сгради, ОО, смесени многофункционални сгради, общежитие и ТП“, в устройствена зона Пп;

- в нов кв.2 се обособяват нови УПИ ІІ, ІІІ, ІV, V, VІ, VІІ, VІІІ и ІХ, всички с функционално отреждане „за ТП“ и нов УПИ І с функционално отреждане „за производствени сгради, общ.обслужване, общежитие, смесени многофункционални сгради и паркинг“, в устройствена зона Пп, съгласно приложения проект, който е неразделна част от настоящото решение.

2.На основание чл.21 ал.1 т.8 от ЗМСМА, чл.6 ал.1 и ал.3, чл.8 ал.1 от ЗОС :

2.1. Определя за частна общинска собственост новообразувания УПИ І в нов кв.1 с площ 2 296 581 кв.м., отреден „за инфраструктура (летателни полета), производствени сгради, ОО, смесени многофункционални сгради, общежитие и ТП“, в устройствена зона Пп, който съгласно проект за изменение на КК представлява имот с проектен идентификатор 61145.80.79 по КККР на гр.Бургас, с проектна площ 2 296 583 кв.м., ведно с отразените в него сгради с проектни идентификатори 61145.80.79.1, 61145.80.79.2, 61145.80.79.3, 61145.80.79.4 и 61145.80.79.5.

2.2. Дава съгласие след влизане в сила на ПУП-ПР, община Бургас да прехвърли безвъзмездно на Българската държава правото на собственост върху следните недвижими имоти – частна общинска собственост :

- новообразувания УПИ І в нов кв.1 с площ 2 296 581 кв.м., отреден „за инфраструктура (летателни полета), производствени сгради, ОО, смесени многофункционални сгради, общежитие и ТП“, в устройствена зона Пп, който съгласно проект за изменение на КК представлява имот с проектен идентификатор 61145.80.79 по КККР на гр.Бургас, с проектна площ 2 296 583 кв.м., ведно с отразените в него сгради с проектни идентификатори 61145.80.79.1, 61145.80.79.2, 61145.80.79.3, 61145.80.79.4 и 61145.80.79.5. и

- УПИ І в кв.6 с площ 41 176 кв.м., представляващ поземлен имот с идентификатор 61145.80.39 с площ 41 176 кв.м. по КККР на гр.Бургас.

3. На основание мл.21 ал.1 т.8 от ЗМСМА, чл.8 ал.1 от ЗОС, вр. с чл.16 ал.2 от Закона за насърчаване на инвестициите, чл.11а ал.2 от ППЗНИ дава предварително съгласие за учредяване право на строеж за срок от 35 години по реда и при условията на чл.22а ал.1 т.4 от ЗНИ, без търг или конкурс на цена не по-ниска от пазарната, в нов УПИ І в нов кв.2 с площ 831 533 кв.м., на Виртус Инвестмънт АД, за изграждане на инвестиция, заявена пред Българската агенция за инвестиции, за което е получено удостоверение № БАИ-ЗНИ-8/09.03.2022г.

Съгласието по настоящата точка е валидно за срок – срока на валидност на удостоверение № БАИ-ЗНИ-8/09.03.2022г. на Българската агенция за инвестиции.

На основание чл.60 ал.1 от АПК допуска предварително изпълнение на решението.

Предмет на разглеждане по настоящото дело е жалбата в частта на решението на Общински съвет Бургас, с която се допуска предварителното му изпълнение.

Съдът прецени събраните по делото доказателства, като съобрази бързината на настоящото производство и невъзможността да се събират допълнителни доказателства за изясняване в пълнота на предмета, приема следното по допустимостта на искането за спиране на предварителното изпълнение на оспореното решение:

Приложимата разпоредба, с оглед преценката представлява ли жалбоподателя заинтересовано лице и в този смисъл активно процесуално легитимиран ли е да подаде жалба, е разпоредбата на чл. 131 от ЗУТ, която е специална. Заинтересовани лица в производството по одобряване на ПУП и на техните изменения са собствениците, носителите на ограничени вещни права и концесионерите, според данните от имотния регистър, а до неговото въвеждане – по данни от кадастралния регистър, когато недвижимите имоти са непосредствено засегнати от предвижданията на плана. В разпоредбата на чл. 131, ал.2 от ЗУТ е дадена изрична регламентация на хипотезите, при които лицата се считат заинтересовани и в аспекта на всяка една следва да бъде преценен и правния интерес от оспорването за жалбоподателя.

По настоящото дело е безспорно, че жалбоподателят не е собственик или носител на вещни права върху имота, засегнат от плана. Жалбоподателят е собственик на ПИ 61145.80.213, който представлява земеделска територия с начин на трайно ползване –нива. Имотът, собственост на жалбоподателя е съседен, т.е. не е предмет на плана и в този смисъл правният интерес не може да произтече от нормата на чл. 131, ал.2, т.1 от ЗУТ.

На следващо място от събраните по делото доказателства съдът противно на застъпеното в жалбата в случая не може да се обоснове правен интерес и от разпоредбата на чл. 131, ал.2, т.2 от ЗУТ, тъй като между имота предмет на плана и имотът на жалбоподателя не се създава свързано застрояване. Не е налице и хипотезата на т. 3 за намалени отстояния, тъй като в плана няма такива предвиждания. Съдът приема, че имотът не е непосредствено засегнат и по т. 4, тъй като с атакуваното изменение не се променя предназначението на имота, предмет на плана – нито основното, нито конкретното. Преди изменението и с настоящото изменение в съседство е предвидена улична регулация, поради което не е променено предназначението на имот, с който граничи имотът на жалбоподателя. Уличната регулация не е част от новообразувания парцел І, поради което не следва да се прави извод, че с промяна на предназначението на новообразувания УПИ-І престава съществуването на улица. Видно от графичната част на плана не е направено изменение в съседния на жалбоподателя имот.

Имотът на жалбоподателя не е засегнат от предвиждания на плана, с които се въвеждат ограничения в режима на застрояване и ползване.Имотът не попада в сервитут, в защитена територия за опазване на културното наследство или в забрана, охранителна или защитна зона, вкл. такава за обекти, свързани с отбраната и сигурността на страната, за които с нормативен акт и/или специфични правила и нормативи са въведени ограничения в режима на застрояване и ползване на поземления имот, а и дори да бе обратното това само по себе си не може да обоснове правен интерес от оспорването за конкретния жалбоподател, т.е. неприложима е и хипотезата на чл. 131, ал.2, т.5 от ЗУТ. От изложеното се налага извода, че оспорващият не е сред лимитативно изброените заинтересовани лица по смисъла на чл.131, ал.2 от ЗУТ, поради което не е налице правен интерес от оспорването на процесния индивидуален административен акт.

По изложените съображения, Съдът счита, че жалбата е процесуално недопустима, като подадена от лице, за което липсва правен интерес от оспорването, поради което и на основание чл. 159, т.4 от АПК следва да бъде оставане без разглеждане, а производството по делото - прекратено.

С оглед изложеното и на основание чл. 159, т.4 АПК, Административен съд Бургас, двадесет и втори състав

О П Р Е Д Е Л И:

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на А.Г.Б., ЕГН: **********, с адрес за призоваване: *** срещу разпореждане за допускане на предварително изпълнение на решение на Общински съвет Бургас, взето по т.20 от протокол № 50/11.04.2023г.

ПРЕКРАТЯВА производството по адм.дело № 754/2023 г. по описа на Административен съд Бургас.

ОПРЕДЕЛЕНИЕТО може да се обжалва, в 7- дневен срок от съобщението за изготвянето му, пред Върховния административен съд на Република България.

Съдия: