ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 1445
30.09.2020г., гр.
Плевен
В ИМЕТО НА НАРОДА
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД- гр. ПЛЕВЕН, І - ви състав, в
закрито съдебно заседание, на тридесети
септември през две хиляди и двадесета година, в състав
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ДАНИЕЛА ДИЛОВА
като разгледа докладваното от съдията Дилова адм.д.№
809/2020г. по описа на АдмС-Плевен, на основание закона и данните по делото, за
да се произнесе, съобрази следното:
Производството
е по реда на чл.73, ал.4, вр. ал.1 и ал.4, вр. чл. 70, ал.1, т.9 от ЗУСЕСИФ, вр.
чл. 145 и сл. АПК.
Производството по делото е образувано
въз основа на жалба от ОБЩИНА ПЛЕВЕН, представлявана от Кмет- Г. Спартански
против Решение от 01.09.2020г. на Ръководител на Управляващия орган на
Оперативна програма „Околна среда 2014-2020“, с което е определена финансова
корекция на бенефициента – Община Плевен, в размер на 25% от стойността на
сключения договор № ИРО
-2295/16.07.2018г. с изпълнител „Рутекс“ ООД на стойност 207800 лв без ДДС,
сключен в резултат на проведена обществена поръчка с предмет „Избор на
консултант за оценяване на съответствието на инвестиционния проект и
упражняване на строителен надзор на обекти включени в проект : Интегриран воден
цикъл Плевен- Д.Митрополия“, за обособена позиция 2. Твърди се, че за
жалбоподателя е налице правен интерес от депозирането на настоящата жалба, в
качеството му на адресат на акта- оспореното решение, въз основа на което е
наложена финансова корекция, тъй като с него пряко се засягат нейни права
и законни интереси с оглед налагането на
финансова корекция в размер на 25 % от стойността на сключения договор № ИРО -2295/16.07.2018г. с изпълнител
„Рутекс“ ООД на стойност 207800 лв без ДДС, сключен в резултат на проведена
обществена поръчка с предмет „Избор на консултант за оценяване на
съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор на
обекти включени в проект : Интегриран воден цикъл Плевен- Д.Митрополия“, за
обособена позиция 2. Твърди се, че при издаване на акта са допуснати съществено
нарушение на административнопроизводствените правила и в нарушение на материалния закон. Твърди се, че
констатираните от УПО на ОПОС нарушения във връзка с провеждането на
обществената поръчка са неправилни и не кореспондират с нормативната уредба и с
действителната фактическа обстановка. Твърди
се, че немотивиран и незаконосъобразен е и определения размер на финансовата
корекция. Твърди, че извода на УО на ОПОС за извършено нарушение на чл.100 ал.7
вр. ал.3 от ЗОП- по отношение на поставения от възложителя критерии за подбор,
свързан с техническите и професионални способности на участниците е
квалифицирано като нередност по чл.70 ал.1 т.9 от ЗУСЕСИФ вр. чт.9 т.1 б.“а“ от
Приложение № 1 към чл.2 ал.1 от Наредбата за посочване на нередности
представляващи основания за извършване на финансови корекции и процентните
показатели за определяне размера на финансовите корекции по реда на ЗУСЕСИФ е
неправилен. Счита, че не критериите за подбор, а предметът на обществената
поръчка определя кръга на заинтересованите лица. Възразява и по направената
квалификация по т.9 . 1 б. „а“ от Приложение № 1 към чл.2 ал.1 от Наредбата,
тъй като не съответства на фактическата обстановка. Излага доводи, че УО на
ОПОС не е обосновал и доказал по какъв начин е нанесена вреда на средствата на
ЕСИФ, което при осигурената в процедурата конкурентна среда и
недоказания“възпиращ“ ефект на разяснението при липса на предпоставките за
прилагане на чл.100 ал.1 от ЗОП прави констатираното нарушение като такова без
финансов ефект. Оспорва, че е налице основание за налагане на финансова
корекция в размер на 5 % на сключения договор по обособена позиция № 2 за извършено нарушение на чл. 59 ал.2 от
ЗОП. Счита, че извода на УО че
изискването за застраховка на предложения експерт за технически контрол по част
„Конструктивна“ е незаконосъобразно и необосновано ограничава участието на
лицата в процедурата, тъй като не е необходимо за изпълнение на поръчката, е
неправилен и необоснован. Моли съда да
отмени оспорения акт- решение от 01.09.2020г. на Ръководителя на УО на ОПОС,
като издаден при нарушаване на административнопроизводствените правила и
материалното право.
По делото, от страна на ответника по
жалбата, е представена в заверени копия, адм. преписка, по оспореното решение.
Следва,
на основание чл.157 АПК, административното дело да бъде насрочено за
разглеждане в открито съдебно заседание, като на основание чл.154 АПК, следва
да се конституират страните в настоящото производство, както следва: ОБЩИНА
ПЛЕВЕН, ЕИК *********, представлявана от Кмет- Г. Спартански в качеството му на
жалбоподател и Ръководител на Управляващия орган Главна дирекция ОПОС към МОСВ -в
качеството му на ответник по жалбата.
Следва да бъде указано на ответника, че в негова
тежест е да докаже, че процесният акт- Решение от 01.09.2020г. на Ръководител
на Управляващия орган на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020“, с което
е определена финансова корекция на бенефициента – Община Плевен, в размер на 25%
върху поисканите за възстановяване
разходи по засегнатия договор, признати от УО на ОПОС за допустими за финансиране,
по ОПОС 2014г. -2020г,представляващи средства от ЕСИФ по смисъла на чл.1 ал.2 от ЗУСЕСИФ е
издаден от компетентен орган, в рамките на предоставените му правомощия, и в
изпълнение на законоустановената процедура по неговото издаване, както и съществуването
на фактическите основания, посочени в него, за издаването му. Следва да бъде
предоставена възможност на ответника в 14 дневен срок от получаване на
определението, да представи писмен отговор по делото, в който да изрази
становището си по депозирана жалба.
Следва да бъдат приети, представените по делото, от страните
писмени доказателства.
Следва да бъде дадена възможност на страните да
представят и сочат и други доказателства, в подкрепа на твърденията им, и
съобразно разпределената доказателствена тежест.
Водим от горното, съдът
ОПРЕДЕЛИ :
КОНСТИТУИРА страните в производството:
-
ОБЩИНА ПЛЕВЕН,
ЕИК *********, представлявана от Кмет- Г. Спартански- в качеството на
жалбоподател,
-
Ръководител на
Управляващия орган Главна дирекция ОПОС към МОСВ - в качеството на ответник по
жалбата;
НАСРОЧВА адм. д. № 809/2020г. по описа на Административен
съд-гр.Плевен, за разглеждане в открито съдебно заседание на 2. 11. 2020г. от
10,00 часа, за когато ДА СЕ ПРИЗОВАТ страните.
ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на ответника, в 14 дневен срок от
получаване на определението ДА ПРЕДСТАВИ писмен отговор по делото, в който да
изрази становището си по депозирана жалба, както и да представи доказателствата
си.
УКАЗВА на оспорващата страна, че носи тежестта на
доказване по чл.170 ал. 2 от АПК, че носи тежестта на доказване за твърдяните
от нея факти в жалбата
УКАЗВА НА
ОТВЕТНИКА, на осн. чл.170 ал.1 от АПК, че носи доказателствената тежест за установяване съществуването на
фактическите основания, посочени в акта, и изпълнението на законовите
изисквания при издаването му.че в негова тежест е да докаже, че процесният акт-
Решение от 01.09.2020г. на Ръководител на Управляващия орган на Оперативна
програма „Околна среда 2014-2020“, с което е определена финансова корекция на
бенефициента – Община Плевен, в размер на 25%
върху поисканите за възстановяване разходи по засегнатия договор,
признати от УО на ОПОС за допустими за финансиране, по ОПОС 2014г.
-2020г,представляващи средства от ЕСИФ
по смисъла на чл.1 ал.2 от ЗУСЕСИФ е издаден от компетентен орган, в рамките на
предоставените му правомощия и в изпълнение на законоустановената процедура по
неговото издаване, както и съществуването на фактическите основания, посочени в
него, за издаването му.
ПРИЕМА представените по делото писмени доказателства.
ДАВА
ВЪЗМОЖНОСТ на страните да представят
и сочат и други доказателства, в подкрепа на твърденията им, и съобразно
разпределената доказателствена тежест.
Съобщение за образуваното дело да се изпрати на
Окръжна прокуратура-Плевен, в което да
се посочи, че има право да встъпи в производството.
Определението не подлежи на обжалване. Препис от същото
ДА СЕ ВРЪЧИ на страните.
АДМ. СЪДИЯ : /п/