РЕШЕНИЕ
№
гр. Шумен, 16.04.2021год.
В ИМЕТО НА НАРОДА
Шуменски
административен съд, в закрито заседание на шестнадесети април през две хиляди двадесет
и първа година в състав:
Председател: Бистра Бойн
като
разгледа докладваното от председателя
административно дело № 13 по описа за 2021 год. на Шуменски
административен съд, за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на чл.144 АПК,
във връзка с чл.250 ал.2 и ал.3, от ГПК и е образувано по инициатива на жалбоподателя-
Община Шумен, който в срока за обжалване на Решение № 44 от 08.03.2020г.,
постановено по адм.д. № 13/21г. по описа на ШАС, е депозирал касационна жалба,
в която се сочи, че съдът е допуснал съществено процесуално нарушение, понеже с
диспозитива на решението си, е отхвърлил жалбата без да впише изричен диспозитив,
с който да отмени акта в приетата му за незаконосъобразна част относно
нарушения на чл.2 ал.1 т.1 и т.2 и ал.2 и чл.59 ал.6 от ЗОП. В допълнителна
молба от 14.04.2021г., съобразно указанията на съда с разпореждане от
24.03.2021г., отправя искане за допълване на съдебното решение пред настоящия
съд.
Ответникът, в указания от съда срок, не
депозира становище.
Съдът намира, че с оглед на събраните
доказателства и извода на съда в цитираното решение, не се налага разглеждане
на молбата в открито съдебното заседание.
От постановеното решение се установи, че
не липсва произнасяне по жалба на страната в посочената в касационната жалба част
от административния акт. В мотивите към решението си, съдът е изложил правни
изводи, че липсата на установено от съда нарушение по т.1.1 от оспорения
административен акт- незаконосъобразен критерий за подбор/ограничителен критерий
за регистрация в ЦПРС на всеки строител, участник в обединение/, не води до
промяна на размера на финансовата корекция, определена кумулативно на
най-високия процент, приложен за всяко от нарушенията. В хипотеза, когато се
установи липса на нередност за едно от посочените в акта нарушения, а по
отношение на останалите, се установи, че е налице нередност, това е само едно
от нарушенията, посочени в мотивите на акта за определяне на финансовата
корекция и не е част от неговата разпоредителна част, не поражда самостоятелно
правни последици и не съставлява само по себе си отделен предмет, годен за
обжалване, и следователно не подлежи на самостоятелна отмяна. В съответствие с
изискването на чл.72 ал.4 Закона за управление на средствата от Европейските структурни
и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ) за определяне на една финансова корекция за
всички нарушения, засягащи едни и същи допустими разходи, в случая установената
липса на нередност за нарушение на чл.2 ал.1 т.1 и т.2 и ал.2 и чл.59 ал.6 от
ЗОП, не води до отпадане на основанието за определяне на финансова корекция. В
този смисъл е практиката на ВАС- Решение № 15923 от 22.12.2020г. на ВАС по адм.
д. № 8666/2020 г., VII о., Решение № 1897 от 15.02.2021г. на ВАС по адм. д. №
7952/2020 г., VII о. др., с които се обезсилват като недопустими решения на
първоинстанционни съдилища при произнасяне относно частична незаконосъобразност
на административни актове за определяне на финансова корекция по чл.70 и сл. от
ЗУСЕСИФ.
С оглед на изложеното, съдът
установи, че не е пропуснал да се произнесе с изричен диспозитив по жалбата, не
е налице твърдяното противоречие между неговата воля в мотивите и в диспозитива
на решението, поради което молбата за допълване на решение следва да бъде отхвърлена,
като неоснователна.
Водим от
горното, и на основание чл.250 ал.3 от ГПК, съдът Р Е Ш И: Отхвърля молба на
Община Шумен, представлявана от Кмета Л.Х.за допълване на решение на Административен
съд Шумен № 44 от 08.03.2021г., постановено по адм.д.№ 13 по описа за 2021г. Решението
подлежи на обжалване в 14- дневен срок от връчването на препис от съдебния
акт на страните пред Върховния административен съд. |
|
СЪДИЯ: