Решение по дело №605/2021 на Административен съд - Бургас

Номер на акта: 1546
Дата: 29 декември 2022 г.
Съдия: Лилия Александрова
Дело: 20217040700605
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 16 март 2021 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

град Бургас, №   1546     / 29.12.2022г.

 

 

 

В  ИМЕТО  НА  НАРОДА

 

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД гр.Бургас, в съдебно заседание на двадесет и девети септември, през две хиляди двадесет и втора година, в състав:

 

                                                                           ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЛИЛИЯ АЛЕКСАНДРОВА

                                                                               ЧЛЕНОВЕ: РУМЕН ЙОСИФОВ

                                                                                                  ДИАНА ГАНЕВА

 

при секретар Сийка Хардалова, изслуша докладваното от съдия Л.АЛЕКСАНДРОВА по адм.д. № 605/2021г. за да се произнесе, взе предвид следното:

 

 

Производството е по реда на чл.179 и сл. от АПК.

Жалбоподателите Сдружение „Черноморски изгрев“, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление в гр. Варна, ж.к. „Южна промишлена зона „Родопа“ – административната сграда на „Север Експорт“ ООД, представлявано от Е.М.и „2012 Фиш Дионисополис“ ООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление в гр.Балчик, ул. „Средна гора“ № 4, представлявано от управителя К.Д.П., са оспорили заповед № РД-62/23.02.2021г. на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция по рибарство и аквакултури.

В жалбите се твърди, че в производството по издаване на обжалваната заповед са допуснати множество процесуални нарушения на разпоредбите на АПК. Жалбоподателите считат, че оспорения административен акт не е мотивиран, не съдържа фактически основания за издаването му. Твърдят, че в заповедта се съдържат практически неизпълними условия за предоставяне на риболовен капацитет на кораби от действащия риболовен флот на страната, което прави невъзможно участието в процедурата на техните собственици. Сочи се, че следва да се въведат ясни критерии относно съотношението бруто тонаж и мощност на двигателя. Смята се за напълно неаргументирано предложението в т.V от оспорената заповед и предвиденото ограничение за увеличаване на капацитет при действащия риболовен флот. Иска се отпадане на т.4 от т.V от оспорената заповед, тъй като същият води до административни противоречия. А по отношение на т.VІ считат, че е необходимо да бъде допълнено съдържанието на текста с всички правила/ограничения за достъп до различни зони и/или ресурси, с които нововписани кораби следва да се съобразяват. Жалбоподателите искат съдът да отмени оспорената заповед.

В съдебно заседание, жалбоподателят Сдружение „Черноморски изгрев“, чрез представител по пълномощие адв.Д. поддържа жалбата си, ангажира доказателства и иска да бъде отменен обжалваният административен акт. Претендира присъждане на разноски.

Жалбоподателят „2012 Фиш Дионисополис“ ООД, редовно призован, не се представлява.

Ответникът по жалбите – изпълнителен директор на Изпълнителна агенция по рибарство и аквакултури, чрез представител по пълномощие главен юрисконсулт Ж. оспорва жалбите и иска да бъдат отхвърлени като неоснователни. Представя административната преписка. Претендира разноски и прави възражение за прекомерност на адвокатското възнаграждение на двамата жалбоподатели. Представя писмени бележки.

Представителят на Прокуратурата счита, че обжалваната заповед е законосъобразна и предлага жалбите да бъдат отхвърлени.

ФАКТИ:

Директорът на Дирекция „Управление на рибарството и опазване на рибните ресурси“ (Дирекция „УРОРР“) с доклад от 02.10.2020г. е предложил на изпълнителния директор на ИАРА да бъде сформирана работна група, която да разработи критерии за допустимост на участниците съгласно чл.41, ал.2, т.7 от Наредба № 8 от 21.11.2019г. за условията и реда за управление на риболовния флот на Република България (Наредба № 8 от 2019г.) и критерии за оценка, съгласно чл.41, ал.4, т.8 от Наредба № 8 от 2019г., които да бъдат включени в проект на заповед на изпълнителния директор на ИАРА за откриване на процедура за разпределяне на свободен риболовен капацитет по чл.41, ал.3 от Наредба № 8 от 2019г. (л.103-104).

Със заповед № РД-396 от 02.10.2020г. на основание чл.41, ал.7 от Наредба № 8 от 2019г., чл.5, ал.1, т.1 и т.17 от Устройствения правилник на ИАРА и доклада от 02.10.2020г. във връзка с необходимостта от започване на процедура за разпределение на риболовен капацитет в морския флот на РБ, изпълнителният директор на ИАРА е назначил комисия в състав: председател – Н.И.– заместник изпълнителен директор, секретар – М.Х.– главен експерт в Дирекция „УРОРР“ и членове – Д.В.– директор на Дирекция „УРОРР“, С.Ж. – старши юрисконсулт в дирекция „УРОРР“ и И.И.– младши експерт в дирекция „УРОРР“. Определение са и резервни членове – И.К.– старши експерт в отдел „Център за наблюдение на риболова“ към Главна дирекция „Рибарство и контрол“ и Елеонора Фиковска – младши експерт в Дирекция „УРОРР“. На назначената комисия е наредено в срок до 05.10.2020г. да разработи критерии за допустимост на участниците съгласно чл.41, ал.4, т.7 от Наредба № 8 от 2019г. и критерии за оценка на участниците, съгласно чл.41, ал.4, т.8 от Наредба № 8 от 2019г., които да бъдат включени в проект на заповед на изпълнителния директор на ИАРА за откриване на процедура за разпределяне на свободен риболовен капацитет по чл.41, ал.3 от Наредба № 8 от 2019г. (л.102).

На 05.10.2020г., в определения със заповед № РД-396/02.10.2020г. на изпълнителния директор на ИАРА срок, назначената комисия е разработила критерии за допустимост и критерии за оценка на участниците в процедурата за разпределяне на свободен риболовен капацитет за вписване на кораби в Регистъра на риболовните кораби (РРК) и критерии за оценка на участниците в процедурата за разпределение на свободен риболовен капацитет за увеличаване на риболовния капацитет на вече вписани кораби в РРК (л.95 – 101).

На 19.10.2020г. на интернет страницата на ИАРА (л.94) е публикувано уведомление за започване на производство по издаване на общ административен акт – заповед на изпълнителния директор на ИАРА за откриване на процедура за разпределяне на свободен риболовен капацитет. Посочено е, че проектът на заповедта за откриване на производството и образци на заявление за участие в процедурата (л.77 - 91) са публикувани на интернет сайта на ИАРА: http://iara.goverment.bg. Посочено е още, че на основание чл.69, ал.1, т.1 от АПК в производството може да се участва чрез писмени предложения и възражения, които могат да бъдат подавани в едномесечен срок от датата на публикуване на уведомлението на адреса на ИАРА (л.76).

На 19.11.2020г. Сдружение „Черноморски изгрев“ е направило възражение/предложение по откритото производство за издаване на общ административен акт за разпределяне на риболовен капацитет. Предложено е провеждането на обществено обсъждане и среща, на която да бъдат обсъдени направените предложения и съответствието им с политиките на страната и ЕС в областта на морския риболов (л.73 – 75).

На 04.12.2020г. предложение е било направено и от Асоциацията на производителите на рибни продукти – БГ Фиш, която настоява принципите за разпределение на риболовния капацитет/риболовното усилие да бъдат подложени на обществено обсъждане (л.71 – 71).

На 22.12.2020г. на интернет страницата на ИАРА (л.69) отново е публикувано уведомление за откриване на производство по издаване на общ административен акт – заповед на изпълнителния директор на ИАРА за откриване на процедура за разпределяне на свободен риболовен капацитет. Отново е посочено, че проектът на заповедта за откриване на производството и образци на заявление за участие в процедурата (л.53 - 67) са публикувани на интернет сайта на ИАРА: http://iara.goverment.bg. И отново е посочено, че на основание чл.69, ал.1, т.1 от АПК в производството може да се участва чрез писмени предложения и възражения, които могат да бъдат подавани в едномесечен срок от датата на публикуване на уведомлението на адреса на ИАРА (л.52).

С писма от 23.12.2020г. Асоциацията на производителите на рибни продукти – БГ Фиш и Сдружение „Черноморски Изгрев“ били уведомени от изпълнителния директор на ИАРА за откритото производство по издаване на общ административен акт - заповед на изпълнителния директор на ИАРА за откриване на процедура за разпределяне на свободен риболовен капацитет (л.50 и л.47). Сдружение „Черноморски изгрев“ е получило писмото на 30.12.2020г. (л.48), а Асоциация на производителите на рибни продукти – БГ Фиш на 31.12.2020г. (л.51).

На 23.02.2021г. на интернет страницата на ИАРА (л.45) е публикувано уведомление (л.28), че със заповед № РД-62/23.02.2021г. се открива процедура за разпределяне на свободен риболовен капацитет. Посочено е, че заповедта и образците на заявлението за участие в процедурата (л.29 – 43) са публикувани на интернет страницата на ИАРА. Сочи се още, че заявленията до изпълнителния директор на ИАРА следва да бъдат подадени не по-късно от 22.03.2021г. на адрес на ИАРА.  

С писма от 26.02.2021г. Асоциацията на производителите на рибни продукти – БГ Фиш и Сдружение „Черноморски Изгрев“ били уведомени от изпълнителния директор на ИАРА, че със заповед № РД-62/23.02.2021г. на изпълнителния директор на ИАРА е открита процедура за разпределяне на свободен риболовен капацитет и към писмата е приложена оспорената заповед (л.22 и л.25). Сдружение „Черноморски изгрев“ и Асоциация на производителите на рибни продукти – БГ Фиш получили писмата, ведно със заповедта на 05.03.2021г. (л.23 и л.26).

Със заповед № РД-62 от 23.02.2021г. изпълнителния директор на ИАРА на основание чл.41, ал.3, ал.4, ал.5 и ал.6, чл.42, чл.43 и чл.44, ал.6 от Наредба № 8 от 2019г., чл.5, ал.1, т.1 от Устройствения правилник на ИАРА и доклад от 05.10.2020г. на назначената комисия със заповед № РД-396/02.10.2020г. на изпълнителния директор на ИАРА е открил процедура за разпределяне на свободен риболовен капацитет в общ размер на бруто тонаж (БТ) 325.06 и мощност (kW) 2055.60, от които петдесет процента от общия размер за вписване на кораби в РРК – 162.53 БТ и 1027.8 kW (т.1), петдесет процента от общия размер за увеличаване на риболовния капацитет на вече вписани кораби в РРК – 162.53 БТ и 1027.8 kW (т.2). В т.3 от т.І е предвидено, че в случай на остатък от неразпределения риболовен капацитет по т.1 или т.2 същият се разпределя на следващите по ред класирани участници в процедурата за разпределяне на капацитета по т.1 или т.2.

В т.ІІ от заповедта са утвърдени образци на заявление за участие в процедура за разпределяне на свободен риболовен капацитет за вписване на кораби в РРК (приложение №1) и заявление за участие в процедурата за разпределяне на свободен риболовен капацитет за увеличаване на риболовния капацитет на вече вписани кораби в РРК, (Приложение № 2), неразделна част от настоящата заповед.

В т.ІІІ от заповедта е определен крайният срок за подаване на заявления – до 22.03.2021г.

В т.ІV от заповедта са посочени критериите за допустимост, на които следва да отговарят всички заинтересовани лица със собствени кораби, които искат да подадат заявление за участие в процедурата за разпределяне на свободен риболовен капацитет за вписване на кораби в РРК (Приложение №1): т.1. Риболовния кораб, за който кандидатстват е построен в периода след 1990г. до 2020г., включително до деня на подаване на заявлението; т.2. Притежават валидно свидетелство за регистрация или позволително за плаване, издадени от ИАМА (с посочен БТ, пресметнат за риболовен кораб съгласно раздел VI от Наредба 3 от 2004г. за измерване тонажа на морските кораби — ДВ, бр. 44 от 2004г.) за кораба, за който кандидатстват, което се доказва с представяне на копие на документа; т.3. Притежават валидно свидетелство за годност или валиден контролен талон за преглед на плавателния съд, издадени от ИАМА, за кораба за който кандидатстват, което се доказва с представяне на копие на документа; т.4. Притежават валидно удостоверение за регистрация на риболовен кораб по Закона за храните, издадено от БАБХ, за кораба за който кандидатстват, което се доказва с представяне на копие на документа или с посочване в заявлението на номер и дата на документа и органа, който го е издал; т.5. Нямат влязло в сила наказателно постановление за установено нарушение на правилата за отговорен риболов, установени със Закона за рибарството и аквакултурите, както на кораба, така и на заявителя, през последните пет години, от датата на подаване на заявлението; т.6.  Нямат отпусната на заявителя в процедурата или свързаните с него лица публична помощ за окончателно преустановяване на риболовните дейности по линия на европейски фондове по рибарство; т.7.     Нямат изискуеми и ликвидни задължения по Оперативна програма за развитие на сектор „Рибарство (2007-2013), освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията; т.8.     Заявителя не е приложил към заявлението си, копие на удостоверение за свободен капацитет (УСК), издадено на негово име, валидно към крайния срок на подаване на заявления, определен с настоящата заповед. Забележка: критерият се прилага в случай, че заявителят притежава такъв документ на негово име и не го е приложил.; т.9. Заявителя притежава УСК издадеш на негово име, валидно към крайния срок на подаване на заявления, определен с настоящата заповед, с капацитет равен или по-голям на този за който подава заявление и т.10. Нямат финансови задължения към ИАРА.

В т.V от заповедта е посочено, че предоставяне на свободен риболовен капацитет за увеличаване на капацитета на риболовен кораб, вписан в регистъра на риболовните кораби, се допуска с цел подобряване на хигиената, здравето, безопасността и условията на труд на рибарите или за подмяна на двигателя с по-нов, чиято мощност не надвишава средната регистрирана в регистъра на риболовните кораби мощност за съответния сегмент по обща дължина (до 5,99 метра- 9.45 kW; от 6 до 1L99 метра - 27.9 kW: от 12 до 17.99 метра - 165.87 kW; от 18 до 23,99 метра - 251.95 kW; и над 24 метра - 298.99 kW). Предвидено е, че заявление за участие в процедурата за разпределяне на свободен риболовен капацитет за увеличаване на риболовния капацитет на вече вписани кораби в РРК, (Приложение № 2) могат да подават всички заинтересовани лица със собствени кораби, които отговарят на следните критерии за допустимост: т.1.    Риболовния кораб за който кандидатстват е построен в периода след 1990г. до 2020г. включително до деня на подаване на заявлението; т.2. Кандидатстват за увеличаване на риболовен капацитет само на един риболовен кораб, вписан в РРК (независимо от броя на риболовните кораби, които притежават); т.3. Размерът на капацитета, за който кандидатстват не надвишава 20 % от вписания в РРК за съответния риболовен кораб, поотделно за БТ и киловати; т.4. Притежава свидетелство за регистрация с отразена промяна на риболовния капацитет - БТ и/или KW за кораба за който кандидатстват, което се доказва с представяне на копие на документа (с посочен БТ, пресметнат за риболовен кораб съгласно раздел VI от Наредба 3 от 2004г. за измерване тонажа на морските кораби - ДВ, бр. 44 от 2004г.) издаден от ИАМА; т.5. Притежават валидно свидетелство за годност (с отразена промяна на риболовния капацитет - БТ и KW), издадено от ИАМА за кораба за който кандидатстват, което се доказва с представяне на копие на документа; т.6. Притежават валидно безсрочно разрешително за стопански риболов; т.7. Притежават валидно удостоверение за регистрация на риболовен кораб по Закона за храните, издадено от БАБХ, за кораба за който кандидатстват, което се доказва с представяне на копие на документа или с посочване в заявлението на номер и дата на документа н органа, който го о издал; т.8. Нямат влязло в сила наказателно постановление за установено нарушение на правилата за отговорен риболов, установени със Закона за рибарството и аквакултурите, както на кораба, така и на заявителя, през последните пет години, от датата на подаване на заявлението; т.9. За риболовния кораб са декларирани най-малко 30 дни на море, общо през 2018г. и 2019г., съгласно подадените в ИАРА декларации за произход. Забележка: За „дни на море“ се счита периодът от 0:00 часа до 24:00 часа на всеки календарен ден, независимо от броя на излизанията на риболовния кораб и броя на декларациите за произход по чл. 20 от ЗРА за посочения период от 0:00 часа до 24:00 часа на този ден.; т.10.   Заявителите могат да кандидатстват за риболовен капацитет в размер не по-голям от определения за увеличаване на риболовен капацитет предоставян от ИАРА, посочен в т.І.2 от настоящата заповед; т.11.       Нямат изискуеми и ликвидни задължения по Оперативна програма за развитие на сектор „Рибарство (2007-2013), освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечеше на задълженията; т.12.    Заявителя не е приложил към заявлението си, копие на удостоверение за свободен капацитет (УСЖ), издадено на негово име, валидно към крайния срок на подаване на заявления, определен с настоящата заповед. Забележка: критерия се прилага в случай, че заявителя притежава такъв документ на негово име и не го е приложил; т.13. Заявителя притежава УСК издадено на негово име, валидно към крайния срок на подаване на заявления, определен с настоящата заповед, с капацитет равен или по-голям на този за който подава заявление; т.14. Нямат финансови задължения към ИАРА.

В т.VІ от заповедта са уредени условия за извършване на стопански риболов във водите на Черно море. Цитирана е разпоредбата на т.28 от ДР на ЗРА по отношение на това, какво е „риболов-стопански“. Посочено е, че стопански риболов се извършва след издаване на разрешително за стопански риболов и придобиване на право за усвояване на ресурс от риба и други водни организми от: т.1. физически лица, юридически лица и еднолични търговци - за кораби с дължина до 10 метра; т.2. юридически лица и еднолични търговци - за кораби с дължина 10 и повече метра. При извършване на стопански риболов задължително участва лице, което отговаря на изискванията на чл.14 от ЗРА. При извършване на стопански риболов с кораб разрешителното и удостоверението се съхраняват на борда на плавателния съд от неговия капитан. Стопански риболов се извършва само е маркирани и вписани в удостоверението риболовни уреди и средства. При извършване на стопански риболов се води риболовен дневник, в който се вписват данни за улова по видове и количества. Лицата, придобили право за усвояване на ресурс от риба и други водни организми, са длъжни да попълват риболовния дневник при всяко излизане на вода, освен в случаите по чл.19, ал.8 от ЗРА. Попълнената декларация за произход се предава на длъжностните лица в ИАРА в срок до 48 часа след акостирането на брега. Посочено е, че подробни правила за извършване на стопански риболов са разписани в Раздел II „Стопански риболов“ на Закона за рибарството и аквакултурите.

С т.VІІ от заповедта са одобрени критериите за оценка на участниците в процедурата, за разпределяне на свободен риболовен капацитет за вписване на кораби в РРК (Приложение № 3 от заповедта) и критерии за оценка в процедурата, за разпределяне на свободен риболовен капацитет за увеличаване на риболовния капацитет на вече вписани кораби в РРК (Приложение № 4 от заповедта), неразделна част от настоящата заповед.

ПРАВНИ ИЗВОДИ:

Жалбите са подадени в срок.

По въпроса за правния интерес на жалбоподателите е налице произнасяне на Върховния административен съд – определение № 5058/30.05.2022 г. по административно дело № 731/2022 г. на ВАС.

Процесната заповед, макар в същината си да съдържа волеизявления, с които се обявяват условията за участие в състезателно административно производство по издаването на индивидуални административни актове (чл.21, ал.5 от АПК), подлежи на съдебен контрол, тъй като в чл.41, ал.3 от Наредба № 8/21.11.2019 г. е предвидено, че заповед като процесната е общ административен акт, който се издава по реда на АПК.

Оспорената заповед е издадена от компетентен орган съобразно разпоредбата на чл.42 от Наредба № 8/21.11.2019 г. Освен в посочената наредба редът за издаване на обжалваната заповед е регламентиран в Раздел 2 на Глава V от АПК, където е уредено производството по издаване на общи административни актове. В процесния случай административният орган съобразно изискванията на чл. 66 от АПК е открил производството по издаване на обжалваната заповед, като е публикувал на интернет страницата на ИАРА уведомление за започване на такова производство съобщавайки проекта на процесната заповед и на основание чл. 69, ал. 1 т. 1 от АПК е предоставил възможност чрез писмени предложения и възражения на заинтересованите лица да вземат участие в самото производство. В края на предоставения едномесечен срок, единият от двамата процесни жалбоподатели - Сдружение „Черноморски изгрев“ е направило такова възражение. Възражение е постъпило и от Асоциация на производителите на рибни продукти БГ ФИШ. И двата субекта възразяват срещу откриването на производство за разпределяне на риболовния капацитет, като твърдят, че не се отчита реалната ситуация на риболовния бранш и състоянието на риболовния флот на България и правят предложение за обществено обсъждане на проекта за заповед, както и други предложения.

Административният орган взел решение да предостави нов едномесечен срок за обществено обсъждане въпреки, че процедурата, в която са постъпили двете възражения е именно такава процедура по обществено обсъждане на проекта на заповедта. В новия едномесечен срок постъпили същите възражения от същите субекти, със същото съдържание. Впоследствие три от възраженията са уважени, а именно променено е предвиденото съотношение за вписване и увеличаване на кораби, като от общия размер 325.06 БТ и 2055.60 kW е определено, че 50 % ще бъде за вписване на кораби (162.53 БТ и 1027.8 kW) и 50 % - за увеличаване на риболовния капацитет на вече вписани риболовни кораби (162.53 БТ и 1027.8 k\V). На второ място удължен е срокът за кандидатстване на тридесет дни и на трето е предвидена възможност в случай на остатък от неразпределения риболовен капацитет, същият да се разпределя на следващите по ред класирани участници в процедурата за разпределяне на капацитета по т. 1 или т. 2 от заповедта. Останалите възражения са възприети от административният орган като противоречащи на уредбата регламентирана с Наредба № 8/2019 г. Така описаните обстоятелства сочат, че при издаване на обжалваната заповед не е допуснато нарушение на процедурата регламентирана в чл. 65 и следващите от АПК, както и тази уредена в специалните норми на Наредба № 8/2019 г.

          Неоснователно е възражението, според което оспорената заповед не съдържа мотиви за издаването й. Заповедта е издадена въз основа на законови норми – чл.41, ал.2 от Наредба № 8/21.11.2019 г., които предвиждат регулярно провеждане на такава процедура за разпределяне на риболовния капацитет - не по-малко от веднъж на три календарни години. Именно тази разпоредба мотивира нуждата от постановяване на акт като процесния. Мотивите относно определените в заповедта критерии за допустимост на съответните участници се съдържат в документите, съставляващи административната преписка. По-горе в решението при описанието на фактите изрично е посочено, че преди изготвянето на проект на обжалваната заповед административния орган е създал нарочен помощен орган, който да разработи критерии за допустимост съобразно чл. 41, ал. 4, т. 7 от Наредба № 8/21.11.2019 г. Назначена е била комисия, която да разработи другите критерии по чл. 41, ал. 4, т. 8 от същата наредба, а определените критерии са съобразени с изискванията на Наредба № 8/2019 г. и не й противоречат.

          Следва да се подчертае, че възраженията изложени в жалбата са абстрактни и неясни – например в т. 3 се твърди, че обжалваният акт въвежда абсурдни и практически неизпълними условия за предоставяне на риболовен капацитет на кораби от действащия риболовен флот на страната без конкретно да се твърди кои условия са абсурдни и неизпълними, и на кой нормативен акт противоречат. Със заповедта са въведени условия за допустимост в няколко хипотези на участие съответно за разпределение на свободен риболовен капацитет за вписване на кораби и за увеличаване на капацитета на риболовния кораб, вписан в Регистъра на риболовните кораби. Тези условия не противоречат на Наредба № 8/21.11.2019 г.

Друго възражение в т. 4 на жалбата сочи, че заповедта не отчита реалната ситуация в риболовния бранш и състоянието на риболовния флот, и че е в пълно противоречие с постоянно декларираните от ИАРА и МЗХГ научни доклади за състоянието на ресурсите. Какво счита жалбоподателят, че е състоянието на риболовния флот и каква според него е ситуацията в риболовния бранш, за съда остава неясно. Тук следва да се отбележи изявлението на процесуалния представител на жалбоподателя Сдружение „Черноморски изгрев“ направено в хода на устните състезания, че не твърди наличие на нарушения по наредбата. Твърди нарушения на АПК и на Регламент 1380/2013 на ЕС.

Относно възраженията в жалбата, с изключение на тези касаещи отсъствие на мотиви на оспорения акт, съдът счита, че следва да се сподели становището на представителя на Прокуратурата, според който жалбоподателите правят възражение по целесъобразността на административния акт. А това е обхват, който не е включен в съдебната проверка по законосъобразност на административните актове – по аргумент от противното на чл.169 АПК. По тази причина съдът в мотивите си изложи съображения относно законосъобразността на акта по отношение спазване на процедурата, регламентирана и изисквана за неговото издаване, както и по отношение съответствието на специалните норми на Наредба № 8/2019 г. свързани с поставените в нея условия за допустимост на участниците. Този анализ сочи, че оспорената заповед е законосъобразно издадена.

По изложените съображения жалбите на Сдружение „Черноморски изгрев“ и „2012 Фиш Дионисополис“ ООД следва да бъдат отхвърлени като неоснователни.

Съобразно изхода от оспорването разноски следва да се присъдят в полза на ответника. Предвид характера на спора, както и съгласно разпоредбата на чл.78, ал.8 от ГПК, във връзка с чл.24 от Наредбата за заплащането на правната помощ, юрисконсултското възнаграждение за ответника е в размер на 180 лева.

Мотивиран от изложеното, Административен съд гр.Бургас, 

 

Р Е Ш И :

 

ОТХВЪРЛЯ жалбите на Сдружение „Черноморски изгрев“, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление в гр. Варна, ж.к. „Южна промишлена зона „Родопа“ – административната сграда на „Север Експорт“ ООД, представлявано от Е.М.и „2012 Фиш Дионисополис“ ООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление в гр.Балчик, ул. „Средна гора“ № 4, представлявано от управителя К.Д.П. против заповед № РД-62/23.02.2021г. на изпълнителния директор на Изпълнителна агенция по рибарство и аквакултури.

ОСЪЖДА Сдружение „Черноморски изгрев“, ЕИК ********* и „2012 Фиш Дионисополис“ ООД, ЕИК *********да заплатят на Изпълнителна агенция по рибарство и аквакултури юрисконсултско възнаграждение в размер на 180 (сто и осемдесет) лева.

Решението може да се обжалва пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му.

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ:

 

          ЧЛНОВЕ: